צפייה בגרסה מלאה : טראנו 2 משתנק ומדומם
אהלן,
הדיסקברי ששירת אותי נאמנה ב 5 השנים האחרונות נמכר, בעיקר בגלל תצורת 3 הדלתות שעם התרחבות המשפחה פחות התאימה. בחיפושים אחרי מחליף בעל 5 דלתות ומזגן יעיל, יצא שנפל לידי כמעט בחינם טראנו 2 מודל 2002 , מנוע 2.7 דיזל שהיה בבעלות בן משפחה ב 12 השנים האחרונות.
הרכב עם 205,000 ק"מ, בסה"כ שמור מאוד ובילה אולי, אם אני מגזים, 5-6 פעמים בשטח בכל התקופה.
למרות שהיסטוריית הרכבים שלי (סמוראי,דיסקו, CJ, סופה, צ'רוקי, פראדו) מצביעה על שימושים קצת יותר מאתגרים לטראנו ממה שתיכנן לו בוראו, כרגע, בשיקולי עלות תועלת ומה שאני צריך לשנתיים הקרובות, הרכב מספיק בהחלט (רכב שלישי במשפחה).
הבעיות הקיימות (כרגע):
1. חלון גג חלוד, נוזל שנאטם מספר פעמים ללא הצלחה (אשמח כבר אם יש המלצות לבעל מקצוע רציני שאפשר לתת לו לטפל בכאב הראש הזה ולפתור את הבעיה אחת ולתמיד - מכיר את כל הצינוריות הסתומות וכו', המצב הנוכחי דורש התערבות שלא בא לי להתעסק איתה).
2. הרכב לעיתים מגמגם ומדומם - התופעה מתרחשת בסל"ד סרק, במעבר בין הילוכים (D ל R או P), ברגע שהמנוע מתחיל להשתנק, זה יכול לקרות גם בעמידה בניוטרל בלי הערבת הילוכים, פעם אחת קרה גם בהפעלה או כיבוי של המזגן (לא זוכר בדיוק) ואז הטורים ירדו והמנוע דומם.
קראתי גם כאן וגם בפורומים בחו"ל על הבעיה וברשותכם ארשום כאן את הסיבות האפשריות העיקריות שאספתי, לפי סדר העדיפויות מהקל אל הכבד. אשמח מאוד לעצות - במה להתעסק קודם כדי לנסות לעלות על מקור התקלה ולאפשרויות נוספות.
מתנצל מראש אם אני כותב דברים לא נכונים טכנית - אני עוד לא מכיר את הטראנו כמו שהכרתי את הדיסקו - יקח לי זמן
אז הסיבות האפשריות כמו שאני מבין:
1. חיישן מצב הילוכים (transmission position sensor) - אמור להיות בחלק העליון של הגיר בצד נוסע - לחיישן הזה להבנתי יש שיניים שיושבות על ציר שיכולות להישחק ואז הוא יכול לגרום לבעיה המתוארת. בפורומים שונים נכתב שאפשר פשוט לבטל אותו (ויחד איתו את האבטחות שהוא מייצר). הגישה אליו מאוד לא נוחה, הייתי שמח לדעת אם מישהו יודע לאיפה רץ החיווט שלו כדי שאוכל לבדוק ניטרול שלו בלי לבצע לוליונות מתחת לרכב.
2. חיישן MAP תקול / מלוכלך, או דליפת אוויר בצינור עליו הוא יושב.
3.חיישנים אחרים?
4. כניסת אוויר למערכת ההזרקה / סולר (פחות נראה לי כי בשאר המצבים המנוע עובד פיקס)
5. משאבת הזרקה - חיבורי חשמל (כבר בוצע ניקיון ואף מעקף של אחד השקעים ע"י הלחמות ישירות - אז פחות סביר), או שהלכה המשאבה / צריכה טיפול - אשמח כאן להבין מאיפה אפשר להשיג משאבה, או לחילופין למי כדאי ללכת על מנת לשפץ אותה (אלקטרונית לא מכאנית).
המשאבה מבחינתי זה התפעול האחרון - למרות שבגלל שהרכב נרכש כמעט בחינם, יש תקציב לטפל בו כראוי, אבל מבאס יהיה להחליף משאבה ולגלות שהבעיה לא נפתרה בגלל שמדובר בחיישן של שקל וחצי.
נראה לי מספיק לכרגע (בטח לאט לאט יוצפו עוד כל מיני תקלות), אשמח לעצות.
תודה.
andy.shaked
11-07-24, 10:26
אהלן
לגבי החלון גג, אין מנוס מפחח שיבצע תיקונים בכל החורים של החלודה, הבעיה היותר גדולה היא שלא ניתן למצוא גומיה גם בפירוקים, חלק מחברי מועדון טראנו החליטו לותר על החלון ולבטל אל החלון .
לגבי הדימום מנוע יכול להיות הרבה דברים אבל הכיוון העיקרי על סמך הנסיון שלי עם מועדון טראנו הוא ההזרקה בין אם זה בעיה במזרק האלקטרוני או במשאבה (אולי כיוון שלה) צריך לרדת יותר לעומק הבעיה בשביל זה.
את כל הספרות המקצועית של הרכב כולל שרטוטים טכניים יש באפליקציה של טראנו או בקבוצה בפייסבוק, אם אתה צריך יותר מידע אתה יכול לפנות אלי
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
המלצה על מישהו בעל ידע וניסיון לטפל במשאבת ההזרקה?
המלצה על מישהו בעל ידע וניסיון לטפל במשאבת ההזרקה?
סדנאות-דיזל השרון או דיזל הדרום
סבבה, אבדוק איתם.
כמה מורגש מבחינת רמת העגלתיות של האוטו יהיה המעבר מהמשאבה האלקטרונית למכאנית?
בשביל הידע שלי - איזו מערכת הזרקה יש ברכב הזה? איזו משאבה?
אסף.
שחר גרינברג
12-07-24, 11:02
בשביל הידע שלי - איזו מערכת הזרקה יש ברכב הזה? איזו משאבה?
אסף.
ממה שידוע לי זה הזרקה ישירה
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
12-07-24, 11:06
סבבה, אבדוק איתם.
כמה מורגש מבחינת רמת העגלתיות של האוטו יהיה המעבר מהמשאבה האלקטרונית למכאנית?
מבחינת אמינות ופשטות יש היתרונות (לפי דעתי) למשאבה מכנית
בשביל להצליח להוציא קצת יותר סוסים תצטרך להכניס גם יותר אוויר למנוע (שינויים בכיוון הטורבו),
תוספת רק של דיזל תגרום לעלייה בEGT ויעשה רע למנוע.
אם זה הכיוון שלך יש היתרון למשאבה מכנית כי יהיה לך יותר קל להתעסק איתה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.offroadexpress.kiwi/Forums/viewtopic.php?t=46640
משהו מעניין שנתקלתי בו....
אסף.
ehudzeelim
12-07-24, 11:29
https://www.offroadexpress.kiwi/Forums/viewtopic.php?t=46640
משהו מעניין שנתקלתי בו....
אסף.
בהמשך לפתרון הזה או במקומו, הייתי מנסה diesel purge ליקווי מולי
שחר גרינברג
12-07-24, 11:54
הרכב מניע בקלות?
במיוחד אחרי יום או יומיים שלא נגעו בו
Sent from my iPhone using Tapatalk
נדלקת לך נורת תקלת מנוע?
טל.
https://www.offroadexpress.kiwi/Forums/viewtopic.php?t=46640
משהו מעניין שנתקלתי בו....
אסף.
אתה מתכוון להוספה של שמן 2 פעימות?
לגבי סוג ההזרקה ואיך העניינים עובדים שם - אני עוד לא מספיק יודע כדי לענות.
- - - Updated - - -
הרכב מניע בקלות?
במיוחד אחרי יום או יומיים שלא נגעו בו
Sent from my iPhone using Tapatalk
מניע בקלות, נוסע רגיל וחלק לחלוטין.
יכול לעמוד 20 דקות מונע (ניסיתי) ולא יקרה כלום, יכול, כמו שקרה היום, לנסוע איתו 5 דקות, לעצור ואז הטורים צונחים והוא מדומם.
אתמול עשיתי ניסוי - נסעתי איתו בשטח, עצרתי בפתאומיות, הכנסתי לרברס, הפעלתי וכיביתי מזגן - כאילו כלום. עסל ובצל..
יש לי תחושה שכשנכנס עומס רגעי על המנוע בסרק (סיבוב הגה, העברת מצב הילוכים, מזגן) המשאבה לא יודעת לפצות עליו במילי שניה שהיא צריכה - בגלל זה אני חושד באיזושהי תקלה חיישנית או באישזהו פיקוד..
- - - Updated - - -
נדלקת לך נורת תקלת מנוע?
טל.
אכן כן. דולקת.
בהמשך לפתרון הזה או במקומו, הייתי מנסה diesel purge ליקווי מולי
הסתכלתי על המוצר, צריך לחבר את קו הדלק ישירות, לא לשים במיכל הדלק וגם לנתק את העודפים. יש אחד שמסביר שאפשר למלא אותו ישירות בפילטר הסולר. שתי האופציות קבילות או שהשיטה של הפילטר פחות?
הקישור ששמעתי הוא להסבה של משאבה אלקטרונית למכנית.
אסף.
ehudzeelim
12-07-24, 14:20
הסתכלתי על המוצר, צריך לחבר את קו הדלק ישירות, לא לשים במיכל הדלק וגם לנתק את העודפים. יש אחד שמסביר שאפשר למלא אותו ישירות בפילטר הסולר. שתי האופציות קבילות או שהשיטה של הפילטר פחות?
הניסיון שלי הוא רק בשיטת האינפוזיה,
אבל אני יודע שאפשר גם למלא את הפילטר - אני לא ניסיתי.
הקישור ששמעתי הוא להסבה של משאבה אלקטרונית למכנית.
אסף.
כן, אני פשוט עושה הכל כדי להימנע מלגעת במשאבה, בין היתר כי כמעט בלתי אפשרי להשיג כזו עכשיו ויש מעט שיודעים להתעסק איתה.
מכאנית תהיה פתרון קל וטוב ואפשר לעשות את ההסבה בקלות יחסית. העניין הוא שאחרי שני דיסקברים - אחד עם EDC ואחד עם משאבה מכאנית, אין לתאר את ההבדל בינהם מבחינת תחושת החיות של המנוע (זה כמו אחד שסוחבים אותו סוסים והשני חמורים)..
כרגע הטראנו מרגיש לי כמו F15 ליד הדיסקברי עם המשאבה המכאנית, ולא בא לי לחזור לעגלה.
שחר גרינברג
12-07-24, 21:34
הוא מעשן?
מעשן ממש בתקלה?
מנוע רועד?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הוא מעשן?
מעשן ממש בתקלה?
מנוע רועד?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, לא ולא.
שחר גרינברג
13-07-24, 15:57
לא, לא ולא.
אז הייתי מתחיל עם הדברים האחרים
ולא עם המשאבה
לפי דעתי אם הייתה בעיה רצינית עם המשאבה זה היה בא לידיי ביטוי בעוד דרכים שאופייניים לדיזל הזרקה ישירה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חיישן קרנאנק
הסבר פרט ונמק... ואם כן, איך אני בודק אם החיישן תקין או לא?
חוצמזה, היום, סתם בגלל שזה הכי קל, שלפתי לרגע את התקע של חיישן ה MAF שנמצא על צינור האוויר מהפילטר כשהמנוע עובד על סרק ולא קרה כלום - לא קפיצה בסל"ד, לא דימום - כלום.
זו התנהגות תקינה של החיישן הזה? לא היה אמור להיות שינוי בסל"ד ברגע שניטרלתי את החיישן?
אני חוזר שוב לשאלה על החיישן של מצב ההילוכים, לטפל בו במיקום שלו - סיוט, יש דרך לנטרל אותו במיקום אחר (חיווט אפשר למשל להגיע אליו ממקום אחר? )
לא מכיר את הטארנו, אבל לרוב החיישן יושב מתחת לחיפוי של ידית ההילוכים (גישה מתוך הרכב, דורש פירוק של הפלסטיקה מסביב לידית ההילוכים)
האם ניסית להגיע משם?
אם מופיעה נורת תקלה - למה לא לנסות לקרוא אותה? בטח OBD סטנדרטי לא יצליח אבל חייבת להיות שיטה אחרת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
החיישן נמצא בתחתית הגיר. ולרוב הוא בסדר. מה שלא בסדר זאת הצמה שלו. נתק. פעם נוגע פעמיים לא.
היה לי את זה .. כשהיה לי הטראנו.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
ראיתי את החיישן, נמצא בחלק הימני עליון של הגיר (צד נוסע), לא ניתן לדעתי להגיע אליו דרך הידית (פירקתי חלקית ועצרתי).
לחיישן הזה יכולות להיות שתי תקלות - או שהשיניים שלו שחוקות (הוא יושב על הציד למיטב הבנתי) ואז הוא מחליק, או שכמו שנכתב - ברדק איפשהו בצמה.
השאלה אם יש אפשרות לנטרל אותו בלי לגעת בו (איפה אני מנתק חוט..)
andy.shaked
15-07-24, 00:42
אני לא מצליח להעלות את הספרות, שלחתי לך ה"פ
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
טוב, עוד לא הספקתי לנסות ניקוי חיישנים ושטיפה של המשאבה מקווה שיקרה בימים הקרובים.
היום היה טסט, נכשל על בלמים אחוריים, הוחלפו כלל המכלולים - בוכנות, נעליים ותופים שנחרטו.
בדרך התוודעתי לתופעה נוספת שמורגשת בעמידה כשמחזיקים את הבלם, הרכב מנסה כל הזמן לזנק קדימה - בגלים, כאילו מחזיקים את הבלם ונותנים קצת גז בתדירות קבועה.
אתה עם גיר אוטומטי?
אם כן .. ייתכן שמשהו שם מחליק.
אם זה ידני. אז המצמד שלך .. מיסב לחץ .. משהו בהם לא מאוזן.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
הסתכלתי על המוצר, צריך לחבר את קו הדלק ישירות, לא לשים במיכל הדלק וגם לנתק את העודפים. יש אחד שמסביר שאפשר למלא אותו ישירות בפילטר הסולר. שתי האופציות קבילות או שהשיטה של הפילטר פחות?
אפשרי למלא בפילטר (חדש!) אבל אתה מפספס את הרעיון של המוצר הספציפי.
בזבוז של חומר ניקוי.
המשאבה שואבת בספיקה גבוהה ממה שהמנוע צורך והעודף חוזר למיכל הדלק, החומר ייגמר מהפילטר בפחות מדקה, לעומת כ-20דק כשמיישמים בניתוק צינור ההחזרים.
מה גם שאתה מחזיר לכלוך למיכל דלק.
אתמול בוצע הניקוי למשאבה (עם diesel purge של liqui moly) כששני הצינורות נמצאים במיכל - שאיבה ועודפים. יצא קצת לכלוך דמוי חול שחור שהצטבר בתחתית המיכל.
נוקה גם חיישן ה MAF עם ספריי יעודי.
נורת תקלת מנוע נכבתה, לא יודע אם קשור או לא, או שפשוט בא לה.
חייב לציין שבשלושת הימים האחרונים האוטו דומם פעם אחת - לאחר הכנסה לרברס וסיבוב מהיר של ההגה - לתחושתי זה יותר עניין של בקרה - איזשהו חיישן עייף. אני מתכוון להמשיך לבדוק את העניין ברוגע, מכיוון שהתופעה לא מטרידה כמעט בכלל בינתיים.
בהזדמנות הראשונה אבצע בדיקה של קודי תקלה באמצעות הבהובים - נראה אם יציף משהו.
יותר מטריד עכשיו לפתור את עניין הסאנרוף החלוד והדולף.. אם יש למישהו המלצות שלא בטירה, אשמח..
אתמול בוצע הניקוי למשאבה (עם diesel purge של liqui moly) כששני הצינורות נמצאים במיכל - שאיבה ועודפים. יצא קצת לכלוך דמוי חול שחור שהצטבר בתחתית המיכל.
שמת פילטר דלק קטן בצינור שאיבה?
(לא לשאוב את הגרגרים חזרה פנימה..)
לא שמתי פילטר, אבל דירגתי את הצינורות - עודפים לתחתית ושאיבה למעלה. ברבע האחרון עצרתי - לא נתתי לו לשאוב עד הסוף.
התקלה חזרה היום. נמשיך לחפש.
חיפשתי מחשב לקרוא תקלות - לא מצאתי מחשב עם פלאג מתאים.
בדקתי תקלות באמצעות הבהוב - עולה תקלה 18 - Fuel quantity adjuster / position sensor malfunction
Fuel quantity adjuster - להבנתי יושב על המשאבה (?) צריך לבדוק לו את החיווט והחיבורים.
position sensor - חיישן קראנק?
חיפשתי מחשב לקרוא תקלות - לא מצאתי מחשב עם פלאג מתאים.
בדקתי תקלות באמצעות הבהוב - עולה תקלה 18 - Fuel quantity adjuster / position sensor malfunction
Fuel quantity adjuster - להבנתי יושב על המשאבה (?) צריך לבדוק לו את החיווט והחיבורים.
position sensor - חיישן קראנק?
FLASH CODE 18=0108=OBD2 P1206
תסתכל על תמונה
אם היה שאלות-בפרטי
טוב, על מנת לסגור את הנושא:
בעקבות בדיקת קוד התקלה ובדיקת רתמות החשמל של המשאבה, לא נותר אלא להסיק כי חיישן כמות הסולר במשאבה תקול. ז"א לשפץ משאבה ולהחליף את החיישן. במקום זאת בוצעה החלפת משאבת הזרקה מטראנו חלפים שנמצא ברשותי והתקלה עברה מן העולם.
הפקת לקחים מהאירוע:
בדיקת קודי התקלה שעשיתי היתה מאוחרת, בינתיים בזבזתי זמן ומשאבים על כל מיני ספקולציות. ברגע שבוצעה בדיקת קודים בהבהוב, התמקד הטיפול בתקלה לשתי אפשרויות.
מה שבוצע לאחר מכן היה בדיקת רתמות חשמל של המשאבה ומשזו העלתה חרס בוצעה החלפה של המשאבה (במקרה היתה לי).
מעריך שאם לא היתה לי משאבה, הייתי הולך על שיפוץ.
עוד המלצה לבדיקה שהייתי עושה בכל מקרה היא לבדוק את צנרת הגומי המוליכה סולר בתא המנוע ליובש או קרעים (אצלי התגלתה צינורית מחוררת שהכניסה גם אוויר למערכת בנוסף לכל).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.