צפייה בגרסה מלאה : קריאת תקלות ואיפוסן בטנדר מוסו?
ehudzeelim
10-08-24, 14:18
ננסה את מזלי כאן
קורה לפעמים שבטנדר מוסו נדלקות 3 נורות ביחד: abs, כרית אוויר, ו-TCS.
בספר יש הסבר (מצורף) לאיתור התקלה והאיפוס, רק אין לי מושג מה זה הקונקטור הזה, ואיפה הוא נמצא.
1) אם מישהו יודע אשמח לשמוע.
2) יש במוסו גם שקע obd2, מעולם לא התחברתי אליו. האם אפשרי לקרוא ולאפס תקלות מסוג זה דרכו? עם מה אני צריך להתחבר לשקע? האם אפשרי עם מתאם לסמארטפון ואפליקציה כלשהי? או שצריך סורק ייעודי?
תודה מראש
אהוד
147279
תקלת ABS ומערכות נלוות שמופיעה לסרוגין - לרוב נובע מבעיות מגעים רופפים ולעיתים קרובות דווקא ממיסבי גלגל שמתחילים לגלות חופש. שווה לבדוק את הנקודות המכאניות האלו.
קונים מתאם בלוטות' לשקע דיאגנוסטיקה ואז מתקינים אפליקציה בטלפון.
https://www.aliexpress.com/item/1005003122060980.html?spm=a2g0o.order_li st.order_list_main.28.4dfe1802UTOYGK
דפדפתי באפליקציה שיש לי על הטלפון car scanner ELM OBD2 ואיתה אתה תקבל דיאנוסטיקה בסיסית בלבד כנראה. לא יודע להגיד מעבר לזה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240810/6c69e2044f70330a4399c8df23f6b9b1.jpg
ססאנגיונג קצת בעייתית בקריאת OBD.
יש לי XTOOLS A30M, שאמור להתאים להם הכי, אבל לא תדע עד שלא תנסה. אם אתה מגיע איתו לשרון, אתה מוזמן שננסה.
אצלי ברקסטון 18, הוא לא קורא ABS.
ehudzeelim
10-08-24, 20:50
את ארבעת החיישנים כבר פירקתי וניקיתי, גם החיבורים של הזוג הקדמי תקינים ונקיים, האחוריים נכנסים לבודי והחיבור נסתר אז לא הגעתי אליהם עדיין, אבל לאור מצב הקדמיים אני בספק אם שם הבעיה. (הקונקטורים מסיביים ואטומים). אין חופשים במיסבים.
כל זה לא עזר.
היום ניתקתי את הצמה ממודול ה-ABS, יש שם קונקטור גדול גם הוא זכה לשטיפה עם ספריי מגעים, וגם ניקיתי את חיבור המינוס של המודול לבודי, למרות שהכל נראה תקין.
בינתיים הנורות לא נדלקות, אבל זה עדיין לא אומר כלום. נחכה כמה ימים.
*בלי קשר ומתוך עניין כללי, הייתי שמח להבין מהו הקונקטור שמופיע בתמונה שצירפתי, חיפשתי אותו בכל הרכב ולא מצאתי..*
בכל מקרה הבנתי את הפרוצדורה לקריאה דרך ה-obd2, בינתיים אזמין מתאם בלוטוס', שיהיה.
תודה רבה לכם
מהקל לכבד - שילוב כזה של תקלות לפעמים מעיד על מצבר חלש או מינוס ראשי שנופל עליו מתח ואת זה אפשר למדוד בקלות עם רב מודד.
הסיבה היא שאלו המעגלים הרגישים מאוד למתח.
כבר ראיתי יותר ממקרה אחד שמסאגת החלפת חיישנים מודולטורים ומחשבים העניין נגמר בהחלפת מצבר.
ואת זה אתה יודע למדוד עם רב מודד.
אסף.
ehudzeelim
11-08-24, 08:22
תודה, המצבר מצוין וכל החיבורים תקינים, כולל מינוסים (עברתי על כולם לא מזמן).
בינתיים מצאתי את השקע דיאגנוסטיקה הזה בספר, בתמונה רואים שהוא נמצא בתא מנוע, ליד מיכל שמן הגה. במוסואים שלי הוא לא נמצא שם אלא בתוך הרכב מתחת להגה, וגם המיכל שמן הגה הוא מסוג אחר ונמצא במיקום אחר. המיקום של השקע הזה בתא מנוע הוא כמו במוסו הישנים (דגמי הלא-טורבו עד שנת 97), רק ששם זה בכלל שקע עגול של מרצדס.. בקיצור יש כנראה הרבה וריאציות - קצת בלאגן.
אני מתחיל לחשוב שלא שמתי לב ופספסתי שאצלי מישהו התקין בעבר מתאם מהשקע הזה (שנקרא שקע דיאגנוסטיקה 20 פינים, ראיתי שיש אותו גם ברכבי קיה, כנראה סטנדרט קוריאני כלשהו) לשקע obd2.
כשיהיה לי זמן והטנדר יהיה בסביבה, אבדוק ואעדכן.
147285
ehudzeelim
11-08-24, 13:34
אז בינתיים בדקתי בג'יפ ובאמת יש קונקטור שמתחבר לשקע obd2, אבל זה לא הקונקטור 20 פינים מהספר..
החיבור מקורי מהחברה ולא קומבינה כלשהי.
147294147293
ehudzeelim
13-08-24, 12:26
הלכתי לחבר (בעל מוסך), ניסינו להתחבר ל-obd2 עם שני סורקים שונים, שניהם לא היו בעניין.
המשכתי לבדוק מה עוד קשור ל-abs, מצאתי את הריליי הזה, ניתקתי אותו והנורות כבו. חיברתי אותו שוב והנורות עדיין כבויות. בדקתי שה-abs עובד, עובד מצוין (גם איתו וגם בלעדיו).
נקווה שזה הריליי שעשה בעיות, אולי מגע כלשהו, אם הנורות יחזרו לדלוק אנסה להחליף אותו.
זה הריליי (מס' 26)
147299147300
זה הממסר שמדליק את נורת התקלה. אולי הוא נתפס אבל מה הפעיל אותו מלכתחילה?
בעצם מה זה משנה. תקלה אקראית. אם היא לא חוזרת זה חסר חשיבות.
אסף.
ehudzeelim
13-08-24, 16:55
קצת מוזר לי שכשהממסר בחוץ, הנורה לא דולקת.
כלומר אם יש קצר בממסר אני לא אדע שיש תקלה ב-abs?
זה לא אמור להיות הפוך?
קצת מוזר לי שכשהממסר בחוץ, הנורה לא דולקת.
כלומר אם יש קצר בממסר אני לא אדע שיש תקלה ב-abs?
זה לא אמור להיות הפוך?
פרטים על מוסו-שנת ייצור\נפח,קוד מנוע או יותר טוב מספר שלדה בפרטי
ehudzeelim
14-08-24, 19:03
פרטים על מוסו-שנת ייצור\נפח,קוד מנוע או יותר טוב מספר שלדה בפרטי
מספר שלדה: KPAVA2EDS4P357339
תודה גרשון
מספר שלדה: KPAVA2EDS4P357339
תודה גרשון
בדיקה רק דרך סורק עם מולטיפלקסר
מדובר על K-LINE פרוטוקול של OBD2
לגבי מולטיפלקסר וכולה-בפרטי
ehudzeelim
15-08-24, 00:04
תודה גרשון,
כרגע התקלה נעלמה,
נראה מה ילד יום ונעדכן.
ehudzeelim
03-11-24, 16:23
אז בסוף התקלה חזרה,
מקווה מאד שמודול abs מקורי חדש יפתור את הבעיה
147884
ehudzeelim
29-11-24, 19:38
כן, המודול פתר את הבעיה והנורות נכבו.
למי שמפרק ומרכיב מודול abs, סדר הוצאת אוויר לאחר הרכבה הוא: מתחילים מהצינורות שמגיעים המשאבה הראשית למודול, (שניים), אח"כ הוצאת אוויר משאר הצינורות שמתחברים למודול, ובסוף הוצאת אויר ממשאבות הגלגלים (מהגלגל הרחוק ביותר מהמשאבה, ועד הקרוב ביותר).
למה לא ישר מהסוף? מהגלגלים?
לא מתחייב על מוסו, אבל ברכבים אחרים:
בצנרת ובבית סולונואידים יש המון פינות בהן אוויר אוהב להכלא. ניקוז רק מהגלגלים לוקח המון זמן ותמיד בסוף תתחבר איזו בועה במערכת.
אצלי בדיסקו למדתי שהצפה בגרביטציה של המודולטור עם צנרות הגלגלים פתוחות לטובת ניקוז, (לוקח הרבה זמן) ואחר כך של הצנרת עצמה טרם ניקוז המסורתי, מונע הרבה תסכול בהמשך. חוסך גם פמפומי דוושה אינסופיים (שאנחנו כבר יודעים שלא טובים למשאבה). אם כי אצלי, האוטו יודע לנקז באמצעות משאבת הabs, ע"פ דרישה.
ehudzeelim
01-12-24, 15:10
למה לא ישר מהסוף? מהגלגלים?
אפשרי אולי, אני חושב שנכון להתחיל לנקז במקום שהצנרת נחשפה לאוויר ( החיבורים ל-abs) ורק אז מהגלגלים.
קרה לי שבהחלפת משאבה ראשית לא הצלחתי לנקז מהגלגלים, ורק ניקוז מהיציאות מהמשאבה עצמה האוויר נוקז.
למה לא ישר מהסוף? מהגלגלים?
כך מנקזים אוויר ממערכת שמחליפים יוניט הידראולי ויש עזרה לזה דרך מחשב בדיקה
וזה לא משנה מי היצרן של רכב אם לא רוצים לנזק את המאסטר צילינדר
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.