PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגמד- ג'ימני 2006 של שביט



שביט
17-11-24, 16:40
אחרי יותר מ3 שנים – קבלו את הגמד.

ג'ימני אוטומטי מודל 2006 (על הכביש מ11/2005). נקנה מהבעלים הראשון ביולי 21 עם 90 אלף ק"מ על השעון. כמאמר הקלישאה- "לא ראה שטח כל ימיו". היום עם 144 אלף ק"מ.

פתאום בגיל 40 השתחרר החיידק שהיה רדום כל השנים, והעזתי וקניתי. בתור טבילת אש הלכתי על האפשרות הכי פשוטה ואידאלית (בעיני) לטירון שטח, מה גם שמראש לא כיוונתי ל3 לילות במדבר עם כל המשפחה, אלא בעיקר לטיולי סולו עם חברים, או טיולי יום משפחתיים. במעט הפעמים שבכל זאת ירדנו ללילה בשטח בהרכב מלא (2+2), הגמד עמד במשימה בגבורה.

הגמד נקנה ערום, סטנדרטי ובתול. לאט לאט התאמתי אותו לצרכיי ולאופי הטיולים שייעדתי לנו.
נבנה מדף לתא המטען, הורכב מגן טרנספר יד שנייה, הוחלפו צמיגים למקסיס 771, נבנה שולחן על הדלת האחורית, הורכבו אוזני חילוץ קדמיות, הורכב גגון, ובהשראת ג'יפולוג- נבנה מיכל מים ונחתכו קצות הטמבון.

כרגע האוטו לא מוגבה ולא נעול. לאופי ותדירות הטיולים שלנו, זה לא נחוץ לי כרגע. זהו גם רכבי היומיומי, עובר 45 ק"מ ביום על קו הרצליה- ראש העין ובחזרה.

טיפולים שוטפים אני עושה בעצמי. תקלות לאורך התקופה- חוט הצתה שהתפרק לי תו"כ החלפת פלאגים, חיישן חמצן, מחזיר שמן אחורי שמאלי, שופץ אלטרנטור, הוחלף שסתום VVT.

מקווה שנהנתם
נתראה בשבילים :D

- - - Updated - - -

פרוייקטים לאורך התקופה:

148013 148014 148015 148016



148017 148018


148019 148020



טיולים לאורך התקופה:

נחל צוער

148021

גיחה חורפית בבן שמן

148022

מעלה אברהם

148023

משיכה בהר קומות

148024

לילה בעין קדם

148025

סובב נחל רקפת

148026

דרך בורמה

148027

חבל עדולם

148028

שישבת בנחל ברק. ניסיון לעשוש ובשבת ורדית

148029

148030

שביט
18-11-24, 08:55
ציוד קבוע באוטו
באוטו כמו ג'ימני, צריך לנצל את הנפח בתבונה, כל מילימטר חשוב ולכל דבר יש את המקום שלו, אחרת יהיה צפוף ומבולגן :(
ציוד חילוץ (רצועת גרירה, רצועת רסן, שאקלים וראצ'טים לגגון), בארגז תחמושת מוברג לפלסטיקה של האוטו.
כבלים וכלי עבודה- בתיק מתחת למושב הנהג.
שולחן מתחת למושב הנווט.
רשת לפיצ'פקעס רצה לאורך התקרה.
בתא המטען יש ערכת תולעים, ע"ר, תיק כלי עבודה ומתחתיו כלי הנהג המקוריים של האוטו עם גישה מהירה (העפתי את הרצפה).
בצד שמאל מסתתר גם מטפה 1 ק"ג (מקובע לחלק העליון) וערכת הקפה נכנסת גם כן, ומשאירה את המדף העליון נקי ופנוי.
כמו כן, אילתרתי "רשת אבטחה" לשמור על ציוד שלא יעבור קדימה, כמה שאפשר.

נמרוד
18-11-24, 09:34
יפה מאד מאד!

ארגז פעולה 0.5 בג'ימני נראה אותו קנה מידה כמו ארגז וולקן 20 מ"מ בטנדר :rolleyes:

הדסופה
18-11-24, 12:37
מצא לך בדוד עלי בזול איזה רשת תא מטען מתאימה במידות בערך ותתקין , זה יהיה יותר אפקטיבי , ויותר אסטטי
אצלי בגמד אין צורך במושבים אחוריים אז הם מקופלים והרשת מתוחה מאחורי המושבים הקדמיים על ברגים קיימים

זה נותן את התחושה שזו מכונת כביסה אבל של 8 ק״ג


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
18-11-24, 20:06
אין לי בעיה עם ה"רשת".
אבל יש בעיה עם העיגונים לתקרה (גם של הרשת פיצ'יפקעס).
רשת מטען צריכה לעצור משהו שמעוניין לרוצץ גולגולת כשהו טס קדימה בשעת תאונה.
אלא אם כל החפצים מרוצ'טים בבגאז' והרשת רק תומכת באיזה מזרון או שקש אורירים.

Snir
18-11-24, 21:59
איזה כייף זה גימני. מכריח אותך לקחת לשטח רק מה שצריך.
נראה מועמס (ומנוצל) כראוי!

שביט
19-11-24, 10:48
מצא לך בדוד עלי בזול איזה רשת תא מטען מתאימה במידות בערך ותתקין

האמת שחיפשתי (כנראה שלא חיפשתי מספיק). הבעיה היא בעיקר בצדדים.
אם יש לך לינק ישיר למשהו ייעודי לג'ימני, אשמח.



רשת מטען צריכה לעצור משהו שמעוניין לרוצץ גולגולת כשהוא טס קדימה בשעת תאונה.
אלא אם כל החפצים מרוצ'טים בבגאז' והרשת רק תומכת באיזה מזרון או שקש אורירים.

האמת שהציוד בתא המטען הוא "רך" יחסית- תיקי ציוד אישי וכו'. ה"רשת" היא אכן לא באמת רשת, אבל כן מהווה איזה סוג של חוצץ.
האומגות התחתונות מוברגות לפס מתכת שיש בגב המשענת. הבעיה היא עם האומגות של התקרה. אבדוק אם יש הברגות בגוף הרכב.
רשת הפיצ'פקעס מודבקת עם סקוץ' ודבק, ומכילה פריטים קטנים וקלים.

תודה על התייחסויותיכם!

הדסופה
19-11-24, 11:39
אני הזמנתי את זה לדגם החדש של הגימני
וזה מחובר לברגים של חגורות הבטיחות למטה ושל הידיות להחזקה של סבתא למעלה
את המידה הגדולה

I just found this on AliExpress: US $6.33 | Car Mesh Elastic Nylon Rear Back Cargo Trunk Storage Organizer Luggage Net Holder Accessory 90*30 90*40 70*70 110*40 110*60cm
https://a.aliexpress.com/_oCGqa8t


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
19-11-24, 12:41
לגבי הרשת לתקרה - יש כאלו המתחברות לידיות / נקודות חגורות הבטיחות ולכן נראות לי בטוחות יותר.
למשל - https://www.aliexpress.com/item/1005005834688018.html

או אולי משהו כזה שיכול אולי להתאים גם להפרדת תא המטען מהכיסאות הקדמיים , בדוק מידות, אבל הנקודה החשובה היא העיגות לנקודות מתאימות יותר ברכב - https://www.aliexpress.com/item/1005007621699822.html

תוכל גם לבדוק את המידות של רשת הפרדה מדגם אחר, אולי יתאים גם אצלך, למשל - https://www.aliexpress.com/item/1005004231174077.html

שביט
02-11-25, 14:10
אז מה עבר עלינו בשנה שחלפה? "משבר גיל ה20"

בחודש מרץ (148 אלף ק"מ), בוצעה ב"מוסך שרפי" אינפוזיה, ניקוי מצערת שהייתה מטונפת, והוחלפה רביעיית מצתים שוב (אחרי שהחלפתי בטיפול שעשיתי כחצי שנה קודם). "סע עד שנדלקת נורת הדלק, ואחרי התדלוק תחליף מצתים", כך אמר לי מיכאל, וכך עשיתי.

כחודש לאחר מכן התחילה סאגת "מערכת הקירור".
זה התחיל כשהחלפתי בעצמי וביוזמתי נוזל קירור, ללא סיבה מסויימת, סתם בגלל שחלפו 3 שנים מאז ביצעתי זאת בפעם האחרונה, וכמה ימים אח"כ החלה נזילה משני צינורות החימום בחלקו האחורי של המנוע. האוטו לא התחמם, אבל מיכל העודפים דרש מילוי לעיתים תכופות.
מפאת לחץ זמן (טעות!!!) הוחלט להכניס את האוטו למוסך כללי לצורך ההחלפה, והמוסך השתמש, בידיעתי ובאישורי, בצינורות לא מקוריים (טעות2!!!).

למחרת המצבר שבק חיים, קניתי מצבר אצל אחים חדד בכפ"ס והחלפתי.

יומיים אח"כ האוטו התחיל להתחמם, והוחלט לקחת אותו לאישפוז אצל מוסך המהיר, טל צופי.
הוחלפו הצינורות לצינורות מקוריים, צינורות מצערת שהיו יבשים, הוחלף רדיאטור וטרמוסטט. בוצע מעקף לרדיאטור חימום שהיה סתום, ונבדקה משאבת המים, שנמצאה תקינה. כמו כן, בוצעה בדיקת לחץ הפוך לבדוק שהראש תקין.

שבוע אח"כ, רצועת האלטרנטור התבלתה והחלה לשרוק. קניתי רצועה מתאימה והחלפתי במוסך כללי.
חודש אח"כ נדלקה נורת תקלה עם קוד P0031, חיישן חמצן, שהוחלף.
בתחילת החודש האוטו עבר טיפול קטן - שמן ופילטרים, עם 158 אלף ק"מ על השעון, ובשבוע שעבר החלפתי סליל הצתה בצילינדר 2.

לקינוח- ביום שלישי יש לאוטו טסט (פעם אחרונה לשנה שלמה ועדיין ללא אישור מוסך).

יוצא שהשנה הייתה השנה עם ההוצאות המרובות ביותר, אבל בתחשיב כולל (ממוצע חודשי לאורך התקופה) אנחנו נמצאים במקום טוב. האוטו יושב על שני "סעיפים תקציביים" במשק הבית (תחבורה ותחביב) כך שהשד לא נורא כל כך.

בגזרת השיפצורים, שני ארגזי הפעולה הצדדיים פורקו (הפריעו לילדים), ועברתי לתיק רך עבור כלי עבודה, וציוד החילוץ עבר לתא המטען, עקב מעט מקום שהתפנה שם.
מתוכננת צביעת טמבונים ופלסטיקה חיצונית בצבע רפטור מתאים לצבע הרכב, ובניית מדף שיוצא מתושבת הגלגל ספייר.
בקרוב יוחלפו הצמיגים, כנראה שלטויו Open Country.


אוטוטו מציינים 70 אלף ק"מ ביחד, ונהנים מכל רגע.

149860

הדרכה בחורשן, עם דרור ברלי והוד פדר

149861

ראש זוהר

149862

בן שמן

149863

נחל שורק

149865

אזור מחסיה/ זנוח

149866

שביט
06-11-25, 12:41
ביום שלישי יש לאוטו טסט (פעם אחרונה לשנה שלמה ועדיין ללא אישור מוסך).

שתי אבני דרך משמעותיות בשבוע אחד ;)
ותודה לאסף (על המדבקה, לא על הטסט...)

149871

149872

-->