צפייה בגרסה מלאה : בעיה במזגן - רקסטון 2.9
מוטי טויוטה
23-08-24, 19:13
אהלן חבר'ה
השנה ניסיתי לטפל קצת במזגן.
במצב הנוכחי בעמידה הוא מאורר, בנסיעה יותר נעים. כשלא רותח בחוץ המצב משתפר.
לפני כחצי שנה, החלפתי מייבש ומיסב במדחס והכנסתי גז לפי משקל - 1120 כיאה לרקסטון עם שתי יחידות. לא עזר( בדיעבד, שטפנו שם את הרדיאטורים מבחוץ וזה עזר ממש ובגלל זה הרגשתי קור בכמה דקות הראשונות. את זה הבנתי בהמשך).
חשדתי בחיישן טמפ בחוץ שממש היה משבית את המזגן אחרי כמה דקות עבודה בטיול או בנסיעה איטית. החלפתי אותו בנגד התנגדות קבועה שמביא את המזגן לטמפ חוץ 30. המצב מעט השתפר או שאולי זה פסיכולוגי אבל עכשיו הוא לא מתנתק לפחות באותו מתאר שתואר קודם.
אחכ חיברנו שעונים, בלחץ הנמוך- 50 psi בעמידה, 40 psi בטורים
- פירקתי אינטרקולר וונטה, וניקיתי עם חומר לניקוי רדיאטורי מזגן חיצונית כמובן (מבלי לפרק את הרדיאטור מזגן/ מנוע ולשטוף פנימה החוצה).
- הגבהתי מעט את שולי מכסה המנוע בחלק האחורי לטובת פינוי חום מעט טוב יותר.
- עדיין אותו דבר והזמנתי מדחס חדש.
הותקן המדחס היום, וכמובן - אותו דבר
4 באר בעמידה, 3 באר בטורים (מקביל לערכים הקודמים).
כשאני מרטיב את המעבה הטמפ מהפתחים יורדת בצורה מורגשת
אשמח להכוונות או לאיש מזגנים הגון בין בש לנתיבות.
תודה רבה
יש לך טבלת לחץ מול טמפ' סביבה? כמה צריך להיות?
אסף.
boaz avrahami
24-08-24, 11:25
מה שאסף אמר, הטבלה חשובה.
בהנחה שהמדחס נכנס לעבודה-
נראה שהלחץ בגבוהים נמוך מדי ובהנחה שהמדחס עובד אז השסתום התפשטות שלך כנראה גמור.
טבלה שיש לי בטלפון כרפרנס מהטרקטור…
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240824/3a7b5d8008fba5914d2f141e3651ff2d.jpg
אם המדחס לא נכנס לעבודה או נכנס וכבה אז צריך להבין למה. אפשר לקצר את הקונקטור את אתה משגיח על השעונים במקומו.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה נראה לי טבלה לגז שונה.
אהוד מזכרוני הלחץ צריך להיות קצת פחות מ 40 בטמפ' הנוכחית. אבל חפש את הטבלה.
לחץ אפילו קצת גבוה מדי יוביל למפסק לחץ גבוה שכל הזמן יפסיק את המזגן וגם לנזק למדחס.
לחץ נמוך מדי - חוסר קרר.
אסף.
boaz avrahami
24-08-24, 14:26
שניהם עם רקסטון אבל הפעם זה מוטי ולא אהוד…
לפי זה מדובר על 134a גם אצלי כך שאני סבור שאתה טועה.
https://bads.lt/en/blog/technical-information/ssangyong-refrigerant-filling-quantities-r134a-and-1234yf
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240824/1508e6a9081bd786f7bbbbcfb7cbc0d8.jpg
בכל מקרה, לחץ בשני הצדדים זהה לכן
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אוקיי. זה 50.
(מוטי מוט.... כן... )
אסף.
מוטי טויוטה
24-08-24, 17:22
אחרי שיחה עם בועז מבהיר פה כי אולי לא הייתי מספיק ברור.
משתי תמונות שיש לי מהשעונים אתמול
תמונה ראשונה
נמוך 4.1 באר
גבוה 14.3 באר
בתמונה השניה
נמוך 3.9 באר
גבוה 12.9 באר
בטורים, נמוך הגיע ל3 באר, גבוה לא שמתי לב או צילמתי.
לא יודע להגיד מה הסיבה לפער בין התמונות.
מוטי טויוטה
25-08-24, 11:09
היי
מעדכן קצת אחרי בדיקות עם בועז בווטסאפ(תודה בועז)
אתמול בלילה הדלקתי את המזגן
צינור רחב בכניסה לקיר אש קר מאוד
צינור צר חמים
אחרי כמה דקות עבודה - אוויר קר בפתחים
העברתי לחום(מדחס עדיין דולק, ביעני בקרת אקלים) - רק על HI באמת יוצא חום, אם אני יורד אפילו ל30 - לא יוצא חום מה שהחשיד אותי על הדלתות חום/קור אבל בגלל שזה "לרעת" החום עזבנו את זה.
פאן קלאץ - טפו טפו האוטו לא עבר אף פעם מעל החצי
וונטה חשמלית -נדלקת עם המזגן ובכיוון הנכון, אבל לא יודע להגיד אם זו התפוקה שאמורה לתת
אנסה לבדוק בשעות שמש
מוטי טויוטה
31-08-24, 19:40
שורה תחתונה של המצב היום -
עם מכסה מנוע פתוח: קירור בעמידה בסדר גמור - הצינור הצר: חמים
עם מכסה מנוע סגור: תוך כמה שניות חוזר לאוויר פושר - הצינור הצר: חם מאוד
אם מעלה למישהו תהיות ורעיונות, אשמח.
ehudzeelim
31-08-24, 19:54
שורה תחתונה של המצב היום -
עם מכסה מנוע פתוח: קירור בעמידה בסדר גמור - הצינור הצר: חמים
עם מכסה מנוע סגור: תוך כמה שניות חוזר לאוויר פושר - הצינור הצר: חם מאוד
אם מעלה למישהו תהיות ורעיונות, אשמח.
אני מעלה פה הימור פראי, על התהליך:
ככל שמזג האוויר ילך ויתקרר, המזגן שלך יתחזק וישתפר..
עתידות: בנובמבר כבר לא תצטרך לפתוח מכסה מנוע ;)
כחלק מהאיבחון - אתה יכול לראות בזמן אמת מה מצב מפסק הלחץ?
אסף.
מוטי טויוטה
01-09-24, 07:36
היי
יכול לכוון אותי מה זה מפסק לחץ?
תודה
בקר הלחץ נקרא בכמה שמות ויש כמה סוגים שלו, פרסוסטט, טרינרי, קוודרינרי.
במע' מזגן ישנות היה מותקן רק פרסוסטט (מתג לחץ) שהיה מנתק את הזנת החשמל למדחס המזגן אם לחץ הגז היה עולה מדי (בגלל חוסר אוורור למעבה וכו') או אם הוא היה נמוך מדי (חוסר גז).
ברוב המכוניות מותקן הדגם השני, הטרינרי, שבנוסף לפרסוסטט יש בו גם מגעים חשמליי נוספים המפעילים את מאורר המעבה כשלחץ הגז עולה מעל ערך מסוים.
ברכבים מודרניים יותר מותקן קוודרינרי, שהוא כמו הטרינרי, אבל עם עוד מגעים נוספים להפעלת מאורר הרדיאטור במהירות שניה (מהירה יותר) אם למרות שהופעלה קודם מהירות המאורר הראשונה (האיטית) ובכל זאת ממשיך לעלות לחץ הגז גבוה מדי (לרוב בגלל חום סביבתי גבוה או חסימה במעבר אויר דרך המעבה).
בברכה - רפי לין
מוטי טויוטה
01-09-24, 11:36
אני לא מכיר אחד כזה ברכב שלי
לראות האם הקלאץ תפוס או לא זה מספיק ?
לדעתי הוא כן כי האוויר שיוצא לא פושר לגמרי - אבל אשמח לבדוק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.