התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קניית ג'יפ/טנדר טיולים בלבד! אודה לעצות.



idan10
07-11-24, 21:07
שלום רב,

סקירה קטנה, עד לפני חצי שנה היינו עם ל.ק 2015, שירת אותנו 3 שנים, שימש כרכב עיקרי, היה מוגבהה, ממוגן, צמיגים וכ"ו....הטיולים היו לייט, שבילים, קצת אתגרי, מעלה בפעם ב...אף פעם, הכל מחשש להשבית רכב של כמעט רבע מיליון....
הל.ק נמכר ועתה גיליתי שהפרדת רשויות זה הפתרון האידאלי.
אז אני מחפש כעת, רכב לטיולים בלבד, אני אדם טכני ומקצועי מאוד, מחזיק כמעט בארסנל כלים מושלם, לכן אוכל להרשות לעצמי לטפל ולהחליף ולהוסיף דברים ברכב לבד/עם עזרה, ללא צורך במוסכים עד כמה שניתן.

1. תקציב - כ40K ש"ח כולל יישור קו.

2. גודל / קיבולת הרכב - יתרון ל7 מקומות, זה הכיוון, אך 5 מקומות ספציפי לא יידחה, הכיוון שישרת גם ללינת שטח, אולי אוהל על הגג בהמשך וכ"ו...

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? רכב שלישי לטיולים בלבד, פעמיים בחודש לערך.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)
ד. מקום המגורים באיזור מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הכל מהכל-כמובן יש לקחת בחשבון שניתן להביא את הרכב מבחינת שיפורים חוקיים לרמה שניתן לעשות הכל מהכל, יש לקחת זאת בחשבון בהצעתכם!
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילנו בעבר, מחפשים להצטרף בהמשך לקבוצה
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - עדיפות לאוטומט, אלא אם ידני ימנע מחלות בגיר אוטומט בדגם ספציפי!
ב. מנוע דיזל/בנזין - תגידו אתם, לא משנה....
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - עדיפות ל7 מקומות, טנדר גם נלקח בחשבון ולכן גם 5 מקומות.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? - משומש, ישן במצב סביר, לצעוד איתו לאספנות בהמשך.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ל.ק פראדו 99-02.
פאג'ארו קינג שנתונים ראשונים.
יונדאי טראקן.
טרופר???
דגמי גרנד שירוקי למינהם...
טנדרים, לא בדקתי ספציפית אילו נכנסים בתקציב....
אין בעיה גם לפזול לסופות או הסי - ג'יים למינהם אך הם לא נכנסים בתקציב לפי מה שראיתי וגם אם כן לא מתאימים ל 5 נפשות....
פתוח לרעיונות....

חשוב שהרכב יהיה מכני מאוד וקל לטיפולים עצמאיים, שניתן יהיה לשפר אותו חוקית להגיע לרוב חלקי הארץ, אין בעיה לחפש רכב סטוק/סטנדרטי ולבצע טיפין טיפין את התוספות והשיפורים.

תודה מראש על העזרה וההכוונה...
בשורות טובות.

idan10
07-11-24, 22:40
לא ציינתי את נושא החלפים והשוק שלהם, במיוחד גם להזמנות מחו"ל במידת הצורך.
תודה מקרב לב.

raanan
08-11-24, 12:56
עידן,
סעיף 4 , לא מובן בדיוק להיכן אתה מכוון בדרגות הקושי בשטח.
כנראה שפראדו יהיה הכי קרוב ללנדקרוזר שהכרת
טרופר גם יכול לבוא בחשבון
כנראה שצירוקי או גראנד צירוקי יתנו לך מענה טוב יותר לשטח טכני ומעלות.
בנזין יהיה בחירה הגיונית לאור זה שרכב שלישי בבית.

הבעיה המרכזית, התקציב!
קשה לי להאמין שבתקציב זה תוכל למצוא משהו שלא נבלה סרוחה.

בהצלחה בכל מקרה
רענן

שגיא S
08-11-24, 13:15
אני אמנם מדבר מפוזיציה - אבל לדעתי דיסקברי 2 היום נותן הכי הרבה VALUE FOR MONEY ברמות מחיר האלו.

ב-40K אתה יכול לקנות רכב לא משופר, אבל עדיין להגיע יחסית רחוק בטיולים.

דיסקברי 2 משופר חוקית יכול לעשות את רוב המסלולים, אם תמצא רכב עם מידת צמיגים משופרת ברישיון - עוד יותר טוב. דיסקברי 2 מצריך הגבהה של 5 סמ חוקיים בלבד כדי לאכלס צמיגי 32" בבית גלגל
(בניגוד למשפחת האינדיאנים שדורשים 3-4 אינץ' עבור אותו גלגל, ומוציאים אותך מהעולם החוקי)

מבחינת מחירי חלפים - מהיכרותי בנתיים מחירים יחסית זולים ביחס לאלטרנטיבות שהצעת, יש מלאי של חלקי חילוף ושיפורים שקל מאוד להביא מחו"ל (יקר אבל עובר מכס ומשרד תחבורה וכו')

אני כבר שנתיים וחצי עם דיסקו 2 (אמנם משופר בכבדות) ונהנה מאוד. ובדקתי את כל הרכבים שציינת לפני, וגם חדשים ויקרים יותר.

idan10
08-11-24, 13:47
עידן,
סעיף 4 , לא מובן בדיוק להיכן אתה מכוון בדרגות הקושי בשטח.
כנראה שפראדו יהיה הכי קרוב ללנדקרוזר שהכרת
טרופר גם יכול לבוא בחשבון
כנראה שצירוקי או גראנד צירוקי יתנו לך מענה טוב יותר לשטח טכני ומעלות.
בנזין יהיה בחירה הגיונית לאור זה שרכב שלישי בבית.

הבעיה המרכזית, התקציב!
קשה לי להאמין שבתקציב זה תוכל למצוא משהו שלא נבלה סרוחה.

בהצלחה בכל מקרה
רענן


הי רענן, צודק, הכוונה בהכל מהכל הייתה לכל מה שמפורט בסעיף, טיולים קלים, עד מעלות קשים, גם חושב שבנזין אידאלי, התקציב אכן גבולי, אך איני רוצה להתפזר יותר מידיי עבור רכב שלישי.
טרופר להבנתי סובל מגיר מתחמם, הרבה מתקינים קולרים, לא? עד כמה זה מגביל בטיולים עמוסים וקשים? מניר שגיר ידני פותר את הנושא לא? גם פה סולר או בנזין?
לגבי אינדיינים לפי מה שראיתי עד כה נמכרים מעל התקציב, אבל ממשיך לחפש, אין בעיה למצוא רכב עם פוטנציאל ולעשות יישור קו לאט, דגם ספציפי לחפש? 4.7? 5.2?
תודה רבה.


אני אמנם מדבר מפוזיציה - אבל לדעתי דיסקברי 2 היום נותן הכי הרבה VALUE FOR MONEY ברמות מחיר האלו.

ב-40K אתה יכול לקנות רכב לא משופר, אבל עדיין להגיע יחסית רחוק בטיולים.

דיסקברי 2 משופר חוקית יכול לעשות את רוב המסלולים, אם תמצא רכב עם מידת צמיגים משופרת ברישיון - עוד יותר טוב. דיסקברי 2 מצריך הגבהה של 5 סמ חוקיים בלבד כדי לאכלס צמיגי 32" בבית גלגל
(בניגוד למשפחת האינדיאנים שדורשים 3-4 אינץ' עבור אותו גלגל, ומוציאים אותך מהעולם החוקי)

מבחינת מחירי חלפים - מהיכרותי בנתיים מחירים יחסית זולים ביחס לאלטרנטיבות שהצעת, יש מלאי של חלקי חילוף ושיפורים שקל מאוד להביא מחו"ל (יקר אבל עובר מכס ומשרד תחבורה וכו')

אני כבר שנתיים וחצי עם דיסקו 2 (אמנם משופר בכבדות) ונהנה מאוד. ובדקתי את כל הרכבים שציינת לפני, וגם חדשים ויקרים יותר.

כיוון יפה שגיא, איך הרכב מבחינת אמינות לאחר יישור קו/רכב מטופל כהלכה? האם קל להתעסק איתו מכנית?
מה השנתונים של דיסקו 2? האם בנזין או דיזל? יש דגם ספציפי/רמת גימור?
תודה רבה.

שגיא S
08-11-24, 17:50
דיסקו 2 רובם המכריע הם TD5 (טורבו דיזל) יש 1-2 מנוע בנזין (פחות מומלץ).

אני לא עובד על הרכב בעצמי, אבל לא נראה שקשה מדיי לעבוד עליו...לפחות לא כל מה שעשו עד עכשיו אצלי ברכב.

הרכב שלי ממש מפתיע לטובה בתחום האמינות (שוב זה בהשוואה למוניטין המפוקפק שלהם) והוא זול יחסית לאחזקה.

עשיתי בלוג שלם על האחזקה של הרכב שלי כולל מחירים מלאים בשנתיים וחצי האחרונות.

ishc
08-11-24, 18:14
הזמנת חלקים לבד ותחזוקה עצמית - הכי קל יהיה בנזין תוצרת ארהב.
יש מגוון חלקים ואתרים ברשת.
סרטוני הדרכה על כל שטות .
נשאר רק למצוא מועמד ראוי.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

geva dover
08-11-24, 18:45
אני רק פה להגיד שיצא טרופר שנראה שמור ויפה למכירה.
אין לי שום קשר למוכר.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20241108/3e38012e46ceb502240cd413781c3595.jpg

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

שולץ האיום
08-11-24, 19:07
לא אמרו לך פה עד עכשיו אז אני מתנדב -

בגדול אתה מחפש גרוטאה.

אם אתה מבין את המשמעויות ומוכן לכך, סבבה.

idan10
08-11-24, 22:01
לא אמרו לך פה עד עכשיו אז אני מתנדב -

בגדול אתה מחפש גרוטאה.

אם אתה מבין את המשמעויות ומוכן לכך, סבבה.

אל תאיים...;)
מבין ומוכן לקראת במידת הצורך...
כמובן שאם ישנה אפשרות להימנע מכך, אז כך נעשה.
תודה רבה.

שולץ האיום
09-11-24, 06:19
אי אפשר להמנע, גרוטאה זה גרוטאה.
צריך קצת מזל בחיים, כמו בכל דבר, אבל אי אפשר להמנע מ :

חששות כבדים וזיעה קרה בטסט השנתי.
תקלות קטנות בשוטף, ותקלות משביתות בזמן ובמקום הכי לא מתאימים פעם ב.
דילמת מחיר תיקון גדול, כאשר מדובר ב 30%-50% מערך הרכב (מגיעים לזה די מהר)
התעסקות בלתי פוסקת וזמן לא מבוטל בתחביב עד כדי תהיות האם זה שווה את זה.
היכרות מקרוב עם מוסכים, ואתרי חלפים.
בטיחות היא מילה גסה, ולא קשורה לכלום, גם מושגים אחרים כמו נוחות למשל.

אולי עכשיו קצת יותר ברור.

אם אתה מבין את המשמעיות ונכנס מבחירה לעולם הזה, אחלה.
חלקינו נהנים מכל רגע, אבל לא לכל אחד זה מתאים.

assafy
09-11-24, 10:55
היה לי בזכרון שאתה מתייעץ האם ללכת על הפרדת רשויות אך כשקראתי שוב את ההודעה הראשונה אני מבין שכבר בצעת את הצעד.
עדיין אינני מבין את ההגיון במה שכתבת. היה לך לנדקרוזר בן 10. לנדקרוזרים כאלו מטיילים בכל המקומות כולל מעלה עשוש, רמון, יאיר ושות'. הל.ק. בנוי טוב וחזק ויכול לספוג חבטות. אם נמנעת מלטייל איתו אז זה רק בראש שלך.
באותה מידה כנראה תחשוש מלצאת לטיול עם איזה גרוטאה שאתה לא מכיר שעשויה לשבוק חיים כבר בדרך לשטח.
צר לי על הדברים הבוטים אך זו הראייה שלי.
לצורך העניין במקומך הייתי מנסה להכפיל את התקציב ולחפש טנדר במצב טוב מאחר ולא שללת טנדר.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-11-24, 12:06
הזמנת חלקים לבד ותחזוקה עצמית -


כמו שאני מזהה מסביב, השלב הבא בחיי חובב רכבי שטח שמתבגר מהרכב הראשון-שני-שלישי ורוצה משהו שמרגיש ״אמיתי״+גיל מעל 35:
1. קפיצה לרכבים חדש יקרים ותחזוקת מוסך.

2. אחזקה עצמית.

idan10
09-11-24, 12:34
היה לי בזכרון שאתה מתייעץ האם ללכת על הפרדת רשויות אך כשקראתי שוב את ההודעה הראשונה אני מבין שכבר בצעת את הצעד.
עדיין אינני מבין את ההגיון במה שכתבת. היה לך לנדקרוזר בן 10. לנדקרוזרים כאלו מטיילים בכל המקומות כולל מעלה עשוש, רמון, יאיר ושות'. הל.ק. בנוי טוב וחזק ויכול לספוג חבטות. אם נמנעת מלטייל איתו אז זה רק בראש שלך.
באותה מידה כנראה תחשוש מלצאת לטיול עם איזה גרוטאה שאתה לא מכיר שעשויה לשבוק חיים כבר בדרך לשטח.
צר לי על הדברים הבוטים אך זו הראייה שלי.
לצורך העניין במקומך הייתי מנסה להכפיל את התקציב ולחפש טנדר במצב טוב מאחר ולא שללת טנדר.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

כל חוות דעת מתקבלת בברכה, אז הכל טוב.
יכולות הל.ק שהיה לי מוכרות לי היטב, למה שהוא מסוגל גם ידוע לי ולא פעם גם עלית איתו מעלות, אך רכב זה היה רכב עיקרי שלי ולפעמים הייתי צריך להיכנס למוסך בגלל הטיולים, שזה מובן בהחלט אך זה ההתחיל לגביל אותי, מה גם שהנסועה שלי עלתה.
אז החלטתי שהכי נכון, זה הפרדת רשויות. עברתי לחשמלי, החיסכון בהוצאות משמעותי.
טנדר כפי שציינתי יכול להוות גם אופצייה,
על מה היית ממליץ?

assafy
09-11-24, 12:40
כל חוות דעת מתקבלת בברכה, אז הכל טוב.
יכולות הל.ק שהיה לי מוכרות לי היטב, למה שהוא מסוגל גם ידוע לי ולא פעם גם עלית איתו מעלות, אך רכב זה היה רכב עיקרי שלי ולפעמים הייתי צריך להיכנס למוסך בגלל הטיולים, שזה מובן בהחלט אך זה ההתחיל לגביל אותי, מה גם שהנסועה שלי עלתה.
אז החלטתי שהכי נכון, זה הפרדת רשויות. עברתי לחשמלי, החיסכון בהוצאות משמעותי.
טנדר כפי שציינתי יכול להוות גם אופצייה,
על מה היית ממליץ?התשובה הבטוחה (אך גם היקרה יותר) תהייה היילקס.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

יניב עמית
09-11-24, 15:59
לא פופולרי כאן אבל ניסאן נבארה 2011-2014 נכנס בתקצב עם מתיחה קלה.
מרווח מאוד, יותר חזק ולא פחות אמין מהיילקס.
אם מטפל לבד, חסכון גדול.
חובה להוסיף נעילה

איל מ
09-11-24, 17:45
אני אמנם מדבר מפוזיציה - אבל לדעתי דיסקברי 2 היום נותן הכי הרבה VALUE FOR MONEY ברמות מחיר האלו.

ב-40K אתה יכול לקנות רכב לא משופר, אבל עדיין להגיע יחסית רחוק בטיולים.

דיסקברי 2 משופר חוקית יכול לעשות את רוב המסלולים, אם תמצא רכב עם מידת צמיגים משופרת ברישיון - עוד יותר טוב. דיסקברי 2 מצריך הגבהה של 5 סמ חוקיים בלבד כדי לאכלס צמיגי 32" בבית גלגל
(בניגוד למשפחת האינדיאנים שדורשים 3-4 אינץ' עבור אותו גלגל, ומוציאים אותך מהעולם החוקי)

מבחינת מחירי חלפים - מהיכרותי בנתיים מחירים יחסית זולים ביחס לאלטרנטיבות שהצעת, יש מלאי של חלקי חילוף ושיפורים שקל מאוד להביא מחו"ל (יקר אבל עובר מכס ומשרד תחבורה וכו')

אני כבר שנתיים וחצי עם דיסקו 2 (אמנם משופר בכבדות) ונהנה מאוד. ובדקתי את כל הרכבים שציינת לפני, וגם חדשים ויקרים יותר.

דיסקברי 2 לא צריך הגבהה בשביל צמיגי כמעט 32. 235/85/16 (של דיפנדר) נכנסים יופי יופי. וזאת מידה מעולה שכאילו תפורה על האוטו.

איל מ
09-11-24, 17:50
א


..., ותקלות משביתות בזמן ובמקום הכי לא מתאימים פעם ב...
...דילמת מחיר תיקון גדול, כאשר מדובר ב 30%-50% מערך הרכב (מגיעים לזה די מהר)...
התעסקות בלתי פוסקת וזמן לא מבוטל בתחביב עד כדי תהיות האם זה שווה את זה.
היכרות מקרוב עם מוסכים, ואתרי חלפים.


.

לא מסכים עם כל מה שהשארתי.
תקלות קטנות כל הזמן,
כן.
אבל תקלות משביתות פעם ב.. ותקלות שתיקונן חצי מערך הרכב... לא.
אולי כי אצלי הרכב גם נוסע בשגרה, אז תקלות מאותרות ומטופלות בזמן.
לגבי חלפים-לא מזמין. יש לי מוסך אחד, ואני פשוט מכניס לטיפול פעם (עכשיו כבר פעמיים) בשנה שיעביר טסט ויתקן את רשימת הריג'קטים שאני משכיב אצלו. שכן. היא ארוכה.

asafk
09-11-24, 18:12
אני במצבך כן הייתי מחפש סופה טובה ומסודרת. זה קיים, זה אפשרי גם בתקציב הזה, וזה ג'יפ כמו שאלוהים התכוון.

אז נכון, אתה תהיה גם מכונאי. זו הכוונה, לא? החוכמה היא לטייל מספיק כדי ששעות המכונאות יהפכו למחיר שראוי לשלם.

אסף.

amirmoshe
09-11-24, 18:30
לא פופולרי כאן אבל ניסאן נבארה 2011-2014 נכנס בתקצב עם מתיחה קלה.
מרווח מאוד, יותר חזק ולא פחות אמין מהיילקס.
אם מטפל לבד, חסכון גדול.
חובה להוסיף נעילהניסן נבארה אמינה???

יש סיפורי זוועות ותביעות על שברים בשלדה.

מנועים הלכו בגלל t של צנרת מים שברירי.

מה שכן היא נוחה יותר וחזקה יותר ביחס להיילקס.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ishc
09-11-24, 19:29
יניב מעיד ממקור ראשון אבל שאני חיפשתי רכב (ובסוף קניתי האנטר) הנבארה הייתה בהחלט על הפרק, במיוחד בדגם הידני עם ה-6 הילוכים ועדיין, אחרי בירורים לא קיבלתי בטחון לקנות אחת.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

יונימוג אדום
09-11-24, 19:33
כמו שנאמר כאן - סיקס/סופה (רצוי פתוח ) יתנו את המענה הנכון .
אלו רכבים מאוד אמינים ( למרות גילם ) ושורדים יפה .
פשוט מכיוון שאלו רכבי שטח נטו הדרך לשטח וחזרה מרגישה ארוכה יותר אולם בשטח אין להם מתחרה כלל .
מכיוון שהשטח זה הבית הטבעי שלהם אתה מוצא עצמך נכנס למקומות שאף רכב אחר לא יכנס ומכאן ישנן "מלחמות" בשטח , ובמלחמה לפעמים ישנם "פצועים" - כלומר תקלות ושבירות שהן חלק מהחוויה , אבל תמיד תתגבר עליה בשטח באמצעים שזמינים לך ותחזור הביתה בנסיעה .
אני עם הרכבים הללו כבר ארבעים שנה !! ובאמצע חשבתי "להישתדרג" - רכשתי דיסקו 2 ידני מוגבה ומדוגם - לקח לי שנה וחצי "לחזור למוטב" .
כיום עם הסיקס הנוכחי כבר 18 שנה ופשוט מחכה לכל הזדמנות להניע ולרדת לשטח .
הסיקס שלי מדוגם לגמרי (מטבח , מיכל מים 60 ליטר מובנה , שני מקררים , מזגן , חלון קדמי מתקפל , נעילות נשלטות בשני הסרנים ועוד ) ואם מחר בבוקר אקבל ג'יננה ואחליט על מסע סובב עולם - במיידי וללא היסוס מניע ויוצא לדרך .
הרכב חסון פשוט מכנית ואמין מאוד , גם החלפים זמינים וממש לא יקרים .

אילן

יניב עמית
09-11-24, 20:55
ניסן נבארה אמינה???

יש סיפורי זוועות ותביעות על שברים בשלדה.

מנועים הלכו בגלל t של צנרת מים שברירי.

מה שכן היא נוחה יותר וחזקה יותר ביחס להיילקס.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk
כן , אמינה מאוד
החזקתי אחד כזה 12 שנה מהחנות ללא תקלות מיוחדות,
טייל ועבר בכל מקום שטנדר עובר.
אם מטפלים בזמן וזה נכון לכל רכב
אז אמין בצורה שהפתיעה גם אותי

Snir
09-11-24, 22:58
אני במצבך כן הייתי מחפש סופה טובה ומסודרת. זה קיים, זה אפשרי גם בתקציב הזה, וזה ג'יפ כמו שאלוהים התכוון.

אז נכון, אתה תהיה גם מכונאי. זו הכוונה, לא? החוכמה היא לטייל מספיק כדי ששעות המכונאות יהפכו למחיר שראוי לשלם.

אסף.סופה טובה ומסודרת (וארוכה..) ב-40?
אני קונה עכשיו, סתם שתעמוד עוד אחת בחניה.

ד ו ר ו ן
09-11-24, 23:54
דיסקברי 2 לא צריך הגבהה בשביל צמיגי כמעט 32. 235/85/16 (של דיפנדר) נכנסים יופי יופי. וזאת מידה מעולה שכאילו תפורה על האוטו.
זה היה נכון כשהרכב היה חדש.
שדרוג הקפיצים לא רק לעבירות וצמיגים, גם לחדש את הקפיצים העייפים המקוריים.

KOOKE
10-11-24, 10:02
זה כבר נאמר פה ושם בצורה כזו או אחרת - תקציב של 40,000 ש"ח לא מספיק לקניית רכב לטיולים בלבד שגם ייסע וישלים הטיולים.

מציע שתעלה את התקציב ל- 60,000- 70,000 ש"ח וייפתחו בפנייך ים אפשרויות טובות מאד ולא גרוטאות שחוטות.

למשל אופציה שלא צויינה עד כה - צירוקי - יש כאלו משופרים מאד ומדוגמים לכל טיול כולל עבירות קשה מאד.

אני משוחד ומכיר את הרכב היטב - חבר שמטייל איתי קבוע מוכר את הצ'רוקי שלו- מתוחזק בשוטף ברמה גבוהה ובאדיקות, משופר מאאאאד כולל כל מה שרק תרצה, הגבהות, נעילות, טרנפסר אטלס לזחילה, ועוד ועוד כולל אפילו כל אביזרי הנוחות - מיכל מים + משאבה, מגירות בתא המטען, אוהל גג וכו' - כל זה ב- 75,000 ש"ח בלבד.

KOOKE
10-11-24, 10:10
הנה הקישור: https://www.facebook.com/share/p/rPvtMQQYDuY4tjpG/

שגיא S
10-11-24, 11:35
זה כבר נאמר פה ושם בצורה כזו או אחרת - תקציב של 40,000 ש"ח לא מספיק לקניית רכב לטיולים בלבד שגם ייסע וישלים הטיולים.


זה לא נכון.

חבר שקנה דיסקברי 2 2004 עם 250 אלף קמ...כבר שנה ומשהו איתו ומרוצה מאוד.
אז נכון לא עושה עבירות קשה ולא עדשה...אבל מטייל הרבה מאוד מסלולים בכיף ועם יכולת.

קשה למצוא - אבל יש.

idan10
11-11-24, 13:11
כמו שנאמר כאן - סיקס/סופה (רצוי פתוח ) יתנו את המענה הנכון .
אלו רכבים מאוד אמינים ( למרות גילם ) ושורדים יפה .
פשוט מכיוון שאלו רכבי שטח נטו הדרך לשטח וחזרה מרגישה ארוכה יותר אולם בשטח אין להם מתחרה כלל .
מכיוון שהשטח זה הבית הטבעי שלהם אתה מוצא עצמך נכנס למקומות שאף רכב אחר לא יכנס ומכאן ישנן "מלחמות" בשטח , ובמלחמה לפעמים ישנם "פצועים" - כלומר תקלות ושבירות שהן חלק מהחוויה , אבל תמיד תתגבר עליה בשטח באמצעים שזמינים לך ותחזור הביתה בנסיעה .
אני עם הרכבים הללו כבר ארבעים שנה !! ובאמצע חשבתי "להישתדרג" - רכשתי דיסקו 2 ידני מוגבה ומדוגם - לקח לי שנה וחצי "לחזור למוטב" .
כיום עם הסיקס הנוכחי כבר 18 שנה ופשוט מחכה לכל הזדמנות להניע ולרדת לשטח .
הסיקס שלי מדוגם לגמרי (מטבח , מיכל מים 60 ליטר מובנה , שני מקררים , מזגן , חלון קדמי מתקפל , נעילות נשלטות בשני הסרנים ועוד ) ואם מחר בבוקר אקבל ג'יננה ואחליט על מסע סובב עולם - במיידי וללא היסוס מניע ויוצא לדרך .
הרכב חסון פשוט מכנית ואמין מאוד , גם החלפים זמינים וממש לא יקרים .

אילן

תודה אילן, סיקס/סופה לדעתי כפי שציינת יתנו מענה נכון, אבל קשה למצוא ארוכות ומה גם שמבקשים עליהם בהתאם....

geva dover
11-11-24, 16:43
אולי היילקס סרנים?
נכנסים לאספנות, יש אותם בשלל הרמות שיפורים והם נחשבים די אמינים מבחינת האחזקה.
הכל פשוט וקל לטיפול עצמי גם כן


Sent from my SM-G988B using Tapatalk

ishc
13-11-24, 22:46
אני אניח כאן: מצאתי מודעה ביד2 שחשבתי שתעניין אותך:
תעשיות רכב|סופה|1992
https://www.yad2.co.il/s/c/0d2xb5zp

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

נמרוד
14-11-24, 09:46
שלום רב,

סקירה קטנה, עד לפני חצי שנה היינו עם ל.ק 2015, שירת אותנו 3 שנים, שימש כרכב עיקרי, היה מוגבהה, ממוגן, צמיגים וכ"ו....הטיולים היו לייט, שבילים, קצת אתגרי, מעלה בפעם ב...אף פעם, הכל מחשש להשבית רכב של כמעט רבע מיליון....
הל.ק נמכר ועתה גיליתי שהפרדת רשויות זה הפתרון האידאלי.
אז אני מחפש כעת, רכב לטיולים בלבד, אני אדם טכני ומקצועי מאוד, מחזיק כמעט בארסנל כלים מושלם, לכן אוכל להרשות לעצמי לטפל ולהחליף ולהוסיף דברים ברכב לבד/עם עזרה, ללא צורך במוסכים עד כמה שניתן.

1. תקציב - כ40K ש"ח כולל יישור קו.

2. גודל / קיבולת הרכב - יתרון ל7 מקומות, זה הכיוון, אך 5 מקומות ספציפי לא יידחה, הכיוון שישרת גם ללינת שטח, אולי אוהל על הגג בהמשך וכ"ו...

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? רכב שלישי לטיולים בלבד, פעמיים בחודש לערך.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)
ד. מקום המגורים באיזור מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הכל מהכל-כמובן יש לקחת בחשבון שניתן להביא את הרכב מבחינת שיפורים חוקיים לרמה שניתן לעשות הכל מהכל, יש לקחת זאת בחשבון בהצעתכם!
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילנו בעבר, מחפשים להצטרף בהמשך לקבוצה
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - עדיפות לאוטומט, אלא אם ידני ימנע מחלות בגיר אוטומט בדגם ספציפי!
ב. מנוע דיזל/בנזין - תגידו אתם, לא משנה....
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - עדיפות ל7 מקומות, טנדר גם נלקח בחשבון ולכן גם 5 מקומות.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? - משומש, ישן במצב סביר, לצעוד איתו לאספנות בהמשך.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ל.ק פראדו 99-02.
פאג'ארו קינג שנתונים ראשונים.
יונדאי טראקן.
טרופר???
דגמי גרנד שירוקי למינהם...
טנדרים, לא בדקתי ספציפית אילו נכנסים בתקציב....
אין בעיה גם לפזול לסופות או הסי - ג'יים למינהם אך הם לא נכנסים בתקציב לפי מה שראיתי וגם אם כן לא מתאימים ל 5 נפשות....
פתוח לרעיונות....

חשוב שהרכב יהיה מכני מאוד וקל לטיפולים עצמאיים, שניתן יהיה לשפר אותו חוקית להגיע לרוב חלקי הארץ, אין בעיה לחפש רכב סטוק/סטנדרטי ולבצע טיפין טיפין את התוספות והשיפורים.

תודה מראש על העזרה וההכוונה...
בשורות טובות.

קראתי בתשומת לב את הדרישות שלך, ולעניות דעתי איסוזו טרופר זה הכיוון המוביל. 7 מקומות, מרווח, משפחתי, ושורד. מפתיע כמה טרופרים עדיין נוסעים ומטיילים, יותר מניסאן טראנו שהיה יותר נפוץ באותם שנים אבל כנראה שורד פחות. אמנם הטרופר האחרון שנמכר בארץ בן 20 אבל זה מה יש בתקציב הלא גבוה שהחלטת עליו. יש מבחר מספיק גדול בלוחות:

https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?manufacturer=4&model=10068&year=2001-2004

idan10
14-11-24, 10:20
אני אניח כאן: מצאתי מודעה ביד2 שחשבתי שתעניין אותך:
תעשיות רכב|סופה|1992
https://www.yad2.co.il/s/c/0d2xb5zp

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

תודה רבה, כנראה CJ חדש בלוח, מכירים את האקזמפלר במקרה?
שאלה לגבי CJ וסופות, ברישיון רשום נהג פלוס 6 וכנראה בארוכות נהג פלוס 7, כיצד מתנהג בפועל? איך מטיילים עם משפחה בת 5 נפשות? הישיבה היא על ספסלים אורכיים? בשטח אין בעיה, הכי כיף! אבל בכביש? יש דרך להיחגר בישיבה כזו?

דורון, תודה גם לך בקשר לטרופרלקחתי לתשומת ליבי, אקרא קצת חומר ואחפש שרשורים דומים, האם קיים פה מדריך בהקשר לטרופר?
סופ"ש רגוע, שקט ומהנה לכם.

מוטי טויוטה
14-11-24, 14:40
ממליץ לבדוק רקסטון 2005-2006:

מנוע 2.9 אם מוכן לוותר על מנוע וגיר מודרניים ונסיעת כביש הרבה יותר טובה- אבל להרוויח אופציה לנעול כפול בזול, מנוע וגיר טיפשים וכו.
מנוע 2.7, ניתן לנעול אחורה (להגביה ולמגן זהה ל2.9) ולהרוויח רכב חזק וזריז באופן יחסי

בשניהם - מחיר קניה זול מאוד, מידת צמיגים מקורית סבירה מינוס, קהילה חזקה שאוהבת לעזור.
ג"נ - מחזיק כזה כרכב טיולים בלבד בשלוש שנים האחרונות. לא מושלם אבל אין VFM כזה בעיני.

Udim
17-11-24, 11:57
[QUOTE=idan10;1057598]תודה רבה, כנראה CJ חדש בלוח, מכירים את האקזמפלר במקרה?
שאלה לגבי CJ וסופות, ברישיון רשום נהג פלוס 6 וכנראה בארוכות נהג פלוס 7, כיצד מתנהג בפועל? איך מטיילים עם משפחה בת 5 נפשות? הישיבה היא על ספסלים אורכיים? בשטח אין בעיה, הכי כיף! אבל בכביש? יש דרך להיחגר בישיבה כזו?


מרבית הסופות/CJ שאני מכיר (גם אצלי זה הסידור) יש כיסא נהג ואמא (זה סופה....רכב שובניסטי לחולטין ;)) מקדימה, ומאחורה כיסאות רוחביים, יש כל מיני תורמים פוטנציאלים, שמאפשרים לנצל את המקום מתחת לספסל האחורי לאחסון, המוצלח ביהנם זה כנראה ספסל של סוקדה רומסטר, זה הסבה די פשוטה במידה ואתה יודע לעבוד באופן בסיסי עם ברזל

רציתי לרשום לך את זה בהקשר הכללי של השאלה שלך אבל זה נכון גם לדוגמא הספציפית שעניתי כאן, לדעתי כשקונים רכב ישן עם רצון וצורך לתחזוקה עצמית חשוב מאוד שתיהיה קהילה חזקה סביבו, כשקניתי את הסופה לא הבנתי את זה, למזלי זה המצב עם הסופות והCJ, אני מניח שזה גם הסיפור עם היילקסים ישנים.
אני לא הייתי קופץ על כל מיני הצעות לרכבים אזוטריים שתמצא את עצמך מנסה לפענח בעיות לבד או על בסיס איזה פורום בקצה העולם. בין בעלי הסופות סיקים יש עזרה הדדית כל הזמן, תתפלא לדעת כמה זמן ומאמץ אנשים יסכימו להשקיע בלעזור לך, ויש מקרים שאין תחליף ללנסוע למישהו להבין מה הפתרון להבעיה שאתה נתקל ובה וליישם בעצמך, בעיני זה צריך להיות שיקול מרכזי אם אתה הולך על רכב ישן ושואף לתחזוקה עצמית מקסימלית

השנקל שלי

איל מ
17-11-24, 16:32
באיזה רכב שטח ישן זה לא ככה?
האיזוטרים שאין להם קהילות תומכות (בארץ) גם יהיו הרבה מעבר לתקציב שפוי.

Udim
17-11-24, 16:35
באיזה רכב שטח ישן זה לא ככה?
האיזוטרים שאין להם קהילות תומכות (בארץ) גם יהיו הרבה מעבר לתקציב שפוי.לא יודע, לא היו לי רכבים אחרים
ועלו פה הצעות לניסן נאברה....

Sent from my SM-S711B using Tapatalk

geva dover
17-11-24, 16:37
בדכ במותגים הותיקים וחזקים יש קהילה תומכת.
סמוראי/גימני
סיקס/סופה
צירוקי ישן
ויטרה
היילקסים עד 97
פטרול
לנד רובר ( דיסקו/דיפנדר)
טרופר
פראדו

כולם עם המועדונים חזקים ומלאים במידע ועזרה הדדית.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

idan10
17-11-24, 19:35
[QUOTE=idan10;1057598]תודה רבה, כנראה CJ חדש בלוח, מכירים את האקזמפלר במקרה?
שאלה לגבי CJ וסופות, ברישיון רשום נהג פלוס 6 וכנראה בארוכות נהג פלוס 7, כיצד מתנהג בפועל? איך מטיילים עם משפחה בת 5 נפשות? הישיבה היא על ספסלים אורכיים? בשטח אין בעיה, הכי כיף! אבל בכביש? יש דרך להיחגר בישיבה כזו?


מרבית הסופות/CJ שאני מכיר (גם אצלי זה הסידור) יש כיסא נהג ואמא (זה סופה....רכב שובניסטי לחולטין ;)) מקדימה, ומאחורה כיסאות רוחביים, יש כל מיני תורמים פוטנציאלים, שמאפשרים לנצל את המקום מתחת לספסל האחורי לאחסון, המוצלח ביהנם זה כנראה ספסל של סוקדה רומסטר, זה הסבה די פשוטה במידה ואתה יודע לעבוד באופן בסיסי עם ברזל

רציתי לרשום לך את זה בהקשר הכללי של השאלה שלך אבל זה נכון גם לדוגמא הספציפית שעניתי כאן, לדעתי כשקונים רכב ישן עם רצון וצורך לתחזוקה עצמית חשוב מאוד שתיהיה קהילה חזקה סביבו, כשקניתי את הסופה לא הבנתי את זה, למזלי זה המצב עם הסופות והCJ, אני מניח שזה גם הסיפור עם היילקסים ישנים.
אני לא הייתי קופץ על כל מיני הצעות לרכבים אזוטריים שתמצא את עצמך מנסה לפענח בעיות לבד או על בסיס איזה פורום בקצה העולם. בין בעלי הסופות סיקים יש עזרה הדדית כל הזמן, תתפלא לדעת כמה זמן ומאמץ אנשים יסכימו להשקיע בלעזור לך, ויש מקרים שאין תחליף ללנסוע למישהו להבין מה הפתרון להבעיה שאתה נתקל ובה וליישם בעצמך, בעיני זה צריך להיות שיקול מרכזי אם אתה הולך על רכב ישן ושואף לתחזוקה עצמית מקסימלית

השנקל שלי

עצה מעולה! חייב לציין, עם הל"ק שלי הייתי צריך עזרה, הלך לי המנוע החשמלי של הטרנספר, בגלל קורוזיה, ישר הציעו לי בקהילה לבוא לקחת משומש, לבדוק אם מתאים ורק אז לשלם, באמת שהייתי מופתע.
אז העצה מאוד מכוונת ומועילה, תודה רבה.

ishc
17-11-24, 20:20
במה ש-udim יש איזה בסיס.
ברכב אמריקאי נפוץ, איפה שתרבות של רכבים ותרבות diy חיה בועטת יש הרבה מידע, קל להשיג חלקים והכל יחסית זמין.
מניסיון אישי גם עם יפנים, שם זה הרבה פחות טוב.
אולי אצל הבריטים זה גם קל יחסית, לא מכיר.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

מוטי ג.
17-11-24, 21:00
בדיסקו לא צריך קהילה, יש את ניק.
בסכומים שציינת אני בעד טרופר (וכמי שנכווה חזק ממנוע 3.0, אבל זה היה כשהם היו חדשים יחסית היום כבר היידע לתחזק ולמנוע תקלה קיים או הייתי ממליץ על דגם בנזין) או דיסקו 1 (אם טרקטור עושה לך את זה) או דיסקו 2 בשביל שזה גם יזוז.

אני יכול להעיד על המשפחה שלי אין מצב שהיינו יורדים לנגב בסופה ברזנט(הייתה לי טרום עידן הילדים) , ואין מצב שאין לילדים דלת שיעלו וירדו לפיפי בצורה עצמאית

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ehudzeelim
17-11-24, 21:04
אמרת תחזוקה עצמית, לגלוש לאספנות, והציעו פה טרופר,
אז הייתי מוסיף לרשימה גם טרופר 3.1 אם תמצא, בסעיפי התחזוקה העצמית והקירבה לאספנות הוא מנצח.
(ולמיטב ידיעתי גם באמינות)

idan10
18-11-24, 13:00
בדיסקו לא צריך קהילה, יש את ניק.
בסכומים שציינת אני בעד טרופר (וכמי שנכווה חזק ממנוע 3.0, אבל זה היה כשהם היו חדשים יחסית היום כבר היידע לתחזק ולמנוע תקלה קיים או הייתי ממליץ על דגם בנזין) או דיסקו 1 (אם טרקטור עושה לך את זה) או דיסקו 2 בשביל שזה גם יזוז.

אני יכול להעיד על המשפחה שלי אין מצב שהיינו יורדים לנגב בסופה ברזנט(הייתה לי טרום עידן הילדים) , ואין מצב שאין לילדים דלת שיעלו וירדו לפיפי בצורה עצמאית



Sent from my SM-S928B using Tapatalk

לא שולל סופה, CJ ארוכות, הילדים גדולים, לדעתי לא במסגרת התקציב, בכל אופן גם נושא הבטיחות בכביש די מטריד ליושבים מאחור, איך נחגרים בספסלים אורכיים, יש תמונה למישהו להעלות?


אמרת תחזוקה עצמית, לגלוש לאספנות, והציעו פה טרופר,
אז הייתי מוסיף לרשימה גם טרופר 3.1 אם תמצא, בסעיפי התחזוקה העצמית והקירבה לאספנות הוא מנצח.
(ולמיטב ידיעתי גם באמינות)

במידה וטרופר, דייקו אותי על שנתונים ומנועים!
למיטב הבנתי יש 3.0 ו3.1 - סולר ? איזה שנים?
3.5 - בנזין?

לעניות דעתי, הכי נכון אספנות או קרוב לכך, היות ורכב שלישי מוגדר טיולים בלבד, אני טועה?

ehudzeelim
18-11-24, 14:44
לא שולל סופה, CJ ארוכות, הילדים גדולים, לדעתי לא במסגרת התקציב, בכל אופן גם נושא הבטיחות בכביש די מטריד ליושבים מאחור, איך נחגרים בספסלים אורכיים, יש תמונה למישהו להעלות?



במידה וטרופר, דייקו אותי על שנתונים ומנועים!
למיטב הבנתי יש 3.0 ו3.1 - סולר ? איזה שנים?
3.5 - בנזין?

לעניות דעתי, הכי נכון אספנות או קרוב לכך, היות ורכב שלישי מוגדר טיולים בלבד, אני טועה?

אתה לא טועה לדעתי, רק שבאספנות אסור לנסוע בימי חול בין 7:00-9:00 בבוקר, אם זה קריטי לך רק אתה יודע.
טרופר דיזל 3.1 עד 1997, מנוע 3.0 יותר מתקדם וחזק, מ-1998.

erezgur
18-11-24, 14:59
לדעתי בטרופר מנוע הדיזל 3.1 הוחלף במנוע 3.0 ברכבים שנמכרו בארץ בשנת 1999 (כלומר החל משנת 1999 הטרופרים, דיזל, בארץ עם מנוע 3.0).
במנועי הבנזין בדגם הישן יותר מנוע 3.2 ובחדש יותר 3.5.

ehudzeelim
18-11-24, 15:06
לדעתי בטרופר מנוע הדיזל 3.1 הוחלף במנוע 3.0 ברכבים שנמכרו בארץ בשנת 1999 (כלומר החל משנת 1999 הטרופרים, דיזל, בארץ עם מנוע 3.0).
במנועי הבנזין בדגם הישן יותר מנוע 3.2 ובחדש יותר 3.5.

תודה על התיקון ארז, זכרתי 98 אבל סומך עליך יותר

אלכס ב
18-11-24, 17:02
במידה וטרופר, דייקו אותי על שנתונים ומנועים!
למיטב הבנתי יש 3.0 ו3.1 - סולר ? איזה שנים?
3.5 - בנזין?



אהלן,
אני מחזיק טרופר 2003 כבר 6 וחצי שנים. מידי פעם עולות מחשבות להחליף, אבל בתקציב הזה אין באמת משהו טוב יותר, ובסוף אני תמיד מגיע לאותה מסקנה, שהמחליף היחיד מבחינתי יהיה רוביקון ארוך, וזה עוד 100 אלף לפחות מעל הטרופר.

קצת סדר בדגמים:
94-98 דיזל 3.1, 114 כ"ס - טרקטור פשוט איטי וידני, אין לדגם הזה מחלות ספציפיות
94-98 בנזין 3.2, 175 כ"ס - פחות טרקטור ופחות איטי, אוטומטי בלבד.
99-04 דיזל 3.0, 159 כ"ס - הכי נפוץ, זה הדגם שהוציא לטרופר את השם הבעייתי בגלל תקלות במזרקים וחיישנים שקשורים אליהם. היום להכל יש פתרונות ושום דבר לא יקר מידי.
99-04 בנזין 3.5, 215 כ"ס - פחות נפוץ ודיי מבוקש. גיר אוטומטי שקצת קטן על הרכב, גם לזה יש פתרונות, החל משיפור הקירור, שינוי תוואי האגזוז ועד להחלפה לגיר ידני

לדעתי הבחירה היא עניין של העדפה אישית בין דיזל לבנזין, ויותר חשוב למצוא רכב שמור שטופל אצל אחד הגורואים הידועים ולא הוזנח.
יש כמה קבוצות לטרופרים ותמיד תמצא מענה לכל שאלה

בברכה,
אלכס.

idan10
19-11-24, 09:20
היי, תודה על הפירוט.
איך מבחינת החלפים בשוק והזמינות? במיוחד הבנזין שיחסית נדיר?
האם חולק משהו עם Dmax ?
אגב, אם ב - Dmax עסקינן, מה דעתכם עליו?

נמרוד
19-11-24, 09:49
היי, תודה על הפירוט.
איך מבחינת החלפים בשוק והזמינות? במיוחד הבנזין שיחסית נדיר?
האם חולק משהו עם Dmax ?
אגב, אם ב - Dmax עסקינן, מה דעתכם עליו?

הדימקס הוא טנדר. אם אתה מוותר על הדרישה ל7 מקומות אז זה בהחלט אפשרות מעניינת עם שפע של היצע.

https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?carFamilyType=6&manufacturer=4&price=40000-46000

איל מ
19-11-24, 12:14
יש לי נסיון עם דימקס דגם אחרון ודימקס דגם אחד לפני.
הישן, ללא הנעילה, ממש נחות לעומת החדש מהסיבה שהtc שלו לא שווה כלום. בנוסף, אלו לא מנועים טיפשים וחסונים כמו של פעם, והם לא חפים מתקלות. (אם כי המחלות שלהם כבר ידועות).
מהלכי המתלה לא משהו בלשון המעטה וגם אם ניתן לטייל איתו ברוב המסלולים הרגועים, נראה לי שלהחזיק כזה כרכב טיולים בלבד, מחמיץ את כל המטרה.
הדגם החדש כבר מגיע עם נעילה וזה משנה הרבה.
ועדיין, לצורך העניין, בשטח, הוא נופל מהיילקס בכמעט כל פרמטר.
הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו בהקשר הזה, הוא שכיד שניה ניתן למצוא אותו יותר בזול מאשר היילקס.
אמל"ק:
עקרונית,
אלא אם אתה פריק של טנדרים, או לחילופין חייב שהרכב ישמש כרכב משפחתי יומיומי,(ואז חייב שנתונים חדשים יותר שמחיר טנדר מאפשר), לא רואה למה להעדיף טנדר שכזה, על פני החלופות האחרות שעלו בשרשור.

נמרוד
19-11-24, 12:20
בקיצור תחליט מה בא לך.

SUV לשבע נפשות; ג'יפ אמיתי, פתוח; או טנדר.

כרכב שלישי לטיולים בלבד ובתחזוקה עצמית, שלושת הכיוונים אפשריים בתקציב שלך - אתה צריך לבחור מה מתחשק לך ולהתחיל לטייל בארץ בעקבות הלוחות. מבחר יש.

geva dover
19-11-24, 13:59
יש לי נסיון עם דימקס דגם אחרון ודימקס דגם אחד לפני.
הישן, ללא הנעילה, ממש נחות לעומת החדש מהסיבה שהtc שלו לא שווה כלום. בנוסף, אלו לא מנועים טיפשים וחסונים כמו של פעם, והם לא חפים מתקלות. (אם כי המחלות שלהם כבר ידועות).
מהלכי המתלה לא משהו בלשון המעטה וגם אם ניתן לטייל איתו ברוב המסלולים הרגועים, נראה לי שלהחזיק כזה כרכב טיולים בלבד, מחמיץ את כל המטרה.
הדגם החדש כבר מגיע עם נעילה וזה משנה הרבה.
ועדיין, לצורך העניין, בשטח, הוא נופל מהיילקס בכמעט כל פרמטר.
הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו בהקשר הזה, הוא שכיד שניה ניתן למצוא אותו יותר בזול מאשר היילקס.
אמל"ק:
עקרונית,
אלא אם אתה פריק של טנדרים, או לחילופין חייב שהרכב ישמש כרכב משפחתי יומיומי,(ואז חייב שנתונים חדשים יותר שמחיר טנדר מאפשר), לא רואה למה להעדיף טנדר שכזה, על פני החלופות האחרות שעלו בשרשור.לא יודע לגבי היישן אבל אני עברתי עכשיו לחדש מודל 2023 עם נעילה.
דווקא הוא יותר טוב מההיילקס שיש לי בעבודה.
מגהץ יותר טוב בשבילים, פחות נתקע בשטח חולי/ בוצי, הtc יעיל יותר מהיילקס, רך יותר ומהיר יותר בכביש והמערכות בטיחות 10 רמות מעל ההיילקס.

הוא נמוך יותר ומגיע עם צמיגים דקים יותר..
לטעמי הוא תמורה משמעותית טובה יותר לכסף מאשר היילקסים החדשות.

אני מדבר ששני הרכבים 2023, ההיילקס מנוע 2.4 אוט'

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

איל מ
19-11-24, 15:49
כל מה שרשמת על נוחות מסתדר לי. מה שרשמת על הtc פחות. הוא פשוט לא עובד. וזה לא שיש לי טנדר דפוק, עברתי על כמה טנדרים כאלו. גם במבחנים חיצוניים ברחבי העולם נתקלו בזה.
אבל היי, יש סוףסוף נעילה, מי צריך tc...

idan10
21-11-24, 09:54
בוקר מבורך,

היכן ניתן ומומלץ לקחת לבדיקה (בדיקה ע"י גורואים, מה שנקרא) :
1. צירוקי XJ, גרנד ZJ
2. טרופר
3. פראדו עד 2002
4. פאג'רו Q

לגבי האמריקאיות XJ ו- ZJ מה חשוב לבדוק בבדיקה ויזואלית ראשונה? יש מדריך? מכיר את המדריך של הסופה/CJ.
אגב, יש איזו XJ/וגוניר ביד 2 שנת 88 מה ההבדל בינה לבין החדשים יותר 99-01? מכירים?

https://www.yad2.co.il/vehicles/item/shnnew9w?ad-location=Main+feed+listings&opened-from=Favorites+view&component-type=favorites_feed&index=999&color-type=Grey

לביא
21-11-24, 10:26
אודי מזרחי בצומת בילו יוכל לבדוק את כולם.
לביא

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

sgill
21-11-24, 10:39
תור לאודי מזרחי זה חודשיים...
לדעתי הכי תהנה מ WJ עד 2004 עם 2 סרנים חיים.
אם כבר אתה מסתכל על XJ ו ZJ עדיף לך WJ לדעתי. (הוא לא 7 מקומות אבל גם ה ZJ, XJ והטנדרים לא)

idan10
21-11-24, 10:57
תור לאודי מזרחי זה חודשיים...
לדעתי הכי תהנה מ WJ עד 2004 עם 2 סרנים חיים.
אם כבר אתה מסתכל על XJ ו ZJ עדיף לך WJ לדעתי. (הוא לא 7 מקומות אבל גם ה ZJ, XJ והטנדרים לא)

היי, תודה רבה, לא נעול על 7 מקומות....

ishc
21-11-24, 10:58
אמריקאיות אפשר גם אצל שלומי ב- , old station garage

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

שגיא S
21-11-24, 12:21
אני שוב אעלה פה את נושא הדיסקו כי אתה משווה לאותם רכבים +- שאני בדקתי לפני שקניתי.

תעשה סיבוב על דיסקברי 2 (1999-2004) לפני שאתה מחליט, זו הצעה שלי.
לי הוא היה הכי נוח מכולם, ועד היום הוא אמין יחסית וזול לאחזקה.

sgill
21-11-24, 16:54
אני לא רואה איך דיסקו 2 יכול להיות יותר זול לאחזקה מה WJ. למעט צריכת דלק אולי.
לאמריקאיות יש המון חלקי חילוף באמאזון ובאיביי, הרבה יותר פשוט וקל לעבוד עליהם.
מאחר ומדובר ברכבים בני 20 ומעלה, כמובן שזה תלוי באיך ננהגו וטופלו עד היום, אבל בהנחה ששניהם טופלו, לדעתי WJ יהיה יותר זול וקל לאחזקה

erezgur
21-11-24, 17:51
מחיר האחזקה מושפע גם מתדירות / שכיחות התקלות :)

נשלח מהנייד

איל מ
21-11-24, 18:10
אני לא רואה איך דיסקו 2 יכול להיות יותר זול לאחזקה מה WJ. למעט צריכת דלק אולי.
לאמריקאיות יש המון חלקי חילוף באמאזון ובאיביי, הרבה יותר פשוט וקל לעבוד עליהם.


כמה דיסקברים החזקת שהחלטת את זה?
לא אומר בהכרח שהדיסקו לא יותר יקר, אבל יש סביבו איזו סטיגמה לא נכונה.
חלקי החילוף זולים, והמכונאות נוחה מאוד.

idan10
21-11-24, 19:28
אני שוב אעלה פה את נושא הדיסקו כי אתה משווה לאותם רכבים +- שאני בדקתי לפני שקניתי.

תעשה סיבוב על דיסקברי 2 (1999-2004) לפני שאתה מחליט, זו הצעה שלי.
לי הוא היה הכי נוח מכולם, ועד היום הוא אמין יחסית וזול לאחזקה.

אתה מתייחס לסולר או לבנזין?

שגיא S
21-11-24, 21:14
אתה מתייחס לסולר או לבנזין?

אני מדבר רק על מה שאני מכיר ויש לי ניסיון איתו - זה דיסקו2 TD5.
חלקים - זולים, ויש גם להביא מחול - בקלות כמו אמזון ואיביי. אפילו יותר קל כי זה אתר מסודר שכולל את כל סוגי החלקים ואתה יכול להביא גם הגבהות, נעילות ושיפורים והם דואגים למכס ואישורים (מניסיון אישי שלי כמובן).

לגבי התחזוקה של האינידיאנים - אמנם על הנייר הכל יותר קל עם רכבים מאמריקה, בפועל אני רואה אצל אחרים כל מניי תקלות שונות ומשונות.
שלא נדבר שכדי לבנות רכב טיולים *חוקי* -בדיסקו הרבה יותר קל להכניס צמיג גדול על הגבהה חוקית.

מוטי ג.
21-11-24, 21:21
לגבי הצמיגים בדיסקו, להבנתי(ותחושתי) היום לא יאשרו את המידות שלרוב הרכבים יש ברישיון.

אני אציין שהייתי מופתע מאוד מעלות החלפים, אפילו מה שנמצא כאן בארץ כחליפי וזמין מיידית, הדברים הגדולים היו זולים יותר לקנייה פה כמו ציריות אחוריות, מוטות הגה משופרים ושות, מיסבים אטמים וכו (הדברים הקלים שלא הופכים משלוח לכבד = כסף) משתלם לרכוש באתרי אינטרנט וזה מגיע עד הבית תוך 10 ימים והכי כיף שכל עלות המשלוח והמיסים ידוע בשלב ההזמנה, אין הפתעות ואין "קנסות"

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
22-11-24, 08:40
אני מסייג לגבי הצמיגים.
דיסקו 2 חוקי לעולם יהיה עם צמיגים קטנים. על אף שהוא כאילו נולד לנסוע על 235/85/16 החוק מאפשר רק איזה משהו עלוב בגודל של קצת יותר מ29" (ובמידה עם מבחר שטח קטן עד לא קיים).
אני מחזיק סט כביש שעולה על הרכב בטסטים, וסט שטח.
(באינדיאנים, אגב, זאת אותה בעיה).

asafk
22-11-24, 08:56
התפתח דיון על דיסקברי אז אני חוזר להתחלה ותכף נקשור את ההתחלה לעניין הדיסקברי.
רכב לטיולים בלבד בגודל משפחתי לתפיסתי צריך להיות על צמיגי 32" לפחות, 31" בתור פשרה, נעילה אחת לפחות ומקום לשיפורים.
רוב הדיסקברי שמסתובבים בכבישים ובלוחות - כבר עם צמיגים גדולים וזה יתרון. נעילה זה לא בעיה. שיפורים יש שוק ענק. וזו נקודת ההתחלה.

ודיסקברי 1/2 אמין בדיוק כמו שהיה כשהיה חדש. אז אמינות של רכב בן 20 לא הייתה קבילה כי זה היה רכב חדש. היום כשהוא בן 30 זה כן קביל. החברים כאן שמחזיקים והחזיקו דיסקברי יודעים להעיד על כך אבל צריך לקחת את העדויות שלהם עם כוכבית של מי שיודעים להחליק תקלות קטנות ומכירים טוב את הרכב כדי לפתור על הדרך בעיות שמי שלא מכיר זה עלול להיות עבורו עניין גדול.
החלפים של לנדרובר, גם חדשים מהחברה - זולים יחסית לכל המותגים שהוזכרו כאן מזמינים כמעט תמיד ובלי ללכת רחוק. יש קהילה ענקית - גדולה לפחות ולדעתי יותר מקהילות של הג'יפים כיוון שזה רכב שקיים בכל העולם ובכל העולם אלו רכבים של חובבי רכב. זה אומר שיש שוק ער לחלפים ושיפורים ויש ידע על שיפוץ מכללים וכל מה שצריך כדי להפוך את האחזקה לסבירה.
עדיין. כנראה זה יהיה רכב עם יותר תקלות ליום טיול מפראדו באותו שנתון וצריך להיכנס לעניין בעיניים פקוחות. ליוויתי מקרוב חבר שקנה דיסקברי 2 במצב טוב יחסית ולא היה מוכן לזה שכל הזמן יש משהו - גם אם זה שטות - והיה לו קשה.
כך שבסוף זו לא בחירה לא סבירה. זה יהיה רכב טיולים טוב. אם ההחלטה הראשונית היא רכב פנאי שטח (ולא ג'יפ ברזלים) - דיסקברי בהחלט צריך להיות על הפרק.

אסף.

idan10
22-11-24, 10:15
תודה רבה לכם, הדיסקברי אכן נלקח גם במחשבות, עשיתם סדר. אני גם אעשה סדר לעצמי בראש מרוב הצעות וזויות חשיבה שונות, ניהיה לי קצת בלאגן, אבל אני עם העיניים על לוחות המודעות ומנסה למצוא את האקזמפלר הנכון.
במידה ותתקלו במשהו מעניין אשמח להכוונה.
נוסף על כך, הוזכר אודי מזרחי, מכיר/שמעתי שהוא מחזיק אצלו רכבים למכירה, שווה ללכת להציץ? כמו כן ארנון מלאכי.....

אגב, היכן מומלץ לבדוק דיסקברי?
ואשמח לעצות למדריך לבדיקת הרכב, מחלות ותופעות נפוצות שכדאי לזהות עוד לפני בדיקה ולהתרחק.....

איל מ
22-11-24, 10:22
בוא שוב נטרוף את הקלפים שניה (גם אם זה לא מתכתב עם דברים אחרים שרשמתי).
בחלומי, רכב ישן, שהוא נטו לטיולים, צריך להיות ג'יפ ברזלים. כי בכל הsuv, התחילו להשתמש בפלסטיק והרבה ממנו. אחרי 20 שנה (שאלו הרכבים הצעירים יותר) כל הפלסטיקה הזאת מתפוררת. זה מתחיל בדשבורדים, דרך מחברי חשמל, בראקטים, ואפילו צנרת. מגיע שלב שבו כל דבר בו אתה מטפל גורר שברים של כל מיני דברים מסביב. פלסטיקה חדשה עולה הון בהשוואה לחלקי חילוף אחרים, ובמקרים מסוימים, אין בכלל להשיג.
בדגמים חדשים יותר, חלקי מנוע היקפיים רבים הפכו גם לפלסטיק והצרה אפילו גדולה יותר.
אני בצומת דרכים שבין להשכיב עשרות רבות של אלפי שקלים על פחחות וחידוש האוטו, לבין להתפשר על טנדר חדש יחסית (כן. להתפשר) , לבין לחזור אחורה לג'יפ ברזלים אספנות.
וכדי גם להיות אינפורמטיבי,
יש סופה ארוכה שמפורסמת בפייסבוק. מהתמונות נראית טוב. לא מוגזמת ואחרי פחחות/צבע.
נמצאת ביפיע ורוצים עליה 85.
148061

sgill
22-11-24, 10:36
אני לא יודע איפה עידן גר, אבל מכל מקום שהוא צפונית לב"ש, נסיעה עם סופה לטיול בדרום היא בעייתית.
גם חורף עם הילדים ברכב ברזנט בחזרה מהמדבר בערב או כשיורד גשם וקר זה פחות נעים.
לדעתי, סופה/סיקס זה לשועלי שטח וותיקים שמטיילים לבד או מצליחים לשכנע חבר להצטרף לחוויה.

ishc
22-11-24, 23:56
יש כאלה שנשבעים שאין דרך אחרת (אני לא אחד מהם אבל יש...)

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אמוץ נ.
23-11-24, 04:09
תור לאודי מזרחי זה חודשיים...
לדעתי הכי תהנה מ WJ עד 2004 עם 2 סרנים חיים.
אם כבר אתה מסתכל על XJ ו ZJ עדיף לך WJ לדעתי. (הוא לא 7 מקומות אבל גם ה ZJ, XJ והטנדרים לא)

אודי קיבל לאחרונה את חמי בהתראה של מספר ימים לטיפול של סרנים, מנוע, גיר וטרנספר בגראנד ישן.
בדרך טיפלו בעוד דברים שנמצאו (חלקם בלאי וחלקם רשלנות של המוסך הקודם).
הרכב שוחרר בבוקר למחרת.
אני קובע איתו די בקלות לטיפולים שוטפים.
יש עומס אבל לא חריג למוסכי ג׳יפים כיום, אחרי ה״חור״ שהשאיר מוסך נשר ז״ל וריבוי הרנגלרים שצצו בשנים האחרונות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
23-11-24, 14:37
אודי בעיקר מסנן בנימוס לקוחות חדשים או כאלו שלא בא לו עליהם.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

אמוץ נ.
23-11-24, 15:10
מזמין אתכם לנסות לקבוע עם כמה מהמוסכים האחרים שמטפלים ברנגלר.
כולם נחמדים אליך נורא אבל מאד קשה לקבוע איתם, אם אתה לקוח חדש.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
23-11-24, 16:35
אני למדתי לשחרר, יש מספיק בעלי מקצוע בארץ. כנראה שחלקם לא צריכים כסף וחלקם כן.
שאני מרגיש שמוסך מתחיל לעשות לי טובה שאני רוצה לפרנס אותו אני חותך.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

raanan
23-11-24, 19:04
אני למדתי לשחרר, יש מספיק בעלי מקצוע בארץ. כנראה שחלקם לא צריכים כסף וחלקם כן.
שאני מרגיש שמוסך מתחיל לעשות לי טובה שאני רוצה לפרנס אותו אני חותך.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk
1000000+

אמוץ נ.
23-11-24, 19:52
אני למדתי לשחרר, יש מספיק בעלי מקצוע בארץ. כנראה שחלקם לא צריכים כסף וחלקם כן.
שאני מרגיש שמוסך מתחיל לעשות לי טובה שאני רוצה לפרנס אותו אני חותך.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

יש בעיה של כח אדם בענף הזה.
חלקם יגידו לך ישירות שאין להם זמן אליך, חלקם לא יגידו ואתה תנסה עד שתתייאש.
לדעתי זה לא מדויק שיש מספיק בעלי מקצוע בענף.
זה לא נכון לכל איזור גיאוגרפי ולכל סוג רכב.
זה מנסיון, לאחר ש״נשר״ נסגרו.
אבל זה רק מהנסיון שלי.
בלי קשר, זאת חטיפה של השרשור…


Sent from my iPhone using Tapatalk

idan10
23-11-24, 20:27
תודה רבה לכם, הדיסקברי אכן נלקח גם במחשבות, עשיתם סדר. אני גם אעשה סדר לעצמי בראש מרוב הצעות וזויות חשיבה שונות, ניהיה לי קצת בלאגן, אבל אני עם העיניים על לוחות המודעות ומנסה למצוא את האקזמפלר הנכון.
במידה ותתקלו במשהו מעניין אשמח להכוונה.


אגב, היכן מומלץ לבדוק דיסקברי?
ואשמח לעצות למדריך לבדיקת הרכב, מחלות ותופעות נפוצות שכדאי לזהות עוד לפני בדיקה ולהתרחק.....

מקפיץ לגבי הדיסקברי, 1 ו- 2 מנועים מומלצים? הבנתי שיש tdi300, td5, בנזין v8 מה עוד?
רמות גימור? רמה מומלצת?

תודה.

איל מ
23-11-24, 20:33
אם אתה מתחיל לתפוס כיוון של דיסקברי, תעשה לך ולכולנו טובה ותתחיל להריץ חיפוש. בפורום. יש כמה וכמה שרשורי מה לבדוק ומה המחלות.
כלל אצבע- כמה שיותר טיפש, יותר טוב.

idan10
23-11-24, 22:25
אם אתה מתחיל לתפוס כיוון של דיסקברי, תעשה לך ולכולנו טובה ותתחיל להריץ חיפוש. בפורום. יש כמה וכמה שרשורי מה לבדוק ומה המחלות.
כלל אצבע- כמה שיותר טיפש, יותר טוב.

1+

כבר התחלתי עם השרשור של שגיא ;)

-->