PDA

צפייה בגרסה מלאה : קולר גיר לג'ימני החדש - מומלץ?



Avi222
06-07-24, 14:15
הייתי אצל אחד מאלה שנחשבים למומחים (לא אציין את השם, אבל הוא מאלה שכולם מכירים...) והוא המליץ להתקין קולר גיר לג'ימני החדש, בטענה שזה משפר את חיי תיבת ההילוכים.

(אגב אני אף פעם לא בטוח אם זה "קולר גיר" או "גיר קולר", כי אם זה הראשון זה אומר פשוט "ציוד קירור" בלי קשר לתיבת ההילוכים...

נשמע לי מוזר שמהנדסי סוזוקי יודעים פחות טוב מאיזה חכמולוג באפטר-מרקט, מצד שני אני מודע לזה שיצרני הירכב חוסכים איפה שאפשר...

אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.

תודה מראש לעונים

asafk
06-07-24, 14:23
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.

לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)

אסף.

שחר גרינברג
06-07-24, 16:32
אסף בישראל יש לנו משהו מאוד מיוחד
והוא שילוב של חום ולחות עם פקקים זוועתיים (קראתי כתבה לא ממזמן שאנחנו מהמדינות הפקוקות בעולם המערבי).
אם כותב השרשור גר באזור פקוק/גוש דן הייתי מציע לו לשקול להתקיל קולר גיר בטור עם החליל
ככה אפשר לשמור על טמפ׳ עבודה תקינה ולמנוע התחממות של הגיר.

עוד אופציה היא לבצע מעקב של כמה שבועות על טמפ הגיר בעזרת obd2 ולאחר מכן לקבל החלטה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
06-07-24, 16:57
אז אני אשאל אחרת. בג'ימני החדש. - עד כמה תופעת גיר מתחמם היא נפוצה?

אסף.

zivo
06-07-24, 20:23
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.

לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)

אסף.

מבלי להכנס לגופו של עניין הגיר.....
אז למה להחליף בולמים? קפיצים? להוסיף מיגון?
אני אחרון שמזלזל ביצרנים ( ביחוד לא ביפנים) אבל אנחנו יודעים שליצרן יש שיקולי עלות, ורגולציה ( start+stop כבר אמרנו).
אם מתקינים קירור נוסף לפני החליל, איזה נזק יכול להיגרם?

איל מ
06-07-24, 23:00
הפרעה לזרימה, טמפרטורה שונה מהמתוכנן ועוד.

שיפור מתלים (או שיפורים אחרים) נעשה כדי להתגבר על משוכות בדמות רגולציה, צריכת דלק ועוד דברים בהם היצרן מכוון לשימוש מסוים שלא תמיד מתכתב עם השימוש שהצרכן הג'יפולוגי מכוון אליו.
אם יש בעיה ידועה ומוכרת, הרי שהיא צפה די מהר ע"י משתמשי הקצה ואז מוצאים לה פתרון.
אבל איף איט איינט ברוקן, דונט טריי טו פיקס איט. ואני לא בטוח שבג'ימני החדשים יש צורך.
קח את הכסף של השדרוג ותשקיע אותו במשהו אחר.

asafk
07-07-24, 00:53
זיו, יש הרבה נזקים אפשריים ומספיק אם נאמר שרכיב שלא הותקן לא ייכשל. זה סיכון - ואני חושב שאם אין בעיה ידועה לפתור עדיף לא לקחת אותו.
מתלים? מיגונים? לא משפיעים על כלום. אני מציע להסתכל על זה במבחן האחריות. האם שינוי מסויים משפיע על אחריות של רכב חדש כן או לא. אם כן - אז כדאי לחשוב עליו היטב גם ברכב משומש. הוספה של קולר גיר זה בהחלט משהו שנוגע באחריות.

אסף.

zivo
07-07-24, 01:20
אין לי מושג לגבי ג'ימני, ואני לא אומר שבמקרה הזה זה טוב להתקין, אני רק מנסה להגיד שהשיקול יותר מסובך.
ליבואן יש שיקולים משלו וכבר נתקלנו בקומבינות עם מתקינים מסויימים ( לגבי מיגונים למשל).
גם ליצרן יש שיקולים משלו.
בהחלט יש מצב שהכל טוב ועומד בציפיות אבל הוספה של קרור, תגדיל את אורך החיים ( והתקנה לקוייה תקצר).

לעשות סיפור ארוך קצר -
לדעתי השיקול צריך להיות טכני פרופר .
מה אומר היבואן? אצלי לפחות זה בעדיפות די נמוכה.

רק בשביל הדוגמה, מה המדיניות של טויוטה ( בארץ) לגבי טיפולים? כל כמה זמן מחליפים פילטר סולר?
כמה אנשים נתקעו עם רכב מג'עג'ע רק בגלל מדיניות הזויה של היצרן \ יבואן?
שזה קורה בבית \ בכביש, זה חצי צרה, שזה קורה בשטח, באמצע טיול , זה פחות נעים.

sgill
07-07-24, 10:53
ב - JK מנוע 3.8 (עד 2012) מוסיפים קולר לגיר וזה חשוב ועוזר. בשנתונים מתקדמים יותר כבר פחות.
כל מי שיש לו 3.8 ונכנס לשטח בקייץ, עולה מעלה לא ב LOW ואין לו קולר לגיר, נדלקת לו נורת חום שמן הגיר.
לכן, לא היה ספק שצריך לקרר את השמן יותר טוב מהסט-אפ המקורי של היצרן.

האם בג'ימני החדש נדלקת נורה כזאת? יש בכלל נורה כזאת?
אני הייתי מתחיל בלבדוק בפורומים בחו"ל אם זו בעיה ידועה ואם קולר פותר אותה.
וכמובן מקפיד להשתמש בשטח ב LOW ככל האפשר.

raanan
07-07-24, 11:01
תנאי האקלים בארץ ישראל אמנם נראים לנו מיוחדים אבל הם לא.
ג'ימני מיוצר לשווקי אפריקה אסיה ואוסטרליה ובכולם חם ולח לא פחות מבישראל.
זו לא תוספת של גגון או של מיגון שעלולה להתברר כמיותרת אלא שינוי ממשי שעלול לגרום נזק.

לכן אני חושב שלא רק שזה מיותר אלא אף עלול להזיק (ועוד לא אמרתי מילה על אחריות)

אסף.
אתה בטוח שהיצרן כיוון לטיולי מעלות בישראל בשיא החום של הקיץ , רכב עמוס ואולי צמיגים גדולים יותר ?

רענן

asafk
07-07-24, 17:47
כן. זה ג'ימני. לא טרופר ולא טרייטון.
אם היתה בעיה היינו כבר שומעים עליה.

אסף.

סולי
07-07-24, 21:53
דווקא שומעים על גירים שזקוקים לשיפוץ.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
08-07-24, 01:36
ברור שנשמע. אבל כתוצאה מהתחממות?
הסטטיסטיקה במקרה הזה ככל שאני יודע לא חריגה לרעה. גירים אוטומטיים תמיד יידרשו לשיפוץ מתישהו. נהגים לא מיומנים בשטח בהחלט תורמים לזה. מי שיבלה יום שלם בדיונות בהילוך גבוה והגיר יתחמם לו - זה לא נחשב.

אסף.

אשר צור
08-07-24, 05:54
גיר עשוי להתחמם בקיץ גם בנסיעה בפקקים.
קולר גיר של חברה מוכרת והתקנה מוקפדת ישמרו על הגיר.

Gershon
08-07-24, 08:45
הייתי אצל אחד מאלה שנחשבים למומחים (לא אציין את השם, אבל הוא מאלה שכולם מכירים...) והוא המליץ להתקין קולר גיר לג'ימני החדש, בטענה שזה משפר את חיי תיבת ההילוכים.

(אגב אני אף פעם לא בטוח אם זה "קולר גיר" או "גיר קולר", כי אם זה הראשון זה אומר פשוט "ציוד קירור" בלי קשר לתיבת ההילוכים...

נשמע לי מוזר שמהנדסי סוזוקי יודעים פחות טוב מאיזה חכמולוג באפטר-מרקט, מצד שני אני מודע לזה שיצרני הירכב חוסכים איפה שאפשר...

אשמח לשמוע חוות דעת נוספת.

תודה מראש לעונים
עם קולר לא תהיה רה לגיר הזה
כמובן עם טרמוסטט של שמן

יוני5
08-07-24, 13:49
ברור שנשמע. אבל כתוצאה מהתחממות?
הסטטיסטיקה במקרה הזה ככל שאני יודע לא חריגה לרעה. גירים אוטומטיים תמיד יידרשו לשיפוץ מתישהו. נהגים לא מיומנים בשטח בהחלט תורמים לזה. מי שיבלה יום שלם בדיונות בהילוך גבוה והגיר יתחמם לו - זה לא נחשב.

אסף.

אסף,

ההתנגדות שלך להוספת קולר לגיר מפתיעה אותי, כי הייתי בטוח שזה פתרון מוכח ונכון לבעיה קיימת.

רק לשם ההבנה, באיזה מקרים אתה חושב שהוספה של רדיאטור בטור, לצורך הגברת יכולת קירור, עלולה לגרום נזק?

בברכה,
יוני5

asafk
08-07-24, 15:45
בכל מקרה שהוא לא נדרש.
כלומר אם הסטטיסטיקה לא חריגה לרעה כמו בג'ימני מדורות קודמים למשל.

אסף.

הדסופה
08-07-24, 17:12
זה בדיוק העניין
בעיה קיימת לא קיימת - זה היה נכון לדור הקודם
נכווים ברותחין ונזהרים בפושרין


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
08-07-24, 21:42
בכל מקרה שהוא לא נדרש.
כלומר אם הסטטיסטיקה לא חריגה לרעה כמו בג'ימני מדורות קודמים למשל.

אסף.
דווקא בדורות הקודמים של ג'ימני זה גיר צעצוע רגיש שכנראה התוכן שלו מפרייבט.
סוזוקי נסוגו עם השנים או שבעצם פיתחו לעצמם גירים.
ויטרה דור 1 הייתה עם גיר אוברקיל שמקורו מטויוטה.

מעריך שבג'ימני החדש אין גיר עם שינוי משמעותי מהדגם היוצא.

אני הייתי מתקין קולר בכל רכב שטח אוטומטי (שמתוכנן לנסוע איתו בשטח) אם יש לו רק חליל.

רענן

BeAsT
08-07-24, 22:37
דווקא בדורות הקודמים של ג'ימני זה גיר צעצוע רגיש שכנראה התוכן שלו מפרייבט.
סוזוקי נסוגו עם השנים או שבעצם פיתחו לעצמם גירים.
ויטרה דור 1 הייתה עם גיר אוברקיל שמקורו מטויוטה.

מעריך שבג'ימני החדש אין גיר עם שינוי משמעותי מהדגם היוצא.

אני הייתי מתקין קולר בכל רכב שטח אוטומטי (שמתוכנן לנסוע איתו בשטח) אם יש לו רק חליל.

רענןאיך יודעים אם יש רק חליל?
אצלי בגראנד ויטארה 99 ארוכה, מנוע 2 ליטר, יש קירור לגיר builtin בחלק התחתון של הרדיאטור של המנוע (2 צינורות). הטמפ' בפקק ביולי יכולה להגיע לאיזור ה105.
היית מתקין קולר נוסף?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

שחר גרינברג
09-07-24, 17:13
איך יודעים אם יש רק חליל?
אצלי בגראנד ויטארה 99 ארוכה, מנוע 2 ליטר, יש קירור לגיר builtin בחלק התחתון של הרדיאטור של המנוע (2 צינורות). הטמפ' בפקק ביולי יכולה להגיע לאיזור ה105.
היית מתקין קולר נוסף?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

מה שאתה מתאר זה חליל
וכן הייתי מתקין קולר נוסף למרות ש 105 זה לא הכי נורא שיצא לי לראות


Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
10-07-24, 08:39
איך יודעים אם יש רק חליל?
אצלי בגראנד ויטארה 99 ארוכה, מנוע 2 ליטר, יש קירור לגיר builtin בחלק התחתון של הרדיאטור של המנוע (2 צינורות). הטמפ' בפקק ביולי יכולה להגיע לאיזור ה105.
היית מתקין קולר נוסף?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk
הגראנד ויטארה (ויטרה דור 2) עדיין עם גיר טוב וחזק.
אין לך קולר וכמעט בטוח שלא יוצא ממפעלי סוזוקי רכב עם קולר בנוסף לחליל
(גם לא מכיר שאפשר לדרוש חבילת גרירה בהזמנת רכב חדש שבד"כ מאופיינת בתוספת קולר מקורי מהיצרן).

האם להתקין קולר ?
תלוי במתאר השטח (מעלות או שבילים) שאתה עושה, עונת השנה (שיא חום יולי אוגוסט או אוקטובר - מרץ) , כמות הציוד והנוסעים.
נסיעה בכביש, זחילה בפקקים עם עליה בפרט (כביש 1 לירושלים בבוקר זאת דוגמה מצויינת).

כמובן אם הגיר כבר קרוב לשיפוץ, אז הייתי בוודאות מתקין קולר במסגרת השיפוץ.

רענן

BeAsT
10-07-24, 22:42
הגראנד ויטארה (ויטרה דור 2) עדיין עם גיר טוב וחזק.
אין לך קולר וכמעט בטוח שלא יוצא ממפעלי סוזוקי רכב עם קולר בנוסף לחליל
(גם לא מכיר שאפשר לדרוש חבילת גרירה בהזמנת רכב חדש שבד"כ מאופיינת בתוספת קולר מקורי מהיצרן).

האם להתקין קולר ?
תלוי במתאר השטח (מעלות או שבילים) שאתה עושה, עונת השנה (שיא חום יולי אוגוסט או אוקטובר - מרץ) , כמות הציוד והנוסעים.
נסיעה בכביש, זחילה בפקקים עם עליה בפרט (כביש 1 לירושלים בבוקר זאת דוגמה מצויינת).

כמובן אם הגיר כבר קרוב לשיפוץ, אז הייתי בוודאות מתקין קולר במסגרת השיפוץ.

רענןתודה רבה, יותקן במהלך החודש הקרוב.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

BeAsT
04-08-24, 20:09
תודה רבה, יותקן במהלך החודש הקרוב.

Sent from my SM-S901E using Tapatalkהותקן,
הבדל של 25 מעלות (פלוס מינוס) בעמידה בפקקים בחום של אוגוסט.
עד כה לא עבר את ה 75 מעלות באותם תנאים.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

zivo
04-08-24, 21:51
מה סדר ההתקנה (זרימה של השמן) , חליל ואח"כ קולר, או קולר ואח"כ חליל?
איפה אתה בודק את הטמפרטורה?
( אני שואל כי ההבדל נראה לי גדול מדי ואני חושש שהסדר שגוי)

BeAsT
09-08-24, 16:51
יש שני צינורות שיוצאים מהגיר, קדמי ואחורי, הקדמי הולך לחלק התחתון של הרדיאטור המקורי (יש לו כניסה ויציאה של צינורות שמקררים את הגיר) משם הצינור שיוצא מהרדיאטור עולה לקולר גיר, ממשיך לצינור האחורי בגיר.
זה ה flow בגדול, את הטמפ' אני מודד עם רגש מגע על הקרטר של הגיר.
אז לסיכום, אם אני מבין נכון את השאלה, למיטב הבנתי הסטאפ הוא:
גיר חליל קולר.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

zivo
09-08-24, 18:32
אני כותב את דעתי ומתבסס על סרטוני יוטיוב, ועל שני ( אם אני זוכר נכון) מאמרים שכתב פה רענן בשעתו ותיאר מאוד יפה את הניסויים שהוא עשה.
אנחנו נורא מרוכזים בבעיה של טמפ' גבוהה מדי ( ומה זה עושה לשמן ולגיר) אבל לגיר יש גם בעיה של טמפ' שמן נמוכה מדי ( הצמיגות של השמן משתנה).
הרעיון של קרור באמצעות חליל, שהוא גם מבטיח שהשמן לא יהיה קר מדי ( המים החמים של הראדיאטור יחממו את השמן).
ולכן, להבנתי, הסדר הנכון הוא קודם קולר ואח"כ חליל.
הקולר יפרוק את החום העודף \ הנוסף \ החריג ויקטין את העומס על הרדיאטור.
החליל ידאג שהשמן יתאזן לטווח שמוכתב ע"י הטמפרטורה של הרדיאטור.

BeAsT
09-08-24, 20:16
אני כותב את דעתי ומתבסס על סרטוני יוטיוב, ועל שני ( אם אני זוכר נכון) מאמרים שכתב פה רענן בשעתו ותיאר מאוד יפה את הניסויים שהוא עשה.
אנחנו נורא מרוכזים בבעיה של טמפ' גבוהה מדי ( ומה זה עושה לשמן ולגיר) אבל לגיר יש גם בעיה של טמפ' שמן נמוכה מדי ( הצמיגות של השמן משתנה).
הרעיון של קרור באמצעות חליל, שהוא גם מבטיח שהשמן לא יהיה קר מדי ( המים החמים של הראדיאטור יחממו את השמן).
ולכן, להבנתי, הסדר הנכון הוא קודם קולר ואח"כ חליל.
הקולר יפרוק את החום העודף \ הנוסף \ החריג ויקטין את העומס על הרדיאטור.
החליל ידאג שהשמן יתאזן לטווח שמוכתב ע"י הטמפרטורה של הרדיאטור.מקבל, עכשיו רק צריך להוכיח שכיוון הזרימה הוא לא הפוך, כי אז לפי מה שאתה מתאר ההתקנה טובה.
איך יודעים (מבלי לפרק צינורות) מה כיוון הזרימה של השמן?
אגב אני לא בטוח ש75-80 נחשב קר מדי.
אבל שוב מסכים שהפרשי טמפרטורה גבוהים זה לא דבר בריא.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

zivo
09-08-24, 20:51
מקבל, עכשיו רק צריך להוכיח שכיוון הזרימה הוא לא הפוך, כי אז לפי מה שאתה מתאר ההתקנה טובה.
איך יודעים (מבלי לפרק צינורות) מה כיוון הזרימה של השמן?
אגב אני לא בטוח ש75-80 נחשב קר מדי.
אבל שוב מסכים שהפרשי טמפרטורה גבוהים זה לא דבר בריא.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk
80 זה כבר בסדר, אבל עכשיו קיץ.
מה יקרה בחורף?

אם אני זוכר נכון, בד"כ קידמי חם אחורי קר, אבל אל תסמוך.
תבדוק טמפרטורה של הצינורות, היציאה תהיה חמה יותר.

-->