PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחדשתי בצרפתיה שעלתה חצי מיליון שקל (?!)



EliC25
02-09-24, 19:03
Disclaimer: לצערי ניסיתי בכמה וכמה דרכים להעלות לכאן תמונות ללא הצלחה. מתנצל.

בסרטון של היום, אחרי המתנה ארוכה, אני חושף את הרכב החדש שלי שמחליף את הקיה מג'נטיס שנמכרה לאחרונה.
זה סיפור מורכב על קניית רכב מיבוא אישי.
התמודדות מתישה מול גופי הבירוקרטיה הישראלית
ותג מחיר אחד של 462953.78 ש"ח.
הצטרפו אליי היום לסרטון בו אשתף אתכם בסיפור המלא על הרכישה הלא שגרתית שעשיתי לאחרונה.

https://www.youtube.com/watch?v=a5jtXls1yKY

ובפירוט למי שאוהב לקרוא ולא לצפות בסרט דוקומנטרי על קניית רכב משומש.

אמלק: קניתי פיג'ו 508 דיזל ידנית סטיישן, היחידה בארץ (כמובן). רשות המיסים ומשרד התחבורה החליטו שהרכב שווה 462K שקלים.
קצת על ה508:

ה508 היא מכונית ה'מנהלים' (משפחתית גדולה) של פיג'ו בעשור וחצי האחרונים, כשהיא מחליפה את ה407 וה607 גם יחד.
הדגם עבר 3 גילגולים, כאשר בין הראשון לשני היה מדובר רק במתיחת פנים, אתייחס תחילה לדגם בהקשר של השוק הישראלי:
היא הגיעה אלינו בתחילת העשור הקודם, במספר רמות גימור, כאשר גם הבסיסיות היו די מאובזרות. כל הגרסאות צוידו במנוע טורבו בנזין בנפח 1600 סמ"ק (THP) ו156 כוחות סוס ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שש מהירויות. בכבישי ישראל נפוצו דגמי הסדאן, אך גם גרסת הסטיישן הוצעה, ללא הצלחה בשוק הישראלי, כך שלבסוף רק 18 יחידות עלו לכביש.

בדגם הסטיישן, בניגוד לסדאן, היה תא מטען שימושי יותר, מושבים משולבי עור ובד, חישוקי 17 אינץ', בלמים גדולים יותר, וגג פנורמי ארוך ארוך.
באמצע שנת 2015 הגיעה מתיחת פנים קלה, אך כזו משמעותית. מנוע הTHP שסיפק 156 כוחות סוס והרבה תקלות, סיפק עתה 165 כוחות סוס וקצת פחות תקלות.
בחו"ל הוצע הרכב עם מנועי דיזל בנוסף, בנפח 1.6, 2.0 ו2.2 ליטרים, אך אלו לא הגיעו לארץ, וגם לא הגרסה הידנית (עוד על כך בהמשך). משיחה עם שכן שלי - פנסיונר שהיה אחראי על ייבוא הרכבים לארץ, הוא ענה ש'אין לנו שום כוונה לחנך את השוק הישראלי', כמענה לשאלתי למה גרסאות אלו לא הגיעו לארץ.
גם לאחר מתיחת הפנים גרסת הסטיישן לא צלחה, כך שעלו רק 10 יחידות ממנה לכבישי הארץ.
בשנת הדגם 2019 הגיעה הגרסה החדשה, עם עיצוב סקסי הרבה יותר, מנוע חזק יותר וגם תיבת הילוכים בעלת 8 מהירויות, גרסה זו נראית פחות בכבישי הארץ, כנראה 'תודות' למוניטין לה זכו הדור וחצי הקודמים.

ועכשיו נגיע לסיפור שלי
לפני חודשיים וחצי, חבר טוב שולח מודעה מצומצמת משהו, של 508 סטיישן למכירה ב16K שקל, ומניח שמדובר בדגם דיזל ידני.
כמובן שכבר בתוך מספר דקות, למרות שעת ערב מאוחרת, דיברתי עם מפרסם המודעה והוא אישר לי שאכן מדובר בדגם דיזל ידני, אך לא ידע להגיד מעבר לכך, מאחר והרכב לא שלו.
הרכב היה בעשור האחרון בבעלות עובד קונסוליית צרפת, שהעלה אותו ארצה לפני כ-4 שנים, עת התחיל לעבוד בארצנו. קיבלתי מה'מתווך-מתורגמן' את מספר הטלפון של בעל הרכב, וגם של המכונאי שעבד על הרכב, ואחרי בירור קצר הבנתי שאני נוסע לירושלים כדי לראות את הרכב מקרוב.
על מכירת הקיה בכלל לא חשבתי עד אותו רגע, מאחר והיא ענתה על כל צרכיי תקופה ארוכה, ולא ראיתי שום מתחרה ראויה בגזרת המחירים האלו (או כפול מכך).
כשהגעתי לרכב, ראיתי שאכן מדובר ברכב 'סטנדרטי', אך לא בקנה מידה ישראלי אלא אירופאי. יש שריטות על הפח, אך תא הנוסעים שלם, יש ספר טיפולים מלא בתא הכפפות, וכמובן הצבע נשמר יפה אחרי 7 שנים בצרפת ועוד 4 שנים בירושלים בחניון תת קרקעי.
נסיעה ראשונה ברכב
נסיעה ממושכת על הרכב הבהירה לי שיש כאן תקלת SERVICE - אור ערפל לא תקין. וגם תקלת CHECK ENGINE - מסריקה פשוטה מדובר במנגנון הEGR התקול.
הרכב עצמו היה נעים, ניכר היה שחסר לו כוח, כנראה בגלל LIMP MODE שנכנס אליו תחת תקלת הצ'ק אנג'ין. הבעלים אמר שהוא לא מאמץ את הרכב לכן אינו יודע להשיב לי על כך. בעליות הירושלמיות גם הסתבר לי כמה הhill holder זו פונקציה שאני מתעב, כאשר כל זינוק בעליה מלווה בפרפור צמיגים.
הרכב עצמו מאוד נוח, ההבדל המשמעותי מהקיה הוא הכסא ה'מחבק', שמספק תמיכה מלאה לכל הגוף, למרות נסיעה של שעה בשעת צהריים פקוקה במרכז ירושלים, יצאתי בלי כאבים.
ההתלבטות
בדרך חזרה הביתה היה לי הרבה זמן לשיחות טלפון ולמחשבות, קודם כל שיתפתי את אשתי במה מדובר, שאמנם זה דגם אקזוטי בארץ, אבל כנראה שהוא ברובו תואם לדגם שהגיע לארץ. באותה נקודת זמן גם לא ידעתי שהגיעו דגמי סטיישן לארץ, כך שהחשש העיקרי שלי היה מהגג הפנורמי וחלקי הפח ששונים מדגם הסדאן. בחישוב של עלות הרכב+מיסים+הוצאות יישור קו, החלטתי שאני מקצה להרפתקאה הזו הוצאה ראשונית של 31K שקל. אשתי נתנה לי 'OK' ובעיקר אמירה שהיא סומכת על שיקול הדעת שלי בנושא. ועם זה יצאתי לעשות שיעורי בית. 3 שיחות עם חברים מומחים לדגם שהורידו קצת את החששות שלי מהדגם וסיפקו יותר מידע על המנוע והאמינות שלו. מדובר בדגם דיזל לפני האוריאה, כך שהצרה האמיתית של הHDI עוד לא נמצאת שם. לגבי הEGR - בדקתי עלויות ואמנם מדובר במחיר גבוה, אבל כזה שנכנס בטווח שציינתי, וגם, עדיין לא בטוח שזה מה שיפתור את התקלה. ביררתי עלויות נוספות וגם 'הצלבות' בין חלקים של הסדאן לסטיישן, וגיליתי שכמעט כל החלקים זהים, אם לא ל508 בנזין סדאן, אז לדגמים אחרים של פיג'ו סיטרואן: תושבות מנוע, משולשים, ציריות וכו'.
בעיה אחת הדאיגה אותי - יש רק עוד חודש עד לעזיבת בעל הרכב את הארץ - ולביצוע העסקה, ובנתיים הרכב לא עבר טיימינג למרות שהוא חורג בכמה חודשים ו3000 ק"מ. לא היה לי יותר מדי מה לעשות בנוגע לחשש הזה, מלבד הסכם עם בעל הרכב לקנות את הרכב מוקדם יותר, הפחתה במחיר, והוא מצידו - יסתדר עם רכב בהשכרה לזמן שנשאר.

תהליך הרכישה והבירוקרטיה הישראלית (כתוב בהטייה, ניתן לדלג למי שלא מעוניין)
1. על מנת לרכוש רכב בבעלות דיפלומטית (שאינו באמת רכב 'מגויר') יש לשלם את יתרת עלויות מיסי היבוא והמכס מהם היה פטור בעל הרכב בהגיעו לארץ. בדומה לרכישת מונית והעברתה לבעלות פרטית.
הקונסוליה העבירה לי את דרישת התשלום מרשות המיסים, בגובה 13800 שקלים, וסיכמתי עם בעל הרכב שאפגש איתו ביום שישי בבוקר, נחתום על הסכם, אשלם את המיסים, כדי שביום ראשון אוכל להגיע איתו למשרד הרישוי לבצע העברת בעלות לאחר שההגבלה תרד.

2. אכן, חתמנו על הסכם שהוכן מראש, אך מערכת התשלומים של רשות המיסים הציגה שגיאה, שוב ושוב, ונותרנו חסרי אונים מול זה.
החלטנו לנסות את מזלנו ביום ראשון 'על הבוקר 'ולהגיע למשרדי רשות המיסים בירושלים, אך לפי הגוגל - אין קבלת קהל. ננסה בכל זאת.

3. ביום ראשון בשעת בוקר מוקדמת הגעתי באמצעות 4 אמצעי תחבורה לירושלים, ובמהלך כל הנסיעה ניסיתי לתפוס את רשות המיסים והמכס בלפחות 10 מספרי טלפונים שונים, כשבכל אחד מהם יש צליל 'תפוס, לך זד***'.

4. הצרפתי ואני נכנסנו לפיג'ו, והגענו למשרד רשות המיסים בירושלים, בכניסה מאבטח שניסינו להסביר לו את המצב. הצגת דרכון דיפלומטי הכניסה אותנו בדלתות המשרדים חיש מהר, גם בלי קבלת קהל.
בתוך משרדי רשות המיסים ישבנו בערך שעה, מול פקידה סופר נחמדה, שלצדה היה עובד קצת יותר מבוגר שעזר לנו וממש ראה את התסכול שיש לנו מול התהליך המתיש הזה. כמה שיחות טלפון לבעלי תפקידים שונים שקשורים לנושא, והעניין נפתר, למרות שלכתחילה, ההגבלה הייתה אמורה לרדת רק יום למחרת, ההתעקשות מצד העובדים שהיו לצידנו - הובילה להורדת ההגבלה מיידית.

5.משם המשכנו למשרד הרישוי, גם שם, בעל דרכון דיפלומטי פטור מתור. עוד בחניון 2 הלוחיות הוסרו מהרכב, ולאחר תשלום המזומן, בעל הרכב צחק ואמר לי 'מי שיראה במצלמות את כל מה שקורה כאן עכשיו, עוד יחשוד ויזמין לנו משטרה'. במשרד הרישוי ישבנו וחיכינו, וחיכינו, וחיכינו... ומסתבר שכולם 'פטורים מתור' בארץ ישראל, ולמרות שאנחנו משוייכים לעמדה של דיפלומטים - אין בה אף אחד. פנייה למנהלת הסניף התקבלה בהפניית עורף וסיבוב גב.
על כל פקיד שמטפל באזרח, יש עוד 3 שאורבים לו כמו לטרף לרגע שיתפנה. לאחר המתנה ממושכת פניתי שוב לבחור שיושב בכניסה כדי להבין למה התור של הדיפלומט מתארך כל כך הרבה זמן בלי שיש התקדמות בתור. הוא זרק מילה לאחת העובדות והיא אמרה 'אההה בכלל שויכתם לתור של מישהי שלא נמצאת' וקידמה אותנו לעמדה אחרת, שם גם, הישראלי המצוי 'נדחף' לפנינו.

6. מול הפקידה התהליך היה כבר די פשוט, למרות שהיא לא בקיאה בתהליך, היא פנתה למי שכן (שנעדרה מעבודתה באותו היום), והעבירה את הבעלות על הרכב. התהליך כולל מסירת זהות הרכב 'הלבן' - לוחיות הרישוי ורישיון הרכב, ורישומו מחדש במערכת כמספר 'צהוב' קרי - מספר 8 ספרות שמתחיל ב9 ומסתיים ב01. ניסיתי אך נעניתי לשלילה לשאלה האם יש אפשרות לבחור מספר ספציפי מבין מספרים קיימים. כשקיבלתי את רישיון הרכב חזרה ראיתי שתחת 'קבוצת הרישוי' הרכב שויך לקבוצה מספר 7. שאלתי את הפקידה על כך בתמיהה, מאחר וזו קבוצה של רכבים מאוד יקרים, והיא הפנתה אותי לכתובת מייל של בכירה במשרד התחבורה לבירור, מאחר ולכך יש השפעה על גובה אגרת הרישוי השנתית, ובתור מי שמחזיק רכב מספר שנים, מדובר בעלות עודפת של אלפי שקלים לאורך תקופת הבעלות על הרכב.
קבוצת הרישוי ולמה הרכב שווה חצי מיליון שקל?!
1. פניתי לכתובת המייל של אותה בכירה בשאלה, והיא השיבה לי כי אכן קבוצת הרישוי נקבעת לפי מחיר הרכב כחדש, אך לא מכירה מצב בו זה השתנה, ובכל מקרה הפנתה את השאלה לאנשים נוספים הנוגעים לדבר, וביקשה שאצרף את תשלום המכס ששילמתי, וכך עשיתי.

2.בהמשך אותו בוקר, כשנכנסתי לאיזור האישי הממשלתי, ראיתי הודעה בצבע אדום בולט שרישיון הרכב לא בתוקף. מצב תמוה, שכן הרישיון היה בתוקף עד 31.10.24, ואת הטסט הוא עבר רק לפני מספר חודשים. התברר לי שעליי לשלם אגרת רישוי (מן הסתם מאחר והבעלים הקודם היה פטור ממנה), אך לא היה מדובר בחלק היחסי של 3 חודשים, אלא בתשלום מלא על שנה שלמה (פער של 1480 שקלים) ניסיתי לפנות תחילה למשרד הרישוי בטלפון עם העניין הזה, אך המענה הטלפוני כלל חוסר הבנה של הסיטואציה וגם חוסר מוכנות לסייע (ואולי גם אוזלת יד בנושא זה). ניסיתי לקבוע תור פיזי, רק שהקרוב ביותר היה 3 שבועות מאוחר יותר. לכן,

3. בלית ברירה, צירפתי גם את העניין הזה למייל, עם תוספת הצהרת הייבוא המקורית, שבאותה עת קיבלתי מבעל הרכב הקודם. מכאן המענה קיבל תפנית והתחיל לכלול השתלחויות אישיות כנגדי במקום מענה ענייני ומקצועי. 'אני רואה שאתה אדם חסר סבלנות????'

4. המכותבת מטעם רשות המיסים הצדיקה את פנייתי והציעה לשייך את הרכב לקבוצה 5, כמו יתר דגמי 508. הנושא הופנה למחלקת התקינה של משרד התחבורה.

5. בחלוף שבוע ללא מענה, פניתי שוב, אך גם למייל זה לא השיבו לי.

6. בחלוף שבוע נוסף, פניתי שוב והדגשתי, כי כנראה במייל הקודם לא הייתי ברור, שיש בבעלותי רכב שרכשתי, אך הוא ללא רישיון בתוקף בגלל התקלה הטכנית.


7. גם למייל זה המענה היה משתלח ותוקפני 'אתה לא יכול להלחיץ את כל המערכת כי הרישיון שלך לא בתוקף! תשלם ונחזיר לך את הכסף' (אמירה שיכלה להיאמר עוד בסעיף 3, במקום תיאור פרסונלי של האישיות שלי)

8. כנראה שכן הלחצתי את 'המערכת' ששכחה מהמקרה, כי מספר שעות לאחר מכן קיבלתי דחייה של עניין קבוצת הרישוי, ללא נימוק.


9. לאחר עוד התעקשויות מצידי, הנימוק היה שבמכס נקבע ששווי הרכב כחדש הוא לא פחות (ולא יותר גם) מאשר 462,953.78 שקלים. גם כאן הנושא נחתם על ידי אותה בכירה בעקיצה 'תהנה מהרכב ומקבוצת הרישוי' (הווה אומר - תהנה לשלם אקסטרה מיסים כל שנה, סתם ככה).

10. הבכירה מטעם רשות המיסים ניסתה כן להציג טיעון ענייני, אך הוא היה לקוני, אמורפי, ובוודאי לא מקצועי. 'דגם הרכב שברשותך עוצמתי יותר מהדגם שהיה בארץ וכנראה גם שונה מבחינה עיצובית' בתור חובב רכב, ברור לי שיש הבדלים בין גרסאות שונות, אבל הבדלים שמגיעים לאחוזים בודדים, עד כדי עשרות אחוזים, ולא לסכום שהוא 232 אחוזים מהסכום של הדגם המקביל בארץ. לטענותיי צירפתי הוכחות שתומכות בה.

11. בכל זאת, המענה נשאר לקוני וסתמי, בלי ניסיון אמיתי לנסות להבין את פשר הדברים: 'כנראה בגלל שזה מנוע דיזל... המיסוי שונה...' הרי הסכום שנקבע 462,953.78 שקלים הוא סכום מאוד ספציפי ובוודאי יש מאחוריו איזושהי נוסחה שחישבו באמצעותה את הסכום הזה, אך עד היום נותרתי ללא מענה אודות אותה דרך חישוב.


12. הדברים נכתבו די בקצרה על יריעות הפורום, אך מדובר בנושא שמתארך מעל לחודש וחצי, וכולל כפי שכתבתי אטימות מצד מי שאמור לשרת את הציבור, ובנוסף לכך תוקפנות אישית חוצת גבולות, ומחסור בתגובה עניינית ומקצועית. הנושא הופנה לבסוף למחלקה המשפטית של משרד התחבורה בניסיון לקבל תשובות על כך. יתכן ולא מדובר במקרה פרטני שמשפיע רק עליי, אלא על מקרה רחב יותר שמשפיע על עשרות, מאות ואולי אלפי ישראלים אחרים שמשלמים אקסטרה בכל שנה, סתם כך.

נו נו אז איך הרכב???

לא פחות ממדהים, רכישה מוצלחת מאוד. בצד של היתרונות ישנן יחידת הכח, הגיר הידני המעולה, הנדסת האנוש ואיכות החומרים. וגם העיצוב הסקסי, בעיקר מאחורה! (בסטיישן!!)
התנהגות הכביש פנטסטית בהתחשב בכך שמדובר בג'מוס באורך של כמעט 5*2 מטרים, פיג'ו עשו פה עבודה מעולה. חישוקי ה17 אינץ' משפיעים קצת לרעה על שיכוך מהמורות, והייתי שמח אם היה שם חישוקי 16 עם צמיגים בשרניים יותר, אך יתכן ובהחלפת הצמיגים הבאה הנושא קצת ישתפר.
יתרונות נוספים הם האבזור הבלתי נגמר, בייחוד לרכב משנת 2013 (דבר שמפתיע אנשים רבים שנסעו איתי ברכב בחודשיים האחרונים). הפרקטיות שיש בתא המטען העצום וגם המזגן מאחורה.
בצד של החסרונות יש את מערכת המולטימדיה המקורית של פיג'ו שהיא בסדר, אבל יש לה בעיות מובנות שהן big no no עבורי ובקרוב אחליף אותה. הבלוטות' לא נשאר ברירת מחדל כמקור השמעה, וצריך להחליף אליו בכל הפעלה מחדש, בנוסף, יש דילאיי של 3-4 שניות בין הטלפון למערכת, כלומר אם למשל אני צופה בסרטון (בחניה כמובן), זה בלתי אפשרי דרך המערכת, כי הכל בדילאיי. גם העברה לשיר הבא, במקום שתקח שניה-שתיים, לוקחת 3-4 שניות בכל לחיצה. חסרון נוסף זה הhill holder שאינו נוח לשימוש עבורי, למרות שהתרגלתי להמתין 3 שניות בין שחרור דוושת הבלם להרמת הקלאץ. גם בלם היד החשמלי גורם לי לחששות מתחזוקה ותקלות בהמשך.
חסרון קליל אחרון הוא המזגן שאמנם מקרר ומקפיא, אך העוצמה שלו לא חזקה כמו של מזגנים ברכבים מיצרנים מלוכסנים שאני מכיר טוב יותר. החלונות המוכהים מהמפעל, לפחות מפצים על החסרון הזה.
ובצד של יישור הקו
רוב הדברים שידעתי שצריכים טיפול, טופלו, לצד עוד קצת..
מיד לאחר רכישת הרכב עשיתי יישור קו מכאני: החלפת טיימינג, משאבת מים, שמן+פילטר, פילטר אוויר, פילטר מזגן, פילטר סולר, נוזל קירור וגם נוזל שמשות כמובן. רצועת הטיימינג הייתה על סף 'שחרר אותי מהעולם הזה'.


בהמשך טופלו נושאים נוספים :
התברר שבקרת השיוט לא עובדת בגלל תקלה ביוניט אור הבלם (תקלה נפוצה ביוניט הזה בדגמים שונים של PSA), היוניט פורק, נוקה עם ספריי מגעים והכל בא על מקומו בשלום, בכל אופן הוזמן יוניט נוסף בעלות של כמה עשרות שקלים, ליום שחור.

אור הבלם המרכזי, שגם כן היה קצת מרצד, הוחלף, באור חליפי מהדוד עלי, בעלות של 80 שקלים.
פנס הערפל שהתמלא במים והתריא על תקלה הוחלף בפנס חליפי מהדוד עלי, בעלות של 100 שקלים ושעה עבודה. מיד בתום העבודה התברר שהמצבר נגמר (יתכן ובגלל שהדלת נשארה פתוחה, זה גמר את המצבר) המצבר עצמו, עוד מצרפת, כמעט בן 5. הוחלף למצבר חדש בעלות של 680 ש"ח (74 אמפר שעה).

שטיחי הבד (שאינם כוללים את המיתוג '508' עליהם...) כבר החלו להקרע, והוזמנו שטיחי גומי מקוריים במקומם, עוד לא הספקתי לאסוף אותם, כך שאעדכן בהמשך.

באשר לתקלת הEGR - מדובר במשיכת וואקום מבוסטר הבלם, גומיה קטנה שהוזמנה גם כן, והתקלה לא חזרה.
התקנתי מצלמות דרך קדמית ואחורית
החלפתי מפירוק את כיסוי המראה בצד הנהג , הזמנתי מראה שלמה אך הסתבר שהיא שונה מעט מהמראה שיש אצלי, אז לקחתי את המנגנון שלה והחלפתי אותו עם המנגנון השבור של המראה בצד הנוסע.

מה להמשך?
אז כפי שציינתי, על הפרק עוד החלפת מולטימדיה למשהו יותר מודרני, החלפת הצמיגים לקראת החורף, ומעבר טסט בקרוב מאוד.
מהצד הקוסמטי, התחלתי לפלש את הרכב אך הייתי צריך לעצור באמצע, ולא הספקתי לחזור לזה. בצד הנוסע יש שריטות, כנראה מחניה קרובה מדי לעמוד, אנסה להוריד אותן בפוליש, ואם זה לא יעזור - כבר הוזמן touch up paint.
אמשיך לעדכן, בהתפתחויות.
תודה לכל מי שקרא עד כה, ומקווה שנהניתם.

קצת תמונות:

147443

147445

147444

147441

147442

147448

147449

147446

147450

147447

147456

147453

147457

147454

147451

147458

147455

147452

אשר צור
03-09-24, 06:26
מה?

נמרוד
03-09-24, 07:15
תתחדש, לא ברורה השורה התחתונה... זו מציאה או לא?

מיכה100
03-09-24, 09:01
נהניתי לקרוא, נראה אוטו מגניב וייחודי.
ובנוסף יישר כח על מלחמתך בבירוקרטיה.

אשר צור
03-09-24, 10:26
יש לי מרצדס E320 סטיישן בנזין 2005 330000 ק"מ אצלי כבר 17 שנים.
נרכשה על ידי ב2007 מדיפלומט שרכש מהיבואן בארץ.
רכב זול לאחזקה ואמין מאוד. נוסע כמו חדש רק 200000 שקלים.

EliC25
03-09-24, 12:10
מה?
לא יודע איך לענות על זה, אבל עם כזו תשובה כדאי לנסות לעבוד במשרדים ממשלתיים :rolleyes::rolleyes:

תתחדש, לא ברורה השורה התחתונה... זו מציאה או לא?
בדקה האחרונה של הסרטון אמרתי - אחלה קנייה ושווה כל שקל.

נהניתי לקרוא, נראה אוטו מגניב וייחודי.
ובנוסף יישר כח על מלחמתך בבירוקרטיה.
תודה רבה, בהחלט אוטו מגניב

יש לי מרצדס E320 סטיישן בנזין 2005 330000 ק"מ אצלי כבר 17 שנים.
נרכשה על ידי ב2007 מדיפלומט שרכש מהיבואן בארץ.
רכב זול לאחזקה ואמין מאוד. נוסע כמו חדש רק 200000 שקלים.
מעניין, מה קבוצת הרישוי שהוא תחתיה?

אגב סיפור מעניין בהקשר הזה - כמעט קניתי סורנטו דיזל ידנית משנתון 2005 בעבר, שגם הייתה בבעלות דיפלומטית, שם הרכב מופיע בקבוצה מספר 1...

boaz avrahami
03-09-24, 15:29
אני קצת מבולבל…
את סכום המכס לפי מה חישבו בדיוק?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

EliC25
03-09-24, 17:48
אני קצת מבולבל…
את סכום המכס לפי מה חישבו בדיוק?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

אתה מתכוון למה ששילמתי במועד הרכישה?
לפי תחשיבים שהמחשב עושה לרכב בבעלות דיפלומטית. אין לי מושג איך זה עובד, המחשב הוציא את זה לבד.
הרכב בהגיעו לארץ היה שווה 48 אלף שח

boaz avrahami
03-09-24, 18:29
אני חושב שפה קבור הכלב.
המדינה ( משרד האוצר/מכס) מכירה בערך המוחלט של האוטו וזה הבסיס שלך לוויכוח.
לא מתקבל על הדעת שפקיד כלשהו ללא אסמכתא יחליט על משהו כזה.

כבר ראיתי איך אתה מפצח בירוקרטיה. סומך עליך שתלמד אותם פרק.

הערה לגבי הזוית צילום…
לא יודע איפה אתה מתקין את המצלמת ראש אבל זה מבאס. תדאג שהיא תיתן זווית נוחה לכביש. משהו סביב גובה העיניים


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

EliC25
03-09-24, 20:39
כן, זווית מבאסת.
במעמד חזה זה נמוך מדי
אנסה להתקין את התושבת ראש הפוך

RoyiBaum12
03-09-24, 22:22
כן, זווית מבאסת.
במעמד חזה זה נמוך מדי
אנסה להתקין את התושבת ראש הפוךממליץ על מחזיק שתופסים בפה,יהיה באסה לאורך המון זמן.
אבל אפשר לצלם שוטים ואז לעשות voice over בעריכה אולי יתן את הזווית הרצוייה משתמשים בזה המון לגלישה

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

EliC25
03-09-24, 23:06
לא אוהב voice over בסרטונים כאלו, ובטח לא להחזיק בפה
אנסה את הזווית הנמוכה יותר במנשא ראש, אם לא יעבוד, אקבע פשוט את המצלמה ברכב

אשר צור
04-09-24, 18:17
מעניין, מה קבוצת הרישוי שהוא תחתיה?

קבוצת רישוי 7

-->