PDA

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות בקניית רכב שטח ראשון



Independent
08-10-24, 19:21
שלום לכולם,

מכרתי את הפרייבט. :D

אני מחפש רכב שטח שיתאים לצרכים של נסיעות יומיומיות מעטות מאוד (עד 10k בשנה) ולחוויית שטח בסופי השבוע ובחגים.

התחלתי בגדול, התעניינתי בגראנד צ׳ירוקי משנים 2015-2016 אבל ירדתי מהרעיון בגלל עלויות ביטוח ואחזקה גבוהות. אין לי כיסים מספיק עמוקים לזה.

עברתי להתעניין בצ׳ירוקי (לא גרנד) טריילהוק וירדתי ממנו בגלל בעיות אמינות שהבנתי שיש בדגם.

נשארתי עם שתי התלבטויות:
1. גרנד ויטארה מנוע 2.4 ל׳ מהשנים 2013-2015 ולשפרו (עלות קנייה לפני שיפורים - 65-70k)
2. xv מנוע 2.0 ל׳ מהשנים 2015-2017 ולשפרו (עלות קנייה לפני שיפורים - 50-65k)

אם אני לוקח כל אחד מהשניים ומשפר באופן מקיף: מיגונים, הגבהות והחלפת בולמים, החלפת פגושים/חיתוך גחון, צמיגים 50/50 וכד׳ - מי מהם עדיף בשטח?

פרופיל נהג:
בן 35, רווק ללא
ניסיון בשטח: רק מהשירות הצבאי - מפקד טנק מרכבה סימן 4 :rolleyes:
ציפיות: להגיע עמוק בשטח לא טכני מידי עם אחד מהשניים הנ״ל.
באדי לטיולים: אח שלי עם פורסטר 2016 ממוגן וצמיגי 50/50 ללא x mode.

אשמח לתובנות.

תודה רבה

נמרוד
08-10-24, 19:30
אתה מתלבט בין שני כלי רכב: אחד עם הילוך כוח השני בלי. לאור הדרישות שציינת, בזה הסתיימה ההתלבטות.

לטובת הרכב עם הילוך הכוח, אם היה ספק.

erezgur
08-10-24, 20:35
במקרה של רווק, לטיול שטח עבור בודד-זוג, תמיד ממליצים כאן על ג'ימני.
שקלת?
אם כן - מדוע פסלת?

נשלח מהנייד

Independent
08-10-24, 20:38
במקרה של רווק, לטיול שטח עבור בודד-זוג, תמיד ממליצים כאן על ג'ימני.
שקלת?
אם כן - מדוע פסלת?

נשלח מהנייד

יקר - איטי - לא נוח ובכללי לא בא לי עליו (:

erezgur
08-10-24, 20:45
תודה.
אם לא בא לך עליו, זו סיבה טובה שלא לקנות אותו.
מכיון שציינת שהדרישה היא לשטח שאינו טכני מדי, כנראה ששתי האופציות שציינת יעשו את העבודה. אני הייתי מכניס גם את הדאסטר הידני, דיזל.


נשלח מהנייד

לביא
08-10-24, 20:45
הפרטנר נוסע ברכב שמקביל בעבירות ל xv.
בעיני, זו הבחירה היותר נכונה בהיבט עלויות האחזקה.
לביא

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ש01
09-10-24, 11:57
+1 ללביא

רכב נוח, יכולות שטח שבילים + מפתיעות.

מה הגובה לך?
אבא שלי החזיר ליבואן XV אחרי חודש כי הרגיש צפוף ביחס לפורסטר...

sgill
09-10-24, 14:25
פורסטר כמו שיש לשותף...
אבל שניהם לא יגיעו כל כך עמוק לתוך השטח.

Jake
12-10-24, 16:14
אתם תתחילו לטייל ומהר מאוד תרצו לעבור במקומות ש XV ודומיו יכולים רק להסתכל עליו מבחוץ. בנוסף, אתה נהג חדש בתחום, גם אני הייתי עד לא מזמן (אבל כן עם ניסיון צבאי מסוים), ואתה צריך רכב עם יכולות שיפצה על תקופת ההסתגלות שלך. ושיוכל לחטוף טעויות. הויטרה/דסטר זה המינימום לדעתי, + הגבהה ומיגון וצמיגים סבירים. אחרת עוד שנה שוב תפצח בחיפוש.
כך גם תוכל להצטרף לקבוצות מטיילות ולא לעכב בשטח.

שולץ האיום
12-10-24, 16:22
אלו לא רכבים ל״חוויות שטח״
אלו רכבים לשבילים בקטנה, פיקניקים וקצת יותר מפרייבט רגיל.
זה שתראה אותם לפעמים במציאות או בסרטונים במקומות מעבר למה שציינתי, לא עושה את זה נכון ויהיו לזה משמעויות.
הם פשוט לא בנויים ולא מיועדים לשטח.

RBRB
12-10-24, 18:53
לדעתי פסלת מהר מדי את הגרנד צ'ירוקי. אם תכוון למודלים 2012-2013 עלויות הביטוח יהיו נמוכות יותר וגם לא תסבול מהרדאר שיושב למטה.

אם נשווה בין הגרנד צ'ירוקי לגרנד ויטרה: שניהם עם הילוך כוח ומתלים נפרדים, מחיר קניה דומה, צריכת דלק דומה. בכל השאר הגרנד צ'ירוקי מנצח. מרווח פנימי, גודל בגאז', כוח זמין, 5 הילוכים בגרנד צי'רוקי (עד מודל 2013, לאחר מכן זה 8 הילוכים) לעומת 4 הילוכים בסוזוקי ובכללי רכב רבה יותר נעים ומפנק. מאחר ומדובר ברכב אמריקאי בהגדרה יש חלפים זמינים ברשת כולל אמזון והתחזוקה לא נוראית.

לגבי הסובארו, אם אתה הולך לכיוון הזה אז למה XV ולא פורסטר?

הכותב מחזיק כרגע פורסטר 2009 וגם גרנד צ'ירוקי 2012.

Independent
12-10-24, 20:35
לדעתי פסלת מהר מדי את הגרנד צ'ירוקי. אם תכוון למודלים 2012-2013 עלויות הביטוח יהיו נמוכות יותר וגם לא תסבול מהרדאר שיושב למטה.

אם נשווה בין הגרנד צ'ירוקי לגרנד ויטרה: שניהם עם הילוך כוח ומתלים נפרדים, מחיר קניה דומה, צריכת דלק דומה. בכל השאר הגרנד צ'ירוקי מנצח. מרווח פנימי, גודל בגאז', כוח זמין, 5 הילוכים בגרנד צי'רוקי (עד מודל 2013, לאחר מכן זה 8 הילוכים) לעומת 4 הילוכים בסוזוקי ובכללי רכב רבה יותר נעים ומפנק. מאחר ומדובר ברכב אמריקאי בהגדרה יש חלפים זמינים ברשת כולל אמזון והתחזוקה לא נוראית.

לגבי הסובארו, אם אתה הולך לכיוון הזה אז למה XV ולא פורסטר?

הכותב מחזיק כרגע פורסטר 2009 וגם גרנד צ'ירוקי 2012.

תודה לכולם על התגובות

אם גרנד צ׳רוקי בשנים שציינת אז דיזל או בנזין?

ולמה כדאי לשים לב?

תודה

נמרוד
12-10-24, 21:01
הפרטנר נוסע ברכב שמקביל בעבירות ל xv.
בעיני, זו הבחירה היותר נכונה בהיבט עלויות האחזקה.
לביא



אכן יש הגיון כלכלי בלרדת לרמה של הפרטנר.

יותר מעורר השראה לנסות למשוך את הפרטנר למעלה.

ehudzeelim
12-10-24, 21:18
אתם תתחילו לטייל ומהר מאוד תרצו לעבור במקומות ש XV ודומיו יכולים רק להסתכל עליו מבחוץ. בנוסף, אתה נהג חדש בתחום, גם אני הייתי עד לא מזמן (אבל כן עם ניסיון צבאי מסוים), ואתה צריך רכב עם יכולות שיפצה על תקופת ההסתגלות שלך. ושיוכל לחטוף טעויות. הויטרה/דסטר זה המינימום לדעתי, + הגבהה ומיגון וצמיגים סבירים. אחרת עוד שנה שוב תפצח בחיפוש.
כך גם תוכל להצטרף לקבוצות מטיילות ולא לעכב בשטח.

יש גם גישה אחרת, כשאתה נוסע ברכב עם נתוני פתיחה לא גבוהים, אתה חייב להשתפר כנהג כדי לפצות על החסרונות של הרכב.
נהג מעולה יכול לפצות על רכב בינוני, וזו לא רק קלישאה.
ככה לומדים לנהוג יותר טוב. אחר כך, אם וכאשר תעבור לרכב עם פוטנציאל גבוה יותר בשטח, הכל יהיה לך קל.
אבל זה מחייב רצון ללכת בדרך הזו, כי זה יותר קשה, מצריך סבלנות וכו'. אבל גם יותר מספק כמובן.

asafk
12-10-24, 21:57
כן... אבל זה צריך להיות רכב שיודע לספוג טעויות נהיגה.

אסף.

ד ו ר ו ן
13-10-24, 10:53
אני מטייל מידי פעם עם חבר בעל ויטארה מהשנתונים הנ״ל, מוגבה וממוגן.
לטיולי משפחות++ הרכב נוסע יפה מאד בשטח.
לא נרתע מקטעים טכניים במידה שהיו בהחלט מאתגרים/פוגעים ב-XV.

ד ו ר ו ן
13-10-24, 10:56
יש גם גישה אחרת, כשאתה נוסע ברכב עם נתוני פתיחה לא גבוהים, אתה חייב להשתפר כנהג כדי לפצות על החסרונות של הרכב.
נהג מעולה יכול לפצות על רכב בינוני, וזו לא רק קלישאה.
ככה לומדים לנהוג יותר טוב. אחר כך, אם וכאשר תעבור לרכב עם פוטנציאל גבוה יותר בשטח, הכל יהיה לך קל.
אבל זה מחייב רצון ללכת בדרך הזו, כי זה יותר קשה, מצריך סבלנות וכו'. אבל גם יותר מספק כמובן.

אם יש מי שילמד אותך כדי להבין מה עושים.
ומי שישלם על הטעויות (בכסף, לתיקונים).
ויספוג את התסכול של האתגרים בהם רכב אחר עובר בקלות.

XV זה רכב כביש עם יכולת שטח מסויימת, נוצר בעיקרו לתנאי חורף במדינות עם חורף אמיתי.
זה שתקעו לו נוצות בתחת לא הפך אותו לטווס.
זה תרנגולת בתחפושת.
ויסלחו לי מראש נהגי העל שאונסים אותו בשטח ומרוצים.
אתם החריגים.

RBRB
13-10-24, 14:43
תודה לכולם על התגובות

אם גרנד צ׳רוקי בשנים שציינת אז דיזל או בנזין?

ולמה כדאי לשים לב?

תודה

בנזין כמובן.
עד מודל 2010 היה מנוע דיזל של מרצדס מוצלח בסה"כ, החל מ2011 הדיזל זה מנוע פיאט שלא חף מבעיות.

למה כדאי לשים לב? הדברים הרגילים. בלאי במכלולים השונים, תוודא שהמשולשים מקוריים כך שבעת הצורך תוכל לשדרג לתותבים של סופר פרו. תבדוק מצב של קולר שמן שבשלב מסויים בחייו הוא נוזל (מקורי או משופר של דורמן סביבות 850 שקל באמזון). אם הרכב לא מוגבה אז תצטרך קיט הגבהה שזה סיפור של 10,000 שקל כולל עבודה. לוודא שאין נזילות מהצנרת וגם ממשאבת המים.
פשוט לוודא שמדובר ברכב שטופל במהלך השנים ולא הוזנח.

Independent
18-10-24, 15:35
תודה לכולם על העזרה!

רכשתי היום סובארו XV 2016 לאחר מתיחת הפנים.
מנוע 2000
יד ראשונה
40,000 ק״מ (לא טעות).
מיגון מקורי מיבואן סובארו.

האם המיגון שמגיע מהיבואן (נאמר לי שהיה בתוספת תשלום של 2500 ש״ח במעמד הקנייה בסוכנות) מהווה מיגון ראוי לרכב? ואיך הוא בהשוואה למיגון שמציעה אספיר?

זקוק גם להמלצה למקום טוב לפוליש-וקס לרכב, בבדיקת הרכב התגלו נקודות חלודה קטנות וכך הומלץ לי ע״י בעל מכון הבדיקה.
אשמח להמלצות באיזור השרון.

תודה וסופ״ש נעים

erezgur
18-10-24, 17:03
תתחדש !

מכיוון שכבר פתחת שרשור נפרד לשאלות אלו https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129618 וכבר לא מדובר בנושא שרשור זה, אני נועל כאן למניעת כפילות.

נשלח מהנייד

-->