PDA

צפייה בגרסה מלאה : מתי מוכרים רכב חשמלי?



sus
24-05-24, 10:05
סגרנו שנה עם איוניק 5. הרכב עם 60 אק"מ.
הרכב מדהים. נוח, מרווח, מהנה לנהיגה וכמובן חסכוני בהוצאות.

להבנתי, בשיקלול הכללי, החיסכון הכספי האמיתי ברכב הזה יתברר בזמן המכירה.

ומכאן מגיעה השאלה.. בנסועה כמו שלנו, כשהרכב יהיה בן 3 הוא יהיה עם 180 אק"מ.
אני מעריך שבמצב כזה לא יהיה פשוט למכור אותו, בטח לא במחיר מעניין.
נראה לי שעכשיו זה בערך הזמן האחרון שבו יהיה אפשר למכור אותו במחיר סביר (מחירון יד 2- 173000 שח). מציין שירידת ערך של 20000 שח בשנה הזאת זה בערך החיסכון בהוצאות דלק שחסכנו בשנה בהשוואה לרכב אחר שהיינו קונים.

הקיצר, מתי הכי נכון למכור רכב חשמלי?



Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk

נמרוד
24-05-24, 10:10
מה אתה הולך לקנות במקום?

sus
24-05-24, 10:18
לא יודע.
זה תלוי ביעילות הכלכלית הכללית של רכב חשמלי..
החשמל תענוג ולא ככ בא לי לחזור אחורה אבל אם בסופו של דבר יוצא יקר יותר מרכב IEC אז אולי צריך להתפשר על הכיף בחשמלי.
או אולי בכלל לקחת רכב מהעבודה..
הקיצר, לא יודע.


Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk

נמרוד
24-05-24, 11:14
יש לנו איוניק 5 בת שנה וחצי, 50 אלף קילומטר. עלתה 177,000 שקל, מחיר שכבר לא יחזור. את העלויות השוטפות אתה יודע כמוני והן מצויינות. לגבי נוחות ושימושיות, גם זה ברור לי ולך.

כמו שנראה לי כרגע, ישתלם להחזיק את הרכב עד סוף תקופת האחריות לפחות (5 שנים/100K על הרכב, 7 שנים/150K על הסוללה). אני צופה שיהיו פחות בעיות משמעותיות מאשר ברכב ICE, פשוט כי יש הרבה פחות מה שיתקלקל. ואני כנראה אמשיך להחזיק אותו גם אחרי זה כרכב שני, עם קיבולת סוללה שתרד כנראה מתישהו. מה שיחליף אותו כרכב ראשון יגיע, מבחינתי, כשתגיע הקפיצה הטכנולוגית המשמעותית הבאה.

sgill
24-05-24, 11:42
דווקא בגלל שיש לך נסועה גבוהה אתה חוסך יותר עם רכב חשמלי.
בנוסף, יש פחות בלאי במנוע חשמלי ו 150 אלף קמ בחשמלי זה פחות בלאי מ 150 אלף ב ICE. ולכן תאורטית צריכה להיות פחות ירידת ערך. אבל לך תבין איך מר ישראלי וחוק העדר חושבים.
למה לא הוספת לחישוב גם את ירידת הערך של ה ICE? אחרי שתעשה בו נסועה גבוהה..

כשתחלתי לקחת רכב ליסינג מהעבודה (כבר הפסקתי) לפני מעל 20 שנה, החישוב היה שמי שעושה יותר מ 15K קמ בשנה זה משתלם. אח"כ המיסוי עלה וה BREAK EVEN זז לכיוון 20K קמ' ומעלה. ואז הילדה קבלה רשיון והביטוח שלהם תפס אז שוב היה כדאי.

בכל מקרה, אם רק החישוב הכלכלי משנה, בנה טבלת אקסל פשוטה ותראה מה עדיף לך.
הניחוש שלי: טויוטה קורולה בת 10 זה הכי משתלם.

Asaf-a
24-05-24, 16:43
בנתונים האלו של נסועה שנתית גבוהה, מה ההבדל בשאלה הכלכלית של מכירה בין חשמלי לבנזין/היברידי/פלאג אין/דיזל?
בכל המיקרים עקב נסיעה גבוהה הערך צונח, לא חושב שיש הבדלים גדולים באחוזי צניחת המחיר.

ונניח ותמכור, האם תקנה רכב זהה או מאותה קטגוריה באותה רמה? אם כן אז אין טעם בהתעסקות.

כאשר תרגיש שהרכב לא נותן לך אמינות מספקת או יש רכבים טובים ומהנים בהרבה, אז תמכור.

קשה לחזות את התנהגות השוק יד2.

בנוסף, הייתי מסתמך על מחירון לוי יצחק ולא יד2 האופטימי.

מיכה100
24-05-24, 16:50
אני נוסע 30K בשנה על האיוניק 5 שלי.
מתכנן להחזיק בה עד שתהיה לי סיבה טובה להחליף, אולי לנצח.
לדעתי ב200K היא תהיה אטרקטיבית יותר מרכב ICE מקביל, מבחינת אמינות, עלויות אחזקה ואופק שירות.

יואב פולס
24-05-24, 18:06
סגרנו שנה עם איוניק 5. הרכב עם 60 אק"מ.

נראה לי שעכשיו זה בערך הזמן האחרון שבו יהיה אפשר למכור אותו במחיר סביר (מחירון יד 2- 173000 שח).

Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk

תפתח את הפייסבוק / יד 2 ותבדוק כמה מבקשים עבור איוניק 5 מהשנתון שלך, ובאיזה ק"מ.
קח בחשבון שזה שמבקשים מחירים מוגזמים לא אומר שמקבלים אותם.

ובנוסף, כמה אתה היית משלם על איוניק 5 בת שנה עם 60,000 ק"מ?

אני חושב שאתה מאוד אופטימי על המחיר.

לדעתי תחזיק את הרכב, תהנה ממנו, תסחט אותו כמה שיותר.
עם הזמן אני מאמין שהשוק יבין יותר טוב איך לתמחר כלי רכב חשמליים, ומה ההבדלים בין הדגמים השונים.

אבי ביטר
25-05-24, 09:55
מת על הדיונים האלה ;)

מתי הכי נכון מבחינה כלכלית.

יש תשובה

הכי זול יהיה להחזיק את המכונה כמה שיותר.
הרי לאחר 5-6 שנים עקומת המחיר המוערך תתחיל לרדת בזוית מתונה יותר נכון ?
אז הכי כלכלי יהיה להחזיק גם 10 שנים ויותר, עד שהמכונה תמות או שערך תיקון כלשהו יהיה גבוה משוויה.

אבל, אם תכניס שיקולים נוספים, ולהערכתי יש כאלה, אז פה אנו נכנסים למיקס של תחושות, העדפות, הערכות, רואי חשבון, רואי שחורות וכדורי בדולח.
בטיחות, אופנתיות, חדשנות ועוד.
ופה קבור הכלב.
אין תשובת בית ספר.
כל אחד ומה שהכי מתאים לו.

אין תשובה.

shachar
25-05-24, 17:32
https://www.wsj.com/personal-finance/the-new-math-of-driving-your-car-till-the-wheels-fall-off-9c23b7bc

ד ו ר ו ן
25-05-24, 18:54
קצת צבע מזוית הקונה.
הסתכלתי על היברידיות, והתייעצתי עם מנהל שירות של אחד המותגים אחרי שראיתי שהמחירים אטרקטיביים ביחס למנוע רגיל.

החבר אמר לא להתקרב אם הסוללה קרובה לקצה האחריות ואין ביטוח סוללה/הארכת אחריות בתוקף.

בחשמליות והיברידיות הק״מ הנצבר גבוה ביחס למנועים רגילים, לכאורה פחות בלאי מכני, אבל הבלאי הוא על הסוללה.

זה מסביר לא מעט.

ומכוון אותך מתי נקודת המפנה של המחירון.

sus
26-05-24, 15:41
תודה על התגובות.
בתור אחד שלא יודע למכור מכוניות ובדרך כלל מחזיק אותן עד שהן מתפגרות והולכות לברזל, אני די שמח מלקרוא את הלך הרוח הכללי.
אני עדיין לא משוכנע שזה הדבר הכי כלכלי לעשות אבל סבבה, לא מוכר..
באמת מעניין מה יהיה עוד 5 שנים ערך של איוניק 5 עם 300 אק"מ.


Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk

Asaf-a
26-05-24, 15:43
אתה מכיר עוד רכב משפחתי בן 6 עם 300,000 קמ שלא שווה מעבר לפרוטות?

ד ו ר ו ן
26-05-24, 16:14
מה מבחינתך זה ״פרוטות״?

Asaf-a
26-05-24, 16:21
10-15% מערכו כחדש

נניח קורולה חדשה עולה 170,000₪
קורולה בת 6 עם 300,000 קמ , הייתה משלם עליה יותר מ25000₪?

ד ו ר ו ן
26-05-24, 16:32
קורולה 2008 רובוטית עם 430אקמ נמכרה בשנה שעברה מעט מתחת למחירון, והיו קונים בתור.
הפוקוס 2007 עם 370אקמ שווה חצי ממנה.
לך תבין..
אני חושב שההקבלה בין חשמלי ל-ICE לא נכונה.
קח ״גרוטאת״ ICE ותחליף מנוע באמת בפרוטות ויש לך רכב לעוד הרבה זמן.
אתה לא יכול לעשות את זה בחשמלי, הסוללה יקרה מאד.

Asaf-a
26-05-24, 19:39
היום לא ניתן בחשמלי.
עוד מספר שנים? לך תדע, בכלל לא בטוח.

נמרוד
28-05-24, 09:57
על השאלה "איך משפיע עצם היות הרכב חשמלי על ירידת הערך" רק הזמן יענה. בינתיים אפשר רק לנחש.

קודם כל אני מניח שתהיה שונות גדולה מאד בין ירידת הערך של רכבים חשמליים שונים, בדיוק כמו שיש שונות גדולה מאד בין מותגים ודגמים של רכבים עם מנועי בעירה פנימית. הרי לא דין טויוטה קורולה כדין רנו מגאן. יהיו רכבים חשמליים טובים שיהיה להם ערך גם אחרי שנים של שימוש, ויש כאלו שכבר היום אנחנו יודעים שהם חסרי ערך.

שאלת שמירת הערך היא בסוף כן שאלה טכנית. רכב יהיה שווה יותר או פחות כשהוא בן כמה שנים בהתאם לכמה ערך היד השנייה יכולה להוציא ממנו, וזה נובע מהשאלה מה יכול להתקלקל? בואו נוריד מהדיון ההשוואתי כל מה שלא שונה בין רכב ICE לרכב EV. נשארנו עם גיר-מנוע-מערכת-קירור-מערכת דלק.


גיר - ברכב חשמלי יש הילוך אחד, קבוע. לכל צורך ועניין אין גיר ואין מה שיתקלקל. על רכב ICE אין צורך להחביר מילים.
מנוע - ברכב חשמלי יש מנוע אחד (או יותר) אטומים, שאין בהם כמעט מה שיתקלקל והטמפרטורה נמוכה משמעותית ממנוע ICE שיש בו אינספור חלקים נעים, במהירות, בעוצמות, בשחיקה. מרוב שהתרגלנו לא שמים לב כבר... אבל יש אש! פיצוצים! תמרות עשן! בתוך כל אחד מהצילינדרים, אלפי פעמים בדקה. טמפרטורות של מאות מעלות צלזיוס, שמשתנות כל הזמן. אני מת על מנועי בעירה פנימית. קניתי לאחרונה ספר מדהים בשם the secret horspowe race של אחד קאלום דאגלס, על המרוץ ההנדסי בין מפתחי מנועי המטוסים במלחמת העולם השנייה. ספר חובה מטורף לחובבי מנועי בעירה פנימית, על התקופה שבה המנועים האלו היו הדבר הכי חשוב בעולם. בזכות המהנדסים ההם קיבלנו את האמינות שהתרגלנו אליה. אבל ברגע שהגיע אלטרנטיבה טכנולוגית טובה יותר מנועי הבוכנה נעלמו תוך שני עשורים. נראה שמה שמנוע הסילון עשה אחרי מלחמת העולם השנייה למנועי בוכנה במטוסים, המנוע החשמלי עושה עכשיו למנועי בוכנה במכוניות. פשוט אין תחרות.



מערכת קירור - יש גם במכונית חשמלית. אבל בטמפרטורות הרבה יותר נמוכות. וזה כל ההבדל. צנרת גמישה שצריכה לעבוד ב60 או ב120 מעלות צלזיוס. לחץ. רתיחה?
מערכת דלק - הגענו לסוללה סוף סוף. היא גדולה כבדה ויקרה - אבל אין בה חלקים נעים. ההבדל בין מכוניות חשמליות איכותיות יותר ופחות כנראה יהיה פה, באיכות של מכלול הסוללה. הנקודה העיקרית עם הסוללה, וזה כבר מגובה אמפירית עם לא מעט שנים של נסיון עם מכוניות טסלה וכבר עם עוד מותגים, זה שהסוללה לא מתפגרת סתם ככה. או שהיא ניזוקה מכאנית בתאונה, ואם לא, הקיבולת שלה דועכת בקצב יותר או פחות גבוה אבל היא עדיין מניעה את הרכב גם אחרי שנים - רק שהטווח המקסימלי ילך ויקטן. זה אומר שדווקא ישאר ערך שיורי ברכב חשמלי. יהיה מי שיקנה אותו, מי שלא צריך לכסות מאות קילומטרים ביום. אני רואה מצב שהאיוניק 5 מתדרדרת נניח ל70% מהקיבולת אחרי 10 שנים, היא עדיין תהיה סופר שימושית כרכב שני בבית.
החלפת מנוע ICE מול החלפת סוללה? דורון כתב שמנוע אפשר להחליף. כן. אבל סוללה נראה לי שיהיה יותר קל ובטוח להחליף. בסופו של דבר, אין חלקים נעים - להחליף מודולים של סוללות זה פרק-הרכב. ואם שמת מודולים חדשים, אין בזה שום הימור, לעומת החלפת מנוע ICE שהיא למנוע משומש כמעט תמיד (הרי לא תתקינו מנוע חדש מהחברה כדי להחיות פורד פוקוס ישנה. אם יש בכלל מנוע כזה לקנות).

חנן-ג'יפולוג
28-05-24, 10:29
דוווקא לגבי סוללה, המכלול שכל ה"מבינים" הפחידו לגבי הבלאי שלה כל שני וחמישי, נראה שזה לא העניין הכי מדאיג. לא כשמסתכלים על הנסיון מטסלה (סוללות שמישות עם מעל ל600000ק"מ) , ולא כשאני רואה מה שקורה אצלי. אפס בלאי גם ב190000ק"מ (99.4% SOH) . זה לא בהכרח תופס לגבי מכוניות עם ניהול סוללה פחות חכם, ולגבי נהגים ששמים ז..ן על הסוללה כי אחריהם המבול או סתם כי לא בא להם להבין איך לשמור עליה.

ההפתעות היקרות יכולות לדעתי לבוא בסבירות גבוהה יותר דווקא מכיוונים אחרים, בנאליים לכאורה ובחלקם הגדול משותפים לרכבים היברידיים וגם ICE אחרים, כמו מערכת בלימה על-חוטית, ראדארים משלושה כיוונים, מצלמות, ממירים, מדחסי מזגן, כסאות חשמליים והרבה מאוד מערכות מכנו-אלקטרוניות אחרות.
אלו מערכות יקרות, ולחלקן הגדול שוק האפטרמרקט עוד לא למד לתת מענה במחירים סבירים -> פחות ממשכורת ממוצעת.

זה נכון גם לכל איוניק או פריוס היברידיים, פלוס העובדה שיש להם גם כל מה שיש ברכב ICE. לכן תמיד עניתי למי ששאל אותי שזה ריסקי למדי להחזיק היברידי לאחר תום האחריות. לדעתי המצב די דומה בחשמליות - כנראה שם הריסק מעט קטן יותר כי יש בהן הרבה פחות מערכות הינע, אבל זה עדיין ריסקי.


בהערת אגב, כל נסיון להשוות בין שחיקה של סוללה ברכבים חשמליים לשחיקה של סוללת ניקל מטאל ברכב היברידי או סוללה ברכב פלאג אין, חוטא לאמת. אין קשר. הנ"ל נשחקים מהר, בהגדרה ההנדסית שלהם, עוד לפני שנכנסים לטיב המכלול.

ד ו ר ו ן
28-05-24, 11:40
ישאר ערך שיורי ברכב חשמלי. יהיה מי שיקנה אותו, מי שלא צריך לכסות מאות קילומטרים ביום. אני רואה מצב שהאיוניק 5 מתדרדרת נניח ל70% מהקיבולת אחרי 10 שנים, היא עדיין תהיה סופר שימושית כרכב שני בבית

חבר משתמש שנים בפלואנס של אגסי בתור ״רכב מושב״ לטווח הקרוב.
קנה בכמה אלפים כשהסוללה עוד הייתה רלוונטית לבינעירוני, ומאז אפס שווי, וכלום אחזקה.


.
החלפת מנוע ICE מול החלפת סוללה? דורון כתב שמנוע אפשר להחליף. כן. אבל סוללה נראה לי שיהיה יותר קל ובטוח להחליף. בסופו של דבר, אין חלקים נעים - להחליף מודולים של סוללות זה פרק-הרכב. ואם שמת מודולים חדשים, אין בזה שום הימור, לעומת החלפת מנוע ICE שהיא למנוע משומש כמעט תמיד (הרי לא תתקינו מנוע חדש מהחברה כדי להחיות פורד פוקוס ישנה. אם יש בכלל מנוע כזה לקנות).

לא תתקין מנוע חדש בפוקוס אבל ב-1500שח כן, וזה יחיה הרבה ומידי לבינעירוני בלי מגבלות.

במצב היום העלויות של הסוללות מאד גבוהות, אין לך באמת שוק משומש/חליפי.
למי שאין כסף לרכוש חשמלי חדש, מחפש אלטרנטיבה בעלות שפויה, וכאן יש סיכון להוצאה כבדה וסיכון גדול.
ברכב משומש שאינו מסוחר, אתה קונה חתול בשק, ובהתייחס לנקודות שהעלת אתה וחנן, המשמעות של לקנות רכב עם סוללה שהתעללו בה/יצרן סיני מפוקפק היא הימור גדול.

כמו כל מוצר חדשני, השוק מחכה שיצטבר ניסיון כדי שניתן יהיה לתמחר את הרכבים האלו.

נמרוד
31-05-24, 09:16
לא תתקין מנוע חדש בפוקוס אבל ב-1500שח כן, וזה יחיה הרבה ומידי לבינעירוני בלי מגבלות.



אם בהשקעה של 1500 שקל אפשר ממש להשמיש גרוטאה ששפכה מנוע, זה ג'יים צ'יינג'ר. עד כמה המספר הזה מבוסס?

ד ו ר ו ן
31-05-24, 10:01
כל הרכב קומפלט עם מנוע עובד שווה 2000-3000 ש״ח.

אבל זה פתרון תפרנים.
אתה משלם בזוקר עם צריכת דלק 1:10-11 משולב.
ואיכות חיים סבירה.
לסטודנט תפרן/רכב שני לטווחים קרובים זה סביר.
היום, במצבך, אתה שוקל אפשרות כזו?

משכתי רכב כזה עד לנקודת ההחייאה.
די.

כל רכב חשמלי, הכי ישן הוא בן כמה? 4-5? (לא סופר את אגסי).
אם להקביל מנבלות אגסי שאני רואה במושב, זה מתחרה ראוי לטווחים קרובים.
(אם יש לך איפה להטעין.. וסביר שכשרכבים חשמליים יתחילו לצאת בכמות לשוק יש 2, תהיה כבר תשתית שהיה יותר זמינה גם למי שלא גר בבית פרטי.
ותקבל איכות חיים ובטיחות הרבה יותר טובה.

נמרוד
31-05-24, 11:34
דורון לא הבנתי, אתה כתבת 1500 שקל להשתלת מנוע ברכב ישן. זה ריאלי או לא?

ד ו ר ו ן
31-05-24, 11:46
דורון לא הבנתי, אתה כתבת 1500 שקל להשתלת מנוע ברכב ישן. זה ריאלי או לא?

עלות המנוע.
אם אתה רוצה להתפס על האגורה אז תקנה רכב קומפלט ב-2000.
או שה-500 שח הבדל זה שובר שוויון?

נראה לי שהנקודה די ברורה.

נמרוד
31-05-24, 11:50
אתה אומר שאם יש לי רכב ישן שהלך לו המנוע, אני אקנה עוד אחד שעוד לא שפך מנוע ב2000 שקל ואייצר משניהם משהו תקין?

raanan
31-05-24, 12:40
הקיצר, מתי הכי נכון למכור רכב חשמלי? Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk

השיטה שלי (שתיושם גם ברכב החשמלי הנוכחי) ,
להחזיק כמה שיותר זמן, עד קבלת טלפון הסטרי מהאישה שהרכב "תקוע" בצד הדרך.
מרגע זה,
תיקון הנבלה וחיפוש אלטרנטיבה חדישה יותר.
רכישה, חודש הסתגלות ולאחר מכן פרסום הנבלה (תקינה) למכירה.

רענן

ד ו ר ו ן
31-05-24, 13:13
אתה אומר שאם יש לי רכב ישן שהלך לו המנוע, אני אקנה עוד אחד שעוד לא שפך מנוע ב2000 שקל ואייצר משניהם משהו תקין?

תראה כמה אפשרויות יש לך, איזה כייף?
להחליף מנוע בסכום נמוך מאד או לקנות אוטו קומפלט באותו מחיר.
ימות המשיח.

נמרוד
31-05-24, 13:14
כן, נשמע מאד מפתה.
תודה שפתחת את עיני.

boaz avrahami
31-05-24, 15:32
אני מזכיר לכם את מצב הקופה הציבורית.
אני אופתע אם בשנת 2025 עלות הנסועה ברכב חשמלי לא תהיה קרובה למחיר של רכב בעירה.

במחירי הסוללות, תיקון רכב שסוללותיו התבלו הוא כל כך יקר עד כדי כדאיות גריטה. הסוללות הן ה״מנוע״ או לב האוטו.

ברכב בעירה החלפת מנוע הרבה יותר ראלית כנראה.

בקיצור, בקרוב תיגמר החגיגה ותתעוררו מהחלות שיש משהו חונם מלבד הגבינה שבמלכודת.
תהנו כל זמן שעוד אפשר. העתיד הוא רכב בעירה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
04-06-24, 08:04
במחירי הסוללות, תיקון רכב שסוללותיו התבלו הוא כל כך יקר עד כדי כדאיות גריטה. הסוללות הן ה״מנוע״ או לב האוטו.

ברכב בעירה החלפת מנוע הרבה יותר ראלית כנראה.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

מכיוון שאתה מספיק זמן פה, וגם לא ממש בור בענייני מאגרי אנרגיה, ברור לי שאתה יודע מה האמת. סתם בא לך להיות לעומתי. כמו שאני אומר כל הזמן, גם הדעה הזו לא באמת באה מטיעונים טכניים או מהותיים, אלא מגיעה כחיזוק עצמי לאחר שהחלטת (וכנראה בצדק) שלצרכים הספציפיים שלך לא משתלם לך לרכוש חשמלי.

כן, הסוללות יקרות. גם המרכב בגראנד שלך. כן, הן נשחקות, כמו המרכב בגראנד שלך. טוב, אולי גראנד זו דוגמא לא טובה :( אז כמו מרכב של לנד קרוזר. קצב השחיקה של זה וגם זה לא רלוונטי למשך חיים ממוצע של רכב. בהתנהלות סבירה, בסבירות מספיק גבוהה הוא יהיה שווה את מחירו בברזל הרבה לפני שהסוללה או המרכב שלו יגמרו.

עד כאן לגבי הנסיון המצטבר. עובדות. לגבי ספקולציות, ימשיך כבודו. לא התחום שלי.

אבי ביטר
04-06-24, 09:25
אני מזכיר לכם את מצב הקופה הציבורית.
אני אופתע אם בשנת 2025 עלות הנסועה ברכב חשמלי לא תהיה קרובה למחיר של רכב בעירה.

במחירי הסוללות, תיקון רכב שסוללותיו התבלו הוא כל כך יקר עד כדי כדאיות גריטה. הסוללות הן ה״מנוע״ או לב האוטו.

ברכב בעירה החלפת מנוע הרבה יותר ראלית כנראה.

בקיצור, בקרוב תיגמר החגיגה ותתעוררו מהחלות שיש משהו חונם מלבד הגבינה שבמלכודת.
תהנו כל זמן שעוד אפשר. העתיד הוא רכב בעירה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


בינתיים, מי שנוסע הרבה חוסך וחסך המון כסף.
וכל נבואות הזעם לגבי הסוללות לא התממשו, הרכבים עדיין נוסעים.
כל אחד והצרכים שלו.
נכון, המיסוי ומלתעות המדינה לא ירפו, אבל בסה"כ הזיזו קצת את נקודת האיזון, ועדיין יש אנשים שנוסעים 30 ויותר בשנה וזה ממש משתלם להם.
אם הדלק יוזל משמעותית, מה שלא קורה, אולי הייתי מסכים איתך. וזה בלי להכנס לנושא הטיפולים השוטפים.

ד ו ר ו ן
04-06-24, 11:37
בחזרה לשאלת הדיון.. מתי מוכרים?

דיון הכדאיות נטחן מזמן.. עם עובדות מסודרות של חנן.

שולץ האיום
04-06-24, 13:09
אין פתרון ביהס
אין כזה
יש כל מיני משתנים אישיים.

כלכלית בלבד יש תשובה -
להחזיק כמה שיותר זמן.

חנן-ג'יפולוג
04-06-24, 13:44
מהנסיון למכור את האיוניק שלי צריך להודות פה בכנות: כתבי רכב עם אג'נדה פרטית שאין להם מושג מהחיים שלהם בתחום הזה והבורים שמהדהדים אותם עשו עבודה טובה: האחריות על הסוללה היא חזות הכול. הרוכשים הפוטנציאליים רק שואלים על מועד סיום האחריות של הסוללה. מבחינתם בשנייה שנגמרת האחריות נגמרת הסוללה והרכב הולך לגריטה :D

כל נסיון לדבר על יעד טעינה ונתון SOH מוביל לדממה דקה בצד השני של הקו...

אין לי נסיון בנסיונות מכירה של רכב ICE בן כמה שנים עם כ200000ק"מ ומעלה. זכור לי במעורפל שאבי היה צריך להוריד חצי מהמחירון על רכבים כנ"ל כדי למכור, אז אולי זה לא מאוד שונה.

boaz avrahami
05-06-24, 14:44
מכיוון שאתה מספיק זמן פה, וגם לא ממש בור בענייני מאגרי אנרגיה, ברור לי שאתה יודע מה האמת. סתם בא לך להיות לעומתי. כמו שאני אומר כל הזמן, גם הדעה הזו לא באמת באה מטיעונים טכניים או מהותיים, אלא מגיעה כחיזוק עצמי לאחר שהחלטת (וכנראה בצדק) שלצרכים הספציפיים שלך לא משתלם לך לרכוש חשמלי.

כן, הסוללות יקרות. גם המרכב בגראנד שלך. כן, הן נשחקות, כמו המרכב בגראנד שלך. טוב, אולי גראנד זו דוגמא לא טובה :( אז כמו מרכב של לנד קרוזר. קצב השחיקה של זה וגם זה לא רלוונטי למשך חיים ממוצע של רכב. בהתנהלות סבירה, בסבירות מספיק גבוהה הוא יהיה שווה את מחירו בברזל הרבה לפני שהסוללה או המרכב שלו יגמרו.

עד כאן לגבי הנסיון המצטבר. עובדות. לגבי ספקולציות, ימשיך כבודו. לא התחום שלי.


אני ממש לא לעומתי וכתבתי בכנות את מה שאני מכיר.

ואני חושב שזה לב העניין מפני שהתשובה לשאלת הפתיחה נובעת משאלת אורך חיי הסוללות.

בוא ונבנה נוסחה ( זה בר חישוב לחלוטין) לעניין הזה.

במנוע בעירה שאלת המנוע והגיר לוטה בערפל. אין לזה פג תוקף ממשי כמו בסוללות והאחריות לרכב קצרה בהרבה מהזמן שבו צפוי שהמנוע יתקלקל. גיר לעיתים דווקא נכנס שם.
השוק כבר מחונך ומכיר את האפשרויות תיקון שהן לרוב מפירוק והרבה יותר זולות

בסוף החיסכון נמדד גם באובדן הערך על הרכב. עלות הבעלות הכוללת לחלק בקמ.

רוצה להיכנס למספרים?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
05-06-24, 15:09
כן, בהחלט. אני משתדל להביא כל נתון שידוע לי. מה חסר לך?

חנן-ג'יפולוג
05-06-24, 15:15
https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q70/924/jdR4w6.jpg

חנן-ג'יפולוג
05-06-24, 15:24
המסה הגדולה של הרכבים החשמליים בישראל היא טסלה מודל 3 סינית וBYD אטו 3. שתיהן עם כימיית LIFEPO4 מאריכת החיים, כך שאם אנחנו רואים שברכבים עם כימיית NMC הסוללה מאריכת חיים כפול מתוחלת חיי הרכב (נאמר שממוצע הקילומטראז' בזמן גריעת רכבים בישראל מהסד"כ הרשום הוא 300000ק"מ? ) אז ברוב הרכבים החשמליים בישראל אנחנו כבר מדברים על סוללות עם תוחלת חיים של מעל למיליון ק"מ, אולי שני מיליון ק"מ, כך נראה.

boaz avrahami
05-06-24, 17:25
אם זה המצב אז הסוללה איתה הרכב יוצא מהמפעל תמות אחרי המכונית?

הגרף של טסלה הוא פנטסטי. עד 250 אק״מ.
בהנחה שהוא אמיתי.
הגרף עצמו, אם הוא נכון מאוד משכנע.

אם זה המצב, הסוללה לא ממש פקטור בחשבון הבעלות הכוללת.
לכאורה רובץ העול של השווי כמשומש שהוא אולי מעוות כתלות בחוסר הניסיון הציבורי.

הרושם שלי היה שזה יתכלה הרבה לפני אבל מקבל את טענותיך.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

asafk
05-06-24, 17:29
מעוות כתוצאה מהחוויה של בעלי היברידיות

אסף.

נדב42
05-06-24, 21:19
כמה זמן lifepo4 כבר בייצור המוני ?
יש מידע אמיתי על אורך החיים של הסוללות האלו או רק הבטחות ?

boaz avrahami
05-06-24, 22:40
לפי דוד גוגל השימוש המסחרי החל ב 1991

מקריאה נוספת של נתוני הסוללות, מדובר על כ 3000 מחזורי טעינה

נניח שמחזור טעינה נותן טווח אפקטיבי של כ 400 קמ מדובר על כ 1,200000 קמ בתאוריה כשהטווח יפחת לקראת הסוף.
לא יודע לומר בכמה.

גם אם נוריד מזה 50 אחוז הייתי חי עם זה בשלום. זה יותר מאורך חיי רוב רכבי הבעירה לפני גריטה ושווי אפס


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
05-06-24, 23:06
הנתון של 3000 הוא בתנאים של עומק פריקה- DOD, שמונים אחוז. בשימוש אופייני הפריקות רדודות הרבה הרבה יותר, 10-20 אחוז, ולכן ניתן לצפות לתוחלת חיים גדולה משמעותית ממה שחישבת, בועז. פי שתיים ואף יותר.

boaz avrahami
05-06-24, 23:49
שים לב שאני תירגמתי את זה לקמ. המחזורים זה נתון פחות שימושי.

אחרי קיזוז מחמיר של 50 אחוז נקבתי בנסועה של 600,000 שהיא בקיזוז מחמיר עדיין הרבה מהממוצע לרכב בעירה פנימית


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חנן-ג'יפולוג
06-06-24, 00:00
ברור, הבנתי, ואני עדיין אומר שגם מה שחישבת כנראה יהיה חצי ואולי אף פחות מהתוחלת הצפויה, בגלל עניין הDOD האופייני.

נדב42
06-06-24, 00:38
הנתון של 3000 הוא בתנאים של עומק פריקה- DOD, שמונים אחוז. בשימוש אופייני הפריקות רדודות הרבה הרבה יותר, 10-20 אחוז, ולכן ניתן לצפות לתוחלת חיים גדולה משמעותית ממה שחישבת, בועז. פי שתיים ואף יותר.אם הפריקות רדודות יותר, גם הקילומטרים לכל פריקה מועטים יותר.

חנן-ג'יפולוג
06-06-24, 05:40
ברור. ההתייחסות שלי היא לסה"כ האנרגיה שניתן לקבל מהסוללה במהלך חייה והוא גדל מאוד בDOD רדודים.

-->