ד ו ר ו ן
06-07-24, 20:47
אם מישהו צריך רענון בנושא.
בגלל איזה ג׳וק שתקף אותי, יצא שהיה לי פילטר טויוטה מקורי מול תחליפי לא מהזולים.
מקורי כ-140שח.
תחליפי 70שח.
ועכשיו מה מקבלים בשביל הכסף.
כבר בפירוק מרגישים הבדל.
המקורי כבד בצורה מורגשת, ואז פתחתי והבנתי גם למה.
3 הבדלים בולטים:
מדיית סינון עדין:
פי-2 במקורי, ובחיטוט ביד, יותר מהודק מהתחליפי.
לא יודע להגיד משהו על רמת הסינון של התחליפי, אבל מה שבטוח, התחליפי ייסתם הרבה יותר מהר ונגיע לזה בהמשך ההבדלים.. כנראה שגם יצרן החליפי מודע לעניין.
שסתום אל-חזור, עבה משמעותית במקורי.
יכול להעריך שהוא אוטם טוב יותר, ועמיד יותר.
שסתום פריקה חירום:
השסתום מיועד למנוע מצב של מחסור בשימון אם מדיית הסינון נסתמת מאיזושהי סיבה, ונפתח ומאפשר זרימת שמן לא מסונן במעקף של מדיית הסינון.
הקפיץ של התחליפי דק בצורה ניכרת מהמקורי.
המשמעות- המעקף ייפתח בלחץ נמוך בהרבה מהשסתום בפילטר המקורי, ויאפשר העברת שמן לא מסונן למנוע.
אני מניח שהסיבה היא שמדיית הסינון פשוט פחות טובה.. איכותית ובוודאות כמותית.
מה שיגרור סתימה מהירה יותר וכאן קפיץ חלש מאפשר לחץ שמן ״תקין״, אבל מלוכלך.
שמעתי את הגישה של ״אשים תחליפי ואחליף בתכיפות גבוהה יותר״, אז מסתבר שזה לא ממש שקול.
תעשו חשבון אם הבדל של 70שח שווה את ההבדלים.
הימני מקורי, התחליפי משמאל.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240706/21c3449ea9047062e9bfdf9774f87389.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240706/9f7dac1ab89a77c2065a50b560b0375d.jpg
בגלל איזה ג׳וק שתקף אותי, יצא שהיה לי פילטר טויוטה מקורי מול תחליפי לא מהזולים.
מקורי כ-140שח.
תחליפי 70שח.
ועכשיו מה מקבלים בשביל הכסף.
כבר בפירוק מרגישים הבדל.
המקורי כבד בצורה מורגשת, ואז פתחתי והבנתי גם למה.
3 הבדלים בולטים:
מדיית סינון עדין:
פי-2 במקורי, ובחיטוט ביד, יותר מהודק מהתחליפי.
לא יודע להגיד משהו על רמת הסינון של התחליפי, אבל מה שבטוח, התחליפי ייסתם הרבה יותר מהר ונגיע לזה בהמשך ההבדלים.. כנראה שגם יצרן החליפי מודע לעניין.
שסתום אל-חזור, עבה משמעותית במקורי.
יכול להעריך שהוא אוטם טוב יותר, ועמיד יותר.
שסתום פריקה חירום:
השסתום מיועד למנוע מצב של מחסור בשימון אם מדיית הסינון נסתמת מאיזושהי סיבה, ונפתח ומאפשר זרימת שמן לא מסונן במעקף של מדיית הסינון.
הקפיץ של התחליפי דק בצורה ניכרת מהמקורי.
המשמעות- המעקף ייפתח בלחץ נמוך בהרבה מהשסתום בפילטר המקורי, ויאפשר העברת שמן לא מסונן למנוע.
אני מניח שהסיבה היא שמדיית הסינון פשוט פחות טובה.. איכותית ובוודאות כמותית.
מה שיגרור סתימה מהירה יותר וכאן קפיץ חלש מאפשר לחץ שמן ״תקין״, אבל מלוכלך.
שמעתי את הגישה של ״אשים תחליפי ואחליף בתכיפות גבוהה יותר״, אז מסתבר שזה לא ממש שקול.
תעשו חשבון אם הבדל של 70שח שווה את ההבדלים.
הימני מקורי, התחליפי משמאל.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240706/21c3449ea9047062e9bfdf9774f87389.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240706/9f7dac1ab89a77c2065a50b560b0375d.jpg