PDA

צפייה בגרסה מלאה : שינוי טמפ' אחרי החלפת נוזל קירור



Snir
07-06-24, 21:30
סופה 93, מערכת קירור סטנדרטית. אחרי יישור קו לפני 3 שנים.
תופעה מוזרה - נוזל הקירור בן שנתיים הוחלף בטיפול האחרון. עד החילוף, הטמפרטורה היתה מתייצבת על אזור ה75 מעלות ולא זזה. עמידה, נסיעה, עליה. מאז החלפת נוזל הקירור (פרסטון ירוק) בעמידה הוא אכן סביב 75, בנסיעה מטפס ל-85 ונשאר יציב. השבוע בעליה מים המלח למעלה אדומים בשעת צהריים חמה מאוד, אפילו הגיע עד 105 מעלות.
הנתונים הם על סמך השעון חום של הסופה ובמקביל יש רגש חיצוני על הראש מנוע שגם בו המעלות עלו.
מצד אחד אני יודע שיאמרו פה שהנתונים הם בגדר הנורמה ואף יותר הגיוניים ממקודם. מצד שני מה גרם לשינוי הזה? במקביל להחלפת הנוזל קירור לא הוחלפו רכיבים נוספים במערכת קירור (שמן, פילטר, פילטר אוויר...).

GodsFather
07-06-24, 23:25
א. האם ההחלפה בוצעה כראוי? אויר במערכת?
ב. השבוע נרשם שיא חום באיזור המדובר, האם יש לך אינדיקציה דומה להשוואה?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

boaz avrahami
08-06-24, 07:25
החלפת עוד דברים?
למשל הוספת טרמוסטט שאולי היה חסר במערכת?

הנוזל לבדו לא יעשה כזה שינוי.
לטעמי עכשיו יותר נכון ויותר חסכוני בדלק כי לפני עבדת על מנוע קר מדי.
טמפרטורה נכונה היא בין 92-110
למיטב זכרוני.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Snir
08-06-24, 10:55
לגבי טיב ההחלפה - הפעם לא אני החלפתי את הנוזל אלא במוסך (מילואים..) יחד עם החלפת תפוחי הגה ותותבים. זה כיוון טוב אבדוק ניקוז אוויר בעצמי.
לגבי החום - חד משמעית, היה יום קיצוני, שעת צהריים ועליה ארוכה מים המלח.
לא הוחלפו חלקים נוספים במנוע פרט לשמן, פילטר ופילטר אוויר.
ונכון - אלו בהחלט טווחי הנורמה, מנסה להבין מה גרם לשינוי.

raanan
08-06-24, 16:06
אני לא ממליץ להתקרב לנוזל פרסטון.
מהנסיון שלי הוא מפרק משקעים קודמים ויוצר תסחיף בוצה במערכת הקרור.
תנקז שוב את נוזל הקירור ותראה כמה ג'יפה יוצאת.
כנראה שתצטרך לבצע ניקוי רדיאטור (חוטר).

בהצלחה
רענן

amirmoshe
08-06-24, 16:27
אם הוא מפרק משקעים זה אומר שהוא איכותי.

ואם זו הבעיה אז ריקון ומילוי מחדש של אותו נוזל.

מערכת שנשארת נקיה ומתוחזקת לא אמורה להיות עם משקעים.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

boaz avrahami
08-06-24, 16:34
אני לא ממליץ להתקרב לנוזל פרסטון.
מהנסיון שלי הוא מפרק משקעים קודמים ויוצר תסחיף בוצה במערכת הקרור.
תנקז שוב את נוזל הקירור ותראה כמה ג'יפה יוצאת.
כנראה שתצטרך לבצע ניקוי רדיאטור (חוטר).

בהצלחה
רענן

אותי שכנעת למה כן.
מי שכבר יש לו טרנטה ולא מטפל בבעיות שישים סתם מים ירוקים…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

raanan
08-06-24, 17:01
אותי שכנעת למה כן. Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

בהצלחה כשרדיאטור פנימי מתחיל לנזול

Snir
08-06-24, 20:21
אצל הבעלים הקודמים במשך 6 שנים היו מי ברז. כחלק מיישור קו לפני שלוש שנים החלפתי את כל מערכת הקירור (פרט לרדיאטור חימום). בשנה הראשונה עם הרכב החלפתי 3 פעמים נוזל קירור עד שהמערכת התנקתה והמים יצאו ללא תוספות...
הנוזל קירור האחרון שהוחלף לא היה פרסטון (לא זכור מה כן, אבל בשורה תחתונה אחד המותגים) אבל לפניו היה פרסטון.
אבדוק ניקוז אוויר ואעקוב אחרי חלקים במים (עד כמה שניתן לראות מבלי לרוקן)

Snir
11-08-24, 15:06
אבדוק ניקוז אוויר ואעקוב אחרי חלקים במים (עד כמה שניתן לראות מבלי לרוקן)

לקח קצת זמן,
ניסיתי ניקוז אוויר - לא ראיתי בועות אוויר משמעותיות, קצת בועות קטנות שלחצתי על הצינור העליון.
ניסיתי ניקוז נוסף כאשר הרכב אחרי נסיעה והמעלות קצת יותר גבוהות, שוב כמה בועות קטנות, לא ראיתי איזה "גרעאפס" רציני, לא ירד מפלס המים והם נקיים לגמרי.
שטפתי קצת בצינור גינה את הרדיאטור ופתאום התחוור לי שהמאייד מזגן (שלא בשימוש) חוסם חלק משמעותי מהרדיאטור...

בכל מקרה, כרגע עדיין אין שינוי, במאמץ (בעיקר בעליה), ללא קשר ישיר למעלות בחוץ, החום מנוע עולה, בצורה סבירה ואיטית. לא מתחמם בצורה מוגזמת, בעמידה הוא לאט לאט מחזיר את עצמו לטמפרטורה נמוכה יותר סביב 80 מעלות.
ההבדל הוא שלפני החלפת נוזל הקירור הטמפרטורה עמדה "ברזל" על 75-80 מעלות +/- והיה לי הרבה יותר שקט נפשי

יונימוג אדום
11-08-24, 18:11
שניר , אם המזגן תקין מציע לך למלא גז ולהפעיל אותו .
אתה מכיר את הסיקס שלי - ברזנט מלא עם חלון קדמי מתקפל ועדיין - בזחילה באיזה נחל במהירות נמוכה ובאמצע הקיץ המזגן נותן משב רוח רענן לפנים ולביצים .

אילן

Snir
11-08-24, 20:20
אילן זה יגיע... לא יודע אם בקיץ הנוכחי, אבל כנראה בקיץ הבא.
אם כבר העלית את הסוגיה, מישהו פעם אמר לי שזה גז מסוג ישן ולעשות וואקום ומילוי גז מודרני לא בהכרח יעבוד. מה דעתך?
ועזוב שטויות, תן דיאגנוזה למצב המוזר שפירטתי פה

Yaron.nahum
13-08-24, 18:59
שאלה תיאורטית ,

יכול להיות שהמצב הקודם לא היה תקין ?
וכעת לאחר החלפת נוזל הקירור המצב תקין ?

(לי ההדיוט , המצב החדש נשמע הרבה יותר תקין , חום מנוע אמור לעלות קצת במאמץ )

Snir
13-08-24, 19:57
שאלה תיאורטית ,

יכול להיות שהמצב הקודם לא היה תקין ?
וכעת לאחר החלפת נוזל הקירור המצב תקין ?

(לי ההדיוט , המצב החדש נשמע הרבה יותר תקין , חום מנוע אמור לעלות קצת במאמץ )גם אני חושב בכיוון...
חשבתי אולי שהטרמוסטט היה תקוע פתוח מלא, אבל זה לא מסתדר לי עם העובדה שאחרי התנעה בעמידה הטמפרטורה הייתה מטפסת עד ל-75-80 מעלות ונעצרת.

opl
14-08-24, 07:52
מנסיוני הדל, אם היה לך טרמוסטט תקוע פתוח אז בירידות ארוכות בלי גז הטמפ הייתה יורדת לאיזור השליש הראשון, תלוי כמה תקוע פתוח הטרמוסטט.

מסכים עם רענן על נושא השימוש בפרסטון. גם מנסיוני האישי הנוזל הזה גמר רכב מיושן בדיוק מהסיבות שהוא תיאר.

האירוע של ים המלח הוא אירוע נדיר בשגרה שלך (?) תעקוב איך הרכב מתנהג ביום יום, פקקים, זחילה בטיולים. לדעתי לא תראה שם 105.

יש אנשים שאסור שיראו ערכי מנוע בזמן אמת, זה גורם להם לחרדות ופזילה (אני בינהם). אחרי שתסיים את הבדיקה הזו תשקול אולי לעבור לבקר מוסתר וזמזם בר כיבוי.

Snir
16-08-24, 16:52
מנסיוני הדל, אם היה לך טרמוסטט תקוע פתוח אז בירידות ארוכות בלי גז הטמפ הייתה יורדת לאיזור השליש הראשון, תלוי כמה תקוע פתוח הטרמוסטט.

מסכים עם רענן על נושא השימוש בפרסטון. גם מנסיוני האישי הנוזל הזה גמר רכב מיושן בדיוק מהסיבות שהוא תיאר.

האירוע של ים המלח הוא אירוע נדיר בשגרה שלך (?) תעקוב איך הרכב מתנהג ביום יום, פקקים, זחילה בטיולים. לדעתי לא תראה שם 105.

יש אנשים שאסור שיראו ערכי מנוע בזמן אמת, זה גורם להם לחרדות ופזילה (אני בינהם). אחרי שתסיים את הבדיקה הזו תשקול אולי לעבור לבקר מוסתר וזמזם בר כיבוי.כן, בדיוק מה שכתבתי לגבי הטרמוסטט..
לגבי העליות, אני גר באמצע הדרך בין ים המלח לירושלים, כך שבגדול כל נסיעה שהיא מעבר לחצר האחורית מלווה בעליה בהלוך או בחזור.
גם בנסיעה איטית בשטח ועליות לא דרמטיות בכביש - המעלות עולות, לא ל-105, אבל להערכתי מגיעות לסביב 98.
אז מה המלצת המומחים? ריקון ומילוי מחדש או שזה כבר לא משנה?

איל מ
16-08-24, 20:31
לא מבין מה אתה רוצה מהאוטו האומלל גם 105 בעליות בקיץ נחשב קר.
העצה הכי טובה תהיה להעיף את מד החום ולשים שעון מודרני.
כזה שזז רק שהטמפרטורה משתנה משמעותית. כי אתה סובל מהיפוכונדריה מוטורית.

אמוץ נ.
16-08-24, 21:27
לא מבין מה אתה רוצה מהאוטו האומלל גם 105 בעליות בקיץ נחשב קר.
העצה הכי טובה תהיה להעיף את מד החום ולשים שעון מודרני.
כזה שזז רק שהטמפרטורה משתנה משמעותית. כי אתה סובל מהיפוכונדריה מוטורית.

אני מבין אותו בהיבט שמשהו השתנה והוא לא מבין למה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
17-08-24, 18:14
סופה 93, מערכת קירור סטנדרטית. אחרי יישור קו לפני 3 שנים.
תופעה מוזרה - נוזל הקירור בן שנתיים הוחלף בטיפול האחרון. עד החילוף, הטמפרטורה היתה מתייצבת על אזור ה75 מעלות ולא זזה. עמידה, נסיעה, עליה. מאז החלפת נוזל הקירור (פרסטון ירוק) בעמידה הוא אכן סביב 75, בנסיעה מטפס ל-85 ונשאר יציב. השבוע בעליה מים המלח למעלה אדומים בשעת צהריים חמה מאוד, אפילו הגיע עד 105 מעלות.


במנוע הזה לא אמורים להשתמש בנוזל אדום, תקן GM ?

Snir
18-08-24, 00:16
תודה לכולם -
איל - אכן היפוכונדריה מוטורית. אם אני לא אראה מד אני בכלל אתחרפן.
כמו שאמוץ כתב, אמי מנסה להבין מה השתנה (בין אם מקודם המתב לא היה תקין ועכשיו הרכב עובד בטמפ נכונה ובין אם עכשיו יש משהו לא תקין..
לגבי סוג נוזל הקירור, השתמשתי בפרסטון הירוק ה"רגיל". גם גבע בציע בפרטי נוזל אחר. בקיצור, נרוקן ונמלא נוזל אחר. נעדכן

איל מ
18-08-24, 09:36
אני לא חושב שהבדל בין נוזלים (מחברות מוכרות) יעשה כזה שינוי.
אם לא שינית שום דבר אחר, יתכן והיה איזה משהו סתום/תפוס שפשוט השתחרר בהחלפה.
אבל אם תחליף נוזל ופתאום המצב ישתנה, זה יהיה מעניין מאוד.

Snir
30-10-24, 23:31
עבר המון זמן, מילואים מלחמה וכו' - לסיכום הסיפור:
רוקנתי את נוזל הקירור, יצא זך ונקי ללא חלקיקים או לכלוכים.
פירקתי את הפלאנג' והצינורות, ניקיתי הכל, בדקתי את התרמוסטט על פינג'אן - הכל פיקס... הורכב חזרה ומילאתי פרסטון GM. יקר בעשרה שקלים לגריקן יותר מהירוק הרגיל. ניקוז אוויר ויוצאים לדרך.
התנעה עם מנוע קרב המד עולה עד 75 מעלות בערך. מתחיל נסיעה במישור עולה ל85 בערך, נסיעה בין עירונית מתייצב יפה על 90. עד כאן סבבה. ניגש לעליה (כביש) תלולה מאוד אבל יחסית קצרה (2 דק) - הרכב מטפס כמעט ל-100.
לכאורה, אולי מצב טיפה יותר טוב ממוקדם, לא מעבר לזה.
החשוד הראשון שפסלתי היה הפאן קלאצ, היה נראה לי למיטב הבנתי תקין. בחינה נוספת שלו יחד עם חבר במוסך שלו, קבעה שהוא מזייף.
בנתיים שמנו פחית שתחבר את המאוורר קבוע עד שאביא מינוביץ אחד חדש תמורת 400 שקלים (למרות שגם הנוכחי מינוביץ והוחלף ביישור קו, אי שם לפני רק 3 שנים).
בנסיעה הביתה כולל עליות - המד נעמד סביב ה-80 ללא ניד).

opl
31-10-24, 07:51
אני אולי בדעת מיעוט אבל אני שונא פאן קלאטשים ברכבים ישנים. הייתי משאיר מקובע.

Udim
31-10-24, 08:35
עבר המון זמן, מילואים מלחמה וכו' - לסיכום הסיפור:
רוקנתי את נוזל הקירור, יצא זך ונקי ללא חלקיקים או לכלוכים.
פירקתי את הפלאנג' והצינורות, ניקיתי הכל, בדקתי את התרמוסטט על פינג'אן - הכל פיקס... הורכב חזרה ומילאתי פרסטון GM. יקר בעשרה שקלים לגריקן יותר מהירוק הרגיל. ניקוז אוויר ויוצאים לדרך.
התנעה עם מנוע קרב המד עולה עד 75 מעלות בערך. מתחיל נסיעה במישור עולה ל85 בערך, נסיעה בין עירונית מתייצב יפה על 90. עד כאן סבבה. ניגש לעליה (כביש) תלולה מאוד אבל יחסית קצרה (2 דק) - הרכב מטפס כמעט ל-100.
לכאורה, אולי מצב טיפה יותר טוב ממוקדם, לא מעבר לזה.
החשוד הראשון שפסלתי היה הפאן קלאצ, היה נראה לי למיטב הבנתי תקין. בחינה נוספת שלו יחד עם חבר במוסך שלו, קבעה שהוא מזייף.
בנתיים שמנו פחית שתחבר את המאוורר קבוע עד שאביא מינוביץ אחד חדש תמורת 400 שקלים (למרות שגם הנוכחי מינוביץ והוחלף ביישור קו, אי שם לפני רק 3 שנים).
בנסיעה הביתה כולל עליות - המד נעמד סביב ה-80 ללא ניד).מה הכוונה מזייף? ואיך בדקתם?

Sent from my SM-S711B using Tapatalk

Snir
31-10-24, 08:57
מה הכוונה מזייף? ואיך בדקתם?

Sent from my SM-S711B using Tapatalkתפסנו את המאוורר בהנעה, אתה מרגיש שהוא פעם מתנגד פעם לא..
אחכ גם שנתנו לו לעבוד שמעת שהוא פעם מתגבר ופעם מפסיק..

-->