PDA

צפייה בגרסה מלאה : מזגן לא מקרר בעמידה או בפקקים



גיזמו
25-06-24, 09:20
הי שלום לכולם
גימני 2008
יש לי בעיה במזגן - שחם כמובן בפקקים או במצב עצירה לא מקרר ומוציא אוויר קריר עם לחות של עושה טובה:)
בנסיעה מהירה / בבוקר מוקדם או בערב לילה עובד פיקס ומקפיא מדחס נכנס לפעולה ומפסיק כמו שעון
היה חסר לי קצת גז אז הוספתי
שטפתי את המעבה לא עזר
מה שכן שמתי לב שאם אני במצב עמידה ומרים טורים מעל 2000 אני שומע פק פק מאיזור המנוע כאילו חלק של המזגן כנראה מנסה להכנס לפעולהנכנס ונכבה או מנסה להכנס לפעולה ולא מצליח ואז שאני מכבה את המזגן ונשאר עם הרגל על הדוושה באותה עוצמה הטורים עולים משמעותית (לא רגיל כמו שצריך להיות) כאילו המזגן הקשה על המנוע
מה יכולה להיות הבעיה ולמי ללכת
תודה

asypeer
25-06-24, 09:31
בג׳ימני מחשב המנוע מנתק את המזגן מעל חום מסוים, בתור התחלה תבדוק עם OBD מה טמפ׳ המנוע בעמידה כשהמזגן מפסיק לקרר.
אם החום תקין (סביב 95 מעלות) אז סיכוי טוב שהמדחס חלש.
ממליץ לך לבדוק את זה אצל מזגניסט אמין, אשר מיזוג אויר בפתח תקווה בחור ישר. גם ג׳יפאי לעת מוצא.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיזמו
25-06-24, 10:39
חשבתי על משהו תגידו אם יש לזה הגיון : יש מצב אולי שמילאו לי יותר מידי גז וזה יוצר לחץ ועומס על המערכת מיזוג שהאוטו חם ?

asypeer
25-06-24, 10:59
יש כמות קבועה של גז לכל רכב, אם הלכת לחאפר שמילא לפי העין יש סיכוי שגם עודף גז לא עושה טוב למערכת ועלול לגרום לנזק.
תתייעץ עם מישהו שמבין בזה, לדחוף גז ב150₪ באיזה חצר זה הכי קל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
25-06-24, 11:49
בדוק מגעים של יוניט חום מנוע. יכול להיות שיש יותר מאחד.

boaz avrahami
25-06-24, 12:17
חשבתי על משהו תגידו אם יש לזה הגיון : יש מצב אולי שמילאו לי יותר מידי גז וזה יוצר לחץ ועומס על המערכת מיזוג שהאוטו חם ?

בהחלט
אבל אם ביצע את זה בעל מקצוע שמבין עניין אז הוא היה אמור לראות בשעוני הלחץ שאתה בתוך התחום המותר…

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

המשוטט
25-06-24, 12:50
ממליץ לך לבדוק את זה אצל מזגניסט אמין, אשר מיזוג אויר בפתח תקווה בחור ישר. גם ג׳יפאי לעת מוצא.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מצטרף להמלצה בחום...או קור

ולהוסיף חטא על פשע הנ״ל לוחם בחט׳ 55

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

סולי
25-06-24, 22:23
מציע לבדוק תקינות שם פאןקלאץ.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

גיזמו
26-06-24, 08:56
תודה רבה לכולם
קודם כל אני יילך עם ההרגשה שלי להיות שקט לגבי הלחצים וכמות הגז
אסע בצהריים שחם והרכב אחרי נסיעה לבדוק את זה
אעדכן בממצאים

נמרוד
26-06-24, 11:20
בג׳ימני מחשב המנוע מנתק את המזגן מעל חום מסוים, בתור התחלה תבדוק עם OBD מה טמפ׳ המנוע בעמידה כשהמזגן מפסיק לקרר.


מה שהוא אמר. התופעה המתוארת זה לרוב לא בעייה במזגן (אחרי הבדיקות הבסיסיות, גז וכולי) אלא סימפטום שמעיד על התחלה של בעיית התחממות מנוע.
וזה לא יחודי לג'ימני, זה בכל רכב ממוחשב.

גיזמו
26-06-24, 14:23
עדכון מצב אחרי הביקור במוסך
1.עודף גז כמו שחשבתי
2.פאן קלאץ תקול - אפשר לעצור עם האצבע :(
רוצה 1200 עבור עבודה ומעקף של הפאן קלאץ שיעבוד כל הזמן
אומר שזה כמה שעות עבודה לפרק רדיאטור ופאן קלאץ
מה אתם אומרים?

asypeer
26-06-24, 14:27
ב1200 אתה מחליף את הפאן ולא עושה קומבינה של קיבוע (בורג קודח בסליל..)
גם לא חובה לפרק רדיאטור, רק מפרקים את הברגים שלו ומזיזים קצת כדי לאפשר גישה (מפרקים את הכונס שלו)
שעה עבודה גג

Sent from my iPhone using Tapatalk

talkl
26-06-24, 14:43
עדכון מצב אחרי הביקור במוסך
1.עודף גז כמו שחשבתי
2.פאן קלאץ תקול - אפשר לעצור עם האצבע :(
רוצה 1200 עבור עבודה ומעקף של הפאן קלאץ שיעבוד כל הזמן
אומר שזה כמה שעות עבודה לפרק רדיאטור ופאן קלאץ
מה אתם אומרים?פאן קלאץ חדש מהמחסן של סוזוקי בתל אביב 1100, מ partsouq 129 דולר כולל משלוח עד הבית. אם אתה יכול לחכות חודש, תזמין מהאינטרנט. אחרת תקנה מקורי כאן.
רביע מכפר יאסיף בדיוק התקין לי את הפאן קלאץ החדש
זה 10 דקות עבודה.
רביע 052-738-0445


Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

גיזמו
26-06-24, 14:47
אלופים אתם
תודה רבה
דרך אגב מה ההבדל בין לעשות מעקף או לשים חדש מבחינב מכנית
ברור שעדיף חדש אבל האם זה עושה נזק שיהיה מעקף ?

asypeer
26-06-24, 14:48
חשוב לציין ש129 דולר זה לפני מכס ומע״מ, יכול להגיע למחיר שמאוד קרוב לארץ אחרי כל הזימבורים.
ראיתי פאן קלאץ׳ באמזון שמתאים לויטרה / סמו/ ג׳ימני - של אייסין שלדעתי הוא המקורי.

https://www.amazon.com/Aisin-FCS-001-Engine-Cooling-Clutch/dp/B00829HABI/ref=sr_1_1?crid=35L72H4R2ZJ1F&dib=eyJ2IjoiMSJ9.1t_t3PRbJF-SL03ip9wWEFshTXmryzt4EWYBo9vTUvUKXsQyCfE LS6o9oi0CuFCSceeolX68g77YoEsUxVD52Etnknp EJidc76qm2D4j8ArnQf6xO7g4RF68H7AMXZ7Zi8Q di3KmLKUkUNCM-3wXgqi_ZxjXKyYkTuljAgH5pGZQrKjCY54BMs2SA RhtzPHYqwT6rqll9g_D0UKE3ALCoOv5CBgE8Z8QG 2c88dqq5ps.Wyh-y9_sf91D3OH-DP_mYn4JF_q4Vl1SOp1YN0mpB2Y&dib_tag=se&keywords=FAN+CLUTCH+SUZUKI+AISIN&qid=1719402439&sprefix=fan+clutch+suzuki+aisin%2Caps%2C 193&sr=8-1


Sent from my iPhone using Tapatalk

asypeer
26-06-24, 14:49
אלופים אתם
תודה רבה
דרך אגב מה ההבדל בין לעשות מעקף או לשים חדש מבחינב מכנית
ברור שעדיף חדש אבל האם זה עושה נזק שיהיה מעקף ?

זה אומר שבחורף הרכב יתקשה להגיע לטמפרטורת עבודה כי הפאן יקרר אותו קבוע, אולי קצת יותר דלק ופחות כח. בגדול אפשר לנסוע ככה..


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיזמו
26-06-24, 14:49
פאן קלאץ חדש מהמחסן של סוזוקי בתל אביב 1100, מ partsouq 129 דולר כולל משלוח עד הבית. אם אתה יכול לחכות חודש, תזמין מהאינטרנט. אחרת תקנה מקורי כאן.
רביע מכפר יאסיף בדיוק התקין לי את הפאן קלאץ החדש
זה 10 דקות עבודה.
רביע 052-738-0445

תודה גבר אבל מה המספר חלק שצריך לרשום?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk



תודה גבר אבל מה המספר חלק שצריך לרשום?

גיזמו
26-06-24, 14:56
חשוב לציין ש129 דולר זה לפני מכס ומע״מ, יכול להגיע למחיר שמאוד קרוב לארץ אחרי כל הזימבורים.
ראיתי פאן קלאץ׳ באמזון שמתאים לויטרה / סמו/ ג׳ימני - של אייסין שלדעתי הוא המקורי.

https://www.amazon.com/Aisin-FCS-001-Engine-Cooling-Clutch/dp/B00829HABI/ref=sr_1_1?crid=35L72H4R2ZJ1F&dib=eyJ2IjoiMSJ9.1t_t3PRbJF-SL03ip9wWEFshTXmryzt4EWYBo9vTUvUKXsQyCfE LS6o9oi0CuFCSceeolX68g77YoEsUxVD52Etnknp EJidc76qm2D4j8ArnQf6xO7g4RF68H7AMXZ7Zi8Q di3KmLKUkUNCM-3wXgqi_ZxjXKyYkTuljAgH5pGZQrKjCY54BMs2SA RhtzPHYqwT6rqll9g_D0UKE3ALCoOv5CBgE8Z8QG 2c88dqq5ps.Wyh-y9_sf91D3OH-DP_mYn4JF_q4Vl1SOp1YN0mpB2Y&dib_tag=se&keywords=FAN+CLUTCH+SUZUKI+AISIN&qid=1719402439&sprefix=fan+clutch+suzuki+aisin%2Caps%2C 193&sr=8-1



Sent from my iPhone using Tapatalk

אתה מדבר על זה

edish
26-06-24, 15:04
בתקופה הזו של השנה אל תמתין למשלוח מחו"ל הנזק של חימום יתר יעלה לך הרבה יותר מהדלתא של העלויות.
לקבע פאן קלטש זה רעיון ישים אך כזה שרצוי לותר עליו, המנוע צריך להגיע לטמפ' עבודה נכונה והנעילה של הפאן מעכבת את זה, לא טוב למנוע ולצריכת הדלק.

גיזמו
26-06-24, 15:10
מצאתי בארץ
https://topparts.co.il/carparts/product/NRF/_49558_/


מכירים מישהו מהמרכז שייעשה עבודת החלפה ולא יחרטט אותי בשעות וימים ?

ehudzeelim
26-06-24, 15:12
בתקופה הזו של השנה אל תמתין למשלוח מחו"ל הנזק של חימום יתר יעלה לך הרבה יותר מהדלתא של העלויות.
לקבע פאן קלטש זה רעיון ישים אך כזה שרצוי לותר עליו, המנוע צריך להגיע לטמפ' עבודה נכונה והנעילה של הפאן מעכבת את זה, לא טוב למנוע ולצריכת הדלק.

מה שקובע את מהירות ההגעה לטמפרטורת עבודה זה התרמוסטט,
וכל עוד התרמוסטט תקין וקיים במערכת, לקיבוע פאן קלאץ' אין שום השפעה על משך הגעה לטמפרטורת עבודה.

talkl
26-06-24, 15:12
תודה גבר אבל מה המספר חלק שצריך לרשום?אפס חמש שתיים שבע שלוש שמונה אפס ארבע ארבע חמש

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

talkl
26-06-24, 15:14
מצאתי בארץ
https://topparts.co.il/carparts/product/NRF/_49558_/


מכירים מישהו מהמרכז שייעשה עבודת החלפה ולא יחרטט אותי בשעות וימים ?קבל הצעת מחיר מרביע. לדעתי זה עלות עבודה של 200 שקלים. אחר כך תתקשר למישהו במרכז ותראה שהפלא ופלא עלות העבודה היא 900 שקלים.
דלק 200 שקלים.
900 מול 400, כבר תלוי בך

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

asypeer
26-06-24, 15:15
מה שקובע את מהירות ההגעה לטמפרטורת עבודה זה התרמוסטט,
וכל עוד התרמוסטט תקין וקיים במערכת, לקיבוע פאן קלאץ' אין שום השפעה על משך הגעה לטמפרטורת עבודה.

אבל כשהפאן קלאץ׳ זורק אויר מרגע ההנעה על הרדיאטור - הוא מקרר אותה ואז למנוע ״קשה״ יותר לחמם את הנוזל - התרמוסטט לא ייפתח באותה מהירות כמו ללא האקסטרה קירור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

edish
26-06-24, 15:22
מה שקובע את מהירות ההגעה לטמפרטורת עבודה זה התרמוסטט,
וכל עוד התרמוסטט תקין וקיים במערכת, לקיבוע פאן קלאץ' אין שום השפעה על משך הגעה לטמפרטורת עבודה.

אז למה כל היצרנים טורחים עם יחידה כזו עם נוזל ויסקוזי?
לפני שנים היה לי גאלופר ונעלתי את הפאן, זה היה מורגש מאוד

ehudzeelim
26-06-24, 15:23
אבל כשהפאן קלאץ׳ זורק אויר מרגע ההנעה על הרדיאטור - הוא מקרר אותה ואז למנוע ״קשה״ יותר לחמם את הנוזל - התרמוסטט לא ייפתח באותה מהירות כמו ללא האקסטרה קירור.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אם בהנעה המים ברדיאטור בטמפרטורת הסביבה (מנוע קר), למה שאוויר בטמפרטורת הסביבה יקרר אותם?..
ובנוסף, התרמוסטט נפתח בהתאם לחום בצד המנוע ולא בצד הרדיאטור. כלומר כשהוא סגור ואין סירקולציה במערכת הקירור, לטמפרטורת הנוזל ברדיאטור לא תהיה השפעה על פתיחת התרמוסטט.

נמרוד
26-06-24, 15:24
מצאתי בארץ
https://topparts.co.il/carparts/product/NRF/_49558_/


מכירים מישהו מהמרכז שייעשה עבודת החלפה ולא יחרטט אותי בשעות וימים ?.... אתה!

זו הזדמנות להתחיל לעבוד על הרכב - נצל אותה!

אתה יכול לקבע את הפאן קלאץ' התקול באופן זמני עד שיגיע חלק מחו"ל.

asypeer
26-06-24, 15:25
נניח שהנוזל והאוויר באותם טמפ׳ לפני ההנעה, בשלב מסוים אחרי ההנעה המנוע מתחיל להתחמם אבל האויר עדיין באותה טמפ׳ ומקרר אותו - מקשה עליו להגיע לטמפ׳ העבודה.
מניח שבקיץ זה זניח


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
26-06-24, 15:26
אז למה כל היצרנים טורחים עם יחידה כזו עם נוזל ויסקוזי?
לפני שנים היה לי גאלופר ונעלתי את הפאן, זה היה מורגש מאוד

הסיבות להימצאות הפאן קלאץ' הן צריכת דלק, וכוח מנוע. ואפשר גם להוסיף יתרון של הקטנת רעש המנוע.
באופן כללי הפאן קלאץ' משפר את יעילות עבודת המנוע בלי לוותר על יכולת קירור מוגברת כשצריך אותה

asypeer
26-06-24, 15:26
.... אתה!

זו הזדמנות להתחיל לעבוד על הרכב - נצל אותה!

אתה יכול לקבע את הפאן קלאץ' התקול באופן זמני עד שיגיע חלק מחו"ל.

האמת שהצעתי לטל עם הפאן קלאץ׳ (עם מאמי מהסרטון בדיקה) להחליף איתו ביחד (מחכים עוד לעדכון אם נפתרה הבעיה..)
הצעתי בתוקף גם לגיזמו, הגרמלין החביב עלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
26-06-24, 15:28
נניח שהנוזל והאוויר באותם טמפ׳ לפני ההנעה, בשלב מסוים אחרי ההנעה המנוע מתחיל להתחמם אבל האויר עדיין באותה טמפ׳ ומקרר אותו - מקשה עליו להגיע לטמפ׳ העבודה.
מניח שבקיץ זה זניח


Sent from my iPhone using Tapatalk

אבל כשזה קורה זה אומר שהתרמוסטט כבר נפתח, והתחילה סירקולציה.
כלומר המנוע כבר הגיע לטמפרטורת עבודה, לפני שהתחילה השפעת המאוורר על הרדיאטור.

talkl
26-06-24, 15:31
האמת שהצעתי לטל עם הפאן קלאץ׳ (עם מאמי מהסרטון בדיקה) להחליף איתו ביחד (מחכים עוד לעדכון אם נפתרה הבעיה..)
הצעתי בתוקף גם לגיזמו, הגרמלין החביב עלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk[emoji23]

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
26-06-24, 15:49
מה שאהוד כתב. אני עם פאן קלאץ' מקובע כבר מ2013. יש לזה חסרונות אחרים (בעיקר רעש בסל"ד גבוה) אבל מבחינת משך הגעה לטמפ' עבודה אין לזה השפעה.

איל מ
26-06-24, 18:14
נניח שהנוזל והאוויר באותם טמפ׳ לפני ההנעה, בשלב מסוים אחרי ההנעה המנוע מתחיל להתחמם אבל האויר עדיין באותה טמפ׳ ומקרר אותו - מקשה עליו להגיע לטמפ׳ העבודה.
מניח שבקיץ זה זניח


Sent from my iPhone using Tapatalk

כל הרעיון בטרמוסטט הוא שהנוזל קירורעובד במעגל קצר ו(כמעט) לא עובר דרך הרדיאטור.

הכוכב הכחול
26-06-24, 22:39
מה שהוא אמר. התופעה המתוארת זה לרוב לא בעייה במזגן (אחרי הבדיקות הבסיסיות, גז וכולי) אלא סימפטום שמעיד על התחלה של בעיית התחממות מנוע.
וזה לא יחודי לג'ימני, זה בכל רכב ממוחשב.

אתה יכול בבקשה להרחיב בנושא?

תודה

asypeer
26-06-24, 22:42
המחשב מזהה שהרכב מתחמם מעבר לטמפ׳ מסוימת שנחשבת ״קו אדום״ (מאמין שבג׳ימני זה סביב 105 מעלות)
ומנתק את המזגן כדי להוריד עומס מהמנוע (מזגן מייצר חום)
זה קורה לרוב בשטח כשהרכב זז לאט והכל חם למות.. אם קורה במנהלתית זה כבר חשוד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-06-24, 07:48
זה קורה לרוב בשטח כשהרכב זז לאט והכל חם למות.. אם קורה במנהלתית זה כבר חשוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
או בפקק תנועה, ביום חם, מעל אספלט רותח שמקרין מעלה לתוך הרכב.

amirmoshe
27-06-24, 12:26
בזמנו עשיתי פה באתר מדריך לשיפוץ פאן קלאץ.

העבודה קלה והנוזל זול.
תחפש ''שיפוץ פאן קלאץ''.

בהצלחה

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

shachar
27-06-24, 13:36
בזמנו עשיתי פה באתר מדריך לשיפוץ פאן קלאץ.

העבודה קלה והנוזל זול.
תחפש ''שיפוץ פאן קלאץ''.

בהצלחה

Sent from my SM-S901E using Tapatalkhttps://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 02206&share_tid=102206&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app

או

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102206-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%A4%D7%90%D7%9F-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A5

Sent from my T40Pro using Tapatalk

נמרוד
30-06-24, 10:42
הי שלום לכולם
גימני 2008
יש לי בעיה במזגן - שחם כמובן בפקקים או במצב עצירה לא מקרר ומוציא אוויר קריר עם לחות של עושה טובה:)
בנסיעה מהירה / בבוקר מוקדם או בערב לילה עובד פיקס ומקפיא מדחס נכנס לפעולה ומפסיק כמו שעון
היה חסר לי קצת גז אז הוספתי
שטפתי את המעבה לא עזר
מה שכן שמתי לב שאם אני במצב עמידה ומרים טורים מעל 2000 אני שומע פק פק מאיזור המנוע כאילו חלק של המזגן כנראה מנסה להכנס לפעולהנכנס ונכבה או מנסה להכנס לפעולה ולא מצליח ואז שאני מכבה את המזגן ונשאר עם הרגל על הדוושה באותה עוצמה הטורים עולים משמעותית (לא רגיל כמו שצריך להיות) כאילו המזגן הקשה על המנוע
מה יכולה להיות הבעיה ולמי ללכת
תודה

אני חוזר להתחלה להבהרה - לפי מה שאתה מתארת מערכת מיזוג האויר שלך תקינה. כשהיא עובדת היא מוציאה אויר קר "פיקס ומקפיא" כמו שכתבת.

אתה גם מתאר "פק פק חלק של המזגן שמנסה להכנס לפעולה" - זה בדיוק המדחס שמחובר ומנותק לסרוגין על ידי מחשב המנוע בהתאם לטמפרטורת המנוע. כהמנוע עובר סף מסויים, המזגן מנותק כדי להוריד עומס חום ממנו.

במערכת קירור תקינה, אין שום בעייה והמזגן ימשיך לעבוד גם בשיא הקיץ הישראלי בים המלח בLOW. ככל שיכולת פינוי החום יורדת בצורה הדרגתית, המזגן המתנתק בקיץ הוא סימן מצויין לטפל במערכת הקירור.

פאץ' קלאץ' לא תקין זה בהחלט כיוון, אבל בסופו של דבר יש רכיב אחד עיקרי שנסתם באופן הדרגתי וזה הרדיאטור, אם זה הרדיאטור המקורי מ2008 הוא בוודאות צריך להיות מוחלף במוקדם או במאוחר, אז תתכונן.

raanan
30-06-24, 17:33
מצאתי בארץ
https://topparts.co.il/carparts/product/NRF/_49558_/


מכירים מישהו מהמרכז שייעשה עבודת החלפה ולא יחרטט אותי בשעות וימים ?
כן ! ואתה מכיר אותו בוודאות, אתה ...
זה כלום עבודה בהנחה שיש כלים בסיסיים וסט בוקסות .

בהצלחה

- - - Updated - - -


זה אומר שבחורף הרכב יתקשה להגיע לטמפרטורת עבודה כי הפאן יקרר אותו קבוע, אולי קצת יותר דלק ופחות כח. בגדול אפשר לנסוע ככה..


Sent from my iPhone using Tapatalk

לא מדויק, יש את התרמוסטט.
מה שקורה זה שנפתח התרמוסטט והמנוע מקבל סוג של "הלם" מים קרים.
לא תורם לאלומניום הדקיק שמייצרים מנועים היום.

גיזמו
30-06-24, 23:40
חברים
חדשות מהירח
חמישי שעבר
לאחר בירור נוסף ועוד 2 חוות דעת של מכונאים
נפסל העניין של הפאן קלאץ - הוא תקין לעת עתה
שוחרר לחץ גז מהמזגן עקב מילוי מוגזם -חזרה לתחום הרצוי של אזור 240
נתתי לרכב לעמוד 15 דקות בחנייה אחרי נסיעה ארוכה ביום חם בצהריים
והבעיה לא חזרה נקווה שגם לא תשוב
תודה לאל ותודה לכולכם

איל מ
01-07-24, 10:02
אפשר הסבר שניה לגבי הפאן?
כי בהודעה קודמת רשמת שהוא תקול.

גיזמו
01-07-24, 18:41
מסתבר שמי שבדק לי את הפאן קלאץ לא ביצע את הבדיקה הנכונה
האוטו היה בעמידה בלי גז והפאן הסתובב בסיבובי סרק בלי גז ולא הייתה התנגדות חזקה

הבדיקה הנכונה היא לתת גז ואז לכבות את הסוויץ - אם הוא עוצר ולא מסתובב - תקין
חוץ יש עוד כמה בדיקות
https://www.youtube.com/watch?v=lKJ2ri6-YLo

talkl
01-07-24, 19:20
מסתבר שמי שבדק לי את הפאן קלאץ לא ביצע את הבדיקה הנכונה
האוטו היה בעמידה בלי גז והפאן הסתובב בסיבובי סרק בלי גז ולא הייתה התנגדות חזקה

הבדיקה הנכונה היא לתת גז ואז לכבות את הסוויץ - אם הוא עוצר ולא מסתובב - תקין
חוץ יש עוד כמה בדיקות
https://www.youtube.com/watch?v=lKJ2ri6-YLoחובבנות בישראל זה תחביב. נפלתי גם אני לאחרונה על מוסך כביכול מתמחה בגימני שלא ידע לאבחן פאן קלאץ לא תקין

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

איל מ
01-07-24, 20:26
הרבה ממה שרשמת לא מדויק.
מה שקובע את איכות הבדיקה הוא האם המנגנון הויסקוזי התחמם דיו.
ועם כל הכבוד,
אני סומך על רגש של מכונאי עם נסיון יותר מאשר על סרטון ביוטיוב. ואם הוא עבר דרך מאות מניפות, ויודע להגיד ש"זאתי נעצרת בקלות מדי עם האצבע", לא הייתי מבטל זאת בקלות ראש.

kohan
06-07-24, 08:19
הייתה לי בעיה דומה ג'ימני 2015, תסתכל אם הוונטה של המזגן נכנסת לפעולה והאם היא מסתובבת מהר?
שהיא תסתובב מהר אתה תשמע ממש רעש, אם התשובה היא לא, תפרק את המאוורר ותנקה עם ספריי מגעים את הפחמים.

ד ו ר ו ן
06-07-24, 10:19
הרבה ממה שרשמת לא מדויק.
מה שקובע את איכות הבדיקה הוא האם המנגנון הויסקוזי התחמם דיו,
.
מה שהוא כתב.

לפות״ש,
המצמד עובד לפי טמפ מוגדר שמייצר לחץ הצמדה, וגורם למאוורר להסתובב קרוב מאד לסל״ד המנוע.
תמיד יש החלקה מסויימת, זה לא חיבור מכני קשיח.

גם בסלד סרק אם המצמד נכנס לעבודה נכונה בטמפ עבודה של המנוע.

אני לא מכניס אצבעות למכלול מסתובב שיש לידו גם רצועות.
נסיעה קצרה, מנוע בטמפ עבודה, דלק סרק, פותחים מכסה מנוע, ומדוממים.
מצמד תקין יעצור את המאוורר כמעט מיד.

אם תקול, המאוורר ימשיך להסתובב מהאינרציה עוד כמה סיבובים.
בשלב שכבוי, מסובבים עם האצבע, מרגישים יפה התנגדות אם תקין.
בשביל ההשוואה, תסובב עם האצבע לפני ההנעה הראשונה כשהמנוע קר, ייתן לך מושג.

כמו שנאמר, מוסכניק ותיק יידע להרגיש יפה אם זה בגדר תקין/סביר או לא.

Pageup
05-08-24, 18:24
כדאי לדעת, באלפא (כן זה לא ג'מיני) המזגן התחיל לזייף. עבד פחות טוב אחרי עמידה ממושכת בשמש ובנסיעה בפקקים תפקד די רע.
כבר הייתי בדרך למוסך עד שראיתי איזה סרטון של כיול מערכת המיזוג. מסתבר שיש דבר כזה וזה פתר את הבעיה. המזגן חזר לחיים.

הכוכב הכחול
05-08-24, 20:24
ולא תשתף אותנו בקישור לסרטון?

Pageup
06-08-24, 00:07
https://www.youtube.com/watch?v=kKDlGog6VSs&t=8s

-->