KOOKE
13-09-24, 10:40
אז התחדשתי ברנרגלר JL ארוך שנת 2022 ואחרי יישור קו התחלתי ולקראת עונת הטיולים הבאה עלינו לטובה הגיע הזמן לזווד ולארגן את הרכב לטיולים.
הצרכים: הרכב משמש גם כרכב יום יומי לכן מעוניין בזיווד קל ושנשלף מהרכב ככל האפשר כשאין בו צורך ביום יום. חוזר ללינה בשטח בתוך הרכב. מקלחת עם מים זורמים וחמים חובה מבחינתי כלומר מיכל + משאבה. כמובן שצריך איחסון גם לכל יתר הציוד, מקרר, שולחן, כיסאות ציוד מטבח, ביגוד, גזיה, ערכת חילוץ, ערכת קפה, קומפרסור כלי עבודה וכו'.
נתון חשוב - ברכב הזה קיפול המושב המושב האחורי יוצר משטח ישר ודי גדול שמספק לגמריי כמשטח שינה. ניסיתי כבר בטיול וזה היה מצויין
כמו שכתבתי מרבית הציוד לא יישאר דרך קבע ברכב אלא יועמס רק לטיולים. לכן יחידת מגירות מובניית וכדומה ירדו מהפרק.
המצב כרגע ברכב- נסללה צמת חשמל "בריאה" מהמצבר אל תא המטען האחורי כשבקצה הצמה יש שני שקעי אנדרסון וזוג חוטים נוסף לחיבור נוסף עתידי. שקע אנדסון אחד מחובר למקרר שהותקן על המוסב הבודד האחורי המקופל. שקע אנדרסון השני מיועד לחיבור הקומפרסור וזוג החוטים השלישי יחובר למשאבת המיים. הותקן מגש קפשוקה בדלת תא המטען.
ציוד השטח מאוחסן בקופסאות פלסטיק אטומות או בתיקים יעודיים.
חשבתי על שלוש אופציות ומתלבט ביניהן:
אופציה א'- (האופציה המועדפת כרגע) מדף לתא המטען שעליו מיכל פלסטיק 45 ל' + משאבה.
מדף 147535
מיכל - 48 ס"מ על 40 ס"מ גובה 26 סמ"מ
147536
יתרונות - לא פוגע בשימושיות היום יומית, לא כבד מדיי, לא יקר מדיי ולא מסובך להתקנה. מאפשר מיגוון אופציות איחסון הציוד מתחתיו ועליו כולל מיתקון קבע של הקומפרסור, תאורה וכו'
חסרונות - לא בטוח שהמדף יחזיק לאורך זמן משקל כזה - אין מפרט יצרן ברור וממה שבדקתי ברשת מיועד לשאת בין 68 ל- 136 ק"ג (150-300 פאונד/לברות), יגביל במידת מה את מרווח השינה ברכב כשממילא החלל שינה קצת קלסטרופובי
אופציה ב' - מיכל מים שטוח (30 ל') שמגיע קומפלט עם משאבה וצנרת שימותקן על גגון הרכב
147537
יתרונות - ימותקן רק לטיול אז לא מפריע בכלל לשימושיות יום יומית יתחמם מהשמש ויחסוך הצורך בהפעלת מחמם מים למקלחת מפנה מקום איחסון/ שינה בתוך הרכב. מאד קל למתקון והסרה.
חסרונות- דורש גגון (ממילא בתוכנית גגון) תפעול בשטח פחות נוח ואינטואיטיבי (לחבר כל פעם את הצינור לגג וכו') לא יודע כמה זמן תחזיק המשאבה כשהיא חשופה לאבק שמש וגשם
אופציה ג' - הפתרון הקלאסי שכבר היה לי ברכבים קודמים - התקנת במת שינה מתקפלת בגובה 26 ס"מ (גובה המיכל הלבן שבתמונה) מתחתיה יהיה המיכל המשאבה ומקום איחסון לארגזים/ תיקים
147538
יתרונות - הפיתרון הקלאסי שכבר היה לי ברנגלר קודם, במצב מקופל לא מפריע בכלום לשימושיות יום יומית אסטתי גם ליום יום, מאד נוח ופרקטי בשימוש בשטח.
חסרונות - כבד ומותקן דרך קבע ברכב כשבפועל לא ממש צריך משטח שינה ודיי בקיפול המושבים. מגביל את מרווח הראש - לא ממש ניתן לשבת זקוף ברכב במצב שינה. יותר מסובך למיתקון ברכב
בקיצור מתלבט אשמח לדעתכם ורעיונות עיצות שלא חשבתי עליהם
הצרכים: הרכב משמש גם כרכב יום יומי לכן מעוניין בזיווד קל ושנשלף מהרכב ככל האפשר כשאין בו צורך ביום יום. חוזר ללינה בשטח בתוך הרכב. מקלחת עם מים זורמים וחמים חובה מבחינתי כלומר מיכל + משאבה. כמובן שצריך איחסון גם לכל יתר הציוד, מקרר, שולחן, כיסאות ציוד מטבח, ביגוד, גזיה, ערכת חילוץ, ערכת קפה, קומפרסור כלי עבודה וכו'.
נתון חשוב - ברכב הזה קיפול המושב המושב האחורי יוצר משטח ישר ודי גדול שמספק לגמריי כמשטח שינה. ניסיתי כבר בטיול וזה היה מצויין
כמו שכתבתי מרבית הציוד לא יישאר דרך קבע ברכב אלא יועמס רק לטיולים. לכן יחידת מגירות מובניית וכדומה ירדו מהפרק.
המצב כרגע ברכב- נסללה צמת חשמל "בריאה" מהמצבר אל תא המטען האחורי כשבקצה הצמה יש שני שקעי אנדרסון וזוג חוטים נוסף לחיבור נוסף עתידי. שקע אנדסון אחד מחובר למקרר שהותקן על המוסב הבודד האחורי המקופל. שקע אנדרסון השני מיועד לחיבור הקומפרסור וזוג החוטים השלישי יחובר למשאבת המיים. הותקן מגש קפשוקה בדלת תא המטען.
ציוד השטח מאוחסן בקופסאות פלסטיק אטומות או בתיקים יעודיים.
חשבתי על שלוש אופציות ומתלבט ביניהן:
אופציה א'- (האופציה המועדפת כרגע) מדף לתא המטען שעליו מיכל פלסטיק 45 ל' + משאבה.
מדף 147535
מיכל - 48 ס"מ על 40 ס"מ גובה 26 סמ"מ
147536
יתרונות - לא פוגע בשימושיות היום יומית, לא כבד מדיי, לא יקר מדיי ולא מסובך להתקנה. מאפשר מיגוון אופציות איחסון הציוד מתחתיו ועליו כולל מיתקון קבע של הקומפרסור, תאורה וכו'
חסרונות - לא בטוח שהמדף יחזיק לאורך זמן משקל כזה - אין מפרט יצרן ברור וממה שבדקתי ברשת מיועד לשאת בין 68 ל- 136 ק"ג (150-300 פאונד/לברות), יגביל במידת מה את מרווח השינה ברכב כשממילא החלל שינה קצת קלסטרופובי
אופציה ב' - מיכל מים שטוח (30 ל') שמגיע קומפלט עם משאבה וצנרת שימותקן על גגון הרכב
147537
יתרונות - ימותקן רק לטיול אז לא מפריע בכלל לשימושיות יום יומית יתחמם מהשמש ויחסוך הצורך בהפעלת מחמם מים למקלחת מפנה מקום איחסון/ שינה בתוך הרכב. מאד קל למתקון והסרה.
חסרונות- דורש גגון (ממילא בתוכנית גגון) תפעול בשטח פחות נוח ואינטואיטיבי (לחבר כל פעם את הצינור לגג וכו') לא יודע כמה זמן תחזיק המשאבה כשהיא חשופה לאבק שמש וגשם
אופציה ג' - הפתרון הקלאסי שכבר היה לי ברכבים קודמים - התקנת במת שינה מתקפלת בגובה 26 ס"מ (גובה המיכל הלבן שבתמונה) מתחתיה יהיה המיכל המשאבה ומקום איחסון לארגזים/ תיקים
147538
יתרונות - הפיתרון הקלאסי שכבר היה לי ברנגלר קודם, במצב מקופל לא מפריע בכלום לשימושיות יום יומית אסטתי גם ליום יום, מאד נוח ופרקטי בשימוש בשטח.
חסרונות - כבד ומותקן דרך קבע ברכב כשבפועל לא ממש צריך משטח שינה ודיי בקיפול המושבים. מגביל את מרווח הראש - לא ממש ניתן לשבת זקוף ברכב במצב שינה. יותר מסובך למיתקון ברכב
בקיצור מתלבט אשמח לדעתכם ורעיונות עיצות שלא חשבתי עליהם