צפייה בגרסה מלאה : קניית ג'יפ לשיפוץ משותף עם חברים
אהלן,
מבקש את חכמת ההמונים.
אנחנו 4 שכנים, חברים טובים, חושבים ברצינות לקנות יחד רכב אספנות, בשאיפה גיפ, הדורש שיפוץ ולשפץ אותו בעבודה מושתפת.
ליבת העניין היא העבודה המשותפת בשיפוץ הרכב ולא בהכרח הבעלות על רכב שטח (לי יש את הסופה שלי, לאחרים אין רכב שטח).
מכוונים לרכב עם ניירת שיהיה אפשר להעלות על הכביש ושרמת השיפוץ תתאפשר בחניה בבית באמצעים סבירים וללא שימוש בבעלי מקצוע.
ידיים טובות יש (לא אני, האחרים ;)), כלים יש...
מבחינה כספית הכיוון הוא עד 5 אלף לכל אחד לקניה הראשונית מתוך הבנה שבהמשך יהיו עלויות נוספות של חלקים שיתפרסו על פני תקופה.
אשמח לשמוע תובנות ועצות בנושא.
מקום מסודר יש?מקום מסודר סגור ונעול - לא.
יש מגרש עפר מפולס שכלוא בין שני יבילים בצורת 'ר' צמוד לבית של אחד מאיתנו.
חשבנו לשים על הרצפה דשא סינטטי ולבנות פרגולה פשוטה על בסיס היבילים עם סנטף ותאורה ולשים ארון עם כלים.
הרכב יכול לעמוד שם לנצח עקרונית.
נשמע לי כמו מתכון להסתכסך עם חברים טובים, שהם גם שכנים... ריבים על זמן, על כסף, על צבע הרקע בלוח השעונים...
או שמגדירים מראש את הפרויקט (תקציב כולל בצ"מ, אבני דרך וסעיפי תקציב, ומטרה <למכור בסוף>), או שאחד החבר'ה לוקח את זה על עצמו והשאר עוזרים בכיף בשעות בפנאי, אחרת - בעיני זה כמו לצפוץ ברכבת נוסעת לתוך קיר.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
28-10-24, 21:21
הזכרת לי שראיתי איזה דודג' פאוור ואגון שנראה לפני שיפוץ חונה באיזה פינה לא מזמן..
מקום מסודר סגור ונעול - לא.
יש מגרש עפר מפולס שכלוא בין שני יבילים בצורת 'ר' צמוד לבית של אחד מאיתנו.
חשבנו לשים על הרצפה דשא סינטטי ולבנות פרגולה פשוטה על בסיס היבילים עם סנטף ותאורה ולשים ארון עם כלים.
הרכב יכול לעמוד שם לנצח עקרונית.נשמע כמו מקום מסודר.
אם אפשר לשים את היבילים מקבילים ואז ביניהם יש חצר עם או בלי קירוי זה כבר ממש מקום רציני.
(ואת הדשא הסינטטי תעזוב, לא נעים לא עמיד וחלקים קטנים הולכים בו לאיבוד)
לגבי החברות שלכם אני לא אביע דעה רק מתוך הנחה שכולם אנשים בוגרים שמבינים שכל אחד משקיע כפי יכולתו בכסף ועבודה ונהנים מהדרך בלי להתחשבן ולהתקטנן.
אסף.
לגבי הדודג - זה קצת אקסטרים (מניח שבהיבט מצבה, זמינות חלקים, ידע מין ברשת וכו'). כרגע יש סיקס לשיפוץ שמפורסם כבר תקופה והוא כרגע המועמד (טרם נבדק..).
לגבי החברות - כולנו חברים טובים ואנשים בוגרים. מסכים שצריך לייצר מנגנון מסויים ותאום ציפיות. חשבתי על סכום חודשי קבוע שנכניס לאיזו תיבת פייבוקס וזה התקציב שצריך לעבוד איתו. גם אם המשמעות היא שמחכים חודש לצבור הון כדי להתקדם. אולי גם נחליט שבסוף השיפוץ הרכב ימכר (החוצה או לאחד החברים)
נשמע מגניב, אתם חברים טובים וזה אחלה.
ובנות הזוג? כי בין הגברים בד"כ אין בעיה זה הצד הנשי שמשהו לא נראה לו טוב בעין כי....
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
נשמע כמו מקום מסודר.
אם אפשר לשים את היבילים מקבילים ואז ביניהם יש חצר עם או בלי קירוי זה כבר ממש מקום רציני.
(ואת הדשא הסינטטי תעזוב, לא נעים לא עמיד וחלקים קטנים הולכים בו לאיבוד)
לגבי החברות שלכם אני לא אביע דעה רק מתוך הנחה שכולם אנשים בוגרים שמבינים שכל אחד משקיע כפי יכולתו בכסף ועבודה ונהנים מהדרך בלי להתחשבן ולהתקטנן.
אסף."כל אחד כפי יכולתו ולכל אחד לפי צרכיו" (קרל מרקס)
ככה בדיוק נפלו הקיבוצים
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
סיקס הוא המועמד המתבקש. לא הייתי שולל גם סופה. הסיבה העיקרית היא זמינות חלפים ושילוחם לארץ. בסוף אלו ג'יפים אמריקאים ושפע החלפים והסרטונים הוא אינסופי. דיפנדר ישן הוא גם סוג של רכב שניתן לשפץ, אבל הבודי אלומיניום וזמינות החלפים (בעיקר השילוח מאנגליה) הופכים זאת לנושא קצת יותר טריקי.
שתי עצות מהספסל -
תחלקו תפקידים. בעיקר למי יש בסוף את הכוח להחליט בשביל כולכם. אולי זה מגיע עם השקעה גדולה יותר שלו (בזמן או בכסף).
ויותר חשוב - תחליטו מראש מה מנגנון פירוק החבילה ומה בגדול התנאים להפעיל אותו.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
ככה בדיוק נפלו הקיבוצים
Sent from my SM-S928B using Tapatalkוגם ברית המועצות.
אבל הי, לצפון קוריאנים זה עובד!
תודה לכולם על ההערות החשובות, לוקח לתשומת ליבי ולביצוע.
בתקווה שבקרוב יפתח שרשור חדש בפורום RR
אצל אודי מזרחי נמצאים לא מעט כלים שעשויים לעניין אתכם.
יש כמה טנדר וויליס, יש סיקסים, סופות, פולסייזים ואמריקאיות לכביש.
עוד רעיון מגניב - סובארו סטיישן או טנדר 4WD
נמכרות במצב נסיעה במחיר שהקצבתם
תודה לכולם על ההערות החשובות, לוקח לתשומת ליבי ולביצוע.
בתקווה שבקרוב יפתח שרשור חדש בפורום RR
בהצלחה!
העניין של החברות הכסף וכולי לא באמת מטריד, כי בסוף זה באמת לא סכומים גדולים כשמחלקים בארבע, וגם כי אם אתם חברים טובים אז זה באמת שטויות ואם לא, אז ג'יפ זה סיבה מצויינת לריב!
ויותר חשוב - תחליטו מראש מה מנגנון פירוק החבילה ומה בגדול התנאים להפעיל אותו.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
+1
הייתי מגדיר גם מנגנון פרישה של בודדים שיאפשר את המשך הפרוייקט למי שנשאר.
הבעיה היא שאין קשר בין עלות ההשקעה לבין ערך הפרוייקט בסיומו.
אסור ליצור ציפייה שחבר פורש יקבל את עלות ההשקעה שלו במועד הפרישה או בכלל.
עצם קיום הדיון חשוב, כדי שאנשים ייכנסו לזה בעניים פתוחות.
ופעם שאמרתי את זה: איזה רעיון מדליק וכיפי, שיהיה לכם בהצלחה!
יש בעיה "דמוקרטית" עם 4 שותפים. כשהמספר זוגי וקטן כל כך, בהרבה מקרים "הרוב קובע" לא יעבוד והיה 2 מול 2.
אולי לעשות מנגנון הצבעה שיבטיח הכרעה בכל צומת.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.