צפייה בגרסה מלאה : ברגים מתגרזים לקפיצי עלים-המלצה מאיפה לרכוש
ראו למעלה, צריך מס' מידות.
אתר און ליין אמריקאי.
לחפש בגוגל גם אני יודע אז רק אם יש לכם המלצה ספציפית לאתר שיש לכם ניסיון טוב איתו.
באמאזון ובאיביי לא מצאתי דברים רלוונטים.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לא מכיר אתר
אבל מניסיון זה פרויקט לא מסובך אם יש לך בהישג יד מקדחת עמוד טובה, מקדח איכותי ומברז.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
שאתה כותב את זה ככה והעובדה שכנראה יש לי גם גישה למחרטה זה רעיון לא רע.
למישהו יש בורג כזה דוגמה שובה בבית? אני אשמח לבדוק מה מידת חור יציאת הגריז.
בגדול אני חושב לקחת ברגים בחוזק גבוה לקדוח במרכז חור 5 מ"מ ולהבריז את קצה החור (M6) להלביש פטמת גירוז ואז חור 3 מ"מ בניצב במרכז החור ליצאת גריז.
האם כדאי לקדוח את החור 3 ממ כחור עובר או כחור עיוור (תחושת הבטן שחור עיוור פחות יחליש את הבורג)
מדובר על ברגי 1/2, 5/8 ו-9/16 באורך 4.5 אינץ.
פטמת גרוז סטנדרטית זה הברגה 1/4-28.
כל מה שאתה אומר נשמע הגיוני.
לספק שלי יש M6 ולי יש כלים מטרים.
יונימוג אדום
09-09-24, 16:57
עד כמה שאני זוכר יש לי איזה בורג כזה אולי יותר מאחד בג'יפ .
כמו כן יש לי מחרטה רצינית ומקדחת עמוד בריאה .
לקרת יום שישי אנסה לחפש את הבורג הזה .
זה לא כזה מסובך אולם נדמה לי שזה מחליש את הבורג .
כמעט כל שנה אני מחליף בושינגים ולפעמים גם את הבוקסות הגדולות ( סיקס מוגבה עם קפיצי רוביקון ) .
בכל פעם שאני פותח את הברגים אני מגרז אותם .
אילן
לספק שלי יש M6 ולי יש כלים מטרים.
יש לך אוטו אמריקאי ישן אאל"ט?
147518
ehudzeelim
09-09-24, 17:47
שאתה כותב את זה ככה והעובדה שכנראה יש לי גם גישה למחרטה זה רעיון לא רע.
למישהו יש בורג כזה דוגמה שובה בבית? אני אשמח לבדוק מה מידת חור יציאת הגריז.
בגדול אני חושב לקחת ברגים בחוזק גבוה לקדוח במרכז חור 5 מ"מ ולהבריז את קצה החור (M6) להלביש פטמת גירוז ואז חור 3 מ"מ בניצב במרכז החור ליצאת גריז.
האם כדאי לקדוח את החור 3 ממ כחור עובר או כחור עיוור (תחושת הבטן שחור עיוור פחות יחליש את הבורג)
מדובר על ברגי 1/2, 5/8 ו-9/16 באורך 4.5 אינץ.
בהנחה שהבנתי את כוונתך..
למה לקדוח 5 מ"מ לכל האורך (עד החריר)? לעניות דעתי זה יחליש את הבורג (בבורג של חצי אינץ' אתה נשאר עם עובי דופן של כ-3.5 מ''מ).
רק עומק ההברזה צריך להיות בקוטר הזה, שאר הקידוח יכול להיות 2-3 מ"מ.
לא ראיתי שכתבת. מה מידת הברגים?
)בד"כ זה 9/16" )
אסף.
סלט, 9/16 ו-5/8
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
נו אסף, למה לגרום לי להקליד פעמיים? [emoji1787]
4.5 אינץ
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בהנחה שהבנתי את כוונתך..
למה לקדוח 5 מ"מ לכל האורך (עד החריר)? לעניות דעתי זה יחליש את הבורג (בבורג של חצי אינץ' אתה נשאר עם עובי דופן של כ-3.5 מ''מ).
רק עומק ההברזה צריך להיות בקוטר הזה, שאר הקידוח יכול להיות 2-3 מ"מ.למיטב הבנתי צריך להגיע עד אמצע הבורג םחות או יותר.
אורך הבורג 4.5 אינץ שהם 114.3 מ''מ.
יחס אורך קידוח ככל אצבע הוא 1:10, מקדח 5, אורך 50, מספיק אמצע בערך. יותר קטן, פחות אורך.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
09-09-24, 18:54
לא מכיר את היחס הזה, ואשמח להבין מה הוא מבטא,
אבל ברור שהוא לא רלוונטי בלי נתונים של קוטר הבורג, כי למשל נניח שמדובר בבורג 6 מ"מ ( סתם לשם המחשה)
אז לא היית חושב לקדוח בו קדח 5 מ"מ, בלי קשר לאורכו..
ושוב, זה בהנחה שהבנתי את כוונתך המקורית..
ברור שאם זה בורג 6 לא הייתי קודח קדח 5.
היחס 1:10 הוא פרקטיקה באורך קידוח, אפשר יותר אבל זה כבר נהיה בעייתי.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
09-09-24, 20:35
עדיין לא הבנתי איך אתה קובע שעובי הדופן, שבמקרה של 1/2" הוא 3.5 מ"מ בלבד, לא מחליש את הבורג באופן משמעותי,
אני תוהה סתם מתוך סקרנות.
צחי דיבר על יחסי קידוח בהיבט הקידוח בלבד ללא קשר לברגים בנושא הדיון, וללא קשר לחומר הנקדח
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
09-09-24, 21:13
כן אני מבין,
רק את היחס בין קוטר הקידוח לקוטר הבורג נשאר לי להבין :D
ראה תגובה 8..(שכתבתי שם לכל אורך הקידוח התכוונתי לחצי אורך הבורג, עד החריר, ולא לכל אורך הבורג)
איבדתי אותך אהוד, היחס של 1:10 הוא האורך.
הנק' שהעלית לגבי הבורג 1/2 נכונה.
בשאר נשאר 4-5 מ''מ עובי דופן ולבורג בחוזקה גבוה של בערך 30 hrc זה נשמע לי בסדר.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
09-09-24, 21:33
נראה לי שהבנת אותי,
אני רק אומר שהגריז יכול לעבור גם בקדח של 2-3 מ"מ, ובלאו הכי החריר הסופי הוא 3 מ"מ,
אז איזו סיבה יש לקדוח לקוטר גדול יותר?
בגלל האורך קידוח
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
להבנתי מה שאהוד אומר זה לקדוח ולהבריז במידה של ההברגה של הפטמה רק כמה מילימטרים ראשונים (נגיד 5), ואת שאר הקדח לעשות בגודל המינימלי האפשרי להולכת הגריז.
ehudzeelim
09-09-24, 21:56
אכן איל, הבנת אותי.
אבל נק' היציאה של הגריז צריכה להיות בערך במרכז הבורג כדי שהגריז יתפשט יחסית אחיד בתוך השרוול.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ואז אתה אומר שהקדח ארוך מדי למקדח של 2-3 מ"מ...
בול בול (ביחד זה של של ציפור וגם מצחיק) [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני עם אהוד.
בברגים מתרגזים מסחריים החור במרכז ביציאת הגריז קטן מ-3ממ
לא מדדתי אבל זה ממש חריר קטן.
הפיזור של הגריז מגיע מתנועת הבושינג בעת עבודת הקפיץ.
צחי, עשיתי בדיוק את מה שאתה מתכנן לפני שנים בברגים של הנדנדות בסמוראי,0 בעיות מאז. במקרה שלי זה ברגי 1/2 או M12.
פטמות גירוז M6, חור עד אמצע הבורג והחור הניצב עיוור. קדחתי גם חור בשרוולי מתכת של הבושינגים כדי לתת לגריז לעבור.
לא זוכר את זה בתור עבודה קשה או ארוכה מדי, הקידוח היה קל.
[emoji120][emoji120][emoji120]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
09-09-24, 23:56
אבל נק' היציאה של הגריז צריכה להיות בערך במרכז הבורג כדי שהגריז יתפשט יחסית אחיד בתוך השרוול.
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
אני כנראה קשה תפיסה בשעות האלה 😂
כי עדיין לא הבנתי איך זה סותר קידוח ארוך עד אמצע הבורג עם מקדח מספיק ארוך בקוטר 3 מ"מ..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.