צפייה בגרסה מלאה : הגה כבד אחרי נסיעת שטח במזג אויר חם
ehudzeelim
25-06-24, 17:58
אתמול בצהריים, אחרי נסיעה איטית של שעתיים בערך בשטח, (הטמפ בחוץ היתה 42 מעלות בצל) עליתי על הכביש וההגה היה כבד מהרגיל, וגם לא חוזר למרכז אחרי סיבוב הגה.
לאחר נסיעה קצרה בכביש חזר לעצמו כמעט לגמרי, עדיין הרגיש ומרגיש לי אולי טיפה כבד (לא בטוח, אולי זה קטע פסיכולוגי) אבל חוזר למרכז והרבה יותר טוב מהעליה אתמול על הכביש. במוסו יש רדיאטור לשמן הגה, הוא נקי, כמובן שיש שמן הגה, אין נזילות וכו'. גם המסרק די חדש.
האם נתקלתם בתופעה דומה?
האם זה סימן לזה השמן התחמם מדי?
או סימן מקדים לסוף חיי משאבת ההגה?.
רק אציין שאני נוסע די הרבה בתנאים כאלה וזאת פעם ראשונה שאני נתקל בתופעה.
בהחלט אפשרי שנוזל הידראולי במערכת הגה מגיע לטמפ רתיחה או גזירה וכבר לא עושה עבודתו.
ממליץ לרענן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
25-06-24, 19:09
לא ציינתי אבל השמן רענן (עוד לא שנה, הוחלף עם המסרק) ואיכותי (וולווליין).
מה זה רלוונטי אם רתח ואיבד מתכונותיו?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
25-06-24, 19:15
לא רלוונטי,
חשבתי שאתה מתכוון שהנוזל ישן לכן עייף.
השאלה למה שיתחמם? שום דבר במערכת לא שונה מבעבר, כולל תנאי הנסיעה.
נהיגה טכנית, בlow.. בהחלט יכול לקרות.
גלגלים גדולים ונעילות גם מוסיף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
25-06-24, 19:39
תיאורטית יכול להיות, אני מנסה להבין אם מישהו נתקל בתופעה דומה ומה היתה הסיבה לה.
הרכב שלי אמנם נעול אבל עם גלגלים במידה מקורית, והנסיעה לא הייתה קשה במיוחד, שבילי מדבר איטיים אבל סטנדרטיים
יש צנרת גומי בדרך...?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ehudzeelim
25-06-24, 19:55
יש.
אולי מהחום, חלק בצינור קרס או התקפל?
Sent from my T40Pro using Tapatalk
אצלי המשאבה כבר שחוקה וכשהשמן מתחמם ההגה כבד.
שמן חם - דליל יותר - וכשנצילות המשאבה יורדת המשמעות היא פחות הדחק נטו כלומר לחץ קטן יותר והגה קשה בהתאם.
אסף.
ehudzeelim
25-06-24, 20:31
אולי מהחום, חלק בצינור קרס או התקפל?
Sent from my T40Pro using Tapatalk
לא, הצינורות במצב טוב
- - - Updated - - -
אצלי המשאבה כבר שחוקה וכשהשמן מתחמם ההגה כבד.
שמן חם - דליל יותר - וכשנצילות המשאבה יורדת המשמעות היא פחות הדחק נטו כלומר לחץ קטן יותר והגה קשה בהתאם.
אסף.
זה כבר מתאים בדיוק.
האם יש עוד תופעות או דרך לדעת שהמשאבה שחוקה חוץ מהגה כבד?
או איבחון מלא עם מד לחץ וספיקה.
אסף.
ehudzeelim
25-06-24, 21:02
מעולה תודה
ממליץ להחליף את הנוזל בתור התחלה.
נשמע כמו תקליט שבור.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
25-06-24, 22:09
בתור התחלה אני לא עושה כלום, כי בינתיים זה קרה פעם אחת, וזו לא תקלה שתוקעת אותי.
בעצם אולי אפרק את המשאבה מהרכב לחלקים, בשביל הכיף והרגשת המוכנות :D
בהמשך אם יחזור על עצמו..
אני לא מומחה אז אולי אסף יוכל לתת משוב.
נוזל הידראולי שהגיע לנק גזירה לא איבד מתכונותיו, מה שיגביר את הבלאי למשאבה והתיבה ואת הסיכויים לרתיחה נוספת.
אני טועה?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אסף,
כמה ק"מ יש על המשאבה שלך שהיא שחוקה?
אולי זה טיפשי... אבל בדקת לחץ אוויר בצמיגים הקדמיים?
לחץ אוויר נמוך מדיי יכול לגרום להרגשה כזאת בכביש.
ehudzeelim
26-06-24, 10:40
התופעה חלפה לחלוטין (או כמעט לחלוטין) אחרי נסיעת כביש מהירה,
והלחץ בצמיגים תקין.
עוד עובדה שתומכת בזה שזה קשור למשאבה זה שלפני שנה וחצי - שנתיים יצא לי לנסוע בלי שמן הגה בערך 1000 ק"מ (המסרק נפרץ)
מאז ועד היום הכל היה תקין אבל יש מצב שהמשאבה לא שכחה לגמרי וזירזתי את שחיקתה.
בכל מקרה יש לה כבר חצי מיליון ק"מ אז את שלה היא כנראה עשתה.
למה שההגה לא יחזור בתקלת שמן?
למיטב הבנתי הגלגל מחזיר אותו
אסף,
כמה ק"מ יש על המשאבה שלך שהיא שחוקה?307000 למיטב ידיעתי.
אבל שחיקת משאבה לא קשורה רק לקילומטרים. טראומה שחוותה בצעירותה יכולה גם כן להזיק בבגרותה.
אסף.
ehudzeelim
26-06-24, 21:39
למה שההגה לא יחזור בתקלת שמן?
למיטב הבנתי הגלגל מחזיר אותו
שאלה טובה,
מה שאני יודע זה שאז כשנסעתי בלי שמן בעקבות הפריצה של המסרק, ההגה גם לא חזר.
אז כנראה שצריך את ההידראוליקה גם לחזרה
ehudzeelim
02-07-24, 19:17
אז מדדתי טמפרטורה של שמן ההגה לפני הכניסה לשטח, 80 מעלות בערך.
לפני היציאה מהשטח, אחרי 3 שעות בערך ב-low, נמדדו 75 מעלות..
וההגה לא הפך קשה. אבל גם היה קצת פחות חם, רק 39 מעלות.
147084
שוב לא מומחה...
לי נשמע טמפ תקינה ואף נמוכה, בטח לקיץ במדבר,אולי המדידה לא נכונה? אולי נסעת על רכס ארוך וישר? סתם חושב בקול.
חוזר על הבדיקה בlow בזחילה ועבודת הגה ומודד את הנוזל עצמו ולא המיכל כדי לקבל מדידה מדוייקת יותר.
אגב, יש שם קולר?
למיטב זכרוני כשנגעתי בזה לפני אי אלו שנים.. 120-130 טמפ עבודה... 150 לא נעים כבר לאטמים... ומעל אני יודע שנזק נגרם למשאבה או לתיבה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ממש לא המספרים שאני מכיר. שמן הגה חם השפריץ לי על היד וממש לא עשה כוויות של 120 מעלות. קצת אדמומיות. מסתדר עם מה שאהוד מדד.
גם שמן גיר אוטומטי (בהרבה רכבים זה אותו שמן) ושם ב130 אתה כבר עושה נזק.
לגבי דיוק במדידה, המכשיר שלך מכוון על אמיסיביות של 0.95.
לא רואים על איזה משטח מדדת את הטמפ' אבל אם האמיסיביות שמוגדרת במכשיר שונה משמעותית מהאמיסיביות של המשטח הנמדד (למשל מדידה של מתכת מבריקה כשהמכשיר מכוון לאמיסיביות של 0.95) אפשר בכיף לקבל סטיה של כמה עשרות מעלות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/ee216269c71b879048b3e36cc81fb32e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/78199c642d628f9c2070684a04a58bd2.jpg
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
מאחר ועברו המון שנים.
מקבל את דעתך.. למרות שאם זה הרכב שלי מזמן היה מוחלף הנוזל הייתי שם קולר פאסיבי לכל מקרה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
נשמע תקין לגמרי.
(נוזל הידראולי בעבודה זה מה שאמור להיות)
אסף.
ehudzeelim
02-07-24, 20:47
שוב לא מומחה...
לי נשמע טמפ תקינה ואף נמוכה, בטח לקיץ במדבר,אולי המדידה לא נכונה? אולי נסעת על רכס ארוך וישר? סתם חושב בקול.
חוזר על הבדיקה בlow בזחילה ועבודת הגה ומודד את הנוזל עצמו ולא המיכל כדי לקבל מדידה מדוייקת יותר.
אגב, יש שם קולר?
למיטב זכרוני כשנגעתי בזה לפני אי אלו שנים.. 120-130 טמפ עבודה... 150 לא נעים כבר לאטמים... ומעל אני יודע שנזק נגרם למשאבה או לתיבה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כן יש קולר מקורי
- - - Updated - - -
לגבי דיוק במדידה, המכשיר שלך מכוון על אמיסיביות של 0.95.
לא רואים על איזה משטח מדדת את הטמפ' אבל אם האמיסיביות שמוגדרת במכשיר שונה משמעותית מהאמיסיביות של המשטח הנמדד (למשל מדידה של מתכת מבריקה כשהמכשיר מכוון לאמיסיביות של 0.95) אפשר בכיף לקבל סטיה של כמה עשרות מעלות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/ee216269c71b879048b3e36cc81fb32e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/78199c642d628f9c2070684a04a58bd2.jpg
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
תודה על ההארה,
לא ייחסתי לזה חשיבות, מדדתי את השמן עצמו (פתחתי את מכסה המילוי וכיוונתי את הקרן אל השמן בתוך המיכל)
מה לדעתך הערך המתאים למדידה כזו?
- - - Updated - - -
נשמע תקין לגמרי.
(נוזל הידראולי בעבודה זה מה שאמור להיות)
אסף.
תודה
מחיפוש קצר באינטרנט נראה ש-0.95[emoji28][emoji28]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/db97015331597f8b8d931b89da0e6757.jpg
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
ehudzeelim
03-07-24, 19:00
מחיפוש קצר באינטרנט נראה ש-0.95[emoji28][emoji28]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240702/db97015331597f8b8d931b89da0e6757.jpg
Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
מעולה, תודה
ehudzeelim
06-02-25, 22:03
אז אחרי העניין עם ההגה שלא חוזר אחרי נסיעת שטח ביום חם מאד, התופעה כאמור לא חזרה, אבל כשהגיעו ימים קרים יותר, בבקרים המשאבה התחילה להשמיע אנחות כאב בדקותיים הראשונות של הנסיעה. לא מאד מפריע כי הרעש נעלם ואז הכל מרגיש רגיל. בכל זאת, בהזדמנות הראשונה שהגעתי לאבי חלפים קניתי תוסף לשמן הגה, יש כל מיני, בחרתי סתם לפי מי שנראה לי הכי מתאים, ועם שם הכי גרמני.. רוקנתי מעט שמן, ומילאתי את התוסף. האמת שלא ציפיתי ליותר מדי ושכחתי מזה. בימים הראשונים אחרי ההוספה באמת לא קרה כלום והמשאבה המשיכה להרעיש בנסיעת בוקר ראשונה. אבל מפה לשם פתאום שמתי לב שכבר איזה חודשיים שהרעש נעלם לחלוטין. אז זה התוסף, אני ממליץ.
148587
ehudzeelim
07-02-25, 10:53
אולי כי כבר חודשיים קר?
אני לא בטוח שקראת הכל, הרעש מהמשאבה בבוקר התחיל בגלל הקור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.