התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מיצובישי l300 דו"ש



אולי אלי
18-08-24, 23:43
התחדשתי בגרוטאה
אספנות ברשיון 11 !! מושבים
בנזין 2000 סמק ידני (ידית הילוכים ליד ההגה)
צריכה לעבור ישור קו שכולל בין היתר אוברול (מנוע מנפח) ופחחות וצבע ופנים


המטרה היא טיולים של יומיים שלושה.
התוכנית כרגע לבנות בחלקו האחורי ארון שממנו תצא מגירה/ות למטבח ומיטה שנפתחת לכיוון פנים הרכב שכשהיא נסגרת אפשר לפתוח את 2 הספסלים,
בנוסף הכל צריך להיות נשלף בגלל החוקיות

דרישות חובה :
כירה, כיור, מערכת חשמל, מקרר קטן, מיכל מיים, וילונות לחלונות

רצוי :
גגון שנפתח מצד הרכב (עדיפות לשניים אחד מכל צד), תאורה חיצונית חזקה, מקלחת חיצונית, וילונות שמחוברים לדלת האחורית (שמתרוממת כלפי מעלה)ונותנת אופציה לאכול/ לשחק משחקי קופסא/ לשבת לדבר וכו בחלל סגור יחסית, צמיגים אגרסיביים יותר (צריך לבדוק מה יאושר, כרגע מידת הצמיגים ברשיון זה 185sr/18) , פאנל סולארי על הגג

כמובן אשמח לקבל הערות הארות ורעיונות

תמונה אשלח בהמשך

Sent from my PJA110 using Tapatalk

erezgur
19-08-24, 10:19
חפש שרשור של Im-ri והרכב שלו בספרד.

אם תרצה להעביר את השרשור ל Readers Ride אוכל לעזור.

אולי אלי
25-08-24, 23:17
ערב טוב
קצת לגבי המידות והתוכניות,
כרגע יש באוטו 8 מקומות ישיבה, מסודרים כך: 2 מושבים מקדימה, ספסל של 3 מושבים באמצע שמתקפלים קדימה לכיוון המשענת של המושבים הקדמיים, ספסל אחורי שמתקפל בחלקו צמוד לצד ימין וחלקו צמוד לצד שמאל,

מהסף של הדלת האחורית עד השורה השניה של המושבים כשהם מקופלים יש 240 ס"מ,
הרוחב בין בתי הגלגלים 105 ס"מ, כנל בין שורת המושבים השלישית כשהיא מקופלת.
בפתח מעט רחב יותר

התוכנית לבנות ארונית מעץ (בירץ'-ליבנה גלוי 18 מ''מ )לרוחב האוטו כשהגישה היא מבחוץ, הארונית תהיה בגובה 50 ס"מ בעומק 60 ס"מ ותהיה מחולקת ל3 חלקים בצד ימין מקרר בצד שמאל מגירות כשמגירה העליונה כיור וכירה, והמגירה התחתונה מזווה, באמצע יהיה מיכל מים בחלק הפנימי ועוד מקום אכסון קטן בחלק החיצוני.
הפלטה שמעל המגירות והמיכל מים תהיה שקועה מעט ומעליה תהיה פלטה שמכסה את הכל (כולל המקרר)שתהיה רחבה יותר מהארון ב10 ס''מ שכשהיא סגורה יהיה עליה מזרון לילד(רוחב 70) ומתחתיה יהיה סכום וצלחות (ה 10 ס''מ כמובן יבלטו פנימה מעל רגלי / ראש המיטה)

בהתחלה די התעקשתי שהמיטה תהיה בגובה המטבח בשביל שהתחושה תהיה נעימה יותר אבל בגלל שאני רוצה לאפשר לפתוח את הספסלים זה נהיה ממש מסובך,
אז בינתיים ירדתי מזה וכנראה שהמזרון יהיה על הרצפה

הנה תמונה של הרכב מבחוץ ומבפנים
(אפשר לראות את השורת מושבים השלישית כשהם מקופלים)
של הכיור והכירה שהזמנתי
ושל תוכניות החיתוך לפלטות
בנוסף הזמנתי חלקים למערכת 2 מצברים שעל זה בעזרת ה' אכתוב בהמשךhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/c3733f27e4b23ae811dda6dc892302c9.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/d7bea83738773fe6c682797c09bfb4d4.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/46c02a131ad1c29527d14170b088186a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/54b3ab4fc67ee1e64b89a93cb31e20f3.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/62f3a14962a29211fa2b3483342cac76.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240825/67fd53c9aa97f7c7553f1a068b705085.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

אולי אלי
25-08-24, 23:23
חפש שרשור של Im-ri והרכב שלו בספרד.

אם תרצה להעביר את השרשור ל Readers Ride אוכל לעזור.קראתי אותו השרשור שלו
מגניב ממש (עשה חשק לשים נעילה אחורית צמיגי שטח ועוד כל מיני ממתקים ;-) )

חשבתי שהרשור מתאים לפה, אם אתה חושב אחרת אתה יותר ממוזמן להעביר אותו ...

Sent from my PJA110 using Tapatalk

נמרוד
26-08-24, 09:41
מגניב, תתיישן!

ללמוד מעמרי זה מצויין אבל קח בחשבון שזה סטנדרטים מאד גבוהים שקשה לעמוד בהם :D

אולי אלי
27-08-24, 21:56
מעט עדכונים...
הזמנתי מחבר יקר פלטות בירצ חתוכות לפי מידות

הרכבתי את הארון כל החיבורים כוללים דבק עץ עמיד, וברגי 4×50 עם קידוח מקדים 3 ממ
בינתיים ממתין לכיור ולמסילות למגירות להמשך ההרכבה

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240827/0ea5e88524ea93e0d9b68605a92eecfd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20240827/3c37511cc162a0c42217a60a754e85c2.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

מ ש ה
27-08-24, 22:02
ממה שאתה כותב נראה שאתה מתעסק עם הסידור והבניה של פנים האוטו לפני שאתה מוודא שאתה מצליח לסדר אותו מכאנית.

לא כדאי קודם כל לבדוק שמכאנית אתה מצליח לסדר אותו לפני הבניה של הכל?

אולי אלי
30-08-24, 17:37
בשעה טובה אתמול הוא עלה על הליפט...
עדכונים בהמשך https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240830/b80265b752e2e5a090b3e3440fd3111e.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

זיף
30-08-24, 22:33
שמע זה חתיכת נוסטלגיה. לאבא שלי היה את המיצובישי L300 השנייה או השלישית בארץ, דיזל. אם אני לא טועה הדגם שאצלך שווק תקופה מסויימת כ"משרדית"- רכב שאפשר להסב למשרד ולעבוד מתוכו

asafk
30-08-24, 22:53
לאבא של הג'ינג'ית היה את הראשון בארץ (או ככה הוא טען). שנת 88. רמת גימור גבוהה. ידני. בנזין עם קרבורטור.
המושבים מתהפכים ומסתובבים והיה אפשר להשכיב אותם לכדי מיטה. בהחלט היה שימושי עבורנו....

אסף.

אולי אלי
03-09-24, 00:47
אכן זה הדגם עם המושבים שהופכים למיטה
שזה ממש נחמד כי הם מתקפלים בצורה שממש טובה בשבילי
המנוע הוא אכן בנזין עם קרבורטור
זה הדגם הארוך יותר (כ 40 סמ ) והוא גם מעט גבוהה יותר

זה ההתקדמות בנתייםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240902/3ce1522a27d6ff78774d094cdec68778.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

אולי אלי
12-09-24, 20:35
ערב טוב,
זקוק לעזרתכם
אחרי שהחלטתי שהמזרון יהיה על הרצפה
כנראה שארצה להשתמש במזרון בערך עובי 12 ס"מ (שיהיה בנוי מ3 חלקים כדי שיוכל להתקפל)
הבעיה ששורת המושבים השניה מתקפלת בצורה כזו שנשארים על הרצפה 4 מוטות ברזל (כ30 סמ צינור קוטר 25 ממ בערך )
איך אפשר להתגבר על זה שלא ירגישו אותם
ומצד שני עם משהו שלא יתפוס הרבה מקום כשלא משתמשים בו??
תודה רבה https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240912/a19a09a1d9b570fb1d4c7f5ff4c6a779.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

איל מ
12-09-24, 21:10
אולי פספסתי קצת במהלך השרשור,
הרכב הוא 4x4 או 2x4?
(לא זכור לי שראיתי בארץ 4x4, אבל כדי להיות סגור).

ותתיישן!

ishc
12-09-24, 21:20
2x4
התמונה לא ברורה מספיק להבין את הבעיה.
אין לך אפשרות להשתמש בספסל כבסיס שפותחים עליו מזרנים?


Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אולי אלי
12-09-24, 21:33
אולי פספסתי קצת במהלך השרשור,
הרכב הוא 4x4 או 2x4?
(לא זכור לי שראיתי בארץ 4x4, אבל כדי להיות סגור).

ותתיישן!2×4 (לבינתיים ;-))

Sent from my PJA110 using Tapatalk

אולי אלי
12-09-24, 21:34
2x4
התמונה לא ברורה מספיק להבין את הבעיה.
אין לך אפשרות להשתמש בספסל כבסיס שפותחים עליו מזרנים?


Sent from my CPH2465 using Tapatalkלא,
המזרן יהיה מונח על הרצפה
הבעיה שיש על הרצפה את הרגליים של המושבים המקופלים

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ehudzeelim
12-09-24, 23:19
לא,
המזרן יהיה מונח על הרצפה
הבעיה שיש על הרצפה את הרגליים של המושבים המקופלים

Sent from my PJA110 using Tapatalk

אתה צריך מזרון עם מגרעות במיקום של הצינורות.

אולי אלי
13-09-24, 13:28
אתה צריך מזרון עם מגרעות במיקום של הצינורות.ואז לא ירגישו??

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ehudzeelim
13-09-24, 18:06
אני חושב שזה תלוי בסוג המזרון,
אם זה מזרון קשיח יחסית ובעובי 12 ס"מ יש סיכוי טוב שלא יורגש.
כמובן שלא ניסיתי, אבל אולי שווה ניסיון.

אולי אלי
25-08-25, 19:24
יש למישהו מושג איזה עוד מידות צמיגים מאושרים לרכב הזה
עדכונים נוספים בעזרת ה בהמשך
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250825/2dbe854af97775321213afbc8bdbea21.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

מאיר אלוני
25-08-25, 19:35
שיהיה בהצלחה רק קח בחשבון שבישראל זה נחשב שינוי מבנה / יעוד וזה אומר הורדה מהכביש ולא יעבור טסט.

ishc
25-08-25, 20:58
אתה צריך מזרון עם מגרעות במיקום של הצינורות.וקשיח יחסית או דו מבחינת הקושי

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אולי אלי
04-10-25, 22:26
שיהיה בהצלחה רק קח בחשבון שבישראל זה נחשב שינוי מבנה / יעוד וזה אומר הורדה מהכביש ולא יעבור טסט.הכל יהיה נשלף.

מה לא חוקי?
להניח מזרן על הרצפה?
מטבח שהוא ארגז נשלף?
לישון ברכב?

Sent from my PJA110 using Tapatalk

אולי אלי
04-10-25, 22:33
המשך של המסע שיפוץ של המיניבוס[emoji6]

אחרי תקופה ארוכה של עבודה על המנוע סוף סוף הוא הורכב על הרכב. אבל אז, דווקא כשהפרויקט התחיל להיראות מתקדם, אני נכנסתי לתקופה לחוצה ולא הצלחתי להמשיך. הרכב פשוט עמד, לא הנעתי אותו אפילו. למה? תכף תבינו.

הגיר עושה בעיות

איכשהו בין הפירוק להרכבה של המנוע, הגיר נתקע בהילוך שלישי. כנראה משהו השתבש כשהורידו או העלו אותו. אז שוב פירוק הפעם של הגיר. החלטתי להחליף גם את הקלאץ', למרות שהיה במצב סביר. ברוך השם, הגיר עצמו היה תקין, הבעיה הייתה בכבלי ההילוכים.

פחחות, חלודות

במקביל, התחלתי לחפש פחח שיטפל בחלודות ובתלאים. בגג יש תוספת שמגיעה רק בדגם הארוך, ושם היו אזורים ממש רקובים משני הצדדים. חיפשתי מישהו עם סבלנות, כי בנוסף הפח היה מלא מכות

הנעה

המשכנו עם ההנעה עשיתי נקיון לקרבורטור והרכב הניע! אבל הטורים לא היו יציבים. ואז גילינו שהרדיאטור לא מתאים בכלל. מצאתי רדיאטור אחר, אבל אז הופיעה נזילת מים. חשבתי שזה מהראש מנוע וכבר רציתי לזרוק גפרור ולסיים עם זה [emoji91] (1). בסוף התברר שזה מהסעפת יניקה. אחרי כמה סיבובים בפירוקיות מצאתי סעפת מתאימה והוחלפה.

מזגן קדמי ואחורי

בהתחלה רציתי רק להשמיש את המזגן הקדמי זה נראה לי פרויקט בלתי אפשרי. אבל בזכות חלקים מהפירוקיה, המזגן חזר לחיים! אז החלטתי ללכת עד הסוף ולתקן גם את האחורי. הרדיאטור של המזגן האחורי היה חלוד ומחורר, אבל קל יותר להשיג אותו כי הוא כמו בדגם דיזל. אחרי כמה ימים גם המזגן האחורי עובד.

נזילת שמן, שוב גיר?

הרכב נסע קצת לבדיקה, ואז אני רואה שלולית שמן מתחתיו. נזילה בין המנוע לגיר. שוב רציתי לזרוק גפרור [emoji91] (2). שוב פירוק גיר. הפעם מחזיר שמן במנוע הלך. החלפתי, החזרנו את הגיר, והמשכנו.

קרבורטור חדש ופחחות

החלפתי גם את הקרבורטור, וכרגע הרכב אצל הפחח. לפי הערכתו זה ייקח חודש. בינתיים, חכו לעדכון הבא.

Sent from my PJA110 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251004/04e158fb84a421db6b0134bad66ceeef.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251004/e16e20b63059bc177d948c52200ccd5a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251004/02198eed99a0f42655cc89f42b23d6a7.jpg

אולי אלי
05-10-25, 10:10
הנה תמונה של הסעפת הנוזלת

בנתיים זה הצבע שנבחר, (שהאוטו כמה שפחות ימשוך תשומת לב) מה אתם חושבים?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251005/0d43854791236a8be6247feacb2c3c14.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251005/a4c6b833eecc390146b81855f5d06a51.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-10-25, 10:54
בנתיים זה הצבע שנבחר, (שהאוטו כמה שפחות ימשוך תשומת לב) מה אתם חושבים?
קלאסי.

זוכר את חווית הנסיעה ברכב, בישיבה לפני המנוע, ותחושת מבצע סבתא.

guyo
11-10-25, 01:04
יצא לי פעם אחת לנסוע בחמוד כזה. כפר סבא - אילת ל 3 ימים. זוכר את כמות הילדים באוטו (מלא), אבל את חוויית הנסיעה, בכלל לא.....

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

יונימוג אדום
18-10-25, 21:43
היה לי את הדגם המפואר - GLX300 אוטומטי - כיף של רכב - ניתן לשנות את המושבים ולסובב לכיוונים שונים - ניתן לישון ברכב .
האמת - קצת מתגעגע .

אילן

ehudzeelim
18-10-25, 22:14
היה לי את הדגם המפואר - GLX300 אוטומטי - כיף של רכב - ניתן לשנות את המושבים ולסובב לכיוונים שונים - ניתן לישון ברכב .
האמת - קצת מתגעגע .

אילן

אני אזכיר לך את צריכת הדלק שלו, יעבור לך הגעגוע..;)

יונימוג אדום
19-10-25, 06:47
אני אזכיר לך את צריכת הדלק שלו, יעבור לך הגעגוע..;)

ברור שזוכר - עדיין יותר חסכוני מהסיקס שיש לי כיום :)
חוץ מזה - היה רשום על העסק כרכב מוכר מלא .

אילן

אולי אלי
19-10-25, 11:26
בינתיים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251019/54aadfa531f88d6ed7b59f30ccecfb2c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251019/1c593b47b86122892a97ca9d5be73134.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251019/f01bd2a34af34dd58e5e72baf42a63eb.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251019/b3852942f86c2a955640b4389bc7154c.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ishc
19-10-25, 13:08
אם אתה מרוצה מהעבודה של הפחח, יש לי חבר שמחפש פחח לפרויקט נקודתי דומה בואן אחר ואשמח להפניה.
אפשר גם בטלפון: 0547988744

אולי אלי
24-10-25, 18:23
הגיע הזמן להתיחס אל הגאנטים

גרניק
מדיח כלים
ניקוי חול
צבע מיוחד בתנור
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251024/22314a89cac072dc0d47ad2aef16f6c1.jpg

אולי אלי
31-10-25, 11:56
עבר כבר הרבה זמן אז בהחלט מגיע לכם עדכון,
בשעה טובה האוטו חזר מהפחח
האוטו נצבע בתכלת והטמבונים בשחור
(הוא עשה עבודה בסדר בסך הכל כלומר מצד אחד הוא ממש השקיע בפחחות וככה הוא יכל להשתמש במינימום שפכטל אבל מצד שני יש כמה איזורים שרואים עליהם שהאוטו לא חדש דבר נוסף הוא צבע גם את המנעולים של הדלתות וזה מכוער)
בנוסף שילבתי בטמבון וינקרים כמו שהגיע בשנתונים היותר מאוחרים.
מפה לשם התחילה נזילת נוזל בלם ממשאבה וזה מעצבן כי צריך להוריד דשבורד בשביל להגיע לזה,
הוחלף ועכשיו זה בסדר.

עכשיו הגיע השלב להכניס את המטבח שבניתי (זה היה ממש מזמן מי זוכר)

חתכתי את הפלטה העליונה בצורה שהיא גם תפתח ותסגר בלי להפריע לכסאות וגם שהכסאות יוכלו להפתח ולהסגר.

קדחתי חורים 35 ממ בדפנות הארון כדי להעביר צינורות וכבלים

חיברתי את המשאבת מים לדופן הארון בצורה כזו שיהיה אפשר לחבר את הצינורות ולכוון את הפרוסטט וגם שיהיה אפשר להכניס ולהוציא את הבלון גז
בשני צידי הארון יהיו גריקנים למים.
בחזית שמתי מנעול של ארגז תחמושת (עם קפיץ לידית)

וכמובן בוכנות לפלטה העליונה

הנה תמונות https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251031/71946b0c2e7fa20a3eda1ea1d0533898.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251031/8d506ac1dc53ca9dedfe4ae0b001eae7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251031/4e6a36661782578fe5ff28f0932673b2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251031/392dac9336fbf8ed6dd87fa0807a22c9.jpg

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-10-25, 12:35
מיכל גז ברכב סגור זה סכנה מהותית לבטיחות.
דליפה קטנה על גבול לא מורגשת והרכב מתמלא כמו אמבטיה של גז.
אפילו ניצוץ קטן של מפסק ופיצוץ.

אולי אלי
31-10-25, 13:32
מיכל גז ברכב סגור זה סכנה מהותית לבטיחות.
דליפה קטנה על גבול לא מורגשת והרכב מתמלא כמו אמבטיה של גז.
אפילו ניצוץ קטן של מפסק ופיצוץ.גם עם הבלון סגור ופותחים אותו רק כשמשתמשים?

Sent from my PJA110 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-10-25, 18:01
כן. הסיכון הוא לדליפה לא מבוקרת.
טלטולים שמשחררים את הברז, שכחת לסגור.
אמרת לעצמך עוד רגע ואז עלית ונסעת.

guyo
31-10-25, 20:38
מה הפתרון של הקרוואנים/ קאמפרים לבלוני גז?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ishc
31-10-25, 21:03
חלק בפנים, חלק בחוץ

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-10-25, 21:06
מה הפתרון של הקרוואנים/ קאמפרים לבלוני גז?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk

תלוי בחוץ/גג/תא חיצוני מאוורר.

-->