PDA

צפייה בגרסה מלאה : המנוע האידאלי להיילקס עד 97



היילקס אספנות
18-08-24, 00:32
פותח שרשור חדש על מנת שהידע יישמר במקום מרוכז ולא מפוזר במס' שרשורים

היילקס 97 מה המנוע האידאלי?

כמו שאני מכיר האופציות הרלוונטיית הן:

1.הקלאסי -2L/t
2. היותר ייחודי- 3L/t
3.מהאח הגדול 1kZ בעל ה120 או הדוד הגיבור 1KDעם 160 כ"ס.

לציין כי גמלים החלו להרשם כאספנות וכפועל יוצא עניין בוחני הרכב בגמל יורד אט אט. ומכאן שהרפתקאה יותר סבירה.

כדי לדייק את השאלה:
המנוע ישודך לרכב שעמוס לטיולי מסעות ופחות לרכב עבירות, גלגלי 33 ונהג שלא רוצה לוותר על 4.7 בטרנספר.

פרמטרים:
רמת מורכבות התקנה/השתלה.
ביצועי מנוע-מומנט הספק(תצרוכת דלק פחות קריטי)
אחזקה בשוטף- טיפולי 10k, טיימינג, משאבות הזרקה, רגישות לסולר מהול וכו'
נדירות המנוע בישראל-זמינות.לחלקים, אביזרי מנוע נוספים.
מחיר החבילה-מנוע והשתלה



אשמח לשמוע ממי שעבר תהליך שכזה או מכיר מקרוב גמל מושתל....

תודה מראש

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 01:56
תוסיף להתלבטות 5L

geva dover
18-08-24, 07:12
מוזמן לבוא לעשות סיבוב על שלי כדי להבין את הסיפור של המנוע פראדו.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

היילקס אספנות
18-08-24, 07:44
גבע,
ראיתי את הרכב שלך על הכביש
אשמח להבין את רמת מורכבות ההשתלה
גם בחלקים נוספים וגם בבנייה ייחודית להשתלה.
איזה מנוע 1kdאו 1kz
לאיזה גיר משודך ?
ריתוכי תושבות מנוע חדשים או שהמקורי במיקום טוב

אשמח לקצת צבע....

דורון 5L מבחינתי נכנס יחד עם ה3L
לדעתי(אולי אני טועה) להוסיף טורבו למנועים הללו מול החלפה למנוע פראדו, לא בטוח שנקבל תוצאה יותר טובה....

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

geva dover
18-08-24, 07:51
הסיפור קצת מורכב.

בגדול אתה צריך תושבות מנוע חדשות
גיר של ההיילקס המקורי מתחבר בגדול, אני החלפתי לשל 2006 בשביל ראשון וחמישי טיפה שונים( ההבדל לא מהותי בסוף).
בנוסף אתה צריך חשמל חדש לכל הרכב ( אם אתה עם משאבה חשמלית כמוני יש גם מחשב מנוע)
אתה צריך להחליף גם את הקורת ברזל מאחורי הדשבורד.
זה נשמע מעט אבל זה לא מעט עבודה, שלא נדבר על הרישוי/חוקיות של המהלך.

יש לך את המספר שלי, מוזמן לבוא להתרשם/להסתובב איתה והכל.

אני יכול להגיד לך שבסוף בסוף ההבדל זה בעיקר במומנט בהילוך הראשון בשטח או ההאצה בכביש/ עליות, אני נגיד לא עובר כמעט את ה100 קמש.

השאלה האמיתית היא מה אתה מנסה להשיג בהחלפת מנוע?
עוד כוח ומומנט?
מהירות שיוט טובה יותר?

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 11:28
אני יכול להגיד לך שבסוף בסוף ההבדל זה בעיקר במומנט בהילוך הראשון בשטח או ההאצה בכביש/ עליות, אני נגיד לא עובר כמעט את ה100 קמש.

100 במישור?.. בשביל זה גם המקור החלשלוש מספיק.

האצה פחות מטריד.
יותר חסר הכוח בכל עלייה בכביש.
בשטח מסתדר טוב מאד עם המקור.

ד ו ר ו ן
18-08-24, 11:29
דורון 5L מבחינתי נכנס יחד עם ה3L
לדעתי(אולי אני טועה) להוסיף טורבו למנועים הללו מול החלפה למנוע פראדו, לא בטוח שנקבל תוצאה יותר טובה....
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
ההבדל במורכבות המנוע וההשתלה.

אם לא טועה, באפריקה היו גם 1KD בהיילקסים ישנים טרום ויגו.

geva dover
18-08-24, 13:07
100 במישור?.. בשביל זה גם המקור החלשלוש מספיק.

האצה פחות מטריד.
יותר חסר הכוח בכל עלייה בכביש.
בשטח מסתדר טוב מאד עם המקור.הכוונה שאני משייט ב100 קמש בנסיעה רגילה.
אבל העליות לא מפריעות לי ( ים המלח/מצפה), יכול לצאת לעקיפות מהירות וקצרות. הופך את הגמל ליותר מודרני בכביש ולא איזה בלוק שתקוע בנתיב הימיני
עם המנוע כבר הגעתי ל140+ וזה די מפחיד.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 14:04
עם המנוע כבר הגעתי ל140+ וזה די מפחיד.
Sent from my SM-G988B using Tapatalk
זה מספר שממקורות זרים נצפה גם עם מנוע 2L אטמוספרי בישורת ארוכה.. וזה לגמרי מחוץ לאזור הנוחות של הרכבים האלו.
בלי קשר לכוח, המנוע מתענה בסל״ד והמרכב הגבוה על שני סרנים חיים מגלה עצמאות כיוונית.

אנחנו הרי לא מחפשים מהירות עם הגמלים האלו.
יותר לשמר קצב תנועה רציף בשיוט בלי ירידה לשלישי כל עלייה מעבר לשיפוע מתון.

בשילוב אמינות ואורך חיים, לא הייתי יוצא מסדרת ״L” המכנית המאד מוצלחת של טויוטה.
לא סתם המנוע הזה עדיין מיוצר גם בשנת 2024.

שחר גרינברג
18-08-24, 14:10
כמו שדיברנו בטלפון
ההשקעה הכי הגיונית ללא נושא החוק
היא 1kz-t (משאבה מכנית)
דורש מינימום שינויים ומקבלים מנוע חזק שהופך את ההיילקס לחיה אחרת לגמרי (מה שגבע כתב)
ההחלפה דורשת:
1. הזזת תושבות מנוע
החלפת bell housing או גיר
ואת כל הקטנים מסביב להתקנה (התאמת חשמל,מיזוג וכו)
יש הרבה מידע בפורומים מחו״ל ובעיקר בפורום IH8MUD
https://forum.ih8mud.com/threads/1kz-conversion-rhd-ln106-project.1285978/

בנוסף יש הרבה סרטונים אוסטרלים על ההמרה
https://youtu.be/iw8WO3NvkLw?si=lQ_l9dqlRg5exQy9


לגביי ה1kd
מנוע מסילה משותפת הרבה יותר חזק ומודרני
אבל התקנה שלו תעלה הרבה יותר ותדרוש המון שינויים
לא ניתן כמעט למצוא המרות מהסוג הזה וחסר הרבה מידע
אבל הינה סרטון שיגרום לך לרצות 1KD בהיילקס שלך.

https://youtu.be/TUkBlbF1F38?si=PkvJCAGpCu_Xeb_A


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 14:24
כמו שדיברנו בטלפון
ההשקעה הכי הגיונית ללא נושא החוק
היא 1kz-t (משאבה מכנית)
דורש מינימום שינויים ומקבלים מנוע חזק שהופך את ההיילקס לחיה אחרת לגמרי (מה שגבע כתב)
ההחלפה דורשת:
1. הזזת תושבות מנוע
החלפת bell housing או גיר
ואת כל הקטנים מסביב להתקנה (התאמת חשמל,מיזוג וכו)

לגביי ה1kd
מנוע מסילה משותפת הרבה יותר חזק ומודרני
אבל התקנה שלו תעלה הרבה יותר ותדרוש המון שינויים

מידת השינויים המתוארת רחוקה מאד ממשהו הגיוני.
יותר בכיוון של השקעה אמוציונלית.

בעיניי, בעלות כ״ס לשקל, אמינות, ומידת השינויים המינימלית ברכב, הדבר הכי נכון הוא מנועי סדרת L.
הרכב בנוי למנועים האלו במקור, ויצא מהמפעל מקורי במקומות שונים.

רוצים עוד קצת כוח?
תוסיפו טורבו מקורי.

שחר גרינברג
18-08-24, 14:43
הבעיה דורון היא ש3L ו5L לא הגיעו במקור עם טורבו

ברגע שהרכבת אחד פגעת באמינות שלהם
בצורה כזאת או אחרת

יש סיבה שאתה עדיין נוסע עם 2L ולא שמת טורבו

לגביי זה שטויוטה עדיין מוכרים 5L
זה נעשה רק כדי לעמוד במכרזים של מכרות באפריקה
אותו דבר עם ה1HZ


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
18-08-24, 14:46
תקרא קצת על השינויים הנדרשים לKZT
פה בארץ אוהבים לעשות מהכל סיפור

אבל איך שהוא בחו״ל אנשים עושים את ההחלפה לKZ בחצר שלהם

אולי הם יותר חכמים מאיתנו?
אולי פשוט לא אכפת להם לנסות?


דרך אגב בסרטון שהעליתי הזוג הזה קודם כל עושה המרה מ3L ל 5L אבל אז מבין שעדיין אין לרכב כח.



Sent from my iPhone using Tapatalk

היילקס אספנות
18-08-24, 15:47
אני מתרשם שהכיוון הוא 1kz עם משאבה מכנית

עכשיו לשעורי הבית:
1.משאבה מכנית של פאגרו Q , למצוא אחת ולשפצה על הסטנד.
2.קיט לתושבות מנוע-למצוא קישור רלוונטי ולהזמין.
3.לחפש מנוע מרכב פירוק(יש שנתיים באמת בנחת)
להעמיד במחסן ואז לחשוב על אוברול בנחת או לשלוח לשפץ מנועים.

לעניין ה3L לדעתי גם עם טורבו זה לא יהיה חזק דיו

אדוחח אחריי נסיעה על הרכב של גבע ואעדכן.


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 15:54
הבעיה דורון היא ש3L ו5L לא הגיעו במקור עם טורבו
ברגע שהרכבת אחד פגעת באמינות שלהם
בצורה כזאת או אחרת
יש סיבה שאתה עדיין נוסע עם 2L ולא שמת טורבו

שפיספסתי את העגלה (תרתי משמע..) של התקופה שניתן היה למצוא 2LT רעננים.
ממה שאני רואה בחו״ל, טורבו גדישה נמוכה לא מוריד אמינות של המנועים האלו.



לגביי זה שטויוטה עדיין מוכרים 5L
זה נעשה רק כדי לעמוד במכרזים של מכרות באפריקה
אותו דבר עם ה1HZ

אתה יכול לרכוש 2LT חדש מהניילון ולהרכיב.
יש מצב שזה יעלה אותו דבר/פחות מקומבינה מאולתרת וגם יהיה חוקי.

ד ו ר ו ן
18-08-24, 15:57
לעניין ה3L לדעתי גם עם טורבו זה לא יהיה חזק דיו

תגיע לאזור 120-130כ״ס שזה כבר קרוב ל-1KZ
עם פחות בלגן.

שחר גרינברג
18-08-24, 16:34
דורון אשמח אם תראה לי איפה בדיוק קונים 2LT חדש מהניילון
ועוד יותר מה יהיה המחיר שלו?


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
18-08-24, 17:09
הבעיה דורון היא ש3L ו5L לא הגיעו במקור עם טורבו

ברגע שהרכבת אחד פגעת באמינות שלהם
בצורה כזאת או אחרת

יש סיבה שאתה עדיין נוסע עם 2L ולא שמת טורבו

לגביי זה שטויוטה עדיין מוכרים 5L
זה נעשה רק כדי לעמוד במכרזים של מכרות באפריקה
אותו דבר עם ה1HZ


Sent from my iPhone using Tapatalkמנועי דיזל באופן כללי לא סובלים מירידה באמינות עם התקנת טורבו וגם לא לעליה בצריכת הדלק. מה שכן משתנה - יש עוד רכיב אחד שעלול להתקלקל (הטורבו בעצמו).
חשוב לשמור על פיצוי נכון במשאבת דלק ותכנון מתאים של גודל הטורבו לחץ גדישה למנוע עצמו וכן להוסיף לקירור בשיעור תוספת ההספק.
מנועי דיזל מכניים מכל הסוגים תמיד הוצעו עם וללא טורבו מהסיבה הזו.
(במנועי בנזין המצב שונה. ההבדל הוא במחזור התרמודינמי השונה בין מחזור אוטו למחזור דיזל).
הסיבה שבמקור שמרו על הספקים נמוכים היא המכללים במורד הדרך שלא בהכרח בנויים לאותה אמינות לאורך שנים ומאות אלפי קמ בהספק גדול יותר. רכב טיולים שלא עובד קשה מדי ואולי נהנה ממכללים מחוזקים כאלה או אחרים כנראה פחות ירגיש את העניין.

אסף.

היילקס אספנות
18-08-24, 17:30
שמעו
נסעתי על 3 גמלים עם מנועי 3L מוגדשים.... לא נסעתי עדיין על 1KZ

הסדרה 2/3/5L
אמינה וטובה מאוד
אבל לה 2 חסרונות מול 1kz
1-אנמיות בסלד בנוני מורגש היטב גם עם הרכב עולה ברביעי את העליה של שורש

2. נוחות טיפול בא לידי ביטוי בזמינות חחקים וטיימיניג משמעותי יותר קל ונוח.

אסע על גמל עם 1kz ואחזור לדווח.



Sent from my SM-S901E using Tapatalk

היילקס אספנות
18-08-24, 17:31
תגיע לאזור 120-130כ״ס שזה כבר קרוב ל-1KZ
עם פחות בלגן.נתון מעניין
אם כך העניין אז אחזור להתלבט
על הנייר פראדו ששוקל כמו גמל עמוס
עוקף אותי בקלילות בכל שיפוע

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 18:52
2. נוחות טיפול בא לידי ביטוי בזמינות חחקים וטיימיניג משמעותי יותר קל ונוח.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
רכב אספנות.. תחליף טיימינג בגלל זמן, אחרי 10 שנים.

בעיית חלפים?

asafk
18-08-24, 18:56
טיימינג זה באמת לא שיקול. מקסימום יש מוסך.

אסף.

היילקס אספנות
18-08-24, 19:56
עשיתי טיימיינג
לקח יום וחצי..... ילדים וכו.
ל1kz נראה כמו שעה וחצי עם קפה.
חולץ פולי קראנק שהבאתי מהצפון ועוד....

מנועי הסדרת L
בישראל הגיעו למצב הכחדה.... שילוב של גראג'ניקים פח ועוד ישראלים שיודעים יותר מהוראות יצרן!

אשמח פה להמלצה למכונאי להתקנת טורבו למנוע שלי וסד"ג עלות חלקים ועבודה(אני מסופק אם זה לא ייגמר בפחות מ16k)

במנוע שלי לא אתן למוסכניק לגעת....
להגיע למומחים צריך לחכות ומסתבר שבמרוצת השנים נשארו רק גורואים לטויטות, מביך שהמותג האמין והפשוט הפך לקהילה אנגלית עם "מומחי" תוכן.

חזרה לעניין
מה ההבדל ברמת הביצועים בין 3L מטורבט מול 1KZ??


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

geva dover
18-08-24, 20:00
עשיתי טיימיינג
לקח יום וחצי..... ילדים וכו.
ל1kz נראה כמו שעה וחצי עם קפה.
חולץ פולי קראנק שהבאתי מהצפון ועוד....

מנועי הסדרת L
בישראל הגיעו למצב הכחדה.... שילוב של גראג'ניקים פח ועוד ישראלים שיודעים יותר מהוראות יצרן!

אשמח פה להמלצה למכונאי להתקנת טורבו למנוע שלי וסד"ג עלות חלקים ועבודה(אני מסופק אם זה לא ייגמר בפחות מ16k)

במנוע שלי לא אתן למוסכניק לגעת....
להגיע למומחים צריך לחכות ומסתבר שבמרוצת השנים נשארו רק גורואים לטויטות, מביך שהמותג האמין והפשוט הפך לקהילה אנגלית עם "מומחי" תוכן.

חזרה לעניין
מה ההבדל ברמת הביצועים בין 3L מטורבט מול 1KZ??


Sent from my SM-S901E using Tapatalkכמו שרשמו מעלי,
לטעמי ההבדלים הם בעיקר מומנטים בסלד נמוך יותר. עם טורבו תוכל לשייט כמו 1kz אבל לא יהיה לך את אותה עקומת המומנט שיש לו.

מכיר כמה היילקסים שעשו אובראולים ושמו טורבואים יותר גדולים וחזקים מct20 שמקובל לדחוף בהיילקסים והם עדיין הורידו כמה הילוכים בעליה של ים המלח/מצפה רמון לעומת אצלי שירדתי מחמישי לרביעי ועליתי על 90 100 בשקט ובלי יותר מדי בלאגן.
זה מתבטא בשטח גם בשטחים קצת יותר טכנים.
מעבר לזה לדעתי אין יותר מדי הבדלים

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 20:22
בקטעים טכניים נוסעים ב-Low.
להיילקס אף פעם לא היה חסר מומנט בהילוכים נמוכים ב-Low.
עם 4.7 בטרנספר אין דבר כזה חסר מומנט במצב נמוך, אתה נוסע בלי לגעת בדוושה גם בהילוך 2 ובקושי נוגע בדוושה ב-3.
הרכב אצלי 20 שנה.. ובחצי הראשון של חיו עשינו המון עבירות טכנית.

בטיולים שלנו אני בד״כ מוביל.
גם בדיונות, למעט דיונות תלולות באמת, מסתדרים.
כמעט תמיד אני זה שצריך לחכות.

הסיבה המעשית היחידה לעוד כוח בהיילקס ישן סרנים חיים היא הנוחות בסחיבה בכביש.

ד ו ר ו ן
18-08-24, 20:28
כמו שרשמו מעלי,
לטעמי ההבדלים הם בעיקר מומנטים בסלד נמוך יותר. עם טורבו תוכל לשייט כמו 1kz אבל לא יהיה לך את אותה עקומת המומנט שיש לו.

מכיר כמה היילקסים שעשו אובראולים ושמו טורבואים יותר גדולים וחזקים מct20 שמקובל לדחוף בהיילקסים והם עדיין הורידו כמה הילוכים בעליה של ים המלח/מצפה רמון לעומת אצלי שירדתי מחמישי לרביעי ועליתי על 90 100 בשקט ובלי יותר מדי בלאגן.
זה מתבטא בשטח גם בשטחים קצת יותר טכנים.
מעבר לזה לדעתי אין יותר מדי הבדלים

מכר עם 3L, לדעתי מהראשונים בארץ שעשו את השדרוג, תיאר את זה בפשטות:
״אתה בהילוך אחד למעלה ביחס ל2L”.
אז 3L עם טורבו יהיה 2 למעלה.. אולי.
גם רכבים חדשים וחזקים לא עולים מים המלח בחמישי בקטעים התלולים.

בקטעים המתונים בעלייה, גם האטמוספרי שואג בשלישי על 70קמש..

לשיטתי, לא בשביל עוד 20 קמ״ש בעלייה מים המלח מפרקים חצי אוטו כדי להכניס מנוע שמחייב הרבה שינויים.

הדיון הזה פוגש אותי בתזמון מעניין של התלבטות אם לשדרג את הגמל, ומה לעשות.
האופציות נעות בין טורבו לקיים לבין מנוע קומפלט.

שחר גרינברג
18-08-24, 20:34
עשיתי טיימיינג
לקח יום וחצי..... ילדים וכו.
ל1kz נראה כמו שעה וחצי עם קפה.
חולץ פולי קראנק שהבאתי מהצפון ועוד....

מנועי הסדרת L
בישראל הגיעו למצב הכחדה.... שילוב של גראג'ניקים פח ועוד ישראלים שיודעים יותר מהוראות יצרן!

אשמח פה להמלצה למכונאי להתקנת טורבו למנוע שלי וסד"ג עלות חלקים ועבודה(אני מסופק אם זה לא ייגמר בפחות מ16k)

במנוע שלי לא אתן למוסכניק לגעת....
להגיע למומחים צריך לחכות ומסתבר שבמרוצת השנים נשארו רק גורואים לטויטות, מביך שהמותג האמין והפשוט הפך לקהילה אנגלית עם "מומחי" תוכן.

חזרה לעניין
מה ההבדל ברמת הביצועים בין 3L מטורבט מול 1KZ??


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

אפשר להגיע ל140 כס עם 3L מאוד משופר צריך:
משאבה משופרת
טורבו מאוד גדול
https://youtu.be/EvliDanHrHk?si=9Wn-dimx3zBBuMrP

מנוע kz מגיע עם 130 כס מהמפעל


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
18-08-24, 20:37
אני לא חושב שבארץ תמצא מישהו שיצליח להביא 3L לרמות הללו במחיר סביר


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
18-08-24, 20:39
אני לא חושב שבארץ תמצא מישהו שיצליח להביא 3L לרמות הללו במחיר סביר או בכלל


Sent from my iPhone using Tapatalk

היילקס אספנות
18-08-24, 21:33
מכר עם 3L, לדעתי מהראשונים בארץ שעשו את השדרוג, תיאר את זה בפשטות:
״אתה בהילוך אחד למעלה ביחס ל2L”.
אז 3L עם טורבו יהיה 2 למעלה.. אולי.
גם רכבים חדשים וחזקים לא עולים מים המלח בחמישי בקטעים התלולים.

בקטעים המתונים בעלייה, גם האטמוספרי שואג בשלישי על 70קמש..

לשיטתי, לא בשביל עוד 20 קמ״ש בעלייה מים המלח מפרקים חצי אוטו כדי להכניס מנוע שמחייב הרבה שינויים.

הדיון הזה פוגש אותי בתזמון מעניין של התלבטות אם לשדרג את הגמל, ומה לעשות.
האופציות נעות בין טורבו לקיים לבין מנוע קומפלט.אנחנו לדעתי בצומת זהה....
זה לא העוד הילוך, אני כבר שם....
זה רכב שנוסע בקצב התנועה מול רכב שסטייל רכב כבד שאיטי בכ 10% בכל כביש עם שיפוע.

ככל שאני חופר לעומק זה נראה מתבקש 1kz
בטח בסטאפ של הגמל שלי.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-08-24, 21:53
מנוע kz מגיע עם 130 כס מהמפעל
Sent from my iPhone using Tapatalk
עם טורבו..

ד ו ר ו ן
18-08-24, 21:54
אני לא חושב שבארץ תמצא מישהו שיצליח להביא 3L לרמות הללו במחיר סביר או בכלל


Sent from my iPhone using Tapatalk

יש לו כבר 3L.. זה עניין של לשפר קיים.

ד ו ר ו ן
18-08-24, 21:57
אנחנו לדעתי בצומת זהה....
זה לא העוד הילוך, אני כבר שם....
זה רכב שנוסע בקצב התנועה מול רכב שסטייל רכב כבד שאיטי בכ 10% בכל כביש עם שיפוע.

ככל שאני חופר לעומק זה נראה מתבקש 1kz
בטח בסטאפ של הגמל שלי.

אצטט חבר קרוב:
״זה רכב טיולים? סע יותר רגוע לטיול״..

אז חצי כוח (תרתי משמע..), אני עדיין משתעשע ברעיון של טורבו על הקיים בשביל טיפה מיץ.

נראה לי שפשוט משעמם לך.. זה הופך מדיון פרקטי לדיון ״בא לי״.

שחר גרינברג
18-08-24, 22:03
דורון
הבחור רוצה kz ויהיה לו כיף איתו
אתה לא
אין שום דבר פרקטי בתחום הזה


Sent from my iPhone using Tapatalk

geva dover
18-08-24, 22:19
כל הכוונה שלי הייתה בכביש, אני נוסע כמו רכב מודרני.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

RoyiBaum12
19-08-24, 00:29
אצטט חבר קרוב:
״זה רכב טיולים? סע יותר רגוע לטיול״..

אז חצי כוח (תרתי משמע..), אני עדיין משתעשע ברעיון של טורבו על הקיים בשביל טיפה מיץ.

נראה לי שפשוט משעמם לך.. זה הופך מדיון פרקטי לדיון ״בא לי״.א י יכול להעיד ב1hz אצלי עם טורבו השיוט והכוח הזמין לכביש מדהים.
ועוד יותר כשהייתי צריך התפרצות כוח באיזה דיונה פעם.

גודש נראה לי איזה bar 1 וזה הבדל גדול לעומת כאלו שהם ללא

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

שחר גרינברג
19-08-24, 08:07
כן אכן ב1hz טורבו משנה לא מעט
אבל זאת דווקא דוגמא ממש טובה ללמה עדיף ללכת עם מנוע שהגיע עם טורבו במקור

מנוע HDT הגיע במקביל לhz רק עם טורבו
והוא חזק משמעותית מhz עם טורבו

וגם הרבה יותר אמין מhz סטוק טורבו


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
19-08-24, 08:38
בהיילקס יחסי העברה קצרים משמעותית מהרכבים בהם מותקנים 1HZ והרגשת הכוח ביציאה מהמקום תהיה הרבה יותר מורגשת.

ככלל המנוע יעבוד בסל״ד גבוה יותר גם בהילוך הסופי, ו״ירגיש״ חזק יותר.

ב-LOW זה יהיה שונה מאד לחיוב.

לא שמתלוננים על עוד מיצוי כוח, אבל זה עוד נתון לקחת בחשבון שיקול בחירת המנוע המיועד.

מה מקבלים בגלגלים בפועל מול מורכבות השינויים.

RoyiBaum12
19-08-24, 09:17
בהיילקס יחסי העברה קצרים משמעותית מהרכבים בהם מותקנים 1HZ והרגשת הכוח ביציאה מהמקום תהיה הרבה יותר מורגשת.

ככלל המנוע יעבוד בסל״ד גבוה יותר גם בהילוך הסופי, ו״ירגיש״ חזק יותר.

ב-LOW זה יהיה שונה מאד לחיוב.

לא שמתלוננים על עוד מיצוי כוח, אבל זה עוד נתון לקחת בחשבון שיקול בחירת המנוע המיועד.

מה מקבלים בגלגלים בפועל מול מורכבות השינויים.השאלה מה באמת בשינוי שמקבלים בהחלפת מנוע שכזו...
היכולת לשייט 120? אמינות של מנוע חדש יותר? אפילו שכיילאקס זה רכב מהאמינים שיש

אני נוטה להאמין שאם רק רוצים קצת כוח זמין לעליות ולעקיפות הייתי מסתפק בטורבו מהסקאלה הגבוהה של ההיצע עם אינטרקולר וכל הסט...
אם רוצים להפוך את הרכב ליותר "מודרני" לנסוע מהר חד משמעית לשים את המנוע של הפראדו.


Sent from my SM-S908E using Tapatalk

שגיא S
19-08-24, 11:50
סליחה על השאלה, אני יודע מראש שהיא לא במקום וגם לא רלוונטית.
אבל המחיר של פראדו 2002 ומעלה ארוך לא רחוק ממחיר ההסבה (במחירים של בעלי מקצוע + כל המסביב)

מה המחשבות שלך בהקשר של לקחת פראדו ולהפוך אותו לגמל חד דבשתי (סרן חי רק מאחור)

היילקס אספנות
19-08-24, 15:43
סליחה על השאלה, אני יודע מראש שהיא לא במקום וגם לא רלוונטית.
אבל המחיר של פראדו 2002 ומעלה ארוך לא רחוק ממחיר ההסבה (במחירים של בעלי מקצוע + כל המסביב)

מה המחשבות שלך בהקשר של לקחת פראדו ולהפוך אותו לגמל חד דבשתי (סרן חי רק מאחור)שגיא לא צריך להתנצל על שאלות.....

הגמל מדהים לצרכים שלי-עבירות, נסיעת משקלים, זיווד ואפילו הבאת עצים לקמין בחורף.

אחריי 13 שנה לא אמצא רכב ברמת תחזוקה וערך כמו ההיילקס שלי.

נק התורפה היחידה כרגע עבורי הנה המנוע בדגש על הכביש!
וגם בכביש רק בשיפועים..

שאלת הבסיס מה ייתן יותר טורבו מול 1kz

ממה שאני מבין כרגע החלפת המנוע (ממנוע שאעשה לו אוברול במחסן בנחת ) תתן יותר.

זה יעלה.... ואולי כדאי לקנות פארדו לפירוק לשחוט ממנו חלקים עפי הצורך.

אבל הגמל יהנה מכל העולמות

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

amirmoshe
19-08-24, 15:59
קח בחשבון שהיום נושא הגיור קשוח מאוד.

יש לך רכב מעולה ומטופל.

אני לא הייתי נוגע בכלום. מה גם שכל מחשבה על המילה טורבו בהיילקסים כאלו גוררת אחריה בעיות חום.



Sent from my SM-S901E using Tapatalk

היילקס אספנות
21-08-24, 16:26
מתקדמים:
מחר אני מגיע מהחזית בדרום לבית בדרך עובר לראות
מנוע 1kz-te במצב טוב
אשמח לטיפים לבדיקה חיצונית ייעודי למנועי הפראדו מעבר לבסיס שאני מכיר:
טחינה/מיים במעברים,
חלודה, מכות/עיקומים בצנרת סולר לחץ גבוה
טורבו עם חופשים ועוד.


אמיר לעניין הרישוי אני כרגע לא מוטרד.



Sent from my SM-S901E using Tapatalk

doron cj
11-12-24, 12:15
אומנם לא היילקס לי יש BJ60 מנוע 3.4 דיזל ללא טורבו. השאלה שלי האים בכל ההסבות שאתם מעלים כאן כל תיבות ההילוכים תואמות את כל המנועים האלה או שגם בגיר צריך לעשות שינויים . שוקל להחליף מנוע למנוע פראדו.

שחר גרינברג
11-12-24, 12:42
בהמרה למנוע 1kz (פראדו עד 2000) נדרש החלפת גיר לגיר מסדרת R זאת אומרת גיר R151F
או גיר R150F
בנוסף אם מעוניינים לשמור על הטרנספר גג״ש נדרש ליצר או לקנות פלטת תיאום

הפלטות נמכרות על ידי מגוון חברות
Marlin crowler
Advance adapters
ועוד

יש ברחבי המרשתת מדריכים מאוד מפורטים בשפה האנגלית על ההמרה וכל מה שהיא דורשת


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
11-12-24, 12:54
אומנם לא היילקס לי יש BJ60 מנוע 3.4 דיזל ללא טורבו. השאלה שלי האים בכל ההסבות שאתם מעלים כאן כל תיבות ההילוכים תואמות את כל המנועים האלה או שגם בגיר צריך לעשות שינויים . שוקל להחליף מנוע למנוע פראדו.

המקרה שלך שונה
עדיף לך משמעותית להתקין טורבו על המנוע ה3B שלך

זה נעשה בעבר באוסטרליה עם הצלחה רבה מאוד
ללא סיבוכים או בעיות

https://forum.ih8mud.com/threads/can-you-upgrade-a-3b-to-a-3bt.172355/


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
11-12-24, 21:08
אומנם לא היילקס לי יש BJ60 מנוע 3.4 דיזל ללא טורבו. השאלה שלי האים בכל ההסבות שאתם מעלים כאן כל תיבות ההילוכים תואמות את כל המנועים האלה או שגם בגיר צריך לעשות שינויים . שוקל להחליף מנוע למנוע פראדו.מה שטוב בסדרה 60 זה פשטות יחסית, כן כמו בהיילקסים הישנים אבל עם עוד קצת נפח ומומנט למרות שזה עדיין עגלה....
לקחת רכב פרימיטיבי כזה ולהפוך אותו ליותר מודרני זה משהו שכדאי לעשות באמת בכובד ראש. כי לא רק שהפכת אותו למורכב יותר גם ההסבה עצמה תמיד תהיה אילתור כזה או אחר. ולא כמו היילקס - אין לך מישהו שכבר עשה את זה במרחק שיחת טלפון.

אסף.

-->