התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) פלוגת מילואים מעוניינת לרכוש רכב שטח פלוגתי- נשמח לנסיונכם



NoamPorat
12-09-24, 19:13
שלום
אנחנו פלוגת מילואים, חי''רניקים, לא חשוב השיוך, ורובנו מגוייסים און-אוף כבר מאוקטובר.
אחרי חודשים אינטנסיביים בעזה, אנו נמצאים כעת באזור הצפון ומידי פעם מנויידים גם לגזרות אחרות. לא משתפים אותנו בתוכניות, אבל ההנחה היא שאנחנו מיועדים להתנחל בגזרה הצפונית.
מכיוון ש 75 שנים אינן זמן מספיק לצה''ל להתארגן לוגיסטית, אנחנו מוצאים את עצמנו לא אחת בתנאים בעייתיים, בעיקר בתחום של ניוד לוגיסטיקה ואנרגיה לסוגיה. רובנו הסבנו נזקים כאלה ואחרים לרכבים הפרטיים (במקרים בהם הרכבים איתנו) בשל הובלות ציוד, הסעת חברים ולוגיסטיקה ועוד, וכמובן שאף אחד לא מפצה אותנו בגין כך.
יש רכבים לוגיסטיים של הגדוד, אבל כל הפעלה שלהם דורשת אישורים ובירוקרטיה מתישה.
בסיעור מוחות פלוגתי, החלטנו שנרכוש במשותף רכב שטח כלשהו, עדיפות לטנדר דיזל. הרכב ירשם כחוק על שם אחד מאנשי הפלוגה.
אספנו כ 50K ש''ח, ויש לנו הבטחה מתורמים לעוד משהו בסדר גודל של 10-20K ש''ח.
להלן הצרכים העיקריים מהרכב:
1. אמינות מעל הכל. הרכב אמור לשמש גם כתחנת כח נייחת/ניידת, ואמור לפעול ברוב שעות היממה גם כגנרטור, דהיינו בהילוך סרק בסמוך אלינו. ברשותנו ממירי מתח, אביזרי 12+24 וולט לתאורה ולשימושים נוספים. כמובן שחייב להיות מנוע דיזל, שכן זהו הדלק הזמין לנו ללא הגבלה.
גנרטורים הם אופציה פחות טובה עבורנו בשל הצורך לתחזקם, רוב הקלים הם בעיקר בנזין, ובמיוחד בשל העובדה כי במקומות רבים אנו לא יכולים להפעילם בשל הרעש. מנוע רכב מטרטר באופן שקט יותר ולא אמורה להיות בעיה בעניין.
2. עלויות תחזוקה נמוכות, בעיקר בהיבט החלפים. יש לנו שני מכונאי רכב בפלוגה שיכולים לעשות את רוב הטיפולים בעצמם, כך שהרכיב העיקרי הוא עלות החלפים. עדיף רכב פשוט ללא אלקטרוניקה מיותרת (יש פלאגים-פלטינות עדיין?)
3. יכולת שטח טובה. לא חייב להיות גורס סלעים שכן רוב הזמן גם יהיה עליו ציוד, אבל צריך לדעת להתמודד עם שבילים בוציים בחורף הבא עלינו לטובה בצפון, וכן יכולת בשטח טרשי מוגבל. הרכב לא מיועד לעבירות אלא רק לסיוע לוגיסטי כמו גם הקפצות לתחנות הסעה, קניות וכו'. (כאמור, לא תמיד אנחנו סמוכים לרכבים הפרטיים)
4. אפשרות לשיפור יכולות כגון החלפת צמיגים, אולי הגבהה קלה. רצוי שהדבר לא ידרוש בירוקרטיה רבה וכמובן שניתן לרשום הכל ברישיון הרכב.

עדיין מתדיינים באם לעשות ביטוח מקיף. הנטייה היא לחובה וצד ג' בשלב זה.
חיילי הפלוגה יודו לעצותכם בעניין. כאמור התקציב 50-70K ש''ח על פי התעדוף דלעיל.
תודה לכולם.

איל מ
12-09-24, 20:20
אני לא אביע דעתי על הסיטואציה הקצת הזויה, שכן זה גם לא ענייני וגם יוביל לדיון מיותר וכנראה גם מתלהם,
אבל קחו בחשבון שהפעלת הרכב כגנרטור, ובמיוחד רכב ישן, יגמרו אותו. יש לי נסיון רע עם זה ברכבים צבאיים.
זה לא רק פיוח המנוע, זה גם עומס על מערכת הטעינה.
אם יש לכם גנרטורים עדיף. ובוודאי שעדיף דיזל.
אם אין לכם, אז הגיע הזמן שהרספ/מפקדה יתחילו לטפל בכם כי הצבא מלא בגנרטורים. יש כמו זבל. ואם המנהלה אצלכם לא מתפקדת, אז כדאי לפתוח שרשור באתר של נציב קבילות החיילים.

erezgur
12-09-24, 20:24
העברתי לתת הפורום הרלוונטי.

אני חושש שהציפיה לרכב עם אמינות גבוהה, עלויות אחזקה נמוכות, תקציב צנוע יחסית, שינוי מידת צמיגים ללא בירוקרטיה וכו' - יובילו לאכזבה...

נסו לבדוק אולי דאצ'יה דאסטר 4x4 ידנית. אמנם ללא הילוך כח אבל יש סיכוי טוב שתבפיק לצרכים שציינת.

נשלח מהנייד

NoamPorat
12-09-24, 20:39
אני לא אביע דעתי על הסיטואציה הקצת הזויה, שכן זה גם לא ענייני וגם יוביל לדיון מיותר וכנראה גם מתלהם,
אבל קחו בחשבון שהפעלת הרכב כגנרטור, ובמיוחד רכב ישן, יגמרו אותו. יש לי נסיון רע עם זה ברכבים צבאיים.
זה לא רק פיוח המנוע, זה גם עומס על מערכת הטעינה.
אם יש לכם גנרטורים עדיף. ובוודאי שעדיף דיזל.
אם אין לכם, אז הגיע הזמן שהרספ/מפקדה יתחילו לטפל בכם כי הצבא מלא בגנרטורים. יש כמו זבל. ואם המנהלה אצלכם לא מתפקדת, אז כדאי לפתוח שרשור באתר של נציב קבילות החיילים.

תודה. יש גנרטורים בשפע. בנזין. דיזל יש אבל שוקל מעל 100 קילו. בכל מקרה, ברוב המקרים אין אישור להפעיל גנרטור.
באשר לרעיון ולנחיצות, תאמין לי שכולנו סברנו בהתחלה שזה הזוי, אבל למעשה המצב רק מחמיר, ולקראת החורף אנו לא צפויים לשיפור. היה פעם מצב תלוש שאיזה חפ''ק מח''ט (שלא קשור אלינו) התמקם כ 50 מטרים מאיתנו עם גנרטורים, מיזוג באוהל המח''ט, טלויזיה ומה לא. ביקשנו רק למשוך כבל מאריך (שלנו) וסורבנו. למה? ככה.
בכל מקרה, תנופת התרומות של תחילת המלחמה חלפה ועברה, וכעת אנו נערכים לתקופת המתנה או מלחמת התשה ממושכת. מה יהיה? לא יודעים, אבל מנסים להערך.

asafk
12-09-24, 21:21
זה ייגמר בסאנגגיאנג.....

אסף.

מויש
13-09-24, 01:13
הצעה א' - דאסטר דיזל 4x4 משנים 16-17 יעלה כ45k. יישור קו 5k. עגלה נגררת קטנה 5k. גנרטור דיזל מושתק 8kva בכמה אלפים בודדים (מוזמן לפנות אלי בפרטי ואדאג לך למחיר עלות מיבואן)

הצעה ב' - שברולט סילברדו או פורד f350 משנים 2012-2015. + הגנרטור הנ"ל.
חלום של רכב מנהלות אבל עלויות הטיפולים והסכנה לנפילה עם נזק משמעותי גדולים בהרבה.

מה זה משנה משקל הגנרטור?
הוא יושב קבוע בעלה או בארגז של הטנדר.


הצעה כללית - תתחילו להפוך שלוחנות ולעשות שרירים. אני כמוך חייל מילואים ברצף כמעט מאז אוקטובר, היחס שאתה מתאר כאן ממגד ומחט הוא לא סביר ולא מקובל.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

OFF-RoaD
13-09-24, 06:53
יש בצבא דימקסים וטריטונים בערימות, וזה רק מתגבר.

תמצאו איפה שלכם. היא כנראה אצל איזה נגד לוגיסטיקה בחטיבה / אוגדה שיוצא איתה הביתה במקום שתשרת אתכם בשטח. שדרג הפיקוד שלכם יתחיל לדפוק על שולחנות כדי לקבל את מה שמגיע לכם.

הרעיון הזה לא הגיוני.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
13-09-24, 08:49
לכל פלוגה - גם פלוגת מילואים - יש טנדר 4x4 אחד לפחות ועוד רכב מנהלתי חום. הרכב החום עשוי להיות בעייתי כי יש מחסור מסויים אחרי כל כך הרבה ימי לחימה.
במשך שנים הייתי זה שמוודא שכל הכלים הגיעו לכל הפלוגות בחטיבה שלי ואין איזה קצין רכב או נגד תחזוקה ש'שומר עליו' בשבילכם.
אז כמו שנכתב מעלי.... תתחילו לדרוש מה ששלכם.

אסף.

אלעד הריס
13-09-24, 11:04
לא עדיף לכם ליסינג כלשהו?

ZQX
13-09-24, 12:26
ברור שהסיטואציה הזו לא הגיונית בעליל כמו כל השנה האחרונה שהוכח שמה שלא נעשה וניזום ונפעל לבד! לא יקרה לא מהצבא ולא מהמדינה
אבל לעצם הענין
1-אל תרשמו את הרכב על אחד החברים פרטי. ברגע שיהיו קנסות /דוחות+נקודות ממצלמות ולא ידעו מי נהג באותו רגע זה ירשם על בעל הרכב
ולא נעים בכלל...
תחפשו חברה או עמותה שינדבו רישום הרכב עליהם
2-ההצעה של הסלברדו בפרט שכתבת שיש מכונאים בפלוגה נשמע ממש טוב לצרכים שהזכרת(גרירות, העמסה תענוג, מעברים בחורף ועוד ועוד)
ואפילו יכול לגרור את החפ"ק מח"ט
עם הגנרטורים המזגנים הטלווזיה ומה לא...
כבר הרימו פעם אוהל ככה בגבעת חלפון
3-באמת גם סאניאנג מעולה

NoamPorat
13-09-24, 14:46
תודה חברים
יש לא מעט ניואנסים שלא שטחתי כאן.יש רכב 4X4 פלוגתי, אבל כאמור, צריך מערך אישורים לא סביר בכדי להשתמש בו. במקרים רבים הצורך מתייתר במקרה בו התקבל האישור. זאת לא אשמת המ''פ, ולמיטב ידיעתנו גם לא המג''ד.
מי שזוכר ממלחמת לבנון השנייה את מח''טי הפלזמות, זה נראה לי משהו מהדנ'א הזה.
כמובן שיש עוד נושאים להתייחסות כגון כניסת הרכב לאזורים שסגורים לאזרחים. מאחר והרכב רשום כאזרחי, נצטרך להתקמבן עם אישורי כניסה לשטחים סגורים.
מעניין שהבוקר, המ'פ קיבל טלפון מהמג''ד ששאל אותו אם שמע אודות בעיות בנושא מנהלות רכב. לא ברור אם זה צרוף מקרים, אבל המג''ד שמע זאת מאיתנו בערך אחת ליום בחצי השנה האחרונה. גם המ''פ לא הבין מה פשר ההתעניינות החריגה.
אעביר את התובנות והקישור לחברי הפלוגה ונתכנס להחלטה אם ללכת על העניין. נקווה לטוב ושבת שלום וסופ''ש רגוע לכולם.
שוב תודה על הנכונות.

ש01
25-09-24, 12:06
באיחור ניכר ואחרי שנרגעתי מהצחוק...

לפני (הרבה מאוד) שנים,
עת נזקקתי לרכב גדול חזק ו4X4 - ואז הם היו במשורה,
נוצר קשר עם אל"מ כלשהו בקריה, תפקידו במינוי משני היה מח"ט מילואים.
היה לו בסככה CUCV (סוג של שברולט בלייזר של פעם, עם מנוע בשרני, חזות מאיימת שעוזרת להימנע מפקקים בדרך ובכלל, סוג של כיף של אוטו).
הוא שמח לנדב את הרכב שלו לטובתי.

מאותו יום ולמשך זמן רב הרכב שירת אותי נפלא.

אולי זה הכוון?

המשוטט
25-09-24, 14:00
באיחור ניכר ואחרי שנרגעתי מהצחוק...

לפני (הרבה מאוד) שנים,
עת נזקקתי לרכב גדול חזק ו4X4 - ואז הם היו במשורה,
נוצר קשר עם אל"מ כלשהו בקריה, תפקידו במינוי משני היה מח"ט מילואים.
היה לו בסככה CUCV (סוג של שברולט בלייזר של פעם, עם מנוע בשרני, חזות מאיימת שעוזרת להימנע מפקקים בדרך ובכלל, סוג של כיף של אוטו).
הוא שמח לנדב את הרכב שלו לטובתי.

מאותו יום ולמשך זמן רב הרכב שירת אותי נפלא.

אולי זה הכוון?עכשיו הצחקת אותי.....מתנצל מראש

היכולת/רצון של הצבא לנייד ציוד דרוש בין חטיבות
שלא לדבר בין אוגדות/פיקודים שואף ללא קיים



Sent from my SM-S921B using Tapatalk

נדב ש.
25-09-24, 19:12
מעבר לזה שהסיטואציה הזויה ולא הגיונית.
לא הגיוני שלא הזכרתם דודג' ראם.
ועדיף שנתון ישן, לדעתי עד 2013 ללא אוריאה, הכי אמין, הכי פשוט, והוא גם גנרטור עם שע"מ בלוח המכוונים.
ישאר לכם הרבה עודף לתחזוקה.

איל מ
25-09-24, 19:26
האמת,
אם הצבא משלם דלק,
הדודג' ראם (יתכן וגם הפורד והסילברדו, אבל עליהם מעולם לא ביררתי, יש דיבור על אחזקה יותר בעייתית) הוא הכי הרבה אוטו להכי מעט כסף שניתן להשיג.
הם נמכרים במחירי בדיחה.
המינוס-
בעלי הרשיון ג יצטרכו לעשות ביניהם סבב מי נשאר.

ehudzeelim
25-09-24, 19:57
הדודג' ראם (יתכן וגם הפורד והסילברדו, אבל עליהם מעולם לא ביררתי, יש דיבור על אחזקה יותר בעייתית) הוא הכי הרבה אוטו להכי מעט כסף שניתן להשיג.
הם נמכרים במחירי בדיחה.


מעניין למה 🤔

איל מ
25-09-24, 20:12
למה?
כי זה רכב רשיון ג עם הוצאות רישוי ואחזקה של משאית.
לבעלי עסקים יותר משתלם לקנות חדשים יותר. לפרטיים, ההוצאות לא קוסמות.
אבל,
למקרה הספציפי הזה הוא קלאסי. (וגם למי שמעוניין לבנות קאמפר לשטח).

ehudzeelim
25-09-24, 22:04
למה?
כי זה רכב רשיון ג עם הוצאות רישוי ואחזקה של משאית.
לבעלי עסקים יותר משתלם לקנות חדשים יותר. לפרטיים, ההוצאות לא קוסמות.
אבל,
למקרה הספציפי הזה הוא קלאסי. (וגם למי שמעוניין לבנות קאמפר לשטח).

זה נכון, עם דגש על עלויות תחזוקה
בעיניי גם הרכבים האלה פחות מתיישבים עם סעיף 1, ואפילו פחות מזה עם סעיף 2 בהגדרת הצרכים העיקריים של פות"ש.

נדב ש.
26-09-24, 19:18
זה נכון, עם דגש על עלויות תחזוקה
בעיניי גם הרכבים האלה פחות מתיישבים עם סעיף 1, ואפילו פחות מזה עם סעיף 2 בהגדרת הצרכים העיקריים של פות"ש.

אהוד, תגדיר מה הכוונה "הרכבים האלה".
יש לך ניסיון עם רכבים כאלה?

אני יכול לספר לך שראם קאמינס "ישן"(2013-2015) הוא אמין, במיוחד ביחס לשאר בסגמנט שהוזכרו.
פורד ושבי פחות אמינים עם הגיל שמתבגר.

לגבי עלויות תחזוקה בהשוואה לרכב suv 4x4 אז ברור שהם גבוהות יותר, אבל גם המכלולים מאסיביים יותר.
כמות שמן ברכב דיזל רגיל בערך 8 ליטר? בקאמינס 12 ליטר. לדוגמה.

אני יותר מוטרד מסעיף 3, מצד אחד אומר לא עבירות, מצד שני שבילים בוציים... אמממ להתחיל שקיעות, טביעות וחילוצים בחורף בצפון זה לא וואו עם אף רכב, ואחר כך באים הנזקים.

ואני עדיין חושב שהסיטואציה הזויה ולא הגיונית.

עזבו אותכם לכו תפלחו איזה נ"נ או אביר, תצבעו אותו בירוק קק"ל אף אחד לא ירגיש.

איל מ
26-09-24, 19:47
עזבו אותכם לכו תפלחו איזה נ"נ או אביר, תצבעו אותו בירוק קק"ל אף אחד לא ירגיש.

במלחמה הזאת אף אחד לא מפלח נ"נ או אביר.
מצד שני,
כמות ההאמרים שנגנבו מיחידות ליחידות אחרות בחודשים הראשונים היא היסטרית.

ehudzeelim
27-09-24, 22:43
אהוד, תגדיר מה הכוונה "הרכבים האלה".
יש לך ניסיון עם רכבים כאלה?

אני יכול לספר לך שראם קאמינס "ישן"(2013-2015) הוא אמין, במיוחד ביחס לשאר בסגמנט שהוזכרו.
פורד ושבי פחות אמינים עם הגיל שמתבגר.

לגבי עלויות תחזוקה בהשוואה לרכב suv 4x4 אז ברור שהם גבוהות יותר, אבל גם המכלולים מאסיביים יותר.
כמות שמן ברכב דיזל רגיל בערך 8 ליטר? בקאמינס 12 ליטר. לדוגמה.

אני יותר מוטרד מסעיף 3, מצד אחד אומר לא עבירות, מצד שני שבילים בוציים... אמממ להתחיל שקיעות, טביעות וחילוצים בחורף בצפון זה לא וואו עם אף רכב, ואחר כך באים הנזקים.

ואני עדיין חושב שהסיטואציה הזויה ולא הגיונית.

עזבו אותכם לכו תפלחו איזה נ"נ או אביר, תצבעו אותו בירוק קק"ל אף אחד לא ירגיש.

לא היה לי ראם, אך אני מכיר כמה שמחזיקים אחד.
אני חושב שמה שכתבת די דומה למה שכתבתי בעצמי..
הקאמינס באמת מנוע טוב אבל יש מסביב למנוע עוד מערכות, וגם עניין הגודל, והכל ביחד יובילו
לכך שהתחזוקה בסוף תהיה יקרה יותר מטנדר יפני "פשוט".

asafk
27-09-24, 23:02
זה ייגמר בסאנגגיאנג.....

אסף.מכל הבחינות... רכב חד פעמי. דיזל. זול.

אסף.

נמרוד
27-09-24, 23:24
מכל הבחינות... רכב חד פעמי. דיזל. זול.

אסף.ועם נקודות חיבור מקוריות למדרגות צד.

ehudzeelim
28-09-24, 10:51
;)
האמת שראשון הייתי חושב על דימקס..
הקוריאני נדיר מדי ולא מספיק מוכר...

-->