PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקה לפני קנייה ועוד - ג'יפ WK2 שנות 2011-2014 תקציב כ 100K



OriS
10-09-24, 10:29
שלום חברים!
בתקופה האחרונה בחיפושי "ג'יפון", אחרי הרבה קריאה בפורום ובכלל די ננעלתי על גרנד שירוקי מהשנים הנ"ל, ובדגש על מנוע 5.7 שמטה את הבחירה משמעותית לכיוון ההנאה מהנהיגה.
בשנים האחרונות עשיתי ממוצע של כ-5KKM בשנה ברכב הפרטי, כך שהפער על הוצאות הדלק לא קריטי, גם אם תהיה עליה לטובת טיולים בסופ"ש.

יש כרגע כ-3 רכבים מוצעים ביד 2, אחד מהם הוא מוכר פרטי שמפרסם את הרכב on\off כבר שנים ובשיחה טוען שלא באמת רוצה למכור.
(יכול להבין אותו - יש לי סיפור אהבה דומה עם אופנוע כבד שגם אני פרסמתי והתחרטתי מס' פעמים, אפילו עכשיו חשבתי למכור אותו כדי להקל על הקניה)

מאחר ואין היצע גדול אז אני לא מקובע כרגע על תתי דגמים או כריות אוויר כל-עוד המערכות תקינות.
היו לי כמה וכמה רכבים זולים יחסית ומעולם לא לקחתי רכב לבדיקה, הפעם מדובר בקניה היקרה ביותר בפער - אני רוצה לוודא שאני עושה את הקניה בצורה "נכונה" ויש לי כל מיני שאלות:

1 - איך בדיוק בודקים היסטוריית טיפולים? זה חייב להיות במוסך שבו הוא טופל? ולהגיע פיזית?
2 - האם אפשר לבדוק גם היסטוריית טסטים לוידוא הקילומטרז'? (כמה נפוץ הנושא הזה של זיוף?)
3 - האם סמלת עושים בדיקה לפני קניה? אם לא, איפה כדאי?

כל דבר נוסף שיש לכם אשמח לשמוע.
לפני מס' שנים פתחתי שרשור לגבי פג'רו,
החיפוש הנוכחי התחיל בכלל מדצ'יה דסטר בשנתונים חדשים כדי לנסות להפחית תקלות תחזוקה של רכב ישן, אבל בחלוף החיפושים נטיתי לקנייה קצת יותר מרגשת, בדגש על נוחות נהיגה בכביש ומתאימה לאופי הנהיגה.
תודה!

erezgur
10-09-24, 12:22
לגבי היסטוריית טיפולים - מבקשים מהמוכר את התיעוד שבידו. אני נוהג לשמור צילון של כל חשבונית טיפול ברכבים שלנו מהמוסכים בהם טופלו.
אם כל הטיפולים בשנים האחרונות בוצעו במוסך מסויים, אפשר גם לבקש מבעל הרכב שיקבל העתק חשבוניות מהמוסך (אם הוא לא שמר אותן).

ככל שהרכב עבר יותר ידיים יש סיכוי סביר שיהיה קשה לעקוב אחר היסטוריית הטיפולים, אבל נסה לפחות להגיע לכל הטיפולים בשנתיים האחרונות (+/-).

בדיקות לפני קנייה מומלץ בדרך כלל לעשות במוסך המכיר היטב את סוג הרכב המדובר. תביא בחשבון שכדאי למצוא מוסך כזה באזור שבו נמצא הרכב, אלא אם כן בעל הרכב יהיה מוכן לנסוע רחוק יותר כדי להביאו למוסך אחר.

OriS
10-09-24, 12:40
תודה
אני נוטה להניח את החשבונית מהמוסך באוטו ולזרוק אחרי שהיא מתעופפת ונדרכת כמה פעמים

יש המלצות למוסכים באזור המרכז?
2 שמות שראיתי שחוזרים כאן אבל משנים קודמות, חיפשתי באינטרנט ולא בטוח שהתוצאות חד-משמעיות..
"ארז 4X4" (אתה במקרה?)
"קובי מוסך נשר"

erezgur
10-09-24, 14:37
אמנם גם אני ארז אבל אין קשר ל"ארז 4X4" :)
קובי ממוסך נשר לדעתי כבר עבר לעבוד כשכיר במוסך היבואן בפתח תקווה, אבל יתקנו אותי בעלי רכבי המותג ג'יפ.

ש01
10-09-24, 15:52
היסטוריית טיפולים - במוסך החברה יתנו לך בלחיצת כפתור, כל עוד טופלו במוסכים מורשים (אבל יש מצב שרק אם אתה בעל הרב יתנו לך).

אם אחד הבעלים הקודמים רצה להעלים משהו - הלך למוסך אחר/סדנה כלשהי ואתה לא תדע על כך.

לגבי בדיקה,
מהיכן בעל הרכב הנוכחי?
אם הוא מוכן להדרים עד אשקלון, אני ממליץ בחום על בועז רפאלי ואייל רגב - דר. בשטח.

אמוץ נ.
10-09-24, 15:59
אמנם גם אני ארז אבל אין קשר ל"ארז 4X4" :)
קובי ממוסך נשר לדעתי כבר עבר לעבוד כשכיר במוסך היבואן בפתח תקווה, אבל יתקנו אותי בעלי רכבי המותג ג'יפ.

אתה צודק לגבי קובי.
אני לא יודע אם במסגרת החדשה הוא יכול לבצע בדיקות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

OriS
10-09-24, 16:10
היסטוריית טיפולים - במוסך החברה יתנו לך בלחיצת כפתור, כל עוד טופלו במוסכים מורשים (אבל יש מצב שרק אם אתה בעל הרב יתנו לך).

אם אחד הבעלים הקודמים רצה להעלים משהו - הלך למוסך אחר/סדנה כלשהי ואתה לא תדע על כך.

לגבי בדיקה,
מהיכן בעל הרכב הנוכחי?
אם הוא מוכן להדרים עד אשקלון, אני ממליץ בחום על בועז רפאלי ואייל רגב - דר. בשטח.

אני מאשקלון, אז כבר טוב לשמוע שיש מוסך מומלץ בקרבה.
בדקתי עם סניף מסוים של סמלת(לא מכיר אותם מהעבר) ובעוד שלא מציעים בדיקה (צפוי) היו נחמדים ואמרו שכן שווה לנסות להגיע פיזית עם הרכב.
הנוכחי מאזור המרכז, לא בטוח אם רלוונטי להגיע עד לכאן לבדיקה. אתה חושב שזה שווה את הנסיעה?
אשאיר את זה כאופציה בנוסף או בנפרד לבדיקה הראשית

ש01
10-09-24, 16:57
בועז ואייל אינם מוסך מורשה אבל מתמחים ב ומטפלים כמעט אך ורק במותג ג'יפ.
מאוד מקצועי.
שירות מצויין.

וקצת ציונות - שניהם מנתיב העשרה..

erezgur
10-09-24, 17:29
אם אפשר טיפה לדייק -
יש מוסך מורשה (מטעם משרד התחבורה)
יש מוסכי היבואן שהם כמובן מוסכים מורשים ממשרד התחבורה.

אין כיום חובה לטפל ברכב במוסכי היבואן, ובוודאי שלאחר תום תקופת האחריות רבים בוחרים לטפל ברכב במוסכים שאינן מוסכי היבואן.

OriS
10-09-24, 18:22
בינתיים גם המוסכים המליצו לקחת תחילה למכון בדיקה ואז להגיע ל"השלמה" אצלם. -נשקול גם את זה בהתאם להיקף הבדיקה.

יש המלצות למכוני בדיקה באזור המרכז? לא הייתי מעולם.

erezgur
10-09-24, 18:30
לא הייתי מעולם.

אז תכין את עצמך נפשית למה שתקבל - גיליון מלא רג'קטים, מנוע לא תקין, גיר לא תקין, מכות ושריטות בפח, רעשים במתלים, ועוד ועוד...
זה מסמך שבעיקר מכוון לכסת"ח את המכון.
חשוב לנסות להבין מה באמת חמור ומה פחות - להקשיב טוב טוב למה שהבוחן אומר בע"פ בשיחת הסיכום ולא רק מה שרשום במסמך הבדיקה.

נסה מראש להגיע עם המוכר להבנה לגבי משמעות הפגמים שיתגלו בבדיקה על מחיר הקניה.

למשל:
1. רק אם המוכר מתחייב שהרכב לא עבר תאונה משמעותית, שהמנוע והגיר תקינים - רק אז מתקדמים לבדיקה במכון.
2. אם עלות תיקון הפגמים שיתגלו 2500 - 6000 שח (למשל, כמובן) - המוכר מוריד מהמחיר את עלות התיקון. אם עלות התיקון מעל 6000 שח - העסקה מבוטלת.

הסכמות כאלו, בשלב "זכרון הדברים", יעזרו לך לסנן רכבים (או יותר נכון - בעלי רכב) שלא כדאי לרכוש וג יאפשרו לך לגדר את עלות הרכישה.

איל מ
10-09-24, 20:12
הייתי מוותר מראש על בדיקה במכון. חוץ מלתת תמונת מצב על תאונות ותיקוני פח, לא תמצא שם יותר מדי.
בדיקה במוסך שמתמחה בסוג הרכב שקונים, הרבה יותר יעילה בעיני.

ש01
11-09-24, 14:01
יצא כבר כמה פעמים שחברים שלחו אלי סיכום מכון עם "מה דעתך?"
(משום מה הם חושבים שאני מבין משהו בנושא)

בגדול, מה שתראה שם הוא (כמעט) גרוטאה שצריכה להיזרק לגריטה.
לפני דובר על שריטות וכד',
יהיו גם נזילות שמן, רעידות בגיר, הזעות, צלצולים, חופשים, מערכת היגוי שנדרשת לכוונון ועוד ועוד...

כמו שנאמר - הדבר היחיד שתקבל אינדיקציה סבירה זה על תאונות ותיקוני פח.
אם המוכר אמין - אתה תדע כבר מראש.

תדע לסנן את המוץ מהתבן או להציג למשהו שיודע ומבין.

בהצלחה

אורי ק.
11-09-24, 15:34
לגבי בדיקה,
מהיכן בעל הרכב הנוכחי?
אם הוא מוכן להדרים עד אשקלון, אני ממליץ בחום על בועז רפאלי ואייל רגב - דר. בשטח.

+++ להמלצה על בועז.
גם אני בדקתי אצלו WK2 לפני שקניתי (ואני מהצפון)
זכית שזה גם קרוב למקום מגוריך בהיבט הטיפולים השוטפים.

RBRB
14-09-24, 17:06
מוסך אורן מערכות ביבנה. מכירים היטב את דגמי ג'יפ השונים ומאמין שאפשר לבצע אצלם בדיקה. תפנה אליהם.

אני כמוך, לא ביצעתי בדיקות במוסכים ובטח שלא במכוני בדיקה מיותרים בקניות הרכבים שלנו, גם לא באחרון שבהם לפני חודשים ספורים - WK2 מודל 2012 אבל עם מנוע 3.6. קיים ידע טכני בסיסי שהתבססתי עליו + בדיקה של עבר ביטוחי, חובה חובה חובה (כך גם נמנעתי מנסיעה מיותרת לרכב מסויים).

הרכב הזה לא מוגדר כ"לא אמין" כמו מותג ספציפי אחר, אבל יש כל מיני קטנות שסביר שיפגשו אותך (רדיאטור מתפגר ונוזל בגיל הזה, קולר שמן מנוע, משולשים כמובן שעדיפות גבוהה מאוד למקורי, בולמים וכו'). אם קיים ידע טכני ויכולת לטפל לבד הפער יהיה עצום, הפרשים של אלפים לעבודות שהן לא באמת מסובכות.

בקהילה של WK2 יש את את שימי בן בנישתי שיש לו WK2 עם מנוע 5.7, הוא אוהב לייעץ ולהתקשקש. תוכל למצוא את הטלפון שלו בקלות ברשת.

-->