צפייה בגרסה מלאה : היילקס 2002 לא סוחב מעל 3000 סל"ד - רעיונות?
חבר רכש לא מזמן היילקס שנת 2002, דגם מנוע 2kd n1
מהתיאור הוא מספר שמעל 3000 סל"ד הרכב לא סוחב
בכללי - הרכב לא מוציא עשן שחור, מניע בקלות אחרי לילה, לא מתחמם
בנתים הוחלף מסנן סולר ועשה גם פלטת חסימה לצינור EGR - הבעיה נותרת בעינה
רעיונות/ הצעות/ כיוונים מה לבדוק הלאה יתקבלו בברכה
תודה
כיוון כללי - כיוון שזה מעל 3000 - משהו שמשפיע על הגדישה או מושפע ממנה.
להתחיל במדידת MAP למול נתוני יצרן - יעזור לשלול את הכיוון הזה. הייתי מצפה לראות בכזו תקלה ערך נמוך מהרצוי.
אסף.
לפני שמפרקים ומוציאים כסף..
נתחיל בהתחלה.. זה שינוי ביחס למצב אחרי הקנייה?
יש לו נסיון עם היילקס זהה אחר?..
בכל זאת, זה היילקס ישן.
לדעתי זה כבר מעבר לשיא המומנט של המנוע.
לא שמתחבא שם גדולות ונצורות.
לפני שמפרקים ומוציאים כסף..
נתחיל בהתחלה.. זה שינוי ביחס למצב אחרי הקנייה?
יש לו נסיון עם היילקס זהה אחר?..
בכל זאת, זה היילקס ישן.
לדעתי זה כבר מעבר לשיא המומנט של המנוע.
לא שמתחבא שם גדולות ונצורות.
הוא השווה לפני מספר ימים לרכב זהה עם מנוע זהה של חבר משנת 2001 עם אותה מידת צמיגים ואחרי נהיגה בו מדווח על הבדל משמעותי בסחיבה בין הרכבים לרעת שלו וכעת מחפש לאתר את הגורם
אציין גם שבמעמד הקניה נמסר לו ע"י המוכר טופס בדיקה של מכון שבדק את המזרקים ומשאבת הסולר לפני שנה ומצא אותם תקינים
הוא השווה לפני מספר ימים לרכב זהה עם מנוע זהה של חבר משנת 2001 עם אותה מידת צמיגים ואחרי נהיגה בו מדווח על הבדל משמעותי בסחיבה בין הרכבים לרעת שלו וכעת מחפש לאתר את הגורם
אציין גם שבמעמד הקניה נמסר לו ע"י המוכר טופס בדיקה של מכון שבדק את המזרקים ומשאבת הסולר לפני שנה ומצא אותם תקינים
עכשיו יש עם מה להתחיל.
2001 זה המנוע הקודם אם אני זוכר נכון מהרכב שהיה לנו.
מכון בדיקה שבדק איך?
דורון..... לא צריך לחקור יותר מדי בשלב הראשוני.
התופעה מוכרת במנועים כאלה. המנוע אמור למשוך עם כל 105 הסוסים העצלים שלו עד 4000 כשהכל תקין. האבחון הראשוני פשוט יחסית. גדישה נמוכה או קריאת לחץ גדישה נמוך גורם להזרקה של מעט דלק וכיוון שיש נתון לחץ בספר יש למה להשוות.
אם זה תקין קוראים את המד כמות אויר או מציצים לתוך הסעפת וזה גם תקלה נפוצה -סעפת מלאה זפת.
אסף.
חבר רכש לא מזמן היילקס שנת 2002, דגם מנוע 2kd n1
מהתיאור הוא מספר שמעל 3000 סל"ד הרכב לא סוחב
בכללי - הרכב לא מוציא עשן שחור, מניע בקלות אחרי לילה, לא מתחמם
בנתים הוחלף מסנן סולר ועשה גם פלטת חסימה לצינור EGR - הבעיה נותרת בעינה
רעיונות/ הצעות/ כיוונים מה לבדוק הלאה יתקבלו בברכה
תודה
רעיונות/ הצעות/ כיוונים אחרי בדיקת מחשב-נתונים עכשווים בזמן אמת באמצע נסיע תחת עומס אלא לחץ טורבו\לחץ סולר\פעולה של SCV SOLENOID וכולה.....
דורון..... לא צריך לחקור יותר מדי בשלב הראשוני.
התופעה מוכרת במנועים כאלה. המנוע אמור למשוך עם כל 105 הסוסים העצלים שלו עד 4000 כשהכל תקין.
הוא לא כתב שהמנוע לא מעלה סל״ד מעבר ל-3000.
ציין ש״מרגיש לא סוחב״.
תופעות שונות.
כמי שמציין שרכש רק לאחרונה היילקס בן 22, נכון להתחיל בלהבין אם יש בכלל לו בסיס להשוואה האם יש בכלל בעיה.
עדכון קל
במסגרת בדיקות בסיסיות שעוד אפשר לעשות בבית הבחור גילה שהמוט שמתפעל את הווייסטגייט קשה לתפעול ידני, מצליח להזיז אותו רק עם פלאייר. פירק ניקה שימן והמצב זהה.
תקין/ לא תקין?
תודה
147224
ehudzeelim
24-07-24, 22:19
מעבר לקושי בתנועה, מה שחשוב בווסטגייט זה שאם הוא נפתח הוא יחזור למצב סגור עצמאית,
כלומר גם אם הוא הזיז עם פלייר, בעזיבה הוא אמור לחזור למצב הסגור.
אם הוא נשאר פתוח אז לא תקין.
אכן נסגר חזרה נבדק כמה פעמים
דבר נוסף שנבדק זה המנוף החיצוני שמזיז אותו. הוא משוחרר, הצד של הממברנה מושך חזרה אחרי משיכה
על פניו נראה שהיתה התעסקות בעבר עם הטורבו, יש הרבה עקבות RTV אבל יחסית חופש דיי קטן במניפה.
חוזר על מה שכתבתי קודם. יש גדישה אין גדישה טורבו טוב או לא - מדידת map לפני שמסובבים ברגים תעזור.
אסף.
אין לבחור נתונים להשוות מהו ערך תקין או ידע איך למדוד את הערך מחיישן הMAP באמצעים ביתיים, לכן מדידות כאלו יעשו ע"י בעל מקצוע בסופו של דבר, אלא אם יש לך רעיון או הצעה איך לבדוק את זה באמצעים ביתיים (רב מודד ולאיזה מהחוטים לצורך העניין) ומהי קריאה רצויה/ תקינה.
בנתים מנסים לשלול מה שאפשר עצמאית וכמובן תודה לכל התגובות עד עכשיו.
ehudzeelim
24-07-24, 22:56
בשיטות הפרימיטיביות - כשהטורים עולים הווסטגייט מתחיל להיפתח בשלב כלשהו. אפשר לראות את זה בעין.
אם הוא לא נפתח, יש שתי אפשרויות: או שאין מספיק לחץ גדישה, או שהווסטגייט תקוע.
בנוסף אפשר לנתק את צינורית בווסטגייט (או במקומות אחרים בסעפת אם קיימים, לא מכיר את המנוע הספציפי) ולהתחבר עם שעון לחץ.
רק צריך להכיר את הלחצים הרצויים בכל סל"ד.
כלומר בדיקה אנלוגית לחלוטין. צריך רק שעון לחץ לתחום הנכון ומידע שאני מאמין שלא קשה להשיג ברשת לגבי הלחצים במצב תקין.
אין לבחור נתונים להשוות מהו ערך תקין או ידע איך למדוד את הערך מחיישן הMAP באמצעים ביתיים, לכן מדידות כאלו יעשו ע"י בעל מקצוע בסופו של דבר, אלא אם יש לך רעיון או הצעה איך לבדוק את זה באמצעים ביתיים (רב מודד ולאיזה מהחוטים לצורך העניין) ומהי קריאה רצויה/ תקינה.
בנתים מנסים לשלול מה שאפשר עצמאית וכמובן תודה לכל התגובות עד עכשיו.הערך מופיע בספרות אני אחפש לך אחר כך.
המדידה משקע איבחון עם האפליקציה החינמית הכי פשוטה.
אסף.
תודה לכם ותודה אסף
יש מתאם בלוטוט לשקע אבחון, נבדוק את זה בקרוב
יש לרכב מסנן חלקיקים ?
אולי הוא סתום ?
נדב
זה תקן EURO 2
אין לו מסנן חלקיקים(DPF)
יכול להיות שהוסיפו לו במסגרת קמפיין אויר נקי.
אסף.
לגבי *קמפיין אויר נקי *-זה היה כמו ממיר קטליטי נוסף ולא DPF NETTO
אמנם שהיה קוראים לו במסרד התחבורה-מסנן חלקיקים
יכול להיות שהוסיפו לו במסגרת קמפיין אויר נקי.
אסף.
צחק בצד.. מה זו החבית הזו?
לא אמור להיות שם צינור בקוטר אחיד אחרי הברך?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240725/ec0ccce2cdca86557a9fa1465a06e209.jpg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.