צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לרנגלר JL רוביקון מנוע 3.6 - ספייסרים לקפיצים כן? לא? למה כן או לא?
המועמד רנגלר JL רוביקון שנת 2022 ארוך. יש כרגע הגבהה 2" יש 8 זרועות רדיוס מתכווננות, יש מוט פנהרד מתכוונן, יש בולמי פוקס אדוונצ'ר 2" (לא יודע מידת הפתיחה שלהם)
מאחר וה JL ארוך יותר עם בסיס גלגלים ארוך יותר מהJK הוא מתיישב לי על כל מדרגונת וזה מבאס אותי בעיקר בהשוואה ל-JK התפלצתי שהיה לי.
ברור לי שעם הJL הנוכחי לא אגיע ליכולות של הJK שהיה לי מבחינת עבירות וגם לא רוצה לשפרו לרמת עבירות כזו.
סך הכל מרוצה מתפקוד המתלים ואופי התנהגות הרכב (שיכוך, זוויות גלגול וניהוג) בנוכחי- רק חסר לי קצת יותר מרווח גחון.
רוצה להוסיף גובה של עוד 1.5 אינצ' וסך הכל הגבהה של 3.5 אינצ'.
שוקל תוספת הגבהה ל"עניים" - יעני הוספת ספייסרים של אינצ' וחצי על הסט הקיים- לא יצריך יותר מדיי שינויים (הארכת לינקים של המוטות המייצבים ואולי תושבות לבולמים) להערכתי פתרון זול יחסית שלא ישנה יותר מדיי אם בכלל את התנהגות הרכב.
האופצייה השנייה והמקובלת היא כמובן החלפת קפיצים שתהיה יקרה בהרבה ותשנה את התנהגות הרכב מעיקר מבחינת השיכוך.
דעתכם?
לא יודע איך אתה עם זה שאתה מפסיד מהלך מתלה... לא תורם לעבירות ולא לנוחות בכביש..
אישית אם זה היה הרכב שלי הייתי מחפש להגביה עם סט קומפלט מחברה מוכרת ומומלצת שמציעה קפיצים סליל פרוגרסיבים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
למה מפסיד מהלך מתלה עם ספייסרים?
בכל מקרה אין לי צורך בקיט שלם - זרועות רדיוס ופנהרד מתכווננים כבר יש, בולמים כבר יש, צריך רק קפיצים גבוהים יותר ולינקים למייצבים ארוכים יותר.
הנמכת באמפסטופ כדי לא להסגר על הכריכות.
יש הבדל במרחק סרנים בין jk ל jl ?!
אני רק מכיר אמירה ש jl סטנדרטי כבר מוגבה 2״ לעומת jk סטנדרטי … כלומר הפוך מהתחושה שלך
בכל מקרה ב jk שהיה לי היו ספיסרים כחלק מההגבה , תוספת של 1 עד 1.5 אינטש . אני לא יודע להגיד אם זה פוגע משמעותית בנוחות או לא . לא היה צורך בהארכת גובלים או רצועות
Sent from my iPhone using Tapatalk
המצב הסטטי של הבולם הוא פתוח יותר ב1-1.5"... כלומר יש לו פחות אן להיפתח.
ויש גם להנמיך באמפסטופים (ידוע שבארץ הכח בגדל המלצה) כדי לא לפגוע בקפיץ.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
15-10-24, 15:59
המצב הסטטי של הבולם הוא פתוח יותר ב1-1.5"... כלומר יש לו פחות אן להיפתח.
ויש גם להנמיך באמפסטופים (ידוע שבארץ הכח בגדל המלצה) כדי לא לפגוע בקפיץ.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם הבולמים מתוכננים להגבהה (ארוכים יותר המקוריים) לא יהיה הפסד מהלך מתלה.
אז עכשיו מורכבים בולמים ארוכים מדי?
יש שם דרופקיט?
בכל אופן,
תפסיד מהלך.
אם הבולם ארוך יותר פתוח הוא בהכרח ארוך יותר סגור ואם לא הגבהת תושבת בולמים... יש איזשהו lose..צריך מידות ולהסתכל על המקרה הספציפי.
לטעמי קפיצים פרוגרסיבים (יתרון מהותי לדעת ברנגלר שאין לכל רכב על המדף)
יש לדעתי דיואל ואף טריפל רייט שמתאימים להגבהה המבוקשת.
ספייסרים זה סתם פלסטר שלא מחזיק מים, בעיקר לטעמי לתיקונים קטנים בגובה ולא להתבסס על זה להגבהה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
16-10-24, 11:32
אז עכשיו מורכבים בולמים ארוכים מדי?
יש שם דרופקיט?
בכל אופן,
תפסיד מהלך.
אם הבולם ארוך יותר פתוח הוא בהכרח ארוך יותר סגור ואם לא הגבהת תושבת בולמים... יש איזשהו lose..צריך מידות ולהסתכל על המקרה הספציפי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם האורך הסגור והאורך הפתוח גדלו באותה מידה, ובהתאם להגבהה, לא תפסיד מהלך.
בלי להגביה תושבת בולמים. כל המערכת מוסתת מטה, וכל הזויות והמהלכים לא משתנים.
זה כמובן בהנחה שאין מגבלות אחרות, צינורות בלם וכו' אבל זה נכון בכל הגבהה.
אין חשש לסגור את הקפיץ יותר משתוכנן?
עד היום הקפיץ היה נסגר x ועכשיו הוא יסגר ×+1.5"... ממליץ לוודא זאת אחרי תוספת הספייסר בסגירה מלאה לוודא שהכריכות לא נוגעות אחת בשנייה
אחרת אחרי זמן לא ארוך תצטרך בכל זאת להחליף קפיצים.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
16-10-24, 15:07
אם יש חשש, הנמכת באמפ סטופ באותו יחס של ההגבהה תשמור על סגירה זהה של הקפיץ (כלומר ללא נזק לקפיץ)
ומהלך המתלה יישמר.
שולץ האיום
16-10-24, 15:50
לגבי הספייסר, בקצרה - don’t
עם איזה קוטר גלגלים ? אולי עדיף לך להגדיל קוטר ב2 אינץ ולקבל עוד אינץ גובהה.
אם יש חשש, הנמכת באמפ סטופ באותו יחס של ההגבהה תשמור על סגירה זהה של הקפיץ (כלומר ללא נזק לקפיץ)
ומהלך המתלה יישמר.
רק אם לקפיץ יש לאן להפתח.
גם אם הבולם יכול להפתח יותר מהמקורי, זה לא אומר בהכרח שהקפיץ יכול.
בקיצור, לאזן את המערכת.
עם איזה קוטר גלגלים ? אולי עדיף לך להגדיל קוטר ב2 אינץ ולקבל עוד אינץ גובהה.
יש צמיגים 35 חוקיים למהדרין (מופיעים באוטו דאטה כמידה מאושרת), 50 ש"ח למכון טסטים ושונתה מידת הצמיגים לצמיגי 35 שנרכשו.
אנסה לסכם את התובנה שלי מכל הנאמר כאן - בהינתן התאמה ווידוא ששאר רכיבי מערכת (בולמים, לינקים למייצבים ובאמפסופים) מתאימים לתוספת ההגבהה אין ממש מניעה להשיג תוספת הגבהה עם ספייסרים ולא על ידי החלפת קפיצים.
שהרי גם אם אחליט להחליף קפיצים תדרש אותה התאמה של שאר רכיבי מערכת המתלים.
הדבר היחידי שממש פועל לרעת ספייסרים מבחינתי ולהבנתי זה עניין הנראות והרישוי - יקפוץ בעין לבוחן תנועה מזדמן ובטח יקפוץ לעין במכון הטסטים.
כרגע הרכב כשר למהדרין מבחינת רישוי וטסט- זה מבחינתי יתרון עצום בעיקר ברכב שמשמש אותי גם כרכב דיילי.
כדי להמחיש את הצורך:
הנוכחי - הJL על מדרגה:
https://youtube.com/shorts/SVNEuJpTPqE?si=IAJmBcwBw_zBItbZ
הקודם ה JK על אותה מדרגה:
https://youtube.com/shorts/aN_xPZMaMbQ?si=0aqxq37h7jfvxi4d
ehudzeelim
16-10-24, 21:25
רק אם לקפיץ יש לאן להפתח.
גם אם הבולם יכול להפתח יותר מהמקורי, זה לא אומר בהכרח שהקפיץ יכול.
בקיצור, לאזן את המערכת.
אם למשל הוספת ספייסר של 1 אינץ', אז המתלה יכול להיפתח 1 אינץ' יותר ממה שהיה יכול לפני ההוספה.
אותו דבר אם הקפיץ יותר גבוה.
למה שלא יוכל?
המצב היחיד ששינוי קפיץ לא בהכרח יאפשר פתיחה יותר גדולה הוא כשהקפיץ הוא בעל קבוע קפיץ יותר גבוה, אבל פיזית הוא בגובה מקורי. כלומר קפיץ במימדים זהים למקורי רק שתחת משקל מסוים יישקע פחות המקורי.
כדי להמחיש את הצורך:
הנוכחי - הJL על מדרגה:
https://youtube.com/shorts/SVNEuJpTPqE?si=IAJmBcwBw_zBItbZ
הקודם ה JK על אותה מדרגה:
https://youtube.com/shorts/aN_xPZMaMbQ?si=0aqxq37h7jfvxi4d
ההבדל בין רכב שהיה מוגבה 6" לבין 2" ברור :) אבל לדעתי יש דרכים לפצות בלי לפגוע בהתנהגות הרכב (הגבהה) והחוקיות שלו (צמיגים מעבר לרישיון)
אמנם זה תהליך יקר ומסובך יותר - אבל נגיד להעביר את המיכל דלק אחורה, חוסך בערך 5-7 סמ מהגובה שבולט מתחת לקו שלדה.
אגב אם אתה מתיישב על התושבות של הרדיוסים - אז אצלי ברכב הקודם ייצרתי להם סוג של "סליידרים" כאלו שהיה אפשר לגלוש על הסלעים איתם. זה עבד אחלה והיה מאוד זול
שגיא
אני מתיישב בעיקר על גשר הגיר -הוא יוחלף למחוזק + מיגון skid plate מכיר את האופצייה להעביר מיכל הדלק לאחור -מסובך, יקר, מיכל קטן יותר, פוגע בתא המטען ולכן לא בא בחשבון מבחינתי.
כבר כתבתי צמיגי ה- 35 חוקיים לחלוטין ברכב שלי ומניח שגם תוספת הגובה של אינצ' וחצי תעבור בשלום
אני חושב שמיכל אחורי פחות ממיכל ממורכז בין הסרנים.
תעבור לצמיגים כמו טויו ותקבל צמיד גדול למידה נתונה, עוד קצת תוספת גובה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.