התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שוקל להמיר את הפורסטר לגרנד שירוקו קצת יותר ישן



brianla
26-10-24, 12:04
שלום לכולם,

ברשותי פורסטר 22 שמשמש כרכב שני והאמת שבקושי נוסע מאז שהחזרתי לחיי גם אופנוע השנה, אני מתניע ונוסע פעם בשבוע וכמובן שבחורף כנראה שיהיה קצת יותר והאופנוע יעמוד קצת. מעבר לזה אני יוצא לטיפה טיולי שטח ומתאים את הטיולים לרכב בכדי לא לשבור את הרכב.

אני מאוד אוהב את הפורסטר אבל בשטח הרכב דיי מוגבל לשבילים פלוס קצת אבל לא יותר מזה, הרכב הקודם שלי היה גימני שמבחינתי עשה כמעט הכל בשטח.

היות והרכב דיי עומד, קוסם לי הרעיון של להחליף בערך באותו התקציב את הפורסטר ל - WK2, ויש לי כמה שאלות:

עד כמה ה - WK2 אכן ייתן יותר בשטח בהשוואה לפורסטר, זה קפיצה קטנה או משמעותית?
עד כמה ההילוך הנמוך אכן הילוך נמוך
מבחינת עבירות עדיף טריילהווק או גרסה רגילה עם הגבהה קבועה, לי נכון לעכשיו נראה שלמצוא לרדו או לימיטיד במצב טוב - צמיגי שטח והגבהה קבועה יעשו את העבודה, ונראה לי שהגבהה קבועה גם תהיה אמינה יותר והחיסרון היחידי הינו הגבהה בחיי יום יום שאני חיי עם זה בטוב
אני פוזל לכיוון 2019-2021 יש משהו שאני צריך לדעת ולהיזהר ממנו?
יש מקום מומלץ לבדיקה של רכב כזה?
האם עלויות הביטוח גם נפגעו כמו ברנגלר, אחד השיקולים שאני פוחד מהרנגלר, האם ה - WK2 נחשב רכב גניב?
מוכרח לומר שגם קורץ לי להמתין קצת ולרכוש רנגלר JK (>2019) . כל הרעיון שזה יהיה רכב של כיף בסך הכל זה רכב שני
תצרוכת דלק פחות מעניין אותי היות ואני לא נוסע הרבה, אני מבין שעם צמיגי שטח הצפי הינו לכיוון 6-7 בממוצע


תודה מראש לכל העונים

ש01
18-11-24, 10:55
בריאן (?)
אני בעלים של לרדו 2019.
אנסה לענות עניינית לשאלות:
1. WK2 לעומת פורסטר זה (כמעט) ההבדל בין רכב גבוה לרכב שטח אמיתי. למה כמעט - כי לפורסטר יכולות הרבה יותר גבוהות מכל רכב גבוה אחר.
הWK2 כולל הילוך כוח, מנוע חזק עתיר מומנט וגדוד גמדים אלקטרונים שמסייעים במגוון מצבים. יחד עם מוגבל החלקה מעולה שמתפקד כמעט כמו נעילות, הופך את הגראנד לאחד מרכבי השטח הקשוחים (שאינם "יעודיים" - רנגלר/דיפנדר/ברונקו) בעלי יכולות השטח הגבוהות ביותר.

2. לא יודע לומר לך יחסים של הילוך הכוח, אבל הוא מאוד איטי, חבר אותו ל-290 כ"ס, ותבין שכוח הוא לא הבעיה, והוא איטי מאוד.

3. לטריילהוק, להבנתי, 2 יתרונות בלבד בשטח:
א. וו גרירה מקורי באמצע הטמבון. התקנה מאוחרת פוגעת בזווית הנטישה - ניתן בעלות של 3000 ש"ח +/- להתקין וו של טריילהוק בלרדו/לימיטד.
ב. נעילות. אבל כפי שציינתי - המוגבל החלקה עושה עבודה מצויינת.
לרדו מוגבה וממוגן ייתן לך את אותן היכולות.
אבל, חשוב למצא רכב עם סימון trail rated. הוא כולל מראש וו משיכה מלפנים, מיגון (חלקי).
שים לב שיש כאלו שהגיעו ביבוא אישי. לחלקם אין הילוך כוח ו/או ערימת הגמדים ואפילו יש כאלו ללא 4X4 כלל...:confused:
החיסרון של הטריילהוק - רובם הגיעו עם ג'אנט "20 - מחייב צמיג עם חתך נמוך. הלרדו עם "18 - חתך טוב יותר.
4. בלימיטד, ואולי בלרדו מעל 2020 יש את הראדר במיקום המטומטם - מרכז הטמבון. אבן או סלע שיעופו עלולים להיות מאוד כואבים.
5. מקום מומלץ - באזור שלך אני לא מכיר. יש באשקלון את דר. בשטח - מתמחים בגראנד שירוקים. יש בכפר יאסיף את מוניר.
אולי תמצא מוסך בעל ידע ורצון לבדוק את הרכב (הכוונה לבדיקה הנוגעת לנושאי השטח, לא הכלליים).
6. עלויות הביטוח לכל הרכבים בארץ עלו, ומדובר בעסק לא פשוט כלל...
אני לא יודע אם כמו ברנגלר. עובדתית - ב2022 נגנבו לא מעט, מדגם לימיטד ומעלה (היו מתחברים לקו התקשורת של הראדר ודרכו פותחים את האוטו ומניעים). ב2023 האירוע נרגע (ועברו לרנגלרים וג'ימניים).
7. רנגלר יעלה הרבה הרבה יותר, והוא גניב מאוד...
8. צריחת דלק עם 50% או כביש מלא אותו הדבר - 6.5-7.

חייב להוסיף שלפני שבוע היתה שיחה בבית אולי להחליף את הצ'יף לפורסטר...

kimono
28-11-24, 16:54
יוצא לי לנסוע לא מעט בפורסטר 21 ויש לי גרנד 22 לימיטד ולפניו גרנד 2015.
1. כמו שקודמי אמר, קפיצה משמעותית מאד, אבל אתה חייב הגבהה (קפיצים, לא ספייסרים) ומיגון.
2. הילוך הכוח הוא אמיתי ולא הילוך ראשון איטי כמו בקומפאס. בטריילהוק הילוך הכח נמוך יותר מזה של הלרדו/לימיטד.
3. הטריילהוק עם מתלי אויר מתכווננים ונוחים מאד בכביש. הוא נותן עוד כ2 סמ במרווח הגחון במצב שטח גם בגלל המיגון המקורי שצמוד יותר, לא יודע בקשר לאמינות המתלים. נעילה אחורית של הטריילהוק חשובה, אבל לא נתקלתי בבעיה עם הנעילות האלקטרוניות של הלימיטד, שאגב עובדות בשיטה דומה ל XMODE של סובארו, אבל ברמה הרבה יותר גבוהה.
4. ווי גרירה אין בלימיטד, התקנתי לבד. שני הווים הקדמיים זולים מאד באפטרמרקט, באים עם ברגים ואחרי שחותכים את הפתחים המתאימים בגריל התחתון ההתקנה פשוטה. יש הכנה לוו אחורי כמו שמגיע עם חלק מהלרדו, הבעיה היא להשיג אותו כי מקורי יקר. אני אילתרתי פתרון.
5. שמעון ממוסך אלדר בחדרה מומחה לגרנד ובודק לעומק ששום בדיקת קניה רגילה לא מבצעת, מנסיון.
6. עלות ביטוח מקיף וחובה שלי נכון לעכשיו וללא תאונות וצעירים כ 9K לשנה.
8. למרות שאמרת שלא מעניין, איכות הנסיעה על כביש בגרנד לעומת הפורסטר טובה בהרבה. התצרוכת גבוהה כמובן כ-7 רק בעיר, 11 רק מחוץ. עם צמיגי יוקוהמה G015 אין הבדל לעומת המקוריים, לכביש אני מנפח 39.
9. לסיכום, היתרון של הגרנד הוא רכב דו שימושי אמיתי: נוח מאד בכביש ואוכל שטח ברמה גבוהה. אתה למעשה לא מעוניין בחלק הראשון ולכן לדעתי, אחרי כל הסיפורים, לך על רנגלר כי זה מה שאתה למעשה רוצה וחיים רק פעם אחת.

-->