PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם הג'יפים שנמכרים היום הם האחרונים???



zivo
13-10-24, 22:45
https://youtu.be/kphgNAivs9Y?si=pZlNIQqLdTpF0hkL


https://youtu.be/h_LmMMxmd60?si=2__8CDgE2U_btAnA

נמרוד
14-10-24, 09:46
היו אלף כתובות על אלף קירות. אפילו פה...

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128917-%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9E%D7%94-%D7%A8%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%90-%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%95?p=1048579&viewfull=1#post1048579

zivo
14-10-24, 14:51
אין וויכוח שעסקינן באותו היצרן, אבל אני חושב שהתוכן והמסר "מעט" שונה.
בריפרוף מהיר, לא מצאתי בקישור שצירפת, כל איזכור להפסקה של ייצור של המותג ג'יפ (ואחרים).

נמרוד
14-10-24, 20:05
כל מה שאני אומר זה שהמותג ג'יפ הלך מדחי לדחי, ואם הוא ימות זה יהיה עצוב אך לא מפתיע.
אפשר לקוות לטוב, שאיזה קונצרן אמריקאי עם הנהלה חכמה יקנה את ג'יפ בזול, יזרוק את כל הזבל הצידה ויתמקד ברנגלר ורנגלר בלבד.

KOOKE
15-10-24, 09:58
מה שנמרוד אמר.

רק רנגלר, תמחור הגיוני החל מבסיסי וזול מאד עד תמחור סביר לגרסאות המאובזרות יותר.

מה שבעיקר הרג את המותג ג'יפ בכלל ואת הרנגלר בפרט זה הניסיון להפוך את הרכבים ל- SUV מפנקים ויוקרתיים בתמחור יקר מאד ולא הגיוני.

אם יחזרו למקורות בעיקר בקטע של התמחור לדגמי הבסיס זה יכול להציל את המותג.

בעיקר אם ניקח בחשבון את המתחרה הישיר הברונקו שכל רמת גימור זול יותר מהמקביל בדגמי הרנגלר

שולץ האיום
16-10-24, 15:53
הכלכלות.
פחות ופחות אנשים יכולים להרשות לעצמם תחביב כזה.
בכל העולם.

asafk
16-10-24, 16:17
מה באמת קורה למותג ג'יפ?
בכלל למה שנשאר מקרייזלר?
ב2008 קניתי ראם 5500 דיזל אוטומטי עם תיבת העברה חשמלית - כלומר הראם הכי יקרה שיש - מדילר בארה"ב - ב38 אלף דולר. זה היה כפול מכמה שעלה אז ראם 3500 נגיד. באותה שנה קניתי גם כמה רנגלרים אנלימיטד ברמה בסיסית ב15 אלף דולר בערך. הרנגלרים הכי יקרים עלו אז 30 אולי 35 אלף דולר.
היום? ראם זה רכב של 60-70 אלף דולר ומעלה. הרבה נמכרים מעל 100. רנגלרים נמכרים סביב ממוצע של 60 אלף, עם שיעור מאוד משמעותי של רנגלרים בין 80 ל 100 אלף.
זה היה רכב עממי ונפוץ של ג'יפאים ובעלי מלאכה והפך לרכב יקר - ואני מסתכל במלאים של דילרים ורואה שסטלנטיס לא נותנים הנחות וככה עומדים במגרש ראמים ורנגלרים שנת 2023 לצד חדשים 2024 ו 2025 - המשמעות היא שלא קונים אותם והדילרים לא יסבלו הרבה זמן את ההפסדים האלה. (בארה"ב הדילרים מתכננים מאוד בקפידה את המלאי שלהם. המלאי הוא תכנית אשראי וכל רכב שעומד ולא נמכר מתחיל מהר מאוד להיות הפסד נטו). והם לא יזמינו חדשים כי כל האשראי משועבד.

כמו שזה נראה האירופאים לא מבינים את העניין של הג'יפים והטנדרים. הם עושים קבוצות מיקוד ומגלים שמעט מאוד מהלקוחות שלהם נוסעים בשטח ומעט מאוד צריכים מפרט לשטח. זה מאוד ברור למי הם נותנים מענה כשלדגמי 2024 של רנגלר לא נכנס שום שינוי אמיתי שקשור לשטח אבל כן נכנס גריל בעיצוב חדש ועוד כמה פיצ'רים בתוך הקבינה. בדגמי 2025 זה יותר ברור עם השתלטות של המנועים החסכוניים וצמצום האופציות למנוע 6 לבערך כלום, ומצד שני מסך מולטימדיה יותר גדול, פלסטיקה בעיצוב חדש ודברים כאלה. כלומר רנגלר השנה הוא בעיקר יותר חסכוני שקט ומאובזר.... ויקר.
הדגמים שכן מיועדים לשטח הם כבר רנגלרים במחיר של מכוניות יוקרה - 60 אלף ומעלה - כאילו הם אומרים שלמעטים שמעריכים יכולות שטח אפשר גם לתקוע מחיר כי הם ישלמו אותו.
ואז הם מתחילים לטפטף גם את ג'יפ ריקון החשמלי - מבוסס על הגראנד צ'רוקי החשמלי ולמרות שהוא יהיה עם גג ודלתות מתפרקים אין סיכוי שהוא יעלה פחות מהגראנד כלומר המחליף של רנגלר יעלה לא פחות מ 100 אלף בגרסת הבסיס.

אז אני לא יודע מה עובר עליהם אבל ברור לי שהבחירה להפוך את כלי הרכב הנמכרים של הקבוצה לרכבי יוקרה ולהתרחק מקהלי היעד שתמיד החזיקו אותם - ג'יפאים מהמעמד הבינוני ובעלי מקצוע - ברור לי שזה מה שתוקע את הדילרים שלהם עם מלאים, כלומר עוצר לחלוטין מכירה של כלים חדשים - ויפיל אותם בזמן הקרוב.
ואז סופרי האפונים הצרפתים והאיטלקים יגיעו למסקנה היחידה האפשרית - אף אחד לא קונה ג'יפים אמיתיים. וזה לא בגלל שהמחיר גבוה באופן מגוחך אלא כי אין דרישה לג'יפים, מסקנה הגיונית. ואם זה ככה באמת לא יהיה יותר רנגלר....

(אגב.... מה קורה לטויוטה צפון אמריקה - לא הרבה יותר אופטימי....)

אסף.

oferc
16-10-24, 16:25
קרייזלר פשטה את הרגל מספר פעמים , ועדיין לא נעלמה מהעולם.

ההפסדים שלהם לא נובעים מהרנגלר אלא מהגרנד צרוקי 7 מקומות הגדול וכל הפיאט 500 שמותגו כגיפ אוונגר וקומפאס.

במקום להתמקד במה שהם הכי טובים נכנסו לנישות שלא מתאימים להם במחירים מטורפים , למה גרנד צרוקי 7 מקומות צריך לעלות יותר משברולט טאהו או GMC יוקון ?

וה WAGONEER הענק , מגיע כמעט ל100K$ משוגעים.
האמריקאים אוהבים גיפים זולים , סטייל הספורט הקצר עם הגג הרך שעלה 25K$ והיום כבר עובר את ה40K .

לא תהיה להם ברירה הם יורידו מחירים ויתאזנו.

KOOKE
16-10-24, 19:12
רק מזכיר שהשוק העיקרי והכי גדול של המותג בכלל והרנגלר בפרט היה ונשאר אמריקה - שוק שונה מהותית משאר העולם

asafk
16-10-24, 22:46
זו בדיוק הבעיה. השוק באמריקה ובעל הבית צרפתי.
פער תרבותי.

אסף.

נמרוד
17-10-24, 09:22
העלאת מחירים של יצרני הרכב השונים, בארה"ב, בחמש שנים אחרונות ביחס לאינפלציה הכללית.

במקום הראשון - מיודענו סטלנטיס. ומכיוון שבארה"ב פיאט ופז'ו וסיטרואן ולמען האמת גם "קרייזלר" לא רלוונטי, זה ג'יפ וראם.

https://caredge.com/guides/car-price-inflation

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20241017/cbaafcb38e176356af08c548b9a9caef.jpg

asafk
17-10-24, 09:45
יש עוד פקטור חשוב כמו שהשקעתי וכתבתי למעלה - סטלנטיס ארהב לא נותנים הנחות.
כשדילר אמריקאי נתקע עם מלאי ושטחק את האשראי והרווח שלו הוא רוצה לתת הנחה כדי להעיף את הרכבים. אבל אין לו באמת מאיפה, הוא יפסיד. כאן היצרנים נכנסים לתמונה נותנים בעצמם את ההנחה דרך הדילרים.
כל היצרנים האמריקאים עושים את זה, כולם חוץ מסטלנטיס. אם מעבר לכביש יש טנדר פורד או טויוטה או שבי בהנחה משמעותית ועל ראם אין הנחה, מי יקנה ראם? כשמעבר לכביש יש הנחה יפה על ברונקו או פוראנר שמראש עולים פחות מרנגלר - מי יקנה רנגלר?
אז כאמור זו גם ההחלטה להפוך את הרכב העממי רנגלר ואת הטנדר עבודה ראם לרכבי יוקרה, ועל זה המדיניות של לא לתת הנחה.... אני לא מבין מה הם עושים.

אסף.

הדסופה
17-10-24, 18:08
החיים בפנטזיה . הפיתוח היום יותר יקר כי הוא יותר מורכב , רכבים צריכים לעמוד באינסוף תקנות אם זה בטיחות או ידידותיות לסביבה , המחירים של פעם לא יכולים לחזור
במקרה הטוב יוכלו להוריד קצת ממתח הרווחים אם יהיה יצרן שיהיה מוכן לזה


Sent from my iPhone using Tapatalk

Galaye
17-10-24, 18:40
הלוואי ויתעוררו ויחזרו לעשות דגמים של רנגלר לקהל היעד שמשתמש בו ליעוד שלו ,

גם היוטיוברים אמרו שהם לא מבינים את קהל היעד שחלקו אנשים שחוסכים שנים לקנות את הרכב והם הרחיקו אותו גם מאלו ...כידוע זה לא רק הכסף לקניה שלו זה בעיקר התחזוקה .

והבעיה היא בעיקר בעלים אירופאי לרכב אמירקאי שהשוק הכי גדול של הדגם הזה הוא אמריקאי .
נקווה שיהיה לו בעלים אמריקאי שידע למנף אותו כי כרגע הבעלים לא מצליח להתמודד עם פורד ואפילו טויוטה שלא ממש היו צריכים לייצר דגם להתחרות הם היו בפור ענק ....ועשו כלי לא רע שאפילו נמכר במחיר יותר זול מרנגלר

נקווה לטוב כי זה מותג חלום

נמרוד
02-12-24, 10:11
אחד קרלוס טבארס, מנכ"ל סטלנטיס, הודיע על פרישה במהלך סוף השבוע "באופן בלתי צפוי" עקב "נקודות מבט שונות" עם חבר המנהלים...

https://www.cnbc.com/2024/12/01/stellantis-ceo-carlos-tavares-resigns.html

asafk
02-12-24, 10:42
יש צניחה של עשרות אחוזים במניה בחצי שנה יחד עם ירידה בכמות המכירות (מספר מכוניות, לא סכום כסף) של עשרות אחוזים בשנה האחרונה ועוד הרבה אחוזים בשנתיים הקודמות. זה בלי להביא בחשבון שהחברה מוכרת לדילרים כלומר זה לא מכירות ללקוח הסופי שהן ירדו בעוד הרבה ואפשר לראות את זה כמו שנכתב קודם במגרשים המלאים אצל הדילרים. זה הולך יד ביד עם עליית מחיר הג'יפים ב40 עד 60 אחוז לדגמים הזולים ויותר מ100 אחוז לדגמים היקרים בשלוש השנים האחרונות.
הם פשוט מחסלים את המותגים ג'יפ ראם ודודג'.
הירידה במכירות ברווחים ובמניה כל כך חמורה שאין לי מושג אם הם ישרדו את השנה הקרובה או שזו תהיה פשיטת הרגל השניה של מותגי קרייזלר.
אז במצב כזה.... המנכל עושה את הדבר הנכון כשהוא בורח.

אסף.

KOOKE
02-12-24, 21:48
איזה עתיד קודר...הדיפנדר הלך לעולמו...הג'יפ בדרך לשם...בסוף כמו תמיד קר הטוטה תשרוד

asafk
02-12-24, 22:27
בעולם הגדול כן אבל בארהב רכבי השטח של לקסוס / טויוטה עומדים במגרשים גם כן טונדרה עוד זז ונהיה די נפוץ בטנדרים הגדולים. אבל טאקומה ופוראנר לא - הסיבה הראשונה היא שוב המחיר הגבוה אבל לזכותם של טויוטה הם *כן* נותנים לדילרים לתת הנחות כדי להזיז את המלאי, והסיבה השניה היא מנועי ה6 צילינדרים החדשים המוגדשים מוגדשים עם בעיות אמינות שבשנה אחת חיסלו את התדמית של הרכבים האלה. יש שם בעיה גדולה שטויוטה לא מצליחים לפתור ובינתיים אחוזים די גדולים מחליפים מנועים באחריות.

אסף.

zivo
03-12-24, 09:47
הבעייה של האמריקאים שהם במרוץ אין סופי לעוד ועוד כוח.
מנוע V6 עם 300-350 כס יש, ויש טובים ואמינים.
חוץ ממקרים מיוחדים ( מרוץ דיונות? ) אני ממש לא מבין למה צריך יותר מ 350 כס .
זה סתם מיקר ומכביד את הרכב ( ומקטין את האמינות הכללית)

raanan
03-12-24, 12:40
הבעייה של האמריקאים שהם במרוץ אין סופי לעוד ועוד כוח.
מנוע V6 עם 300-350 כס יש, ויש טובים ואמינים.
חוץ ממקרים מיוחדים ( מרוץ דיונות? ) אני ממש לא מבין למה צריך יותר מ 350 כס .
זה סתם מיקר ומכביד את הרכב ( ומקטין את האמינות הכללית)
כי הרכבים בהתאמה עולים במשקל
כי כל מכונת צעצוע חשמלי לא משאירה עשן אבל נעלמת באופק בלי חריקת צמיגים ...

איל מ
03-12-24, 14:30
הבעייה של האמריקאים שהם במרוץ אין סופי לעוד ועוד כוח.
מנוע V6 עם 300-350 כס יש, ויש טובים ואמינים.
חוץ ממקרים מיוחדים ( מרוץ דיונות? ) אני ממש לא מבין למה צריך יותר מ 350 כס .
זה סתם מיקר ומכביד את הרכב ( ומקטין את האמינות הכללית)

לשימוש שלי, גם 150 סוסים זה די והותר. אבל כאמור, על טעם וריח...

zivo
03-12-24, 18:42
לשימוש שלי, גם 150 סוסים זה די והותר. אבל כאמור, על טעם וריח...
אני עם מה שהיה פעם 165... ולעולם לא היה חסר כח.
אבל נסיתי להיות לארג'

KOOKE
04-12-24, 09:00
zivo

כי עדר סוסים נוהם דרך מפלט רועם ושמדביק אותך לכיסא בכל מכת גז קטנה זה הדבר הכי מחרמן כל חובב רכב אמיתי מושבע.

חשמל חרישי שמאיץ...בהההה....כבר עדיף משחק מחשב / סימולטור....

הבן של השכן קנב ב.אמ. וו. ישנה משופרת מאד בטירוף סטייל רכב מסרטי מהיר ועצבני...כל פעם שהוא מניע את הרכב אני אשקרה מתענג על רעש המפלט....

zivo
04-12-24, 22:55
zivo

כי עדר סוסים נוהם דרך מפלט רועם ושמדביק אותך לכיסא בכל מכת גז קטנה זה הדבר הכי מחרמן כל חובב רכב אמיתי מושבע.

חשמל חרישי שמאיץ...בהההה....כבר עדיף משחק מחשב / סימולטור....

הבן של השכן קנב ב.אמ. וו. ישנה משופרת מאד בטירוף סטייל רכב מסרטי מהיר ועצבני...כל פעם שהוא מניע את הרכב אני אשקרה מתענג על רעש המפלט....

ואיך זה מתקשר לנסיעת שטח? :-)

KOOKE
05-12-24, 08:59
נהמת מפלטים והדבקה לכיסא חלה גם בשטח- ע"ע ברונקו רפטור, רוביקון 392, ועוד - כמו גם מירוצי הבאחה...

יש מגוון סוגי טיולים בשטח ויש כאלו שמשלבים נסיעת שבילים מהירה ואפילו מהירה מאד בטיול... כמו שכבר נאמר איש איש וטעמו הוא.

הבעיה שהעולם הופך ירוק מדיי, פוליטיקלי קורקט מדיי ומנועי בנזין עתירי נפח וסוסים הפכו לשיקוץ שהולך ונעלם מהתחום המוטורי....

החלום הרטוב של מחבקי העצים זה עתיד שבו כולם מתניידים בקוביות אחידות וחשמליות שמתניידות עצמאית- נכנס לקוביה מודיע לה את היעד והיא כבר תקח אותך לשם

איל מ
05-12-24, 09:35
אמרתי קודם, על טעם ועל ריח אין להתווכח.
מניח שאם רעמי מפלטים היו מרגשים אותי, הייתי נוסע על משהו אחר. משהו שלא מודדים בו 1-100 עם לוח שנה...
וזיו, עזוב, אל תגלה לו שמהירות בשטח זה עניין של מתלים ולא של מנוע ;)

zivo
05-12-24, 19:05
נהמת מפלטים והדבקה לכיסא חלה גם בשטח- ע"ע ברונקו רפטור, רוביקון 392, ועוד - כמו גם מירוצי הבאחה...

יש מגוון סוגי טיולים בשטח ויש כאלו שמשלבים נסיעת שבילים מהירה ואפילו מהירה מאד בטיול... כמו שכבר נאמר איש איש וטעמו הוא.

הבעיה שהעולם הופך ירוק מדיי, פוליטיקלי קורקט מדיי ומנועי בנזין עתירי נפח וסוסים הפכו לשיקוץ שהולך ונעלם מהתחום המוטורי....

החלום הרטוב של מחבקי העצים זה עתיד שבו כולם מתניידים בקוביות אחידות וחשמליות שמתניידות עצמאית- נכנס לקוביה מודיע לה את היעד והיא כבר תקח אותך לשם
שלמה,
עם יד על הלב, בשביל לנסוע מהר על שביל, נגיד ברונקו ( קיבלת מתלים הכי טובים..) , אם אתה עם מנוע 300כ"ס או 450, מה ההבדל במהירות?
ומי שהצליל של האגזוז חשוב לו....... שיגדיל את הסב-וופר

- - - Updated - - -

הכל ברוח טובה, מי שרוצה 392 , בהצלחה

ד ו ר ו ן
05-12-24, 21:34
זיו,
יצא לך לנסוע בשטח עם רכב עתיר כ״ס ומומנט?

asafk
05-12-24, 23:21
אין כזה דבר יותר מדי כוח... גם בשטח.
אבל צריך וכדאי להתפשר.

ולעמיין "מחבקי העצים" וכו'- לפני כמה ימים בצרפת נהרג הולך רגל מפגיעת "רכב שטח". העירייה שם שוקלת ברצינות לאסור כניסת "רכבי שטח" לפריז. ואנחנו מדברים על מיטב התוצרת הגרמנית, מפלצות אוטובאנים על צמיגי חתך נמוך שבינם לבין שטח אין שום דבר פרט למיתוג.
אותם צרפתים הם אלו שמנהלים את המותג ג'יפ. הם פשוט לא מבינים.

אסף.

איל מ
06-12-24, 08:55
נראה לי שלמחבקי העצים יש יותר בעיה עם העגלה העצלה שלי שמסריחה את הרחוב כל בוקר.
(תכלס, גם לי).
מי שיש לו בעיות עם רעש מפלטים הם מחבקי התינוקות (כמובן שניתן לנסוע שקט בתוך העיר,וזה נכתב כהלצה).
גיליתי שמשום מה לשלב האבולוציוני של מסילה משותפת פוסט מנוע טיפש אבל טרום מסנן חלקיקים ומערכת אוריאה יש את הסרחון הכי נוראי.
לישנים היה ריח של... נו.. דיזל. כמו טרקטור ישן. מסריח אבל לא מגעיל. לחדשים ביותר- אין ריח. רק דור הביניים עם צחנה מגעילה.
(אגב, בחסימת egr, בתקופה שבה עשיתי זאת, היה אותו ריח, כך שאני מניח שזה לא משם).
מעניין. (אותי).

מיכה100
06-12-24, 15:55
רק דור הביניים עם צחנה מגעילה.

מזדהה עם הנאמר.
רק כשעברתי לדיסקו 4 הבנתי שדיזל לא חייב להסריח. גם לא כשאני כמעט מתנשק עם האגזוז בעת חיבור העגלה.


Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ברק לוי1
08-12-24, 20:05
אני עם דיסקו 2 חונה ליד שכן עם hummer EV,
לא הכרתי את הבחור עד באחת הפעמים ניגש אלי אני כשאני מחנה… הייתי בטוח שיתלונן על הרעש, ריח אולי חושש שאדביק את החשמלי שלו בנזילות [emoji6]
סיפר לי בעיניים עם לחלוחית כמה מתגעגע לדיזל אמיתי , לרעש ולמנוע..לאחר כחודש כנראה לא עמד בזה יותר, ראיתי אותו עם RAM 3500. החשמלי עבר לבן :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
09-12-24, 00:07
זיו ו-אייל, לא חידשתם לי...ברור שבשטח (וגם בכביש) עדיף גם וגם וזה אכן בדרך כלל מגיע ביחד כחבילה עתירת סוסים ורעם מפלטים עם מתלים התואמים (לרוב) את החבילה....

מי אמר רפטור ולא קיבל....

- - - Updated - - -


אין כזה דבר יותר מדי כוח... גם בשטח.
אבל צריך וכדאי להתפשר.

ולעמיין "מחבקי העצים" וכו'- לפני כמה ימים בצרפת נהרג הולך רגל מפגיעת "רכב שטח". העירייה שם שוקלת ברצינות לאסור כניסת "רכבי שטח" לפריז. ואנחנו מדברים על מיטב התוצרת הגרמנית, מפלצות אוטובאנים על צמיגי חתך נמוך שבינם לבין שטח אין שום דבר פרט למיתוג.
אותם צרפתים הם אלו שמנהלים את המותג ג'יפ. הם פשוט לא מבינים.

אסף.

פגעת בול בפוני של הבעיה והיא לא רק של הצרפתים...כמעט כל אירופה נדבקה בגישה הזו...

sgill
09-12-24, 00:33
אתמול חזרתי מטיול שטח עם חבר שנוהג על 392.
בשטח אמיתי אין לו שום יתרון על רוביקון 3.6 או 2.0 עם חבילת אקסטרים ריקון.
אבל בכל עצירה שירדנו מהרכבים ואח"כ שהלכנו לכיוונם והוא התניע מרחוק, המנוע נותן כזאת נהימה... כן זה חזק, כן זה מחרמן, כן כולם מסובבים את הראש לכיוון הרכב שלו, אבל זה לא שווה 300אש"ח תוספת ואת ירידת הערך ועלויות התחזוקה (לדעתי)
אבל בכביש אין מה להשוות את הכח והזריזות של ה 392 לעומת אחיו הקטנים יותר בסמ"ק. החלפתי איתו רכבים בעליה מים המלח לערד, הג'יפ הזה טס ולא מפסיק להאיץ בעליה. הוא כמובן לא רכב ספורט בניהוג, אבל בכח בהחלט כן.
ואם לוקחים בחשבון שגם מי שמטייל הרבה עושה 80% מהקילומטראז' בכביש, אז למי שזה חשוב והפרוטה מצוייה בכיסו, יש הגיון ברכב הזה.

איל מ
09-12-24, 09:03
הבעיה עם ה392 היא לא הרכב עצמו אלא כל הקורולות\סופרבים\אוונסיס\קאמרי\יו ניים איט שמחכים בשוליים עם ממל"ז או בנסיעה עם דבורה בדרך אל ומ.. השטח.

sgill
09-12-24, 11:06
ברכב הספציפי הזה מותקנים כל אמצעי ההגנה (החוקיים :-) ) נגד עקיצות המשטרה.

מיכה100
09-12-24, 11:50
אני תוהה איך זה מרגיש לנסוע 150 קמ"ש בקוביה כזו עם הארד טופ שידוע ברעשי הרוח שהוא מייצר.
או שהמערכת עם הסאב ממסכת את הרעש.

הדסופה
09-12-24, 11:52
לא נראה לי רלבנטי , הכיף זה תאוצות , לא מהירות


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
09-12-24, 12:09
צודק הד!

גם ה 2.0 וה 3.6 יכולים לנסוע 150 וגם בהם זה לא נעים.

oferc
10-12-24, 13:25
אני תוהה איך זה מרגיש לנסוע 150 קמ"ש בקוביה כזו עם הארד טופ שידוע ברעשי הרוח שהוא מייצר.
או שהמערכת עם הסאב ממסכת את הרעש.


מנוע 2.0 , מגיע ל160 בקלות , הרכב עם מנתק הצתה ב160 בגלל סוג הצמיגים ,יש קצת רעש של רוחות המערכת לא מספיק חזקה לבטל את הרעש של הרוחות,חוץ מזה הקוביה עומדת בזה יפה, אין שום דרמות מיוחדות.

sgill
10-12-24, 16:13
תשוב מה קורה אם הג'יפ לא מאוזן פיקס, אתה נכנס למהמורה קטנה ב 150קמ"ש ומתחיל לך DEATH WOBBLE
השלב הבא הוא כנראה R.I.P

איל מ
10-12-24, 19:55
רעידות מוות זה עדיין דבר בימינו?

asafk
10-12-24, 20:35
רק בג'יפים אני חושב...

אסף.

הדסופה
10-12-24, 20:38
זה קצת חסר משמעות, זה נכון לכל כלי רכב שנוסע לא תקין על הכביש


Sent from my iPhone using Tapatalk

oferc
11-12-24, 16:04
רעידות מוות זה עדיין דבר בימינו?

יש לאחרונה כמה חברה בקבוצת רנגלר שמתלוננים על זה , אחד מהחברה גילה שהמוט מייצב האחורי שבור והחליף מאז לא חווה את זה , יש בחור שהחליף את הבולם הגה כדי להפטר מהרעידות האלו. זה החיסרון של סרן חי כבד.

אמוץ נ.
11-12-24, 17:08
כשמגביהים ללא החלפת זרועות, זוית הקאסטר משתנה.
רוב מי שמגביה הגבהה מתונה לא מחליף.
במקרה כזה, הרכב הופך רגיש יותר לעניין ה Death Wobble, במקרה שאחד ממרכיבי מערכת ההיגוי או המתלה הקדמי לא תקין.
ייתכן שגם לצמיגי שטח ישנים ועקומים עשויה להיות תרומה לעניין.
לרוב, רכב סטוק לא יסבול מזה.

איל מ
11-12-24, 18:31
שאלתי כי אני מכיר את התופעה בג'יפים של פעם.
ברור שרכבים משופרים עלולים לחוות כאלו דברים, אבל היה מפתיע אותי לגלות שברנגלר מודרני לא משופר זה עדיין קורה.

geva dover
11-12-24, 19:12
רעידות מוות זה עדיין דבר בימינו?כן..
קרה לי לא מזמן בראם 2018 ב130 קמש.
למזלי זה היה כביש נטוש כי הרכב נזרק לנתיב הנגדי וכמעט עף לתעלה...

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

sgill
11-12-24, 19:44
בעיקר בג'יפים עם סרן חי כשמשהו לא מאוזן או בלוי יש סיכוי גדול להתקל בתופעה.
לפעמים החלפת בולם הגה פותר או משפר את התסמינים לזמן מסויים אבל לרוב ה - ROOT CAUSE הוא משהו אחר בדומה למה שאמוץ כתב.
יש מלא סרטונים ביוטיוב וזה קורה הרבה מפני שהרבה רכבים לא מתוחזקים כראוי או לא משודרגים כמו שצריך.
חלק מחוסר ידע וחלק בגלל רצון לחסוך.

הבעיה והסיכון במהירויות גבוהות נובעות מזה שה WOBBLE מתחיל כשאחד מהצמיגים הקדמיים חוטף מכה קטנה ממהמורה, בור בכביש או כל דבר אחר. כמה שזה קורה במהירות יותר גבוהה, ה WOBBLE יותר חזק. ב 80 קמ"ש כבר קשה לשלוט ברכב, אז ב 150...

ולא, זה לא כמו לנסוע על "הדורים" / "קורדרוי" בשטח שמעל מהירות מסויימת הרכב פשוט שט מעליהם.

ושוב, סטינו מהנושא ואני מתנצל.

לביא
11-12-24, 19:51
https://youtube.com/playlist?list=PLLg7NJKaIz_7X5d3UXFBxle-pGe-qu1t5&si=d-zxZxIKKmrZMHWu

יש הסבר על התופעה בפודקסט הג'יפאות האחרון.
שם טוענים שמופיע בין 70 ל 90 קמש רק בסרן קידמי חי.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

assafy
12-12-24, 09:54
שאלתי כי אני מכיר את התופעה בג'יפים של פעם.
ברור שרכבים משופרים עלולים לחוות כאלו דברים, אבל היה מפתיע אותי לגלות שברנגלר מודרני לא משופר זה עדיין קורה.למה שזה לא יקרה? המבנה הבסיסי של סרן חי לא השתנה כבר עשרות רבות של שנים וכמובן לא הפיזיקה.
ברגע שמתפתח חופש או שיש רכיב לא תקין אז זה עלול לקרות.
גם אני חוויתי את זה עם רנגלר יחסית חדש ומשופר חוקית.



Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

נמרוד
12-12-24, 14:42
חזרה לנושא - סטלאנטיס ואיך היא מחסלת את המותג ג'יפ

כתבה שווה צפייה


https://youtu.be/Lb_mSTnnEaQ?si=kMMVHMa0aNQoGZKG

הדסופה
12-12-24, 16:27
בחזרה לנושא אז הגיפים שנמכרים היום הם האחרונים שנמכרים- היום

כל עוד יש קונפליקטים צבאיים ( ולא נראה כרגע סימן להאטה בנושא הזה ) יהיו מימושים פונקציונליים כלשהם בשדה הקרב , לכן זה יהיה סקסי בעיני חלק מהתרבות , החלק שבשבילו שווה לייצר ולמכור ( לא בהכרח החלק המטייל ) ויהיה מי שייצר את הנגזרת האזרחית

זה יהיה נכון גם כאשר 90% מהכלים הצבאיים יהיו אוטונומיים , למשל


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
12-12-24, 17:17
מדובר על ג'יפ במובן הצר של המותג המסחרי, לא על רכבי 4×4 ואפילו בעלי יכולות שטח גבוהות שבזה ההיצע בארץ ובוודאי בעולם סביר ואפילו משתפר.

sgill
12-12-24, 17:34
לדעתי ג'יפים יהיו עוד הרבה שנים קדימה. חלק גדול מהעולם לא מיושב וחלק גדול ללא כבישים כבושים.
אוסטרליה, אפריקה, חלקים מדרום אמריקה וגם אסיה.
אלה שעובדים יעדיפו טנדרים, אלה שמטיילים או רוצים להרשים או שיכולים להרשות לעצמם יעדיפו SUV או "ג'יפים" למיניהם.
מה שכן לדעתי יקרה אם המהפכה החשמלית תתפוס זה שהג'יפים יהפכו חשמליים, מנוע לכל גלגל ומחשב בקרות שמנהל את האחיזה בכל מצב.

ג'יפ כבר בכיוון עם הרנגלר מגנטו שיוצג (אולי) ב 2025. ב 2022 כבר היה אב טיפוס ומשפרים אותו כל הזמן.
הם אפילו עשו אותו חשמלי וידני עם 6 הילוכים כי האמריקאים (וגם אנוכי) מעדיפים ידני בשטח.

https://www.youtube.com/watch?v=4aQWa_0FIV4

- - - Updated - - -

וגם ה:

https://www.youtube.com/watch?v=OxctVUn-ExY&t=13s

asafk
12-12-24, 17:37
ואיך.זה עוזר למישהו אם זה עולה 100 אלף דולר?

אסף.

הדסופה
12-12-24, 18:57
100 אלף כבר עכשיו זה הרף התחתון של מחירים לרכבי 4x4 לא ? ממילא אנחנו חיים על היד השנייה והלאה

זה כמו סוסים. פעם כמעט לכל אחד היה וכולם היו יותר עניים מאיתנו . היום תנסה להחזיק סוס - כבר עדיף לעשות ילד


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
30-04-25, 10:26
סטלנטיס פרסמה דו"חות, ירידה של 14% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה. לא גרוע כמו טסלה אבל גרוע מאד ביחד לכל היצרניות הגדולות האחרות כששוק הרכב הקונבציונלי לא במצב טוב באופן כללי. יתרה מזאת, סטלנטיס הודיעה שאין תחזיות לשנת 2025, צעד חריג שלא מבשר טובות. ותזכרו שעדיין אין מנכ"ל קבוע...

https://www.media.stellantis.com/em-en/corporate-communications/press/stellantis-reports-q1-2025-net-revenues-and-shipments

חובבי רכב ישימו לב לשורות הבאות... שלושת המוצרים "החדשים" שהוצגו שאמורים לעזור ל"התאוששות המסחרית" - פיאט פנדה החדשה, אופל פרונטרה החדשה וסיטרואן C3 איירקרוס החדשה... אלוהים ישמור.






Update on Commercial Recovery Actions


During Q1 2025, the Company launched 3 all-new products planned for 2025: the all-new Fiat Grande Panda, Opel/Vauxhall Frontera and Citroën C3 Aircross. Additionally, the refreshed Opel/Vauxhall Mokka, Ram 2500 HD and Ram 3500 HD went on sale.

asafk
30-04-25, 12:30
כשממקדים את ההפסדים, המותגים שחוו את הירידה הכי חדה במכירות בארהב הם ג'יפ וראם. ומתוכם הדגמים היקרים של ג'יפ - רנגלר וגראנד צ'רוקי - אחראים לרוב הירידה במכירות ולהפסדים.
בנוסף כדאי לקחת בחשבון שבארהב זה כולל מכירות של כלי רכב לדילרים בתור מכירות. זה שהדילרים תקועים עם מכוניות יקרות מדי - שלא נמכרות - יתבטא רק הרבעונים הבאים כשלדילרים ייגמר שטח הריצפה ואיתו האשראי.

אסף.

raanan
30-04-25, 13:12
זה שהדילרים תקועים עם מכוניות יקרות מדי - שלא נמכרות - יתבטא רק הרבעונים הבאים כשלדילרים ייגמר שטח הריצפה ואיתו האשראי.

אסף.
שזה אומר להתכונן להזדמנויות (יאללה לשבור תוכניות ולפדות קרנות השתלמות...)

רענן

nirstrn
01-05-25, 09:43
..
Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
01-05-25, 09:45
אגב, בדיוק ככה הצלחתי לקנות את ה jk ב2018 במחיר ריצפה (הדילר נתקע עם עודפים…)


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->