PDA

צפייה בגרסה מלאה : חלודה בציר דלת הנהג - ויטרה דור 1



bob
12-07-24, 15:17
היי,

כותבים כאן -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/112254-%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A5-%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%99%D7%99-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%A8-1/page2

שזה נחשב כמעט בלתי ניתן לתיקון.

האם בכל זאת יש איזשהו פתרון בימינו?

כלומר, האם טכנית יש דרך להחליף את הפח הרקוב ו/או את הדלת? אולי חברה שמייצרת דלת אפטרמרקט מאלומיניום / פיברגלאס?


אני סקרן לדעת כי -

1. כמה ויטרות כבר נשארו בלי הבעיה הזו?

2. ממה שאני קורא בשרשור, החלודה מתחילה מבפנים, אז האיזור ההוא כנראה בכל מקרה בסיכון/בדרך להחליד גם אם לא רואים כלום.


סקרן לדעת, האם מישהו הצליח לסדר את הבעיה אצלו בצורה יסודית ממצב זה?

נדב42
12-07-24, 15:22
דלת אין בעייה להחליף, גם לא ציר.
הבעייה זה "המשקוף".

נמרוד
12-07-24, 15:23
גם בשרשור שאליו קישרת אין תמונות. אם אתה רוצה חוות דעת רצינית תעלה תמונות של הבעייה.

כמובן שמומלץ גם ללכת לפחח, שניים או שלושה שיראו בעיניים ויתנו הערכת מחיר לתיקון אם אפשרי.

נדב42
12-07-24, 15:28
מה שרואים מבחוץ זה רק קצה הקרחון.
המבנה של ה"קורה" הזו מבפנים הוא 2 שכבות לא צמודות של פח לא עבה במיוחד.

לא בלתי אפשרי, אבל צריך רתך אומן וקפדן מאוד בשביל זה, לא עבודה לפחח רגיל.

ehudzeelim
12-07-24, 15:37
לא יודע אם זה יעזור לך אבל תסתכל בשרשור הזה בתגובות 72 ו-128,
סער עשה שם כמה דברים יפים:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125444-%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%9A-%D7%90%D7%95-%D7%97%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%A8-1-%D7%9C%D7%99%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9D-%29

bob
12-07-24, 15:38
אז בעצם המשקוף קשה לתיקון כי הוא לא קורה נורמלית?

מה קורה אם החלודה התקדמה פנימה מהמשקוף במעלה פיסות הפח? (זה בעצם קורה בגלל שלחות מצטברת בין פיסות הפח האלה?)


אין לי תמונה להמחשה, פשוט קראתי שזו עילה לפסילה כשבודקים, אבל אין יותר מדי ויטרות ידניות לבחור מהן..

נמרוד
12-07-24, 15:48
אין לי תמונה להמחשה, פשוט קראתי שזו עילה לפסילה כשבודקים, אבל אין יותר מדי ויטרות ידניות לבחור מהן..

אם מדובר על התלבטות לפני קנייה של רכב אספנות (או כמעט אספנות) כדאי לך לפרוס את כל המידע. יש כאן אנשים כמו נדב וסער שמכירים ויטארות כאלו לעומק.

bob
12-07-24, 17:16
מדובר היה בויטרה ידנית שנת 94, שפסלתי כי הבעלים אמר לי שיש כתמי חלודה שטחיים על ציר דלת הנהג.

בדיעבד חשבתי, על איזו ויטרה בת 30 לא יהיו כתמים? אני מניח שזה תיקון pending בשלב הזה ואולי אין טעם לפסול?

נמרוד
12-07-24, 18:07
נכון, כנראה שמיהרת לפסול.

נדב42
12-07-24, 22:24
בעיני זו עילה לפסול.
הלחות מצטברת שם כאשר אין אטימה טובה בגומייה של האנטנה של הרדיו (לכן זו תופעה של צד נהג - שם האנטנה.)

זה לא שבהכרח אי אפשר לתקן.
בויטארה שלי האזור תוקן (מאוד ביוקר) כאשר נקודת המוצא היתה שלא ראו חלודה או נפיחות מבחוץ ורק כשלקחתי את הויטארה לפחחות וצבע, הפחח הראה לי שבכל זאת יש שם חלודה.

למיטב זכרוני סער תיקן בעבודה עצמית. הוא גם ייצר לעצמו בושינגים למשולשים. לא לכל אחד יש את היכולות האלו.

שורה תחתונה: זה תיקון מורכב שמבחינתי מצדיק פסילה של מועמדת לקנייה.

כל זה כאמור, דעתי האישית בלבד, שמבוססת על כ- 25 שנים במצטבר על ויטארות דור ראשון.

asafk
13-07-24, 15:00
או שלא מתקנים וחיים עם הידיעה שיש שם חור. גם אפשרות.

אסף.

bob
13-07-24, 16:57
בעיני זו עילה לפסול.
הלחות מצטברת שם כאשר אין אטימה טובה בגומייה של האנטנה של הרדיו (לכן זו תופעה של צד נהג - שם האנטנה.)

זה לא שבהכרח אי אפשר לתקן.
בויטארה שלי האזור תוקן (מאוד ביוקר) כאשר נקודת המוצא היתה שלא ראו חלודה או נפיחות מבחוץ ורק כשלקחתי את הויטארה לפחחות וצבע, הפחח הראה לי שבכל זאת יש שם חלודה.

למיטב זכרוני סער תיקן בעבודה עצמית. הוא גם ייצר לעצמו בושינגים למשולשים. לא לכל אחד יש את היכולות האלו.

שורה תחתונה: זה תיקון מורכב שמבחינתי מצדיק פסילה של מועמדת לקנייה.

כל זה כאמור, דעתי האישית בלבד, שמבוססת על כ- 25 שנים במצטבר על ויטארות דור ראשון.
אפשר לשאול כמה עלה התיקון?

העניין הוא ההיצע - זה לא שיש 5 ויטרות ידניות למכירה, ואני יכול לבחור את זו שבה הגומיה של האנטנה אטמה כמו שצריך..


או שלא מתקנים וחיים עם הידיעה שיש שם חור. גם אפשרות.

אסף.
הדלת לא תיפול בסוף, כשהחלודה תתפשט מספיק בציר?

נמרוד
13-07-24, 17:08
בוב: ראית את הרכב? נהגת בו? זו הבעייה היחידה?

bob
13-07-24, 17:29
הרכב כבר נמכר, זה שרשור הפקת לקחים :/

בזמנו דיברתי עם הבעלים, שאלתי אם יש חלודה בציר דלת הנהג והוא אמר שכתמים קטנים. חשבתי לבוא לעשות סיבוב אבל בסוף החלטתי לא להתקדם עם זה.

חושב שזו היתה טעות, גם אם תיקון המשקוף עולה 1.5K לצורך העניין, במחיר שהוא מכר זה כנראה היה שווה את זה.

נדב42
13-07-24, 17:38
אפשר לשאול כמה עלה התיקון?



תוספת של 5-6k לעבודת פחחות קיימת, רק עבור התיקון, וזה כאשר הצביעה שלו כבר היתה כלולה בפחחות המקורית. וזה אצל בן-דוד.

רתך מומחה שהוא הביא במיוחד עבד על זה 4-5 ימים.




הדלת לא תיפול בסוף, כשהחלודה תתפשט מספיק בציר?

היא לא תיפול מהאוטו כל כך מהר, אבל היא תצנח ולא תיסגר בלי שתרים אותה בכל סגירה..

נדב42
13-07-24, 17:39
אם קראת שרשורים קודמים בענייני קנייה ובדיקה של ויטארות, בוודאי מצאת שם את מילת הקסם:

ס ב ל נ ו ת

זה היה נכון לפני עשר שנים, וזה נכון עוד יותר עכשיו.

bob
13-07-24, 18:01
[QUOTE=bob;1053182]אפשר לשאול כמה עלה התיקון?
[/QUOTE


תוספת של 5-6k לעבודת פחחות קיימת, רק עבור התיקון, וזה כאשר הצביעה שלו כבר היתה כלולה בפחחות המקורית. וזה אצל בן-דוד.

רתך מומחה שהוא הביא במיוחד עבד על זה 4-5 ימים.



היא לא תיפול מהאוטו כל כך מהר, אבל היא תצנח ולא תיסגר בלי שתרים אותה בכל סגירה..
טוב, זה באמת תיקון יקר :)

מאידך, אם הדלת לא נופלת מזה, כלומר התיקון לא דחוף אלא אפשר לבצע אותו לאחר כמה שנים, גם משהו להביא בחשבון.

תודה על התובנות!

נדב42
13-07-24, 18:04
טוב, זה באמת תיקון יקר :)

מאידך, אם הדלת לא נופלת מזה, כלומר התיקון לא דחוף אלא אפשר לבצע אותו לאחר כמה שנים, גם משהו להביא בחשבון.

תודה על התובנות!התיקון אצלי היה ממצב קל מאוד יחסית.
אחרי כמה שנים של חלודות כבר אין לאן להתחבר. מכיר כמה וכמה ויטארות שסיימו את דרכן והפכו לתורמות איברים בגלל החלודה שם.

איל מ
13-07-24, 18:15
הכל עניין של כמה פדנט אתה חייב להיות.
יש לא מעט אנשים שמבחינתם אפשר לרתך שם חתיכת פרופיל, לקדוח בו חורים ולחבר, או אפילו לחבר את הפרופיל עצמו לרכב עם פחפחים. חאפרי? כן. האם האוטו יסע והדלת תיסגר? גם כן.

נדב42
13-07-24, 19:23
אם התיקון לא יהיה בקו הפח המקורי, הדלת לא תיסגר.

ehudzeelim
13-07-24, 19:55
בזמנו פחח תיקן לי רכב רקוב (זה גם היה סוזוקי) על ידי הזמנת חלקי הבודי הקרובים והחלפתם,
זה אמנם לא היה בישראל אבל זה הרבה יותר קל לתקן ככה, אם ניתן להשיג את החלקים.
והתיקון יוצא כמו חדש. באשר למחירים בארץ.. עדיף אולי לא לדעת.

147165

bob
14-07-24, 09:19
הכל עניין של כמה פדנט אתה חייב להיות.
יש לא מעט אנשים שמבחינתם אפשר לרתך שם חתיכת פרופיל, לקדוח בו חורים ולחבר, או אפילו לחבר את הפרופיל עצמו לרכב עם פחפחים. חאפרי? כן. האם האוטו יסע והדלת תיסגר? גם כן.
אם לא נוצרת מזה נקודת תורפה במרכב או נזק אחר לרכב, והחאפריות היא רק בנראות, לא מפריע לי.

השאלה מה קורה עם החלודה שכבר היתה במשקוף, זה לא ימשיך לטפס ולפורר את הבודי?


בזמנו פחח תיקן לי רכב רקוב (זה גם היה סוזוקי) על ידי הזמנת חלקי הבודי הקרובים והחלפתם,
זה אמנם לא היה בישראל אבל זה הרבה יותר קל לתקן ככה, אם ניתן להשיג את החלקים.
והתיקון יוצא כמו חדש. באשר למחירים בארץ.. עדיף אולי לא לדעת.

147165
מעניין, לא ידעתי שאפשר להזמין חלקי בודי בנפרד.

ehudzeelim
14-07-24, 19:20
מעניין, לא ידעתי שאפשר להזמין חלקי בודי בנפרד.

כן צילמתי אז, בהזדמנות אמצא תמונה או שתיים מהתיקון ההוא

נדב42
14-07-24, 20:42
ס ב ל נ ו ת

raanan
15-07-24, 15:31
טוב, זה באמת תיקון יקר :)

מאידך, אם הדלת לא נופלת מזה, כלומר התיקון לא דחוף אלא אפשר לבצע אותו לאחר כמה שנים, גם משהו להביא בחשבון.

תודה על התובנות!
לא יודע להגדיר דחיפות. אבל,
הבודי והשלדה בויטרה דור 1 גם אם יצאה היום מהמפעל, לא עומדת בסטנדרטים של בטיחות היום.
אז קורה רקובה מחלודה, זה בטוח לא משפר את סיכויי ההישרדות בתאונה.

רענן

bob
15-08-24, 09:24
לא היה לי ספק שזה לא רכב בטיחותי :)

היות ש -
- חלקי הבודי פריקים כמו בתמונה שאהוד שם
- לא ניתן להשיג חדשים, או לפחות אני לא מצאתי (לג'ימני למשל יש - https://www.jimnybits.com/genuine-suzuki-jimny-os-body-side-panel.html)
- תיקון קורה קיימת עולה 5-6K


תוהה - אולי יש בעל מקצוע בארץ שמסוגל לייצר את כל הקורה בעצמו מחלקי פח מתאימים?

נדב42
15-08-24, 16:53
אני לא מבין את ההתעקשות, אם זה לא רכב שלך שצריך לפתור את הבעייה אלא מועמד לקנייה - עבור למועמד הבא ...

bob
16-08-24, 06:19
כמו שכתבת, החלודה מתחילה מבפנים. גם אם כרגע לא רואים משהו על ציר הדלת, אין ערובה שזה לא ידרוש תיקון.

Saar
18-08-24, 07:33
רק עכשיו ראיתי את הפוסט...
חלודה במשקוף זה דרק לא קטן, אבל, לפני שאתה פוסל את הרכב , נסה לענות על השאלות הבאות לעצמך:
1. כמה זמן תחזיק את הרכב?
2. מה מצב המשקוף? האם בזמן שהרכב אצלך נראה לך שיהיה צורך לתקן?

רוב הויטרות (לפחות כל אלו שאני מכיר) סובלות מחלודה ברמות שונות (כנראה ששל נדב לא), אלו רכבים בני 26 לפחות, כולם ראו שטח , בוץ וחופי ים בשלבים שונים של חייהם.
גם ברכב שלי, שנה אחרי שטופל, כבר רואים עוד כמה נקודות.
לדעתי, תראה כמה ויטרות ותקנה את זו שהכי אהבת במסגרת התקציב.
בהנחה שאתה לא מתכנן לשמור לאספנות, כנראה שתהנה ממנה גם עם קצת חלודה.
גילוי נאות,
את הויטרה שלי קניתי מתוך כוונה לשמור לאספנות, הצעתי אותה למכירה עקב רלוקיישן שאמור לצאת לפועל השבוע. בסופו של דבר לא נמכרה והרשיונות יופקדו עד שנחזור.
סער.

איל מ
18-08-24, 09:32
את הדיסקו מכרת, ואת הויטארה לא?!?? wtf dude?
;)

Saar
18-08-24, 12:30
את הדיסקו מכרת, ואת הויטארה לא?!?? wtf dude?
;)
תאמין לי שגם אני אמרתי את זה...
שאלנו את הילדים איזה רכב הם רוצים לשמור מבין ה 3 (דיסקו/ויטרה/מזדה 3 לא עלינו), עד השבוע שעבר הבחירה שלהם הייתה הויטרה והתוכנית למכור את המזדה. פתאום שינו את דעתם ולא הספקתי למכור את הויטרה...
אני מעדיף את הדיסקו, ברור, אבל חטפו אותו אילו בלי שאפרסם 🙄

bob
22-08-24, 10:23
רק עכשיו ראיתי את הפוסט...
חלודה במשקוף זה דרק לא קטן, אבל, לפני שאתה פוסל את הרכב , נסה לענות על השאלות הבאות לעצמך:
1. כמה זמן תחזיק את הרכב?
2. מה מצב המשקוף? האם בזמן שהרכב אצלך נראה לך שיהיה צורך לתקן?

רוב הויטרות (לפחות כל אלו שאני מכיר) סובלות מחלודה ברמות שונות (כנראה ששל נדב לא), אלו רכבים בני 26 לפחות, כולם ראו שטח , בוץ וחופי ים בשלבים שונים של חייהם.
גם ברכב שלי, שנה אחרי שטופל, כבר רואים עוד כמה נקודות.
לדעתי, תראה כמה ויטרות ותקנה את זו שהכי אהבת במסגרת התקציב.
בהנחה שאתה לא מתכנן לשמור לאספנות, כנראה שתהנה ממנה גם עם קצת חלודה.
גילוי נאות,
את הויטרה שלי קניתי מתוך כוונה לשמור לאספנות, הצעתי אותה למכירה עקב רלוקיישן שאמור לצאת לפועל השבוע. בסופו של דבר לא נמכרה והרשיונות יופקדו עד שנחזור.
סער.

לא תכננתי לקנות לשנה/שנתיים ולמכור (אם כי זה יכול לקרות). מעדיף להניח שהאוטו נשאר אצלי להרבה זמן, במיוחד אם הוא אספנות.

מה האופציות להצלת המשקוף? יש תרחיש שבו הויטרה לא ניתנת להצלה וחייבים למסור אותה לחלקים?

נדב42
22-08-24, 10:41
זה התרחיש הסביר.

ס ב ל נ ו ת

Saar
22-08-24, 10:42
ראיתי כבר ויטרות נוסעות שלא ברור מה מחזיק את החלון, אולי הגומיה :)
אז הכל אפשרי.
לגבי החלודות, הכל אפשרי , יכול להיות לא קל, אבל בסופו של דבר, זה ברזלים...
אני מצרף תמונות מ 2 פרוייקטים שעשיתי, חלודות בקורה של הויטרה ומסגרת השמשה של הדיסקו.
תיקונים שדורשים יצירתיות ועבודה, אבל אפשריים...
147383147382147381147379147380

bob
13-11-24, 12:33
יש כרגע ויטרה עם דלת נהג במצב כזה -

148000

148001

לבאסתי אוטומטית, אבל ידניות רואה בינתיים רק מתפוררות, ב-30K+, או בשנתון מתקדם מדי ב mobile.de (היתה אחת 5 דלתות ידנית תוצרת ספרד, נעלמה עד שהלכתי לשירותים).

מה אתם אומרים, לקפוץ לראות?

מנסה להימנע מאוטומטיות כדי להפחית נקודות כשל.. כמה כואב שיפוץ גיר באוטומטית ישנה (מנוע קרבורטור)?

איל מ
13-11-24, 17:05
מה שאני רואה זאת דלת חלודה שמחשהו תיקן עם חרבוני יונים ופלאח עם פחפחים?
ממש לא אוטו שהייתי הולך לראות.
לפחות באחרות אתה רואה את המצב לאשורו וישסיכוי שהבעלים לא חאפר בשאר הדברים.

bob
13-11-24, 19:22
לול תודה, משהו לא נראה ונילה בתצלום ולא הצלחתי להבין מה.

asafk
13-11-24, 20:03
פחפחים זה החיים.

אסף.

nir.samo
17-11-24, 13:54
5 דלתות ידנית?? תרחיב בבקשה

asypeer
17-11-24, 16:11
כנראה מתוצרת סנטנה, הייתה למישהו בשגרירות תורכיה אחת לבנה יפה לפני כמה שנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bob
17-11-24, 16:35
לא בארץ, בנייד גרמני -

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=407471750
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=407374695

נדב42
18-11-24, 18:05
5 דלתות ידנית?? תרחיב בבקשהלמיטב ידיעתי יש בארץ אולי 5 כאלו, רובן יבוא אישי.

Saar
28-11-24, 12:51
אי שם לפני 20 שנה הייתה לי 5 דלתות ידנית, 16v מודל 92...
יבוא אישי כמובן (אני הייתי היד ה 5+-...)

-->