PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיצי LOVELLS על בולמי OLDMAN



מגן גחון
25-09-24, 17:25
שלום,

מעוניין להחליף את הקפיצים ברכב (פראדו 95)
הקפיצים כנראה או ששקעו או שללא הגבהה של 2".
ברכב היום מותקנים בולמי OLDMAN ( קדמי- N91S, אחורי- N86 ).
יש לי 2 שאלות:

1. האם קפיצי lovells מתאימים לבולם הקדמי של oldman או שיש שוני?
2. בקטלוג של lovells נראה שהם מותאמים למנוע V6 בנזין, האם יש שוני משמעותי בנושא המשקלים ועומס או שזה זניח

147725

סולי
04-10-24, 14:07
יש הבדל מהותי,לא סתם יצרן הקפיצים מייצר קפיץ לדיזל וקפיץ לבנזין.

לגבי התאמה לבולמים, לדעתי כדאי לנסות להשוות אורכי הקפיצים במצב חופשי בין החברות השונות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

OFF-RoaD
04-10-24, 15:58
למה לא קפיצים של אולדמן, שתוכננו ע"י אותם מהנדסים שתכננו את הבולמים שלך כדי שיתאימו אחד לשני באופן אופטימלי?

בארהק אוהבים כל מיני שילובי קומבינה כאלו ואחרים, אבל אף פעם לא הצלחתי להבין את זה... בעיני עדיף משמעותית לקנות סט מתלים מאותו יצרן שעובד טוב יחד.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מגן גחון
06-10-24, 21:15
תודה על התגובות,

הסט קפיצים של OLDMAN שקע משמעותית, פחות בא לי להחליף לאותו יצרן, מעדיף לנסות את מזלי עם יצרן אחר.

חשבתי להחליף רק את הקפיצים כי הבולמים תקינים,אבל במחשבה שניה כנראה שאני בדרך לרענון כל הסט (קפיצים ובולמים)
ברמת השילוב של שני יצרנים לא רואה בעיה, יש לי בג'ימני קוני על קפיצי MAD שעובדים מצויין ביחד.

גם פה לא מדובר בסט מאותו יצרן, איך השילוב של קפיצי LOVELLS עם בולמי קוני לפראדו? אשמח אם משהו יכול לשתף מניסיון.

ד ו ר ו ן
06-10-24, 22:13
תודה על התגובות,

הסט קפיצים של OLDMAN שקע משמעותית, פחות בא לי להחליף לאותו יצרן, מעדיף לנסות את מזלי עם יצרן אחר.
.

בדקת שהסט מתאים למאפייני השימוש והדיגום שלך?
שקלת את הרכב כפי שהוא ביום-יום ובטיול?

הרבה לא מודעים בכלל שהרכב טיולים שלהם כבר לא מעט מהמקור.

מגן גחון
07-10-24, 10:17
היי דורון,
המצב של קפיצים כיום הוא במצב של רכב ריק וללא ברזלים כגון כננת וכ"ו.

אופי הנסיעות אצלי גם בשטח לא מעמיס את הרכב במשקלים חריגים

נמרוד
08-10-24, 09:32
שלום,

מעוניין להחליף את הקפיצים ברכב (פראדו 95)
הקפיצים כנראה או ששקעו או שללא הגבהה של 2".
ברכב היום מותקנים בולמי OLDMAN ( קדמי- N91S, אחורי- N86 ).
יש לי 2 שאלות:

1. האם קפיצי lovells מתאימים לבולם הקדמי של oldman או שיש שוני?
2. בקטלוג של lovells נראה שהם מותאמים למנוע V6 בנזין, האם יש שוני משמעותי בנושא המשקלים ועומס או שזה זניח

147725

בקטלוג של אולדמן יש מפרט טכני מלא של הקפיצים (קבוע קפיץ, קוטר חיצוני, קוטר חוט, אורך חופשי וכו'). אני לא מכיר את קטלוג לאבלס אבל אם יש שם מפרט דומה אז אפשר להשוות. קפיץ שהמידות הפונקציונליות שלו זהות (קוטר פנימי וצורת סיומת של הקפיץ) יוכל להתלבש על הבולם של אולדמן. סיכוי טוב שזה המקרה.

בכל מקרה, אם אתה מרגיש שהקפיץ הנוכחי שקע לטעמך יותר מדי או מהר מדי, אתה כנראה צריך קפיץ ארוך יותר או בעל קבוע קפיץ גדול יותר ויתכן מאד שיש כזה בקטלוג של אולדמן. אתה יודע להגיד מה הקפיץ שמותקן לך כרגע? המק"ט מודפס על הקפיץ יתכן שעדיין אפשר לראות אותו.

מגן גחון
08-10-24, 14:04
היי, בסופו של דבר נרכש סט חדש של koni+lovells , יותקן בקרוב.

לגבי המספר הקטלוגי של הקיים אני יעדכן לאחר שיפורק לראות אם ניתן לזהות.

תודה רבה,

asafk
08-10-24, 18:46
איזה דגם של קוני?

אסף.

מגן גחון
08-10-24, 22:18
אלו:
147767

asafk
10-10-24, 09:01
מעניין. תעדכן איך נוחות הנסיעה איתם. עבורי האולדמן הכי רגילים עושים עבודה מצויינת (ההחלפה לפוקס מאחורה קילקלה את הטנדר), ובעיני קוני יצרן מעולה גם כן (בכל המכוניות האחרות שלי יש בולמי קוני) אז אם זו אופציה טובה זה מעניין.
כן הייתי שמח אם היה איזה קישור לטבלת נתונים כמו שיש לאולדמן - נתוני הקפיצים של גאומטריה וקבוע קפיץ.

אסף.

ehudzeelim
10-10-24, 09:32
אלו:
147767

ה-82-2523 מיועד לפראדו 150, למה לקחת דווקא אותו? הדגם לפראדו 90 זה 82-2447

מגן גחון
10-10-24, 11:15
היי,
תודה על ההערה אהוד,
נבדק מול היבואן שהמליץ מנסיונו על 82-2523 שנותן יותר מהלך בפתיחה,

אסף, אני יעדכן בשמחה

ehudzeelim
10-10-24, 11:58
בלי להתייחס ספציפית,
באופן כללי יותר מהלך פתיחה גם אומר בדרך כלל פחות מהלך סגירה,
כך שאין בזה יתרון בהכרח מבחינת ביצועים.

ד ו ר ו ן
10-10-24, 14:34
,
נבדק מול היבואן שהמליץ מנסיונו על 82-2523 שנותן יותר מהלך בפתיחה,


יש לך מתלה נפרד מקדימה.
קשיחות הקפיץ קובעת את יחס הסגירה/פתיחה, אבל לא משנה את מהלך המתלה.
אם כבר, קפיץ קשיח שמרים את הרכב ייתן פחות מהלך פתיחה ויותר סגירה.

מגן גחון
10-10-24, 15:12
היי

אהוד, הדגם נבחר בהמלצת היבואן, מקווה שלא תהיה בעיה,

דורון, מדובר על הבולם של הסרן האחורי (סרן חי)

מגן גחון
30-10-24, 23:33
["מעניין. תעדכן איך נוחות הנסיעה איתם. עבורי האולדמן הכי רגילים עושים עבודה מצויינת (ההחלפה לפוקס מאחורה קילקלה את הטנדר), ובעיני קוני יצרן מעולה גם כן (בכל המכוניות האחרות שלי יש בולמי קוני) אז אם זו אופציה טובה זה מעניין.
כן הייתי שמח אם היה איזה קישור לטבלת נתונים כמו שיש לאולדמן - נתוני הקפיצים של גאומטריה וקבוע קפיץ.

אסף."

היי אסף,

מעדכן שלאחר ההתקנה הרכב מרגיש מדהים,
יציב בכביש בסיבובים,ומפנק בשטח,שינה את הרכב לגמרי.
בהמשך אני ישקול להקשיח את האחורי עוד קצת בעוד חצי סיבוב (כוון כיום לסיבוב אחד מלא מתוך 2 סיבובים)

-->