PDA

צפייה בגרסה מלאה : ברגים מתגרזים לקפיצי עלים-המלצה מאיפה לרכוש



ishc
08-09-24, 12:49
ראו למעלה, צריך מס' מידות.
אתר און ליין אמריקאי.
לחפש בגוגל גם אני יודע אז רק אם יש לכם המלצה ספציפית לאתר שיש לכם ניסיון טוב איתו.
באמאזון ובאיביי לא מצאתי דברים רלוונטים.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

מויש
08-09-24, 19:00
לא מכיר אתר
אבל מניסיון זה פרויקט לא מסובך אם יש לך בהישג יד מקדחת עמוד טובה, מקדח איכותי ומברז.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ishc
09-09-24, 16:00
שאתה כותב את זה ככה והעובדה שכנראה יש לי גם גישה למחרטה זה רעיון לא רע.

למישהו יש בורג כזה דוגמה שובה בבית? אני אשמח לבדוק מה מידת חור יציאת הגריז.
בגדול אני חושב לקחת ברגים בחוזק גבוה לקדוח במרכז חור 5 מ"מ ולהבריז את קצה החור (M6) להלביש פטמת גירוז ואז חור 3 מ"מ בניצב במרכז החור ליצאת גריז.

האם כדאי לקדוח את החור 3 ממ כחור עובר או כחור עיוור (תחושת הבטן שחור עיוור פחות יחליש את הבורג)
מדובר על ברגי 1/2, 5/8 ו-9/16 באורך 4.5 אינץ.

נמרוד
09-09-24, 16:42
פטמת גרוז סטנדרטית זה הברגה 1/4-28.

כל מה שאתה אומר נשמע הגיוני.

ishc
09-09-24, 16:48
לספק שלי יש M6 ולי יש כלים מטרים.

יונימוג אדום
09-09-24, 16:57
עד כמה שאני זוכר יש לי איזה בורג כזה אולי יותר מאחד בג'יפ .
כמו כן יש לי מחרטה רצינית ומקדחת עמוד בריאה .
לקרת יום שישי אנסה לחפש את הבורג הזה .
זה לא כזה מסובך אולם נדמה לי שזה מחליש את הבורג .
כמעט כל שנה אני מחליף בושינגים ולפעמים גם את הבוקסות הגדולות ( סיקס מוגבה עם קפיצי רוביקון ) .
בכל פעם שאני פותח את הברגים אני מגרז אותם .

אילן

נמרוד
09-09-24, 17:03
לספק שלי יש M6 ולי יש כלים מטרים.
יש לך אוטו אמריקאי ישן אאל"ט?
147518

ehudzeelim
09-09-24, 17:47
שאתה כותב את זה ככה והעובדה שכנראה יש לי גם גישה למחרטה זה רעיון לא רע.

למישהו יש בורג כזה דוגמה שובה בבית? אני אשמח לבדוק מה מידת חור יציאת הגריז.
בגדול אני חושב לקחת ברגים בחוזק גבוה לקדוח במרכז חור 5 מ"מ ולהבריז את קצה החור (M6) להלביש פטמת גירוז ואז חור 3 מ"מ בניצב במרכז החור ליצאת גריז.

האם כדאי לקדוח את החור 3 ממ כחור עובר או כחור עיוור (תחושת הבטן שחור עיוור פחות יחליש את הבורג)
מדובר על ברגי 1/2, 5/8 ו-9/16 באורך 4.5 אינץ.

בהנחה שהבנתי את כוונתך..
למה לקדוח 5 מ"מ לכל האורך (עד החריר)? לעניות דעתי זה יחליש את הבורג (בבורג של חצי אינץ' אתה נשאר עם עובי דופן של כ-3.5 מ''מ).
רק עומק ההברזה צריך להיות בקוטר הזה, שאר הקידוח יכול להיות 2-3 מ"מ.

asafk
09-09-24, 18:07
לא ראיתי שכתבת. מה מידת הברגים?
)בד"כ זה 9/16" )
אסף.

ishc
09-09-24, 18:18
סלט, 9/16 ו-5/8

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

asafk
09-09-24, 18:21
אורך...?

אסף.

ishc
09-09-24, 18:27
נו אסף, למה לגרום לי להקליד פעמיים? [emoji1787]
4.5 אינץ

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ishc
09-09-24, 18:29
בהנחה שהבנתי את כוונתך..
למה לקדוח 5 מ"מ לכל האורך (עד החריר)? לעניות דעתי זה יחליש את הבורג (בבורג של חצי אינץ' אתה נשאר עם עובי דופן של כ-3.5 מ''מ).
רק עומק ההברזה צריך להיות בקוטר הזה, שאר הקידוח יכול להיות 2-3 מ"מ.למיטב הבנתי צריך להגיע עד אמצע הבורג םחות או יותר.
אורך הבורג 4.5 אינץ שהם 114.3 מ''מ.
יחס אורך קידוח ככל אצבע הוא 1:10, מקדח 5, אורך 50, מספיק אמצע בערך. יותר קטן, פחות אורך.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
09-09-24, 18:54
לא מכיר את היחס הזה, ואשמח להבין מה הוא מבטא,
אבל ברור שהוא לא רלוונטי בלי נתונים של קוטר הבורג, כי למשל נניח שמדובר בבורג 6 מ"מ ( סתם לשם המחשה)
אז לא היית חושב לקדוח בו קדח 5 מ"מ, בלי קשר לאורכו..
ושוב, זה בהנחה שהבנתי את כוונתך המקורית..

ishc
09-09-24, 18:58
ברור שאם זה בורג 6 לא הייתי קודח קדח 5.
היחס 1:10 הוא פרקטיקה באורך קידוח, אפשר יותר אבל זה כבר נהיה בעייתי.


Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
09-09-24, 20:35
עדיין לא הבנתי איך אתה קובע שעובי הדופן, שבמקרה של 1/2" הוא 3.5 מ"מ בלבד, לא מחליש את הבורג באופן משמעותי,
אני תוהה סתם מתוך סקרנות.

מוטי ג.
09-09-24, 21:01
צחי דיבר על יחסי קידוח בהיבט הקידוח בלבד ללא קשר לברגים בנושא הדיון, וללא קשר לחומר הנקדח


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ehudzeelim
09-09-24, 21:13
כן אני מבין,
רק את היחס בין קוטר הקידוח לקוטר הבורג נשאר לי להבין :D
ראה תגובה 8..(שכתבתי שם לכל אורך הקידוח התכוונתי לחצי אורך הבורג, עד החריר, ולא לכל אורך הבורג)

ishc
09-09-24, 21:25
איבדתי אותך אהוד, היחס של 1:10 הוא האורך.
הנק' שהעלית לגבי הבורג 1/2 נכונה.
בשאר נשאר 4-5 מ''מ עובי דופן ולבורג בחוזקה גבוה של בערך 30 hrc זה נשמע לי בסדר.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
09-09-24, 21:33
נראה לי שהבנת אותי,
אני רק אומר שהגריז יכול לעבור גם בקדח של 2-3 מ"מ, ובלאו הכי החריר הסופי הוא 3 מ"מ,
אז איזו סיבה יש לקדוח לקוטר גדול יותר?

ishc
09-09-24, 21:38
בגלל האורך קידוח

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

איל מ
09-09-24, 21:39
להבנתי מה שאהוד אומר זה לקדוח ולהבריז במידה של ההברגה של הפטמה רק כמה מילימטרים ראשונים (נגיד 5), ואת שאר הקדח לעשות בגודל המינימלי האפשרי להולכת הגריז.

ehudzeelim
09-09-24, 21:56
אכן איל, הבנת אותי.

ishc
09-09-24, 22:44
אבל נק' היציאה של הגריז צריכה להיות בערך במרכז הבורג כדי שהגריז יתפשט יחסית אחיד בתוך השרוול.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

איל מ
09-09-24, 22:52
ואז אתה אומר שהקדח ארוך מדי למקדח של 2-3 מ"מ...

ishc
09-09-24, 22:56
בול בול (ביחד זה של של ציפור וגם מצחיק) [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-09-24, 23:45
אני עם אהוד.

בברגים מתרגזים מסחריים החור במרכז ביציאת הגריז קטן מ-3ממ
לא מדדתי אבל זה ממש חריר קטן.
הפיזור של הגריז מגיע מתנועת הבושינג בעת עבודת הקפיץ.

gmike
09-09-24, 23:49
צחי, עשיתי בדיוק את מה שאתה מתכנן לפני שנים בברגים של הנדנדות בסמוראי,0 בעיות מאז. במקרה שלי זה ברגי 1/2 או M12.
פטמות גירוז M6, חור עד אמצע הבורג והחור הניצב עיוור. קדחתי גם חור בשרוולי מתכת של הבושינגים כדי לתת לגריז לעבור.
לא זוכר את זה בתור עבודה קשה או ארוכה מדי, הקידוח היה קל.

ishc
09-09-24, 23:51
[emoji120][emoji120][emoji120]

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

ehudzeelim
09-09-24, 23:56
אבל נק' היציאה של הגריז צריכה להיות בערך במרכז הבורג כדי שהגריז יתפשט יחסית אחיד בתוך השרוול.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אני כנראה קשה תפיסה בשעות האלה 😂
כי עדיין לא הבנתי איך זה סותר קידוח ארוך עד אמצע הבורג עם מקדח מספיק ארוך בקוטר 3 מ"מ..

-->