PDA

צפייה בגרסה מלאה : היילקס ויגו - התיעצות לפני קנייה פוטנציאלית



cruisingil
11-07-24, 13:32
שלום חברים
אני בכמה שנים האחרונות עם היילקס 2003 והיא נהייתה פרוייקט מהנה מאוד
אחרי כמה וכמה שנים איתה, אחת הבעיות היא העבירות (אני מוגבה עם צמיגים 31״)
הטרנספר בדגמים האלו (02-06) נמוך מאוד מהשלדה ונמצא יחסית רחוק מאחורי הגלגלים הקדמיים, דבר שגורם במכשולים ספציפיים ״לשכב״ על המיגון בגלל זה...

התחלתי להשתעשע עם הרעיון להשתדרג והתחלתי לחקור על הויגו, מה היתרונות וכו והגעתי לשרשור הזה, אז אשמח לידע שלכם:
1. אין שום שנתון שדגמי האוטומט הגיעו עם נעילה אחורית מקורית? (כי מנוע ה 1kd קורץ מאוד, בעיקר כי יש עליו הרבה יותר תיעוד באנגלית תודות למשוגעים באוסטרליה)ֿ
2. איך מיקום הטרנספר בויגו? הוא מיושר יותר עם השלדה? או נמצא קרוב יותר לגלגלים הקדמיים?
3. שיפורים - ספציפית יחסים בסרנים/טרנספר, יש הצע? (כי ל 02-06 אין למשל... אמרו לי שהדרך היחידה היא להחליף לטרנספר של 97 ומטה ולהתקין מתאם)

תודה
גיל

נמרוד
11-07-24, 13:48
1. אין שום שנתון שדגמי האוטומט הגיעו עם נעילה אחורית מקורית? (כי מנוע ה 1kd קורץ מאוד, בעיקר כי יש עליו הרבה יותר תיעוד באנגלית תודות למשוגעים באוסטרליה)ֿ
2. איך מיקום הטרנספר בויגו? הוא מיושר יותר עם השלדה? או נמצא קרוב יותר לגלגלים הקדמיים?
3. שיפורים - ספציפית יחסים בסרנים/טרנספר, יש הצע? (כי ל 02-06 אין למשל... אמרו לי שהדרך היחידה היא להחליף לטרנספר של 97 ומטה ולהתקין מתאם)


1. נכון. ממה שהגיע לארץ, נעילה אחורית הגיע רק עם גיר ידני מנוע 2KD נפח 2.5 ליטר.
2. המיקום גבוה יותר מבדגם שאתה מכיר, הטרנספר לא בעייתי בעבירות. מצ"ב כמה תמונות שאולי ממחישות.
3. אין יחסי העברה לטרנספר. יש הרבה אפשרויות ליחסי העברה סופיים. יש מוצרים שמכניסים תיבה נוספת בין גיר אוטומטי בלבד לטרנספר שמיועדים לטאקומה ואולי גם להיילקס, לא מכיר מישהו שיישם בארץ. חפש Tacobox.

147145

147146

147147

ד ו ר ו ן
11-07-24, 14:19
אחת הבעיות היא העבירות (אני מוגבה עם צמיגים 31״)
הטרנספר בדגמים האלו (02-06) נמוך מאוד מהשלדה ונמצא יחסית רחוק מאחורי הגלגלים הקדמיים, דבר שגורם במכשולים ספציפיים ״לשכב״ על המיגון בגלל זה...

הטרנספר נראה נמוך אבל הוא מחוץ למשולש זוית מעבר סוללה, אז נכון שמידי פעם מתיישבים על משהו ספציפי, אבל ככלל הוא עדיין גבוה מרכבים מקבילים.
אם מיצית את עושר העבירות שלו, ויגו לא ייתן לך משהו טוב יותר מבחינת זויות מרכב.

בהנחה שזה לא אוסף טיעונים לטובת החלפת הרכב (לגיטימי לגמרי..), חשבת על גשר גיר שטוח?
הגשר המקורי, קורה חלולה עבה היא עיקר מה שבולט.
גשר גיר שטוח, מפנה כ-5 ס״מ מתחת לגיר.

cruisingil
13-07-24, 23:28
הטרנספר נראה נמוך אבל הוא מחוץ למשולש זוית מעבר סוללה, אז נכון שמידי פעם מתיישבים על משהו ספציפי, אבל ככלל הוא עדיין גבוה מרכבים מקבילים.
אם מיצית את עושר העבירות שלו, ויגו לא ייתן לך משהו טוב יותר מבחינת זויות מרכב.

בהנחה שזה לא אוסף טיעונים לטובת החלפת הרכב (לגיטימי לגמרי..), חשבת על גשר גיר שטוח?
הגשר המקורי, קורה חלולה עבה היא עיקר מה שבולט.
גשר גיר שטוח, מפנה כ-5 ס״מ מתחת לגיר.

אני לא רואה איך גשר גיר שטוח עוזר במשהו, כי הטרנספר יושב כמעט באותו המפלס של הגשר....
ויותר מזה, הטרספר בא אחרי הגשר, אז גם אם הרמתי אותו הטרנספר יהיה עדיין נמוך ממנו.
או שאני מפספס משהו?

147166

ד ו ר ו ן
14-07-24, 00:07
אני לא רואה איך גשר גיר שטוח עוזר במשהו, כי הטרנספר יושב כמעט באותו המפלס של הגשר....

גשר שטוח מוריד כמעט 5סמ מעובי קורת הגשר.
מה שנתקע בדברים זו הקורה.

אבל אם מה שבא לך באמת זה להתחדש, אז הגשר לא משנה.

סולי
14-07-24, 08:42
דוגמא:
אולי יהיה יותר ברור

https://www.kinselaskustoms.com.au/products/97-05-toyota-hilux-high-clearance-gearbox-crossmember

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

cruisingil
14-07-24, 20:12
גשר שטוח מוריד כמעט 5סמ מעובי קורת הגשר.
מה שנתקע בדברים זו הקורה.

אבל אם מה שבא לך באמת זה להתחדש, אז הגשר לא משנה.

אני מבין מה אתה רושם, ולכן בכוונה צילמתי בתגובה הקודמת את הקורה יחד עם הטרנספר אצלי
התחתית של הטרנספר כמעט נוגעת במיגון, שהוא פלטה ישרה, בקו ישר עם תחתית קורת הגשר
לכן אני באמת ובתמים לא מבין איך שיטוח קורת הגשר עוזרת לי עם מרווח קרקע...

tooshey
14-07-24, 20:34
גשר גיר משופר מיועד בעיקר להילקס עם סרן חי.
שם הטרנספר יושב מעל הגשר, וגשר שטוח משפר את מרווח הגחון.
בדגמים המאוחרים יותר הטרנספר יושב אחרת על הגשר ולמעשה חלקו תלוי מאחוריו, כך שגם גשר טרנספר שטוח לא פותר את בעיית הסרח התלוי של הטרנספר.

אבל, לדעתי אתה בכלל מפספס את הבעיה.
הבעיה אצלך היא המיגון, שמייצר פלטה אחת בין מספר נקודות נמוכות מאד, ובעצם פוגע במרווח הגחון וכתוצאה מכך בעבירות.
שים לב כמה רווח עש לל מעל המיגון.
צריך לזכור שהילקס עם מתלים נפרדים אינו מיועד לעבירות קשה וזחילת סלעים.
לו אני במקומך הייתי מעיף את המיגון הזה ובונה מיגונים נפרדים למכלולים רגישים.

ובלי קשר, תקשיב לדורון, יש לו קצת נסיון בתחום.

בברכה, טושי

-->