PDA

צפייה בגרסה מלאה : פינוק למוסו: מוט מייצב מתנתק



ehudzeelim
12-09-24, 18:30
האביזרים הדרושים:
מיסב קצה מתגרז - 12 מ"מ
מוט הברגה 12ֳ—1.75
צינור אלומיניום דק דופן בקוטר 15 מ"מ
שייבות גדולות, אומים מתאימים

1. חיתוך מוט ההברגה לאורך הרצוי, אני חתכתי ככה שיהיה ארוך מהלינק המקורי בכ-1.5 ס"מ, בגלל שהרכב מוגבה.

147529

2. חיתוך צינור האלומיניום כך שיכסה את התבריג בין שני קצוות הלינק,
3. התאמת בורג, שיתאים באורך לחיבור קבוע למוט מייצב, וגם להכנסת מיסב הקצה ויישאר קצת מרווח לאבטחה עם פין נשלף (הפין הזה הופך את הלינק למתנתק בקלות)
4. קדיחת חור בבורג.
5. הוספת שייבות במקומות הנכונים כמו שאפשר לראות בתמונות:

147533

147530

147534

147531

147532

בהמשך הרכבה והתרשמות...

ehudzeelim
13-09-24, 15:52
תודה ארז 💪

ehudzeelim
20-09-24, 18:10
אז ניסיתי להרחיב את החור במוט המייצב,
מקדח 12 מ"מ רגיל לא מדגדג את החומר הקשה.

אולי אתם יודעים, איזה מקדח או כלי הכי יתאים להרחבת החור ב-2 מ"מ?

147706

asafk
20-09-24, 18:32
שתי אפשרויות
על מקדחת עמוד לאט לאט.
כרסום אצבע עם ראש כיפתי.

איזה קוטר אתה צריך? 12?

אסף.

שולץ האיום
20-09-24, 20:51
שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.

JustDoB
21-09-24, 00:05
שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.+1

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ehudzeelim
21-09-24, 10:33
שתי אפשרויות
על מקדחת עמוד לאט לאט.
כרסום אצבע עם ראש כיפתי.

איזה קוטר אתה צריך? 12?

אסף.

אז בכל מקרה אני חייב לפרק את המוט מהרכב? או שאת הכרסום אפשר לעשות עם מקדחה רגילה?

- - - Updated - - -


שאפו על היצירתיות ועל היוזמה.

תודה על הפירגון

- - - Updated - - -


+1

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ושוב תודה

ד ו ר ו ן
21-09-24, 10:43
תן תמונות של הרכב מחובר/מנותק.

ehudzeelim
21-09-24, 11:06
בינתיים יש תמונה רק של ה"לפני" (מחובר)
כשאסיים יהיה גם ה"אחרי"..

147708

opl
21-09-24, 13:36
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות. במיוחד ברכבים שנועלים קדימה בצורה זו או אחרת.
לא יודע איך זה במוסו אבל כן ממליץ להיות מוכן לסיטואציה עם חלפים.
147709

ד ו ר ו ן
21-09-24, 14:18
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות.

למה שזה ישנה?

ehudzeelim
21-09-24, 17:47
אחלה ביצוע, הרבה מתלי IFS לא יאהבו להיות נטולי מוט מייצב, ראשונים להישבר יהיו תפוחי ההיגוי, אחריהם ציריות. במיוחד ברכבים שנועלים קדימה בצורה זו או אחרת.
לא יודע איך זה במוסו אבל כן ממליץ להיות מוכן לסיטואציה עם חלפים.
147709

אין בעיה עם חלקים, אבל כמובן שהמטרה היא לא לשבור שום דבר 😁
כמו דורון אני לא רואה סיבה ממשית לשבירות, לא הגדלתי מהלך מתלה, אז בגדול התנועה מעלה-מטה מוגבלת בתחום המקורי.
אולי אתה מתכוון שאחרי הניתוק מהלך המתלה בפועל יהיה יותר גדול כי הוא לא מוגבל על ידי הצד השני? למרות זאת אני מקווה שכל עוד שזה בתחום מהלך המקורי שהרכב תוכנן אליו, לא ניתקל בהפתעות.
תפוח הגה ספייר יש תמיד ברכב ליתר ביטחון 🙂*↔️

asafk
21-09-24, 18:40
אז בכל מקרה אני חייב לפרק את המוט מהרכב? או שאת הכרסום אפשר לעשות עם מקדחה רגילה?

- - - Updated - - -



תודה על הפירגון

- - - Updated - - -



ושוב תודהאת העבודה עם הכנסות תוכל לעשות על הרכב אם אתה עובד ממש יציב ולאט ועם שמן או אמולסיה.

אסף.

איל מ
21-09-24, 19:00
אין בעיה עם חלקים, אבל כמובן שהמטרה היא לא לשבור שום דבר 😁
כמו דורון אני לא רואה סיבה ממשית לשבירות, לא הגדלתי מהלך מתלה, אז בגדול התנועה מעלה-מטה מוגבלת בתחום המקורי.
אולי אתה מתכוון שאחרי הניתוק מהלך המתלה בפועל יהיה יותר גדול כי הוא לא מוגבל על ידי הצד השני? למרות זאת אני מקווה שכל עוד שזה בתחום מהלך המקורי שהרכב תוכנן אליו, לא ניתקל בהפתעות.
תפוח הגה ספייר יש תמיד ברכב ליתר ביטחון 🙂*↔️

אמנם במתלה אחר לגמרי, אבל אצלי, בפירוק מוט מייצב, הבולמים והקפיצים נפתחים ונסגרים הרבה יותר, ומגיעים לסוף מהלך הרבה יותר מהר. בifs זה בהחלט מעמיס יותר על הבולג'וינטים.

נמרוד
21-09-24, 19:06
אז ניסיתי להרחיב את החור במוט המייצב,
מקדח 12 מ"מ רגיל לא מדגדג את החומר הקשה.

אולי אתם יודעים, איזה מקדח או כלי הכי יתאים להרחבת החור ב-2 מ"מ?

147706

אם כל כך קשה להגדיל את החור, למה בחרת בבורג/מיסב קצה גדול יותר?

זה גם לא יאפשר לך להחזיר מצב לקדמותו לתפוח הקוני המקורי (אם אני מבין נכון את התמונות).

ד ו ר ו ן
21-09-24, 20:19
אמנם במתלה אחר לגמרי, אבל אצלי, בפירוק מוט מייצב, הבולמים והקפיצים נפתחים ונסגרים הרבה יותר, ומגיעים לסוף מהלך הרבה יותר מהר. בifs זה בהחלט מעמיס יותר על הבולג'וינטים.

במתלה נפרד טווח העבודה לא משתנה בין המעצורים.

במתלה סרן חי המוט מייצב בד״כ מגביל פתוחה כי הוא קצר יותר ברדיוס תנועה.
גם אצלי במתלה עלים עם סרן חי יש הבדל גדול בניתוק.

איל מ
21-09-24, 20:40
ממה שאני רואה אצל חברים עם ifs, כשהמוט מנותק המתלים שלהם מגיעים הרבה יותר לקצה מהלך, וגם, בנסיעה מהירה (חריצים וכו) הפתיחות והסגירות יותר אלימות. מה לעשות, זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.

ד ו ר ו ן
21-09-24, 21:05
זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.
אופן חיבור המייצב מבטל את ההשפעה שלו כשהגלגלים עולים/יורדים יחד.

ניתוק המוט מאפשר לגלגל יחיד להגיע לקצה מהלך בלי קשר למקבילו.
אבל זה לא מוסיף מהלך נוסף מעבר למקור.
אני כן רואה מצב בו ההתנגדות של המוט (סוג של קפיץ פיתול) משכך קצת כניסה של צד אחד כי הוא מתנגד לכניסה/פתיחה.

ehudzeelim
21-09-24, 21:12
אם כל כך קשה להגדיל את החור, למה בחרת בבורג/מיסב קצה גדול יותר?

זה גם לא יאפשר לך להחזיר מצב לקדמותו לתפוח הקוני המקורי (אם אני מבין נכון את התמונות).

רציתי מיסב יותר מסיבי, ב- 10 מ"מ גם הכדור קטן וחלש יותר.
בכל מקרה לא תהיה בעיה להחזיר למצב הקודם, זה חור רגיל ולא קוני, החיבור הוא בהידוק אום ובורג ולא בחיכוך.

- - - Updated - - -


ממה שאני רואה אצל חברים עם ifs, כשהמוט מנותק המתלים שלהם מגיעים הרבה יותר לקצה מהלך, וגם, בנסיעה מהירה (חריצים וכו) הפתיחות והסגירות יותר אלימות. מה לעשות, זה בדיוק מה שהמייצב עושה. אני משוכנע שזה מעמיס מאוד על הבולג'וינטים.

כן זה הגיוני, כל צד הופך חופשי יותר. מבחינת הבולג'וינטים במוסו זה החלק האחרון שאני מודאג לגביו, הם מסיביים ביותר. כך גם המשולשים, וגם המוטות פיתול אצלי הם אוסטרליים מחוזקים.
ובאופן כללי אני נוהג רגוע ולא ממהר בשטח אז כנראה שהבעיות האלה פחות רלוונטיות עבורי.

opl
22-09-24, 11:34
אני הייתי עושה ניסוי, האם בתמונה שהעלת המתלה פתוח עד הסוף? על הגובל? או שמשהו עוצר אותו(מה שלום הגובל, שלם? קיים?) ואז משווה לאותו מצב ללא מייצב מחובר. מה שאני ראיתי (ברכבים אחרים) הוא שהמתלה מבלה בזוויות חדות יותר, יותר זמן ואז פעמון אומר אדיוס, תפוחים מתעקמים.

ehudzeelim
22-09-24, 17:56
אני הייתי עושה ניסוי, האם בתמונה שהעלת המתלה פתוח עד הסוף? על הגובל? או שמשהו עוצר אותו(מה שלום הגובל, שלם? קיים?) ואז משווה לאותו מצב ללא מייצב מחובר. מה שאני ראיתי (ברכבים אחרים) הוא שהמתלה מבלה בזוויות חדות יותר, יותר זמן ואז פעמון אומר אדיוס, תפוחים מתעקמים.

בהצלחה המתלה נפתח עד הסוף, המשולש העליון נשען על הגובל, רואים בתמונה.
מבחינת זכויות זה לא משנה, כי גם עכשיו המתלה מגיע לסוף מהלך.אבל זה באמת מעלה תהיות לגבי היעילות של ניתוק המייצב, אבל ננסה- ונראה איך זה מרגיש.

147711

opl
22-09-24, 18:09
אתה משתשמש בניתוק המהיר כי אתה רוצה לשמור את יתרונות המוט בנסיעת כביש או בגלל שאתה רוצה כמה שפחות בעיות בטסט? הכוונה שלי היא - אולי פשוט תגדיל את המוט עוד מעבר למה שכבר הגדלת - שיראה שהוא שם כשבפועל הוא לא במשחק

asafk
22-09-24, 19:10
המייצב לא מונע מהלך פתילה או סגירה עד סופו.
המייצב לוקח מתלה נפרד ןהופך אותו ללא לגמרי נפרד, כלומר מגביל את פתיחת הצד האחד ביחס לסגירת הצד האחר וההיפך. במילים אחרות על הליפט המתלה ייפתח עד הסוף אבל בהצלבה מלאה או שהפתיחה תוגבל או הסגירה. מה שיוגבל וכמה י גבל - בהתאם לחלוקת המשקל.
המטרה היא לא למנוע מהלך אלא למנוע גילגול של הרכב תחת כוח צנטריפוגלי בעקומה בכביש.
לכן אם מהלך המתלה לא השתנה וגם לא נקודת העבודה שלו אין שינוי בחוויה של הפעמונים או הבולג'וינטים או התפוחים. אבל אם יחד עם ניתוק המייצב גם הגיע שינוי במתלה כזה שמשנה את נקודת העבודה (למשל סתם הגבהה סטנדרטית שמשנה את זווית הפעמונים והבולג'ויטים והתפוחים) אז כל המתלה ייראה בלאי גבוה יותר - עם או בלי ניתוק המייצב ולא כתוצאה ממנו.

אסף.

ehudzeelim
22-09-24, 19:50
אתה משתשמש בניתוק המהיר כי אתה רוצה לשמור את יתרונות המוט בנסיעת כביש או בגלל שאתה רוצה כמה שפחות בעיות בטסט? הכוונה שלי היא - אולי פשוט תגדיל את המוט עוד מעבר למה שכבר הגדלת - שיראה שהוא שם כשבפועל הוא לא במשחק

כן, רוצה לשמור על מצב אידיאלי בכביש, עם אפשרות לשיפור בשטח.
למה שהארכת הלינקים תוציא אותו מהמשחק? הוא יתפקד בדיוק באותו אופן רק המיקום שלו יהיה קצת יותר גבוה.

- - - Updated - - -


המייצב לא מונע מהלך פתילה או סגירה עד סופו.
המייצב לוקח מתלה נפרד ןהופך אותו ללא לגמרי נפרד, כלומר מגביל את פתיחת הצד האחד ביחס לסגירת הצד האחר וההיפך. במילים אחרות על הליפט המתלה ייפתח עד הסוף אבל בהצלבה מלאה או שהפתיחה תוגבל או הסגירה. מה שיוגבל וכמה י גבל - בהתאם לחלוקת המשקל.
המטרה היא לא למנוע מהלך אלא למנוע גילגול של הרכב תחת כוח צנטריפוגלי בעקומה בכביש.
לכן אם מהלך המתלה לא השתנה וגם לא נקודת העבודה שלו אין שינוי בחוויה של הפעמונים או הבולג'וינטים או התפוחים. אבל אם יחד עם ניתוק המייצב גם הגיע שינוי במתלה כזה שמשנה את נקודת העבודה (למשל סתם הגבהה סטנדרטית שמשנה את זווית הפעמונים והבולג'ויטים והתפוחים) אז כל המתלה ייראה בלאי גבוה יותר - עם או בלי ניתוק המייצב ולא כתוצאה ממנו.

אסף.

זאת הכוונה, לראות כמה שיפור יהיה בהפרש הפתיחה/סגירה בין הצדדים כשהמוט מייצב מנותק, ועד כמה זה יהיה מורגש.
יש גם עניין של נסיעה בדרך משובשת שמאפשרת מתלה עצמאי חופשי יותר, נניח בכניסה לבור עם גלגל אחד, אין לי מושג עד כמה זה יורגש כשיפור וגם את זה נבדוק.
כמובן שאני לא משנה שום דבר נוסף, רוצה לבודד את המשתנה הזה בלבד.

ד ו ר ו ן
22-09-24, 21:45
עוד אפקט חיובי של ניתוק המוט הוא עבודת מתלים נפרדת באמת בין הצדדים.
בשטח זה מורגש בהפחתת הטלטול מצד לצד כשהמוט מנסה ליישר את הרכב כל הזמן.

ehudzeelim
27-09-24, 21:18
היום פירקתי את המוט מייצב ובדקתי קצת איך זה משפיע,
אז כן המתלה בצד שתחת עומס נסגר יותר (הבדל של בערך 5 ס"מ לעומת המצב לפני הניתוק, כמעט מגיע לכנף)
(חדי העין יבחינו בהבדל במרחק של הגלגל הקדמי מהכנף, בתמונות)
ובכללי הנסיעה פחות קשה בשטח, לפחות זו התחושה, יותר "אמריקאית".
ניסיתי גם בכביש ולא הרגשתי הבדל משמעותי, עשיתי כמה שבירות עם ההגה והכל הרגיש לי רגיל.
אפשר לראות בתמונות את המתלה הקדמי, לפני ואחרי:

לפני:

147731

ואחרי:
147734
147733

ד ו ר ו ן
28-09-24, 07:04
ובכללי הנסיעה פחות קשה בשטח, לפחות זו התחושה, יותר "אמריקאית".
ניסיתי גם בכביש ולא הרגשתי הבדל משמעותי, עשיתי כמה שבירות עם ההגה והכל הרגיש לי רגיל.

זה ההבדל הכי מורגש מבחינתי אצלי כשמנותק.
הנסיעה זורמת והרכב פחות מטלטל לצדדים.

לגבי הכביש, ניסית עמוס או ריק?

עוד מצב מורגש הוא בלימה חזקה כשעמוסים.

ehudzeelim
28-09-24, 10:47
זה ההבדל הכי מורגש מבחינתי אצלי כשמנותק.
הנסיעה זורמת והרכב פחות מטלטל לצדדים.

לגבי הכביש, ניסית עמוס או ריק?

עוד מצב מורגש הוא בלימה חזקה כשעמוסים.

לא עמוס, אבל יש איזה 200 קילו על האוטו,
כמובן שבכביש המוט יהיה מחובר אז לא בדקתי יותר מדי, רק בשביל להבין על מה מדובר

איל מ
28-09-24, 15:13
כשפירקתי אצלי מוט מייצב גם עשיתי ניסויים, וגם לי הרגיש שבכביש זה פחות מורגש ממה שאפשר היה לצפות.
אבל כמו שכתב דורון, כשעודים מניפולציות חזקות יותר עם בלימה, זה מורגש יותר.
אני הרגשתי את ההבדל דווקא כשחיברתי בחזרה.
רוצה לציין שאצלי כשהאוטו עם מוט מחובר, בכביש, הוא יציב מאוד, ולא מגלגל כמו רכבים אחרים בעלי סרן קדמי קשיח שעימם יש לי נסיון.

ehudzeelim
28-09-24, 15:24
דיברתי עם מישהו קצת יותר מנוסה ממני,
הוא אומר שבגלל שהרכב עם קפיצים מחוזקים מקדימה, הניתוק יהיה הרבה פחות מורגש ממצב מקורי.
והקשיחות מייתרת ברמה כזו או אחרת את הצורך במייצב.
נשמע הגיוני

ד ו ר ו ן
28-09-24, 18:46
דיברתי עם מישהו קצת יותר מנוסה ממני,
הוא אומר שבגלל שהרכב עם קפיצים מחוזקים מקדימה, הניתוק יהיה הרבה פחות מורגש ממצב מקורי.
והקשיחות מייתרת ברמה כזו או אחרת את הצורך במייצב.
נשמע הגיוני

הצילום שלך על ההבדל במהלך מוכיח אחרת.

המוט המייצב עובד במצב מסויים של גלגול, ומתווסף לקפיץ הקיים.
הוא לא מתבטל. אולי פחות דומיננטי אבל בהתייחס לזה שהרגשת הבדל ברור בשטח, זה אומר בהכרח שיש לו השפעה גם עם הקפיצים הקשיחים.

אצלי יש קפיצים HD וההבדל עדיין ניכר בשטח לחיוב ובכביש לשלילה, במיוחד כשעמוס ובתמרון ובלימה יחד.
אני מקפיד להשאיר מחובר בכביש.

ehudzeelim
29-09-24, 21:30
אני נוטה להסכים איתך, בעומס גבוה כנראה ההבדל קיים.
אבל המהלך הרבה יותר מוגבל יחסית לסרן חי, אז הכל יותר מתון.

ehudzeelim
01-10-24, 21:22
השוואה נוספת,
עם ובלי מייצב, הפעם באותו שביל ובאותה הצלבה. ההבדל ברור מאד ומשמעותי

147744

ד ו ר ו ן
01-10-24, 21:46
יפה.
עוד הוכחה שהמוט עושה עבודה, גם בכביש..

opl
02-10-24, 08:15
אני מודה שאני לא הכי עוקב אחרי השרשור.

העלת תמונה שבה עם המוט המייצב המתלה מגיע לגובל. ועכשיו בהשוואה רואים שיש אקסטרא מהלך.
"מבחינת זכויות זה לא משנה, כי גם עכשיו המתלה מגיע לסוף מהלך"

גם רואים שעכשיו הכל עובד בזוויות חדות יותר, פחות חדות ממה שאני זוכר בפאגרו בלי מייצב קידמי אבל לי אישית וויזואלתי נראה שהצריה אולי קצרה יותר ממה שזכור לי שם.

ehudzeelim
02-10-24, 08:59
אני מודה שאני לא הכי עוקב אחרי השרשור.

העלת תמונה שבה עם המוט המייצב המתלה מגיע לגובל. ועכשיו בהשוואה רואים שיש אקסטרא מהלך.
"מבחינת זכויות זה לא משנה, כי גם עכשיו המתלה מגיע לסוף מהלך"

גם רואים שעכשיו הכל עובד בזוויות חדות יותר, פחות חדות ממה שאני זוכר בפאגרו בלי מייצב קידמי אבל לי אישית וויזואלתי נראה שהצריה אולי קצרה יותר ממה שזכור לי שם.

ההבדל הוא בצד הסגור (בגלגל השמאלי בתמונה האחרונה שהעלתי בתגובה 33).
הצד הסגור פשוט נסגר יותר ללא במייצב.
בצד הפתוח אין הבדל, עם או בלי מייצב הפתיחה היא מקסימלית.
לכן למעשה אין הבדל בזוויות המקסימליות שהמתלה מגיע אליהן, אלא רק בהפרש הפתיחה/סגירה בין הצדדים.

איל מ
02-10-24, 19:08
ההבדל הוא בעליה, בה על המתלה הקדמי אין הרבה משקל.
אזי, אתה מצליב בקלות יתרה. המהלך הנוסף שהניתוק מאפשר, מספיק כדי להניח גלגל על הרצפה ולמנוע את סחרורו.

ehudzeelim
03-10-24, 12:15
ההבדל הוא בעליה, בה על המתלה הקדמי אין הרבה משקל.
אזי, אתה מצליב בקלות יתרה. המהלך הנוסף שהניתוק מאפשר, מספיק כדי להניח גלגל על הרצפה ולמנוע את סחרורו.

יש השפעה גם על המתלה האחורי, כל האופן שבו המתלים מתנהגים בעקבות הניתוק, קדימה ואחורה, משתנה.
השינוי בחלוקת המשקל בין הקדימה לאחורה מעניינת, נדמה לי שדובר על זה בסרטון שעלה כאן באיזה שרשור בזמנו.
זה גם קשור לסיבה בגינה ב-ifs עדיף ניתוק מייצב רק מקדימה, זה מוביל לתוצאות הכי טובות מבחינת ההצלבה המירבית.

שולץ האיום
03-10-24, 13:05
תוספות שלי לעניין, גם אם רק לסבר את האוזן.

מהנסיון שלי, ניתוק מוט מייצב בסרן חי (רוביקון JL) לא רק תורם לאחיזה במצבים מסויימים, הוא גם משפר את הנוחות באופן מורגש מאוד.
הרכב הרבה פחות קופצני וקשה, ויותר בולע בורות ומהמורות.
לכן בשטח, זה כבר הרגל אצלי, מנתק מייד את המוט.
ברירת מחדל של מחשב הרכב היא להחזיר אותו אטומטית מעל מהירות מסויימת, כדי למנוע מצב שחזרת לכביש ושכחת. גם בזה יש כאלה שמשנים את המהירות או מבטלים לגמרי באמצעות טייזר.
אחלה פיצ׳ר מבחינתי, מרגיש אחד הטובים הכפתור הזה.

בנוסף,
ראיתי שחברת Apex הוציאה בולמים ייחודיים למוט הזה, מותאמים ל JL.
זה כבר מעניין, מהסיבה שכל מוצר של היצרן הזה איכותי בטירוף.
אין סוף…כמו שאני אוהב את זה.

- - - Updated - - -

https://www.facebook.com/share/r/BbjFtD2kVU9eKqrU/?mibextid=UalRPS

- - - Updated - - -



https://www.apexdesignsusa.com/products/airlynx-jeep-jl-jt-jk

-->