PDA

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות לגבי זיווד ואירגון תא מטען רנגלר JL 4 דלתות.



KOOKE
13-09-24, 10:40
אז התחדשתי ברנרגלר JL ארוך שנת 2022 ואחרי יישור קו התחלתי ולקראת עונת הטיולים הבאה עלינו לטובה הגיע הזמן לזווד ולארגן את הרכב לטיולים.

הצרכים: הרכב משמש גם כרכב יום יומי לכן מעוניין בזיווד קל ושנשלף מהרכב ככל האפשר כשאין בו צורך ביום יום. חוזר ללינה בשטח בתוך הרכב. מקלחת עם מים זורמים וחמים חובה מבחינתי כלומר מיכל + משאבה. כמובן שצריך איחסון גם לכל יתר הציוד, מקרר, שולחן, כיסאות ציוד מטבח, ביגוד, גזיה, ערכת חילוץ, ערכת קפה, קומפרסור כלי עבודה וכו'.

נתון חשוב - ברכב הזה קיפול המושב המושב האחורי יוצר משטח ישר ודי גדול שמספק לגמריי כמשטח שינה. ניסיתי כבר בטיול וזה היה מצויין

כמו שכתבתי מרבית הציוד לא יישאר דרך קבע ברכב אלא יועמס רק לטיולים. לכן יחידת מגירות מובניית וכדומה ירדו מהפרק.

המצב כרגע ברכב- נסללה צמת חשמל "בריאה" מהמצבר אל תא המטען האחורי כשבקצה הצמה יש שני שקעי אנדרסון וזוג חוטים נוסף לחיבור נוסף עתידי. שקע אנדסון אחד מחובר למקרר שהותקן על המוסב הבודד האחורי המקופל. שקע אנדרסון השני מיועד לחיבור הקומפרסור וזוג החוטים השלישי יחובר למשאבת המיים. הותקן מגש קפשוקה בדלת תא המטען.
ציוד השטח מאוחסן בקופסאות פלסטיק אטומות או בתיקים יעודיים.

חשבתי על שלוש אופציות ומתלבט ביניהן:

אופציה א'- (האופציה המועדפת כרגע) מדף לתא המטען שעליו מיכל פלסטיק 45 ל' + משאבה.
מדף 147535
מיכל - 48 ס"מ על 40 ס"מ גובה 26 סמ"מ
147536

יתרונות - לא פוגע בשימושיות היום יומית, לא כבד מדיי, לא יקר מדיי ולא מסובך להתקנה. מאפשר מיגוון אופציות איחסון הציוד מתחתיו ועליו כולל מיתקון קבע של הקומפרסור, תאורה וכו'
חסרונות - לא בטוח שהמדף יחזיק לאורך זמן משקל כזה - אין מפרט יצרן ברור וממה שבדקתי ברשת מיועד לשאת בין 68 ל- 136 ק"ג (150-300 פאונד/לברות), יגביל במידת מה את מרווח השינה ברכב כשממילא החלל שינה קצת קלסטרופובי

אופציה ב' - מיכל מים שטוח (30 ל') שמגיע קומפלט עם משאבה וצנרת שימותקן על גגון הרכב
147537
יתרונות - ימותקן רק לטיול אז לא מפריע בכלל לשימושיות יום יומית יתחמם מהשמש ויחסוך הצורך בהפעלת מחמם מים למקלחת מפנה מקום איחסון/ שינה בתוך הרכב. מאד קל למתקון והסרה.
חסרונות- דורש גגון (ממילא בתוכנית גגון) תפעול בשטח פחות נוח ואינטואיטיבי (לחבר כל פעם את הצינור לגג וכו') לא יודע כמה זמן תחזיק המשאבה כשהיא חשופה לאבק שמש וגשם

אופציה ג' - הפתרון הקלאסי שכבר היה לי ברכבים קודמים - התקנת במת שינה מתקפלת בגובה 26 ס"מ (גובה המיכל הלבן שבתמונה) מתחתיה יהיה המיכל המשאבה ומקום איחסון לארגזים/ תיקים
147538

יתרונות - הפיתרון הקלאסי שכבר היה לי ברנגלר קודם, במצב מקופל לא מפריע בכלום לשימושיות יום יומית אסטתי גם ליום יום, מאד נוח ופרקטי בשימוש בשטח.
חסרונות - כבד ומותקן דרך קבע ברכב כשבפועל לא ממש צריך משטח שינה ודיי בקיפול המושבים. מגביל את מרווח הראש - לא ממש ניתן לשבת זקוף ברכב במצב שינה. יותר מסובך למיתקון ברכב

בקיצור מתלבט אשמח לדעתכם ורעיונות עיצות שלא חשבתי עליהם

ד ו ר ו ן
13-09-24, 12:06
אתה חובב עבירות.
לא הייתי שם עוד 30קג מתנדנדים של מיכל מים על הגגון במקום הכי גבוה מחוץ למרכז הכובד.

שגיא S
13-09-24, 12:13
אם כבר הלכת על הרכב שטח הכי נפוץ עם השוק שיפורים וזיוודים הכי מפותח בעולם...

למה שלא תחפש את הקונספט שאתה אוהב ושואף אליו? תמצא איך זה אמור להיראות...ואז נעשה התאמות לישראל.
נראה לי יותר קל

KOOKE
13-09-24, 17:27
אתה חובב עבירות.
לא הייתי שם עוד 30קג מתנדנדים של מיכל מים על הגגון במקום הכי גבוה מחוץ למרכז הכובד.

הנוכחי אין לו ולא תהיה לו רמת העבירות של הרנגלר הקודם. לכן רמת העבירות בטיולים תפחת קצת.

בקודם עשיתי עבירות קשה עם אוהל גג על הרכב ששקל כ- 65 ק"ג. המשקל על הגג הורגש אבל לא השפיע ברמה קריטית על יכולת העבירות.

אז מניח ש- 30 ק"ג על הגג לא ממש ישפיעו על הנוכחי.

לגבי זיוודים/ קונספטים מחו"ל - מכיר ברובם הולכים עד זיוודים מובנים ברכב. הזיוודים עצמם יקרים יחסית שם ועם משלוח ומסים בארץ זה כלל לא כדאי או משתלם

שגיא S
13-09-24, 20:26
לגבי זיוודים/ קונספטים מחו"ל - מכיר ברובם הולכים עד זיוודים מובנים ברכב. הזיוודים עצמם יקרים יחסית שם ועם משלוח ומסים בארץ זה כלל לא כדאי או משתלם

לא התכוונתי שתזמין בחו"ל.
אבל שיטוט קצר ביוטיוב או גוגל ואתה יכול להביא תמונות וסרטונים של איך אתה שואף שהדבר הזה ייראה.
אתה לא הראשון שישן ברנגלר, גם לא ה-1000... אפשר ללמוד הרבה מניסיונם של אחרים.

KOOKE
13-09-24, 21:10
שוטטתי המון ביוטיוב ובמרשתת - שינה ברנגלר בגדול מתחלקת לשלוש קבוצות:

האחת היקרה יותר והפסולה מבחינתי - ביטול/ פירוק שורת הכיסאות האחוריים ויצירת משטח אחד אחיד לכל אורך הרכב בין אם בייצור עצמי ובין אם מוכן של חברת goosegrear.

השנייה - בנייה עצמית של במת שינה מקפלת (הכוונה ללא ביטול המושבים האחוריים ופתיחת הבמה לאחר קיפול המושבים האחוריים)

השלישית - הפשוטה מבין השלוש - קיפול המושבים האחוריים והנחת מזרונים עליהם + פתרונות איחסון כמו המדף באופציה א' שכתבתי

Asaf-a
14-09-24, 06:31
מעניין שאחרי שהיה לך אוהל גג, אתה לא חוזר אליו.
יכול לשתף מדוע? בד״כ מי שנכבה מאוהל גג לא חוזר אחורה.

KOOKE
14-09-24, 07:13
משתי סיבות-

האחת והעיקרית - בחניה התקנתי שער חניה/ תריס גלילה ממתכת להגן מפני גניבת הצעצוע החדש - הרכב החדש עם אוהל הגג שעליו לא נכנס.

השנייה - זה גם רכב יום יומי ולא מעוניין לנסוע עליו ביום יום עם רכב גג.

בעיה זו פתירה אומנם על ידי אחסון אוהל הגג והרכבתו לפני טיול - אפשרי אבל מסורבל יחסית. חשבתי בתחילה לאמץ פתרון זה אך אחרי טיול ראשון שכלל שינה ברכב החלטתי לוותר - האוהל גג למכירה אגב
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129494-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%92%D7%92
מבחינת נוחות תפעול מרווח שינה אכן אוהל גג עולה על שינה ברכב אבל בנקודות כהשינה ברכב לא פחות נוחה ואולי אפילו יותר נוחה בשל הבידוד הטוב יותר מהסביבה

איל מ
14-09-24, 09:51
מה הבעיה, האוהל נקשר אל גלגלות בתקרת הגראז' ועולה מן הרכב במשיכת חבל.
המהדרין יעשו זאת עם כבלים וכננת ידנית, אבל מנסיון, גם סתם חבל שנקשר לוו על הקיר עובד.
האידיאלי זה 4 גלגלות ל4 פינות, אבל אצלי היו 2 וזה היה מספיק טוב.
בהצמדה לתקרה הגגון (אצלי זה היה גגון ולא אוהל) מתיישר לתקרה, ובהורדה לרכב, מנווטים אותו עם יד אחת.
אגב, מכירת האוהל, ושאלות על לינה,
אצלי בחורף- באוטו.
בקיץ- כילה על הגגון. אין כמו שמי כוכבים. . בצבא יש כילות פופאפ מעולות, אבל יקרות מאוד באזרחות, אז הזמנתי כילה מעליאקס. כשיגיע נדווח. בנתיים עם כילה רגילה. (התמונה מאתמול בלילה):
147539

KOOKE
14-09-24, 11:47
אייל לכן כתבתי שה"בעיה" של האוהל גג פתירה. בחנתי האפשרות הזו של עיגון אוהל הגג לתקרה לפני הכניסה לחניה לא מסובך מדיי. בכל זאת העדפתי לוותר ולחזור לשינה ברכב - בשלב זה.

עדיין מתלבט ולא נסגרתי סופית על איזו אופציה הכי נכונה עבורי.

Dozer
16-09-24, 22:28
https://youtu.be/nYHfPD0KZ6E?si=Y1IS7vtbUrLAvnZd

הבחור פה מיישם חלק מהרעיונות שהעלית. אולי יש פה כמה דברים שתוכל לקחת.
אגב, אם כבר מדף, אפשר אולי להצמיד לו מלמטה מיכל מים שטוח בנפח דומה למה שהראית. הפתרון כמובן יותר יקר אבל יחסוך הרבה מקום

לדוגמא
https://davinciworkshop.co.il/product/%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%9C-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%98%D7%95%D7%97-41-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-front-runner/


חבל שאין בארץ הסבות של ursa minor, גם יכל להמות לך פתרון לשינה

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

kis
16-09-24, 23:26
שלום
יש סוג של אוהלי גג ל JL או JK שבמקום על הגג זה פשוט מחליף את כל הגג הם יקרים בהגזמה.
מגביהים את הגג בכמה ס"מ אבל היתרון שניתן להיכנס לאוהל מתוך הרכב, אולי זה יהיה הפתרון.Ursa Minor Pop Up Camper

KOOKE
17-09-24, 08:05
מכיר את URSA יקר מאד, מכער את הפרופורציות של הרכב והכי חשוב מיותר ברכב שעיקר השימוש שלו הוא יום יומי.

לרכב מסעות וטיולים בלבד זה אכן פתרון נפלא והכי טוב מכל האופציות ועדיף על אוהל גג אבל לא לרכב יום יומי שבעיקרון צריך להיום כמה שיותר "ערום" ביום יום ולהיות מזווד כמה שיותר בטיול.

הדסופה
17-09-24, 08:29
אומר מראש - המענה למטה הוא מתוך הנטייה למינימליזם האישית שלי

אתה לא צריך כלום. אנחנו נורא אוהבים להשקיע כל אחד במה שמעניין אותו ברכב, ויש להוסיף לזה את כוחות השוק שדוחפים אותנו לצריכה (מוגזמת, בוודאי בתחביבים ) כי יש לקנות את זה ואפשר לקנות את ההוא וכו׳ה

אני גם התלבטתי בהתחלה. רציתי זיווד מסודר מאלומיניום. או לקנות ולבנות העץ . רכשתי מסילות מתאימות , בדקתי פה ושם. בסוף הבנתי ששני ארגזי כתר פלסטיק אחד לציוד חילוץ , ארגז כבד שיושב נמוך ושני של ציוד מטבח קל שיושב מעליו, לצידם צידנית/מקרר ללא מסילות, ומעליהם המזרונים וציוד השינה זה כל מה שנדרש עד 2 אנשים . לא צריך אפילו מדף לרוחב תא המטען. רוצה מקלחת ? זרוק אוהל מקלחת , ג׳ריקן ומשאבה . אפשר מתחת למושב או מאחורי הארגזים .

ככה לא סוחבים ביום יום עוד 50 קילו של זיווד ריק, לא מבזבזים נפח על הזיווד עצמו ולא צריך לזרוק כסף. הכל נגיש ויוצא ונכנס בקלות. זה לא מטר וחצי עומק של טויוטה. ככה לא מעמיס על מתלים באופן קבוע ( באוטו שאין לו יותר מדי ק״ג פנויים להעמסה ) . ביום יום נוסעים עם ג׳ק וקומפרסור וזהו ומרגישים את זה יפה יפה בדלק . בטח באוטו יומיומי ( ושלי לא היה כזה )

אצלי זה בעיקר היה לעשות סוויץ שאין חובה לצרוך .

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
17-09-24, 11:41
היי הד.

ההתלבטות נגמרה ובגדול אימצתי את הגישה שלך.

החלטתי על אימוץ אופציה א' (המדף) בשילוב עם מיכל המים השטוח מאופציה ב'. המדף הותקן. הימים הקורבים ארכוש את המיכל לאחר שאוודה שהוא יושב היטב בתוך המדף.

שאר הדברים כמו שכתבת בארגזי איחסון מפלסטיק.

ביום יום הרכב ייסע רק עם המדף שבתוכו המיכל השטוח והריק+ תיק כלי העבודה+ קומפרסור+ ערכת קפה+ רצועה ושאקלים וכיסא אחד ושולחן קטן אחד+ מקרר שמותקן על המושב האחורי צד נהג.

בטיול יתווספו ארגזי הציוד וציוד השינה.

מאמין שמשקל כל מה שנשאר ברכב ביום יום הוא לכל היותר -30-25 ק"ג!! המדף שוקל 12 ק"ג ומעריך שכל היתר לא עוברים את ה-18 ק"ג

sgill
17-09-24, 14:31
גם אני מסכים עם הד ועם הכיוון שהלכת...
אצלי זה הכרח כי אני עם רכב קצר אז מראש יש פחות מקום.
מבחינתי (אל תקחו הכל ברצינות)

- אוהל זה לחלשים
- אוהל גג זה לחלשים מאוד
- מוריד כיסא נהג, שם כיסוי עיניים ומדמיין שאני בטיסה
- מזגן זה לחלשים
- רכב אוטומט זה לחלשים
- מקלחת? זה בכלל לבנות. מוצאים מקור מים או ברז טוב בדרך ואם אין, בקבוק מים של ליטר וחצי מספיק. גם חבילת מגבונים תעשה את העבודה בטיול.
- גזיה? מנגל? לסחוב פחמים? פויקה? פלסטיקים עם סלטים? כלוום! בור עם כמה ענפים וקרשים, זורקים פנימה כמה תפוחי אדמה וירקות שורש ומחכים. בינתיים אוכלים שימורים.

אז מה כן? - כלי עבודה, קומפרסור, פנס חזק, מוזיקה טובה :-)

איל מ
17-09-24, 15:35
שכחת אלכוהול

- - - Updated - - -



מאמין שמשקל כל מה שנשאר ברכב ביום יום הוא לכל היותר -30-25 ק"ג!! המדף שוקל 12 ק"ג ומעריך שכל היתר לא עוברים את ה-18 ק"ג

לדעתי אתה בהערכת חסר קיצונית.
אבל,
משקל ביתי פשוט יפתור את החידה.

KOOKE
17-09-24, 16:06
שי

עם הגיל משתנה התרגיל...אני כבר במקום אחר מבחינת נוחות השהייה בשטח והתחושה המסוקסת כבר לא עושה לי את זה.

אייל, ייתכן ואתה צודק אבל תכלס לא שווה את המאמץ לשקול את הפריטים שנשארים דרך קבע ברכב - בל מקרה הם שוקלים הרבה פחות מזיווד קבע ברכב או אוהל גג.

asafk
17-09-24, 17:26
דעתי ידועה - לטובת הקל והפשוט על חשבון תרבות הצריכה, ואני חושב שהחלטת טוב. תתחדש שלמה.

אסף.

-->