התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניקוי פילטר מנוע אחרי כל ירידה לשטח



איתי ג
05-06-24, 11:32
שלום,
ביום שבת האחרון יצאתי לטיול ברמת סירין. אחד הרכבים בשיירה היה פאג'רו, ובעליו הראה למדריך פילטר (למנוע להבנתי) שלדבריו הוא מחליף בסוף הטיול ושוטף את זה שפירק מן האבק, וכך בסוף כל טיול. האם מנסיונכם יש בכך צורך? במידה וכן, אני נוהג בפוסטר, האם זה רלוונטי/ישים גם לרכב שלי? אני מחדד שלא מדובר בפילטר שמן אלא בפילטר אוויר.
תודה מראש למשיבים.
איתי

guyo
05-06-24, 11:36
שלום,
ביום שבת האחרון יצאתי לטיול ברמת סירין. אחד הרכבים בשיירה היה פאג'רו, ובעליו הראה למדריך פילטר (למנוע להבנתי) שלדבריו הוא מחליף בסוף הטיול ושוטף את זה שפירק מן האבק, וכך בסוף כל טיול. האם מנסיונכם יש בכך צורך? במידה וכן, אני נוהג בפוסטר, האם זה רלוונטי/ישים גם לרכב שלי? אני מחדד שלא מדובר בפילטר שמן אלא בפילטר אוויר.
תודה מראש למשיבים.
איתייש פילטרים רב פעמיים שצריך לשטוף ולשמן כחלק מהתחזוקה השוטפת, למשל kn
לא שוטפים פילטרים מנייר. ניתן כמובן לנקות אותם על ידי טפיחה והסרת האבק. שיטות כמו שימוש בלחץ אוויר או הברשה יכולות (לעניות דעתי בלבד, ט.ל.ח וכו') לפגוע ביעילות הפילטר.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

שולץ האיום
05-06-24, 12:47
אני מקווה שהוא לא שוטף במים…🤣

בכל מקרה,
בפאג׳רו וברכבים נוספים הפירוק הנל קל מאוד, כמה קליפסים והפילטר בחוץ.
אז חלק מחזיקים פילטר נפרד לטיולים.
זה נכון יותר לדעתי במקום לנקות אותו, בזה יש פוטנציאל להרוס.

באופן כללי אתה ממש לא חייב לעשות את זה, אתה כן יכול להחליף לבד לפני התדירות המומלצת של היצרן.
נגיד פעם בשנה במקום שנתיים.

לגבי פילטרים רב שימושיים כמו שצוינו כאן (k&n) אני לא ממליץ, למרות הסירטונים השיווקים ביו טיוב וכו.

אם תרצה להעמיק, היו כאן בגיפולוג מספר דיונים ארוכים בנושא.

ד ו ר ו ן
05-06-24, 13:28
יש פילטרים רב פעמיים שצריך לשטוף ולשמן כחלק מהתחזוקה השוטפת, למשל kn
k

נדון בעבר בהרחבה, והעלתי גרפים שמראים עובדתית שהפילטרים האלו לא מסננים כמו פילטר מקורי.

ד ו ר ו ן
05-06-24, 13:33
אז חלק מחזיקים פילטר נפרד לטיולים.

אם שמים פילטר זול ונחות רק לטיול מה עשית?..

אם זה מקורי איכותי, הוא יודע להתמודד עם האבק של הטיול.
פשוט להחליף לפי הצורך.

איתי ג
05-06-24, 15:03
תודה רבה לשלושתכם. נדמה לי שהוא תיאר שטיפה במים, ואני בטוח שהוא תיאר פירוק באמצעות קליפסים כפי שתיארתם כאן. בכל מקרה, אני מבין שאין צורך שאבצע פעולות מיוחדות למעט החלפת פילטר פעם בשנה במקום שנתיים.

נמרוד
05-06-24, 15:10
שלום,
ביום שבת האחרון יצאתי לטיול ברמת סירין. אחד הרכבים בשיירה היה פאג'רו, ובעליו הראה למדריך פילטר (למנוע להבנתי) שלדבריו הוא מחליף בסוף הטיול ושוטף את זה שפירק מן האבק, וכך בסוף כל טיול. האם מנסיונכם יש בכך צורך? במידה וכן, אני נוהג בפוסטר, האם זה רלוונטי/ישים גם לרכב שלי? אני מחדד שלא מדובר בפילטר שמן אלא בפילטר אוויר.
תודה מראש למשיבים.
איתי


יש מלא דיונים על מסנן אויר רב-פעמיים שניתנים לשטיפה (K&N כדוגמא למותג מוכר). רובם מלפני 15-20 שנה. כיום זה הרבה פחות רלוונטי. מסנני נייר מקוריים הם היעילים ביותר בסינון, אורך החיים שלהם טוב, הם הסטנדרט בציוד מכאני כבד וברכבי שטח. גם החלפה לבית פילטר אחר לא פשוטה כמו פעם במנועי קרבורטור, אז השוק הזה נחלש מאד.

לגבי האם לנקות או לא לנקות פילטר נייר, זו עוד שאלה שחוזרת על עצמה. אפשר לנקות פילטר נייר על ידי ניעור, כמה מכות על הרצפה, או לחץ אויר. הסכנה היא שתגרום לנזקים, קרעים זעירים ובלתי נראים במסנן או תפגע בספת האטימה, וברגע שיש מעבר לחלקיקי אבק שיעקוף את הפילטר, פוטנציאל הנזק במנוע מודרני קיים.

יש גם ספק בתועלת שבניקוי עצמו. זה שאתה רואה כמות עצומה של אבק יורדת מהפילטר לא אומר שיכולת הסינון שלו ביחס לצורך של המנוע משתנה מהותית. יש דרך פשוטה למדוד בזמן אמת את יכולת הסינון ולפי זה להחליף את הפילטר. זה נקרא air filter restriction gauge או service indicator או בקיצור "אינדיקטור" וזה השיטה הסטנדרטית בציוד צבאי וציוד מכאני כבד. האינדיקטור שמודד התנגדות לזרימה דרך הפילטר הוא המדד, כשהוא משנה צבע זה סימן להחליף.

די פשוט להתקין אינדיקטור בכל רכב. אני יכול להגיד מצד שני שגם ברכב שנוסע די הרבה בשטח, תכלע'ס הפילטר רחוק מלהסתם, אז הכי נכון זה להחליף תקופתית לפי הוראות יצרן וזהו.

כתבה מלפני כמה שנים בנושא:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3962

ד ו ר ו ן
05-06-24, 15:14
די פשוט להתקין אינדיקטור בכל רכב. אני יכול להגיד מצד שני שגם ברכב שנוסע די הרבה בשטח, תכלע'ס הפילטר רחוק מלהסתם, אז הכי נכון זה להחליף תקופתית לפי הוראות יצרן וזהו.
כתבה מלפני כמה שנים בנושא:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3962
++
מצטרף להמלצה.
יש ברכב, נותן הבנה ברורה מה מצב הפילטר.

Eitan_S
05-06-24, 15:20
פילטר אויר של פראדו ניתן לשטיפה ואפילו ההוראות מצויירות על הפילטר.

מקורי כמובן.

YoavR
05-06-24, 20:54
פילטר אויר של פראדו ניתן לשטיפה ואפילו ההוראות מצויירות על הפילטר.

מקורי כמובן.כנ"ל הפילטר המקורי של הפוראנר שלי.
רב פעמי עם הוראות לשטיפה במים. מקורי טויוטה.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ehudzeelim
05-06-24, 21:32
אני אציג דעה לא פופולרית,
אני מאד מבסוט מהפילטר הרב פעמי (k&N),
התובנות שלי מהשימוש בו ב-120k ק"מ האחרונים:
יתרונות: רב פעמי.
חסרונות: דורש טיפול, ותשומת לב בניקוי ובשימון.

מבחינת סינון לדעתי זה מאד תלוי באופן הטיפול, כי בניגוד לפילטר נייר שמגיע "מוכן", בפילטר רב פעמי אתה צריך להכין את הפילטר.
אצלי לפחות ברכב עם 500k קמ לא ניכר שום בלאי שקשור לפילטר אוויר, הרכב לא אוכל שמן או כל תופעה אחרת.

אבל שורה תחתונה, לא מתאים לכל אחד, במיוחד בעידן האינסטנט והחד פעמי.

עכשיו כשאני שומע שהיו טויוטות שהגיע עם פילטר רב פעמי במקור, אני בכלל רגוע :D

ד ו ר ו ן
05-06-24, 22:04
אני אציג דעה לא פופולרית,
אני מאד מבסוט מהפילטר הרב פעמי (k&N),
התובנות שלי מהשימוש בו ב-120k ק"מ האחרונים:
יתרונות: רב פעמי.
חסרונות: דורש טיפול, ותשומת לב בניקוי ובשימון.

מבחינת סינון לדעתי זה מאד תלוי באופן הטיפול, כי בניגוד לפילטר נייר שמגיע "מוכן", בפילטר רב פעמי אתה צריך להכין את הפילטר.
אצלי לפחות ברכב עם 500k קמ לא ניכר שום בלאי שקשור לפילטר אוויר, הרכב לא אוכל שמן או כל תופעה אחרת.

ממש לא.
סינון זה דבר מוחלט שנמדד לפי ערכי מעבר לכלוך, וכמה לכלוך הפילטר עוצר ואוגר עד שהוא לא שמיש כי הוא סתום.
והK&N נחות משמעותית בכל פרמטר מפילטר נייר מקורי איכותי.
מעביר לכלוך בשלב הראשון, ונסתם מהר יחסית לנייר כי שטח הפנים קטן יותר.



עכשיו כשאני שומע שהיו טויוטות שהגיע עם פילטר רב פעמי במקור, אני בכלל רגוע :D

הפילטר של טויוטה בנוי לזה.
גם בספר רכב של היילקס ישן יש הוראות לניקוי בין החלפות(!) ובלי לבטל החלפה לפי אינטרוולים מוגדרים.

ehudzeelim
05-06-24, 22:48
ממש לא.
סינון זה דבר מוחלט שנמדד לפי ערכי מעבר לכלוך, וכמה לכלוך הפילטר עוצר ואוגר עד שהוא לא שמיש כי הוא סתום.
והK&N נחות משמעותית בכל פרמטר מפילטר נייר מקורי איכותי.
מעביר לכלוך בשלב הראשון, ונסתם מהר יחסית לנייר כי שטח הפנים קטן יותר.


הפילטר של טויוטה בנוי לזה.
גם בספר רכב של היילקס ישן יש הוראות לניקוי בין החלפות(!) ובלי לבטל החלפה לפי אינטרוולים מוגדרים.

הסינון בפילטר רב פעמי תלוי בניקיון ובשימון שלו. לא יודע מה זה סינון מוחלט.
ולגבי הפילטר של טויוטה, לא הבנתי איך הוא בנוי לזה יותר מהפילטר של k&n.
אני מתאר לעצמי שאם הוא מיועד לשטיפה במים מדובר בפילטר בד, ולא פילטר נייר.
אבל לא מכיר, רק ממה שכתבו כאן.

asafk
05-06-24, 23:03
חזרה לנושא המקורי. פילטר נקי זה באמת דבר טוב. אבל עצם פתיחתו של בית המסנן והוצאת המסנן להחלפה או ניקוי חושפת את יניקת האוויר ללכלוך שייכנס ישר למנוע.
אני משתדל לשטוף או לנקות את בית המסנן מבחוץ לפני פתיחתו, לא לעשות את זה בשטח באבק, לשלוף את המסנן בזהירות ולנקות עם מטלית את מה שנשאר בבית לפני הכנסת מסנן חדש.
ויש לי תחושה שכל זה לא נעשה כאשר מחליפים מסננים לפני ואחרי כל טיול.
בקיצור - גם עודף אחזקה לטעמי זה לא טוב.

אסף.

ד ו ר ו ן
05-06-24, 23:26
הסינון בפילטר רב פעמי תלוי בניקיון ובשימון שלו. לא יודע מה זה סינון מוחלט.
ולגבי הפילטר של טויוטה, לא הבנתי איך הוא בנוי לזה יותר מהפילטר של k&n.
אני מתאר לעצמי שאם הוא מיועד לשטיפה במים מדובר בפילטר בד, ולא פילטר נייר.
אבל לא מכיר, רק ממה שכתבו כאן.
שוב לא.. לפחות לא לגבי K&N.
תעשה חיפוש לדיוני עבר, יש גרפים עם נתוני סינון ועמידות לאורך זמן.
K&N יצאו לא טובים בלשון המעטה.
לא כתבתי ״סינון מוחלט״, כתבתי ערך מוחלט, מספרי, ברור שניתן להשוואה בין הנבדקים.
לא תחושות.

גם ה״נייר״ הוא לא באמת נייר, זה סיבים סינתטיים ארוכים בצפיפות.

בזמנו מצאתי פילטר רב פעמי יבש, בלי שימון.
היצרן הגדיר את רב-הפעמיות ביכולת לשטוף במים את הסיבים הסינטטיים של אלמנט הסינון.

אבל עם אינטרוול החלפה של 40K לפי היצרן, העלות זניחה חלקי ק״מ.
יחד עם מד וואקום פשוט בסעפת (הקישור של נמרוד) שנותן חיווי על מצב הפילטר, הגעתי למסקנה שזה מיותר.
שם מקורי וזהו.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

אמוץ נ.
07-06-24, 09:17
פותח השרשור לא הגדיר מה זו ״ירידה לשטח״.
לנסוע בחורף באוויר הצלול של רמת הגולן לא דומה לטיול בשיירה בפודרה בקיץ בפרצים עליון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
07-06-24, 10:06
אחרי שראיתי במו עיני חמישה מנועים שהלכו בגלל נסיעת שיירה בפודרה אצל נהגים שהתעצלו לנקות פילטר אוויר לעומת כאלו שלא,
אני ממליץ לפחות להוציא ולטפוח על הרצפה אם נסעת באבק כבד.
לא אכנס לדיון על לחץ אוויר או פילטר רב פעמי. טחנו את זה מספיק, ומן הראוי שמי שרוצה מידע לפחות ישקיע בלהריץ חיפוש.
מעבר לזה, לא רואה שום סיבה לנסוע בתוך האבק בטיול.

איל מ
18-06-24, 19:54
לטובת פות"ש עשיתי מחקר קצר ומצאתי את השיטה האידיאלית לנקות פילטר:


https://www.youtube.com/shorts/QoVz1aOwthw

-->