צפייה בגרסה מלאה : חידת זיהוי מנוע דיזל 6 צילינדר
מנוע דיזל, כנראה בריטי. כנראה משנות השבעים.
6 צילינדר.
משודך לגנרטור 50KVA.
עמד המון שנים בערבה.
הניע היום, אחרי החלפת כל הסולר מכל מקום אפשרי.
כנראה מצריך החלפת אטם ראש. נראה שיש נזילת מים מקצה הראש.
1. האם מישהו מזהה התוצר והסוג?
2. רעיון לייצור אטם ראש?
תמונות מצורפות, כמובן.
שמתי השאלה כאן עוד לפני שחיפשתי.
זה מנוע פרקינס 354 6 צילנדר, שומש במייסי פרגיסון 1100.
ועדיין - מהיכן אטם ראש?
שמתי השאלה כאן עוד לפני שחיפשתי.
זה מנוע פרקינס 354 6 צילנדר, שומש במייסי פרגיסון 1100.
ועדיין - מהיכן אטם ראש?
https://www.anglo-agriparts.com/tractor-parts-massey-ferguson-1100/engine-components/gasket-cylinder-head-a47761
שמתי השאלה כאן עוד לפני שחיפשתי.
זה מנוע פרקינס 354 6 צילנדר, שומש במייסי פרגיסון 1100.
ועדיין - מהיכן אטם ראש?קניתי חלקים למנוע 4 צילינדרים מאותה סדרה מחנות אינטרנטית אנגלית.
Parts4Engines
אסף.
יונימוג אדום
24-09-24, 17:35
דבר ראשון תתקשר ל - ח.מ.ט. חלקי טרקטורים .
אם יש לו זכית אבל גם אם אין לו מאמין שימצא לך .
ח.מ.ט. - 03-5564690
אילן
סיכוי טוב שגם למשולם יש משהו.
אסף.
ehudzeelim
24-09-24, 18:40
אני הייתי נותן למנוע לעבוד קצת,
אחר כך מחזק ברגי ראש לפי הספר,
ואחר כך רואה אם הנזילה עוד קיימת.
יונימוג אדום
24-09-24, 19:21
סיכוי טוב שגם למשולם יש משהו.
אסף.
משולם כבר כמה שנים לא פעילים .
לגבי חיזוק הראש - לא נראה לי כלל כנראה קורוזיה של הבלוק או הראש .
אם זה היה מנוע שלושה או ארבעה צילינדר סביר מאוד להניח שלא היה מניע כלל .
כמו שאמרתי - תתחיל עם ח.מ.ט. ומאמין שאיתן ייתן לך כיוון - הוא מכיר את כל הספקים הקטנים והמוסכים בתחום .
מאוד יכול להיות שניתן לקבל אינפורמציה אצל יבואני הגנרטורים כמו - פ.ק. אלקטרה או שמרלינג סינכרו .
אילן
- - - Updated - - -
נזכרתי שלפני כשנה התחילה אצלי פריצה באטם ראש של מנוע פרקינס שלושה צילינדר ( עקב התחממות ) .
שלחתי את הראש ליישור והדליפה נעלמה כמעט לחלוטין אולם הייתה זליגה של גאזים למערכת הקירור .
הוספתי איזה שהוא חומר ( אבקה כלשהי ) שהומלץ לי ע''י בעל מקצוע בתחום והדליפה נעלמה כליל .
אנסה נחר לצלם את החומר הזה ( יש לי עדיין חלק מהכמות בבקבוק .
אילן
תודות,
אין כאן עניין של מוסכים. העבודה תתבצע עצמונית (רק שהיא תכנס לתור העבודות הממתינות).
שלב ראשון יהיה פירוק לוח חשמל ההתנעה והשעונים, ייתכן שיש פקק מים מאחור, ומה שנרקב הוא הפקק.
בשלב שני - חיזוק ברגי ראש, אולי עם החומר שאילן ימצא.
בשלב שלישי - אכן המחירים של parts4engines לא נוראיים, גם לא המשלוח.
אבל זה - כבר מעבר לטווח הטלסקופ.
כל הרעיון היה שהגנרטור יניע וייסע מייד.
בדקת עם כנען בעין עירון?
יש גם מישהו באז"ת עמק חפר, התחיל מSAME אבל למיטב ידיעתי מביא עוד חלפים.
והמומחים למציאות ישנות הם החבר'ה ממוזיאון הטרקטור..
מסקנות:
לא, לא נפרץ אטם ראש. גם לא פקק מים.
מסתבר שיש בראש "פקק" מים מובנה, שגודלו 15*5 ס"מ, מחוזק על ידי שישה ברגים, שמישהו פעם חיבר אליו את לוח חשמל ההתנעה והאחזקה של המנוע.
מקום מאד מטומטם לחבר אליו משהו, שכל פירוק שלו גורם לפריצת מים.
147729
נמצאה קלינגריט אצל אחד מחברי, יוצר אטם, והיום ייסגר.
כמובן שלוח החשמל של המנוע לא יחובר לשם שוב.
ולידיעת הצעירים - קלינגריט זה חומר, סוג של קרטון דחוס, לייצור אטמים.
לפני כעשר שנים ניסיתי לקנות קלינגריט חדשה, נאמר לי שלא נמכר יותר.
וכן, גיליתי עולם שלם של חלפים למנוע הזה, בעיקר באנגליה.
boaz avrahami
26-09-24, 08:04
לא יודע כמה צעירים נמצאים באתר בכלל אבל ניתן להשיג באמזון מגוון גדול תחת חיפוש של:
gasket material sheet
תגיד, חשמל זה מייצר בכלל?
ניסית להעמיס אותו?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לגבי קלינגריט -
https://www.klinger.co.at/en/products/fibre-reinforced-gasket-materials/klingersil-c-4400
אין בעיה לרכוש אם יודעים מהיכן.
אסף.
ehudzeelim
26-09-24, 11:35
קלינגריט מקורי מכיל אסבסט ולכן הופסק השימוש בחומר זה.
אין שום בעיה לייצר אטמים מנייר עבה או קרטון דחוס, בעבר כשלא היה בנמצא גיליון ייעודי, היה מקובל להשתמש בקרטון מכריכה של מחברת
(כשהכריכות היו עשויות מקרטון), לקבלת הצורה הרצויה מניחים את הקרטון על החלק דופקים בעדינות על השוליים ומתקבלת צורת האטם הרצויה.
תגיד, חשמל זה מייצר בכלל?
ניסית להעמיס אותו?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מייצר חשמל, טרם נבדק בעומס. גם זה יגיע....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.