צפייה בגרסה מלאה : מה מצב מעלה קצרה ממזרח למערב?
במסגרת מגבלות שטחי האש הפעילים , חושבים לעלות למצד קצרה מהערבה דרך מעלה קצרה ( סמ"ש שחור) ולרדת מעל הנחל בסמ"ש האדום.
מה מצב המעלה?
( היילקס ודיפנדר, בטיול משפחתי ששואף להיות נטול הרפתקאות עבירות:)
יחסית לעצמו הוא במצב קצת קשוח. ועדיין הוא לא מהמעלות הבאמת קשים, המקטע עם המדרגות לא ארוך והרכבים שציינת אמורים לעלות ללא דרמות גדולות. (ואם אתה ממש חושש אז יש את המעקף).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אם אתה לא מחפש הרפתקאות, למה לא לעשות הפוך?
ואם כבר,
אמנם נחל עומר הוא מהיפים,
אבל לא חבל לעשות הלוך חזור?
אפשר לעלות דרך הנקרות, ולרדת מהקצרה.
מרץ 22
https://www.youtube.com/watch?v=caClkBZzP8c
ולדעתי זו העליה לחרבת קצרה בדצמ' 23
https://www.youtube.com/watch?v=x9V14FPRP_s
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
boaz avrahami
10-11-24, 00:06
בתחילת הקיץ פגשתי בסוף המעלה שני רכבי BMW בסגנון X5 או משהו דומה נמוך ועם צמיגי כביש בעל חתך אפסי עם שני זוגות רוסים שעבדו לאט והגיעו בלי נזק למעלה. אני כבר חיכיתי לא יותר מ 5-10 דקות שיפנו לי את המעבר.
זה לא שהוא נחמד לכל אוטו אבל אם עובדים בזהירות אז כל אוטו כפול הנעה עובר שם
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חנן-ג'יפולוג
10-11-24, 01:18
ההיילקס שציינת עולה את זה בלי לשלב הנעה קדמית, בקלות.
ההיילקס שציינת עולה את זה בלי לשלב הנעה קדמית, בקלות.
אתה מתכוון לעלייה עם המדרגות וההצלבות מהנחל לקצרה או למעקף?
אם אתה לא מחפש הרפתקאות, למה לא לעשות הפוך?
ואם כבר,
אמנם נחל עומר הוא מהיפים,
אבל לא חבל לעשות הלוך חזור?
אפשר לעלות דרך הנקרות, ולרדת מהקצרה.
תודה- זו היתה המחשבה המקורית רק שהחלק המזרחי של הנקרות מסומן כשטח אש והבנתי שעכשיו הם פעילים גם בשבתות (?).
מול מי בפד״מ אפשר לבדוק / לתאם טיול בשטח אז בסופש?
תודה- זו היתה המחשבה המקורית רק שהחלק המזרחי של הנקרות מסומן כשטח אש והבנתי שעכשיו הם פעילים גם בשבתות (?).
מול מי בפד״מ אפשר לבדוק / לתאם טיול בשטח אז בסופש?
אתה יכול ליסוע בכל הנקרות, אין מה לתאם. זה לא שטח שיורים בו בכל מקרה.
והמעלה לקצרה מנחל עומר זה לא משהו שיפריע לכם בטיול.
כאמור, נחל נקרות באמצע שבוע רגיל הוא מסדרון בין שטחי אש ולא שטח אש לירי אף פעם. ..
ובכל זאת קצרה בהחלט מקום שווה.
אסף.
והמעלה לקצרה מנחל עומר זה לא משהו שיפריע לכם בטיול.
מה, למה נחל עומר?
כתוב במפה נחל קצרה (נחל עומר מוזכר בפינה הימנית התחתונה):
147926
ehudzeelim
10-11-24, 18:43
147927
עוד קצת מזרחה
מה שסימנת זה מפגש הנחלים עומר (שמגיע מכיוון דרום/דרום מערב) ונחל קצרה שמגיע ממערב.
מיכה צודק, המעלה לחורבת קצרה נמצא מערבה והוא מתחיל מנחל קצרה.
ממפגש הנחלים לכיוון מזרח הנחל נקרא נחל עומר.
על זה אין חולק.
חשבתי שהשאלה היא מדוע התייחסו לכיוון הזה, ממזרח למערב, כדרך מנחל עומר אל קצרה.
נשלח מהנייד
הלך עלי. איפה הכיתת יורים?
בחרבת קצרה, מול הקיר, כמקובל.
אסף.
מחול, מחול.
ממפגש הנחלים לכיוון מזרח הנחל נקרא נחל עומר.
תראו איזה קטע:
147930147931
ehudzeelim
10-11-24, 19:50
׳׳—׳•׳, ׳׳—׳•׳.
׳×׳¨׳׳• ׳׳™׳–׳” ׳§׳˜׳¢:
147930147931
בלי מילים, הכי טוב
147932
בחרבת קצרה, מול הקיר, כמקובל.
אסף.
לא לא!
אתה לא תעשה חור נוסף בקיר!
הנדונים יעמדו בקצה הצוק, פניהם מערבה, לפינוי מהיר במורד המדרון.
(תקנון אירוח והוצאות להורג, קצרה, תרצ״ז, מהדורה ב׳)
מרץ 22
https://www.youtube.com/watch?v=caClkBZzP8c
ולדעתי זו העליה לחרבת קצרה בדצמ' 23
https://www.youtube.com/watch?v=x9V14FPRP_s
Sent from my CPH2465 using Tapatalkצחי כ"כ חמוד, הוא "שכח" ששברתי שם ציריה במדרגה, אבל לא חייבים להכנס לבור, יש קוליס מימין צמוד לקיר ש"מדלג" על המדרגה
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
גם אתה חמוד ששכחת לציין שאם נצמדים לקיר כדי ללכת לקוליס מסתכנים בגילוח יפה לאוטו כמו שהפגוש של ההאנטר שלי (לשעבר) יעיד.
צחי כ"כ חמוד, הוא "שכח" ששברתי שם ציריה במדרגה, אבל לא חייבים להכנס לבור, יש קוליס מימין צמוד לקיר ש"מדלג" על המדרגה
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
למרות שהמעלה לא קשה, גם אני שברתי שם ציריה.
אבל די בטוח שזה היה כשל שהתפתח לפני, והCV JOINT פשוט קרס במעלה הראשון של הטיול.
אני עדיין מחכה לשמוע מחנן אם הוא באמת עולה שם בהנעה אחורית 'בקלות'.
חנן-ג'יפולוג
12-11-24, 13:23
לא ראיתי ששאלת, אבל כן, באיזי. הכי באיזי שיש. (הילוך ראשון בlow 1:4.7) עם נעילה אחורית מופעלת. לא במעקף. נסיעה רציפה, איטית, פשוטה. לא מצמד ולא בלמים.
חנן-ג'יפולוג
12-11-24, 13:36
https://imageshack.com/i/pnNIgtEfj
- - - Updated - - -
https://imageshack.com/i/pmosyUvDj
לא ראיתי ששאלת, אבל כן, באיזי. הכי באיזי שיש. (הילוך ראשון בlow 1:4.7) עם נעילה אחורית מופעלת. לא במעקף. נסיעה רציפה, איטית, פשוטה. לא מצמד ולא בלמים.
יפה.
יש ייתרון ב2X4 נעול, על פני 4X4?
מבחינתי המדד הוא כמה שפחות לפרפר, על מנת להקטין בלאי גם למכלולי הרכב וגם לשביל.
שואל מחמת הסקרנות. הדיסקו כמובן הוא 4X4 קבוע.
יפה.
יש ייתרון ב2X4 נעול, על פני 4X4?
מבחינתי המדד הוא כמה שפחות לפרפר, על מנת להקטין בלאי גם למכלולי הרכב וגם לשביל.
שואל מחמת הסקרנות. הדיסקו כמובן הוא 4X4 קבוע.
שום יתרון עבירותי כי אתה גם לא נהנה מהיגוי משופר.
בהנעה קבועה, בעבר ברכב אחר הייתי נוסע לפעמים ב-Low פתוח בתמרון צפוף במשטח עם אחיזה גבוהה.
ehudzeelim
13-11-24, 10:37
יכול להיות יתרון מסוים ל2X4 נעול על 4X4 לא נעול, בהצלבות מסוימות. אבל זו כמובן לא סיבה לא להיות ב-4X4.
כמובן שאין יתרון מול 4X4 נעול אחורה.
במקרה של מעלה קצרה חנן כנראה נהנה לאתגר את עצמו/את הרכב, בפועל אין בעיה לעלות שם עם 2X4 נעול רק צריך לגשת למכשולים בהדרגה, כל פעם גלגל אחורי אחר נתקל במכשול ולא במקביל.
כלומר בחירת נתיב נכונה ומוקפדת יותר.
בהמשך נמרוד כנראה יפרט סיבות חשובות נוספות שעליהן לא חשבתי
יש חסכון אנרגטי באי יציאה מהמזגן לשלב את נועלי הטבור.
חנן-ג'יפולוג
13-11-24, 10:53
מה שנמרוד כתב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.