PDA

צפייה בגרסה מלאה : קצת קיטור מוסכים לכבוד החג



GodsFather
06-10-24, 14:53
שלומות,

יש לי גולף ותיקה (2006, 300 אלקמ), שלפתע החלון בצד הנהג הפסיק להגיב.
עבר החג, אמרתי אכנס למוסך ליד הבית, שאמור להבין בנושא, נפתור את זה גם אם יעלה קצת יותר מלפתור לבד, פשוט כי משלוחים עכשיו זה עניין יותר מורכב והגשם וכו וכו. (כן, קצת עצלות של חג). לא מוסך רשת, אלא פשוט מוסך שטוען שמתמחה בקונצרן. הכנתי עצמי לסכום מסוים כי בכל זאת 350פלוס מעמ לשעת עבודה ואני מכיר את העבודה.

די מיד עם הכניסה למוסך, הכריזו שכנראה המוח של מנגנון החלון מת ואולי גם האורגן וצריך חדש. עוד לא פתחו בורג. בדקו מלאי בצמפיון (לרכב בן 18...) וגילו שאין, בדקו פירוקים והכינו אותי לקנס גדול כי צריך לפרק את הדופן הכפולה והחלק נדיר ובלה בלה בלה.
ישבתי על כסא ההמתנה, לא מוסך מפונפן. מסביב ניכר כי אין הרבה פרנסה, שלא לומר אבטלה גלויה בקרב חלק מהעובדים.


ואכן, שעה המתנה, שבה הרכב יושב לו מונע(?) אבל מבלי שבדקו את החלון, הגיע התמחור - 2000 שקל ושוב התזמורת שהדופן מסובכת וכו וכו.

הרכב כולו מתומחר 7000 ביום שמשי עם מיכל מלא וכרטיס תן ביס ואף תמים לא יתן כזה סכום באמת...

לא עלתה שום אופציה מצד המוסך של "בוא נפרק ונראה מה המצב, אולי זה פתיר ואם לא אז תתכונן לשלם". ומשכך, לא רציתי גם לדחוף את ההצעה הזו למי שלא רוצה לעבוד.

אמרתי תודה וחזרתי לביתי.

הגיעה שעת צהריים, הצל החליף את השמש בחניה. 3 ראשי טורקס, שולף פיני פלסטיק וקצת נחישות והדופן הפנימית הוסרה בפחות מ10 דקות.
מי שמכיר קצת את הרכב (נגיד מוסך מומחה?) יודע, שהמנוע והמוח יושבים מאחורי כיסוי הדופן הפנימית ולא החיצונית. החיצונית מיועדת להחלפת מנגנון הכבילה ואכן איתה קצת יותר מורכב לעבוד (נגיד חצי שעת מוסך?).

שלפתי את המנגנון, ראיתי שהוא שלם וכך גם גלגל השיניים ונתתי פליק קטן עם האצבע עליו, הוא התחיל לעבוד כאילו לא הייתה בעיה. הוספתי שפריץ קטן של חומר שימון מבית ווירט והכל עובד כמו "חדש".

עוד 15 דקות עברו להרכבת החלקים וניקוי האיזור והבעיה נפתרה לפחות לעוד פרק זמן סביר. סביר מספיק בשביל שאולי אביא חלקים מחול או אעביר את הרכב לבעלים חדשים.

ואני תוהה מה הסיבה של המוסך לתמחור -

1. לא בזין שלו לעבוד
2. הוא חובבן ולא מכיר את הרכבים למרות שטוען אחרת
3. הוא לא יודע או לא רוצה לדעת איך להתנהל עם לקוחות זמניים
4. כל התשובות נכונות

אין לי ציפיה שמוסך יבצע כזו עבודה כמו שאני עשיתי, כי זה מתכון ללקוח חוזר עם תקלה. אבל זו אפשרות של טיפול פלסטר עם הסתייגויות, זו הזדמנות לקבל את אמון הלקוח ולהפוך אותו ללקוח חוזר מרצון. בעבקעס.

חסכתי 2000 שקל? הולך לקנות משהו מיותר משרשור אמזון ועלי אקספרס








Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מיכה100
06-10-24, 15:10
יש עוד אפשרות, והיא שהוא לא אוהב לעבוד על רכבים ישנים כי פוטנציאל ההסתבכות גבוה (זה נשבר, ההוא נשבר והופ הלקוח רותח כי המחיר עבר בהרבה את ההערכה הראשונית).
אז מראש הוא הנפיץ מחיר שאמור לכסות אותו על המקרה הגרוע ביותר, או לגרש אותך מהמוסך ולחסוך לו את כאב הראש.

ishc
06-10-24, 15:53
זו גישה נפוצה ומאוד מחורבנת של מוסכים.
תגיד ללקוח, אני לא נותן שירות לרכב כל כך ישן וזהו, בשביל מה כל הדרעק הזה?

מוני אורבך
06-10-24, 16:35
שיטת המצליח.
אם היה לו עבודה, והמון לקוחות הוא מיד היה זורק אותך.
מוסכים ממש לא מעונינים להתעסק עם רכבים ישנים.
לא מוכרים, אין חלקים, והלקוח מעקם אף על כל 100 שח נוסף.
בגלל שלא היה לו הרבה עבודה, הוא ניסה את שיטת המצליח.
אם אתה כל כך מטומטם שתשקיע 2000 שח ברכב בעלות 7000 שח.
אזי שווה להתעסק עם הגרוטאה שלך.

GodsFather
06-10-24, 17:21
אכן כל התשובות נכונות... בתכלס, רכב פשוט לטיפול כשאתה "מומחה".

וכו, אפשר לשים את הדברים על השולחן ולהגיד ללקוח את הסיכונים ושהלקוח יבחר..

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
06-10-24, 17:34
מה שכנראה אתם לא יודעים
במציאות החוקית בארץ
מוסך לא יכול להגיד ללקוח אני לא רוצה לתקן לך .... אני לא רוצה את העבודה ...
אני לא יודע ....
.

מה שאני באמת לא מבין זה למה בכלל נכנסים למקומות כאלה שברור שזה הולך להסתבך

.יש סיכוי טוב שהתקלה תחזור בקרוב

איציק

ishc
06-10-24, 19:05
מה שכנראה אתם לא יודעים
במציאות החוקית בארץ
מוסך לא יכול להגיד ללקוח אני לא רוצה לתקן לך .... אני לא רוצה את העבודה ...
אני לא יודע ....
.

מה שאני באמת לא מבין זה למה בכלל נכנסים למקומות כאלה שברור שזה הולך להסתבך

.יש סיכוי טוב שהתקלה תחזור בקרוב

איציקמה הסיבה?

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

amitaikl
06-10-24, 21:03
התחילו רעשים מהמנוע של האוטו של הילדה (סקודה פאביה 2016).
איבחון שלי - רעש מהרצועה. שלחתי אותה למוסך שעשה לה את הטיימינג לפני חצי שנה.
איבחון שלהם: תקלה במדחס מזגן. 3500 ש״ח חלקים, עבודה ומע״מ
נסעתי למוסך שלי. איבחון: הפולי של המדחס מזגן נשבר, לכן הרעש של הרצועה. הוצאת גז, פירוק, פולי חדש, הרכבה, מילוי גז - 805 ש״ח כולל.

מוסכניק שמאמין שאפשר לתקן ולא חייבים להחליף

חנן-ג'יפולוג
07-10-24, 02:58
אכן כל התשובות נכונות... בתכלס, רכב פשוט לטיפול כשאתה "מומחה".

וכו, אפשר לשים את הדברים על השולחן ולהגיד ללקוח את הסיכונים ושהלקוח יבחר..

Sent from my SM-F916B using Tapatalk


רואים שמעולם לא היית בצד השני של המתרס.

אין דבר כזה. אתה תנסה ללכת במקסימום מול הלקוח כדי לנסות להוזיל, לשקף לו הכול, לתת לו לבחור את הדרך, אפילו להעלות על הכתב את כל ההידברות, וכלום לא יעזור. אם ההימור המושכל והמוסכם לא יצליח, אתה תואשם וגם תחטוף.

אולי אתה לא, אבל לקוח אחר כן יתנהג ככה, ומי מבטיח למוסך שאתה לא ההוא? יותר כלכלי להחליף רפידות, מסננים ושמנים, בלי להיכנס למיטה חולה.

07-10-24, 09:38
נראה לי ששכחתם שאתם במדינת הדבורים
מי שיכול עוקץ אותך.
מקומות אמינים ושרותיים יש
מעט מאוד ואם מצאת אחד כזה תשמרו עליו שלא יתקרר

שולץ האיום
07-10-24, 11:53
נראה אתכם מהצד השני, מנהלים עסק ריווחי, במציאות הישראלית, ומול הלקוח הישראלי.
באים עם גרוטאה, לא רוצים לעבור את ה 1000 שח, ולקבל אחריות, חלקים זמינים ומה לא, ועדיין תרגישו שדופקים אתכם כל הזמן, גם אם זה ממש לא המצב.

מין מצב כזה מכל הכיוונים.
נשים רגע נוכלים וגנבים בצד, כולם מנסים להתפרנס.

Yaron.nahum
07-10-24, 17:27
אפשר (ולדעתי גם רצוי ) להיות שקוף מול הלקוח.

להגיד לו , תראה מדובר ברכב ישן, יכול להיות שבזמן הפירוק ישברו חלקים.
פלסטיק ישן , פריך. לא יודע מה מצבו. קשה לראות מאחורי הכיסויים
אני לא יכול להיות אחראי למקרה שכזה ,
במידה והכל הולך חלק , התשלום הוא X
במידה ויהיה שבר, נדרש לקנות חלק חדש / מפירוק בעלויות נוספות שאני מעריך ב Y , ועוד זמן המתנה עד שהחלק יגיע

כמו כן , אפשר לבצע תיקון מקומי , יכול להחזיק תקופה , יכול לקרוס בעוד כשבוע , אני לא ממליץ עליו.
אבל אם תרצה אני מוכן בעלות קטנה יותר. Z .

גם ללקוח שמגיע ברור שהמוסך רוצה להרוויח ולהתקיים. אם אתה גלוי מולו , אז יותר קל לבלוע את הגלולה של המחיר

שולץ האיום
07-10-24, 17:31
מנסיון, רוב המוסכים מעדיפים פשוט לא להתעסק ולא להכנס לזה מראש.

פה ושם נשארו מומחים, בעלי מקצוע של פעם, לא מוסך, אבל זה הולך ונעלם בגלל ש....זה לא משתלם.

Yaron.nahum
07-10-24, 18:19
אין בעיה ,
גם כאן עדיף להגיד ללקוח , תראה אני לא עושה דברים כאלו.
כי חסר חלקים בשוק / יש רק חלפים סינים גרועים שנשברים / אין מלאי (מחק את המיותר )

לדעתי , הוגנות ויושרה מול הלקוח תרוויח לקוח ,
גם אם הפעם הוא לא יבצע את הרכישה אצלך פעם הבאה הוא יבוא שוב , אולי זה יהיה משהו שיותר משתלם.

וגם לא ביקשתי שיציע מחירי הפסד. פשוט לא לקחת את המקרה הגרוע ולתמחר מולו.
לתת ללקוח את העלות

-->