PDA

צפייה בגרסה מלאה : חופש צדי בצלב



nozza
14-10-24, 10:41
לאחרונה החלפתי צלב בדרייבשאפט האחורי ברכבי, קיה ספורטאז 2001, בעקבות חופש סיבובי שנוצר בישן.

לצלב החדש מבית GMB (מקט 2200009) יש באחד הצירים חופש לטראלי של כחצי מ״מ.
אין לי רעידות מיוחדות בנסיעה אחרי ההחלפה אך אני רוצה לטפל בחופש זה.

147782

מדדתי את עובי הטבעת החוסמת (סנאפ רינג) ואת רוחב החריץ בצלב והם 1.2 מ״מ ו 1.9 מ״מ בקירוב, בהתאמה.
לדעתי, זוג טבעות חוסמת עבות יותר יפתרו את הבעיה.

מצאתי טבעות בעוביים שונים מהיצרן קיה עד 1.38 מ״מ (מקט 0175725179 לדוגמא) אך מחיר השילוח לארץ גבוה.
הקוטר הפנימי של החריץ בצלב 24.5 מ״מ.

אשאל:
1. האם יש פתרון אחר?
2. האם ניתן להשיג טבעות כאלה בארץ בעוביים שונים?

בשורות טובות.

נמרוד
14-10-24, 11:15
1. לא נתקלתי במצב כזה אבל יתכן שהיוק נפתח קצת וצריך לעוות אותו במ"מ חזרה. אולי עם מלחציים חזקים מאד, כמובן לפני הרכבת הצלב. האם זה רק ביוק אחד או בשניהם?
2. חנויות טכניות גדולות מחזיקות מבחר טבעות אבטחה או שיפנו אותך למקומות קטנים יותר. במפרץ חיפה או בחולון, לא זוכר שמות ספציפיים. תבוא עם הדוגמא ביד.

nozza
14-10-24, 11:39
תודה.

רק ביוק אחד.
בצלב הקודם שהוחלף לא היה חופש לטראלי. ייתכן טולרנס ייצור של הצלב?

אשמח לקבל את שם החנות הפוטנציאלית במרכז (חולון).

איל מ
14-10-24, 12:19
בחולון יש עסק לתיקון, איזון וייצור דרייבשאפטים.
נקרא גרינגראס.
בכפר קאסם יש עוד אחד (אפילו יותר מומלץ) אם אני לא טועה נקרא באסם או בסאם.
חיפוש באתר עם השמות הללו יניב מספר שרשורים בנושא.

נמרוד
14-10-24, 12:37
תודה.

רק ביוק אחד.
בצלב הקודם שהוחלף לא היה חופש לטראלי. ייתכן טולרנס ייצור של הצלב?

אשמח לקבל את שם החנות הפוטנציאלית במרכז (חולון).


אם החופש רק ביוק אחד זה מרמז לכיוון של בעייה ביוק. שחיקה או עיוות - האזניים התרחקו אחת מהשנייה באותו חצי מ"מ. תנסה אולי למדוד עם קליבר מרחק בין האוזניים ביוק הזה לעומת האחרים, יתכן שתגלה שהוא לא תקין.

ehudzeelim
14-10-24, 12:56
אולי זה יהיה לך לעזר

147785

nozza
14-10-24, 13:35
אולי זה יהיה לך לעזר

147785

אכן. הטבעות אצלי שונות אך זה מה שאני רוצה לבצע.
מצאתי את מה שאני מחפש בחו״ל אך העלות גבוהה ומנסה לחסוך ע״י מציאת הטבעות בעוביים שונים בארץ.
אשאל בגרינגראס.

נמרוד, החופש לא היה לפני ההחלפה אז אני נוטה להאמין שהיוק עצמו תקין. קצת פוחד ללחוץ אותו במלחציים על מנת לא לייצר עיוותים משלי

asafk
14-10-24, 19:21
מה עובי החריץ של הטבעת?

נשמע לי שהכיוון שלך נכון - הטבעת דקה מדי לחריץ.

אסף.

nozza
14-10-24, 20:40
חריץ 1.95 מ״מ
טבעת 1.2 מ״מ

asafk
14-10-24, 21:39
ואלו טבעות הנעילה שהגיעו עם הצלב החדש או שהיו קודם?

אסף.

nozza
14-10-24, 21:52
טבעות ה 1.2 מ״מ הן אלה שמגיעות עם צלב ה GMB החדש

מוטי ג.
15-10-24, 00:06
אמנם ברכב קל יותר =פולריס ריינג'ר, אחרי החלפת צלבים צריך לתת קצת מכות "שחרור" ליוקים כדי שיחזרו למקומם הטבעי, אבל שוב זה יוק בדיחה לעומת כלי רכב אמיתיים.
אם הכנסת את הצלב למקום בכוח אולי פיסקת קצת את היוק(כמו שנמרוד כתב) וצריך לזעזע אותו כמו בפולריס
בעצם אם כבר נסעת וזה עדיין קיים אולי לא רלוונטי לך.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

nozza
15-10-24, 09:59
עדכון:
ביקרתי בגרינגראס בחולון. מצא לי טבעות ברוחב 1.55 מ״מ.
לדעתי יהיה קצת צפוף מדי איתן במקרה שלי (טביעת עין - לא נמדד) אז עדיין מחפש טבעות בעובי ביניים, אם יש למישהו רעיון היכן למצוא.
יש טבעות מקוריות של קיה בעוביים בין 1.22 ל 1.38 מ״מ שאפשר להשיג באתרים נבחרים מחו״ל אך מחיר המשלוח מגוחך. אם לא תהיה ברירה אחרת אזמין משם.

אגב, רכשתי בגרינגראס עוד צלב (שיהיה ספייר) מחברה אחרת וגם בו הטבעות המקוריות בעובי 1.2 מ״מ.

ehudzeelim
15-10-24, 10:17
מדדת את הצלב עצמו? ואת הצלב הישן?
ואת הטבעות הישנות שהיו מורכבות לפני ההחלפה?

nozza
15-10-24, 10:23
הצלב הישן והטבעות שלו כבר בפח מזמן לצערי. לא נמדדו.

-->