התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ביטול ברז אימובילייזר בכניסה למשאבת סולר במוסו 2.9



ehudzeelim
19-08-24, 12:06
הפוסט הזה מיועד לבעלי מוסו והאחים שלו קורנדו ורקסטון 2.9 אבל רלוונטי באופן כללי לעוד הרבה רכבים.
על כניסת הסולר למשאבת הסולר יש ברז חשמלי, שנפתח רק כשהסוויץ' נפתח. מנגנון פשוט נגד גנבות. אבל, כשהברז הזה מתקלקל זאת תקיעה לא נעימה, כי אי אפשר לבטל אותו בלי צינור מתאים, בנדים וקצת עבודה. במוסו שלי ביטלתי את הברז הזה מזמן, אבל בטנדר של אשתי לא.. ואתמול הוא התקלקל והיא לא הצליחה להניע. כמובן שהיא היתה רחוקה מהבית וכו' כפי שמרפי דואג שייקרה תמיד. לפחות זה לא קרה בלב המדבר..
אז הנה הסבר פשוט איך מקדימים תרופה למכה ומבטלים את השטות הזאת:
האביזרים הדרושים: צינור הידראולי 5-6 מ"מ, ושני בנדים.
כלים: מפתח 17, ועוד אחד לקונטרה ( אפשר גם פלייר פטנט, או מפתח שוודי), דורן או שווה ערך, סכין יפני וזהו בערך.
ביטול עצמו נעשה באופן הבא:
מפרקים את הברז מהמשאבה:
1. ניתוק הקונקטור
2. פירוק הברז מהמשאבה- זה דורש דורן או מברג דפיקה או איזמל קטן כלשהו. ראשו של הבורג בנג'ו שמחזיק את הברז מיועד להקשות על הגנבים ולכן הוא עגול ללא אפשרות להאחז בו, אבל בדפיקות קלות עם דורן הוא ייפתח (הבורג מסומן בחץ אדום בתמונה). אחרי שהוא פתוח מבריגים אותו החוצה בלי בעיה, לשים לב שתי שייבות האטימה שנמצאות על הבורג משני צידי הברז לא נופלות.
3. פירוק החיבור העליון מהברז (חץ כחול בתמונה) : החיבור הזה ישמש בהמשך לחיבור הישיר למשאבה. בשלב זה אפשר להפריד את שני חלקי החיבור (על ידי שני מפתחות 17) ולנתק את הצינור המקורי מהחיבור. את שלב 2 ושלב 3 אפשר גם לבצע בסדר הפוך (קודם 3 ואחכ 2).
ממשיכים לשלב הבא:
4. פירוק הקצה השני של הצינור מבית פילטר הסולר (מסומן בעיגול אדום בתמונה השניה, צילמתי רק אחרי הביצוע, לפני הביצוע החיבור הזה נראה כמו שני אלה מצדדיו עם הצינור השקוף). גם כאן צריך לשים לב לא להפיל שתי שייבות אטימה הנמצאות על בורג הבנג'ו.
5. עכשיו מפרקים את הצינור השקוף ממחברי השן בשני צדדיו. זה דורש חיתוך של הצינור, לא ניתן לשלוף אותו בקלות ממחברי השן.
6. בשלב זה אפשר להחזיר את ההחיבור שפירקנו בשלב 4 בחזרה לבית הפילטר.
7. את החיבור שפירקנו בשלב 3 מהברז מבריגים לגוף המשאבה באותו מקום שהיה מחובר הברז (חץ ירוק בתמונה, לא לשכוח טבעת אטימה)
8. את הצינור ההידראולי החדש מלבישים עם הבנדים על מחברי השן בשני הצדדים, בגלל השינוי בזוית החיבור למשאבה נדרש צינור ארוך יותר מהצינור המקורי שהיה שם, אני עשיתי לופ כדי למנוע כיפוף חזק בצינור, זה יוצא משהו כמו 50 ס"מ צינור סה"כ. סוגרים את הבנדים.
הגישה לביצוע כל העבודה נוחה מאד, ואין צורך בפירוקים נוספים על מנת לבצע את השינוי הזה.
בתמונה האחרונה, ככה נראה הברז המפורק.
בהצלחה.

147347147348147349

-->