צפייה בגרסה מלאה : מה ההבדל בין מנוע 1.3 עם 130 כ"ס לבין זה עם 150כ"ס?
מדובר רק בניהול מנוע אחר? או שזה מנוע שונה?
יש הבדל באמינות? בצריכת הדלק?
למיטב ידיעתי מדובר באותו מנוע עם שינויים בניהול המנוע ולא ב"משפחת מנועים"
יתכן שיש גם רכיבים פריפריאליים של המנוע שמשתנים בהתאם לגרסה, אבל לא מצאתי לזה עדויות.
בקישור הזה (https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=198)יש סקירה כלשהי של המנוע והתייחסות לאמינות.
מבחינת המומנט יש הבדל של כ-20 Nm בין ה-130 ל-150 בסל"ד די דומה, שזה תוספת מבורכת, אך לא Deal Breaker לטעמי (בהקשר של שטח).
בניגוד למנוע הבנזין הישן (1.2), לא נתקלתי בבעיות מיוחדות המיוחסות למנוע הזה בקבוצות של בעלי דאסטרים ונראה שרובם מרוצים ממנו, למעט בעניין צריכת הדלק (ביחס לדיזל כמובן).
בקישור הזה (https://thecar.co.il/%D7%92%D7%9D-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%94-1-3-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%90%D7%9F-%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%A6%D7%93%D7%A1-%D7%91%D7%A1%D7%9B/) יש כתבה המציגה תביעה ייצוגית הנוגעת למנועים האלו. התביעה מייחסת כשל סידרתי לבית הטרמוסטט של המנוע.
בקבוצות הדאסטר היו דיווחים על כשל כזה שהתבטא בבריחת נוזל קירור, שאם לא מטופל בזמן, יביא להתחממות המנוע. יחד עם זאת, זה לא נשמע שיש המון כאלו ויתכן שזה טופל בריקול "שקט" בחלק גדול של הרכבים.
זו בהחלט נקודה ששווה לשים אליה לב ברכב עם המנוע הזה ולהשתדל שבית הטרמוסטט יוחלף באחריות.
באשר להעדפה של 150 מול ה-130, זה עניין אינדיבידואלי של עלות-תועלת. ה-130, להבנתי, מספיק טוב ואני לא בטוח שיש הבדל משמעותי באמינות ובשרידות ביניהם, כך שלטעמי הבחירה היא בעיקר ע"פ מצב הרכב והעלות אל מול התוספת המתקבלת.
ה150 כ״ס הגיע ברמות גמור גבוהות יותר ואיפור מאשר ה130 הבסיסי יותר.
גם אני הייתי מתמקד במצב הרכב ופחות בדגם.
לאחרונה יצא לי לנהוג על קליאו עם ה-1.3 ו-130כ"ס והגיר הרובוטי 7 הילוכים.
מחטיבות הכוח הטובות שיצא לי לנהוג עליהן בקטגוריה הזו.
המנוע חזק ומושך טוב (ואוהב סל"ד גבוה) והגיר פשוט מצוין, מהיר, חלק, ללא דפיקות, גיהוקים והשהיות.
הופתעתי לטובה (מדובר ברכב משומש, לא חדש)
לענייני אמינות - לא יודע מעבר למה שמדווח ברשת, אבל הדיווחים חיוביים.
את הטרמוסטט מחליפים באחריות.
אני עם ה150 כ"ס. לפניו היה לי זהה אבל דיזל.
כפי שנאמר לפני, המנוע אוהב סלד ומושך יםה אבל מפתיע כמה שהמנוע הזה שתיין.
הכי טוב שהוצאתי ממנו היה 1 ל13.
רכב חדש כיום עם 18000 קמ.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
בנסיעה לא מתחשבת, 1 ל15 ברגוע, מגרד את ה1 ל20.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.