צפייה בגרסה מלאה : לכמה שעות של פס לדים מעלי אקספרס יחזיק מצבר של אופנוע?
נניח מצבר כזה:
https://www.motocenter.co.il/product/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-fulbut-ftz7s-gel-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%94/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9IC6BhA3EiwAsbltOATag8jJzF UsU8oNfNZ9gfVemuBJcl6rkURh2xt3QNv-ZQyMQULjKBoCDVUQAvD_BwE
ופס לדים כזה:
https://www.aliexpress.com/item/1005005921425195.html?spm=a2g0o.productl ist.main.3.68cd754dIPgXKj&algo_pvid=d4db2734-9d6d-4678-92d1-8ca2037e888d&algo_exp_id=d4db2734-9d6d-4678-92d1-8ca2037e888d-1&pdp_npi=4%40dis%21USD%218.60%212.49%21%2 1%2162.06%2118.00%21%402101062a173227744 23208300eac14%2112000034861031604%21sea% 21IL%21165442662%21X&curPageLogUid=IkQVRpaelmKl&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
ehudzeelim
22-11-24, 14:33
המצבר 6.3ah, פס הלד 0.25A למטר
פס של 5 מטרים, בערך 2.5-3 שעות
פס של מטר בערך 13-15 שעות
זה בלי לרוקן את המצבר יותר מבערך 50%
הכל פה בערך
תוסיף נתונים מספריים.
הקישור למצבר חסר מידע, מה הקיבול שלו? אני חושב שיש שם תמונה אבל לא יודע אם אפשר להסתמך על הנתונים שיש בה.
לגבי הלד - אתה מדבר על מטר אחד או 5 מטרים? כמה לדים בשרשרת? שמת לב שזה חיבור יואסבי 5v ולא 12v? אתה מתכוון לחבר למצבר שקע מצית עם מטען יואסבי?
נשלח מהנייד
הפס היה רק דוגמא וכנ"ל המצבר.
אם אשאל באופן כללי אז ניתן להניח שאפשר להעביר עם המצבר ופס לדים של 3-5 מטר ערב של כמה שעות בשטח?
אם החישוב היה על 50% ונתן כמה שעות, נראה לי הגיוני להעביר ערב.
חישוב לדוגמא, תכניס ערכים מתאימים;
מצבר עופרת רגיל - פריקה מקסימלית ללא נזק סביב 15%
מצבר עופרת פריקה עמוקה - פריקה עד 50%.
נניח מצבר פריקה עמוקה 6.3 a/h אתה יכול לצרוך 50% קרי 3.15 a/h.
לד של 6w על 12v יצרוך 0.5 a/h, ככה שיש לך עד 6 שעות.
לד של 24w יצרוך 2a/h, יש לך שעה וחצי, ובמצבר עופרת רגיל יש לך הרבה פחות...
Sent from my iPad using Tapatalk
ועכשיו רואה בקישור שזה בכלל 5v...
Sent from my iPad using Tapatalk
ehudzeelim
22-11-24, 16:41
חישוב לדוגמא, תכניס ערכים מתאימים;
מצבר עופרת רגיל - פריקה מקסימלית ללא נזק סביב 15%
מצבר עופרת פריקה עמוקה - פריקה עד 50%.
Sent from my iPad using Tapatalk
למה 15%?
עד 50% אין בעיה במצבר חומצה עופרת.
148063
אם המצבר הוא רק דוגמא, פס הלדים הוא רק דוגמא ואין מספרים מדוייקים אז אני מבין שאתה מנסה לבדוק אפשרות לתאורת שטח של כמה שעות עם מקור מתח עצמאי ואולי מכאן נכון להתחיל.
תתחיל עם הערכה גסה של כמה באמת נדרש לצרוך בשעת עבודה, במקרה שלך - כמה לדים (ומאיזה סוג) וזה יגדיר את דרישות האנרגיה. מכפילים במספר השעות המבוקש ומקבלים את סך דרישת האנרגיה.
לגבי מצבר - אני חושב שהייתי רוכש מצבר ליתיום LiFePO4 עם קיבולת יותר גדולה מהמצבר בקישור שלך, כאשר היתרון המשמעותי יותר הוא שהוא מסוגל לעמוד בפריקה יותר משמעותית ממצבר רגיל.
זה כנראה יהיה קצת יותר יקר מהמצבר שבקישור שלך (למרות שכנראה רכישת תאים בעלי אקספרס, אם מוצאים ספק אמין, יכולה להביא לעלות דומה), אבל יבטיח הפעלה ממושכת יותר ללא חשש של פגיעה במצבר.
תודה,
יש לי מספר פסי לד מעלי אקספרס.
במקום לחבר למצבר של הרכב ולהסתכן שלא יתניע למחרת, חשבתי על מצבר של אופנוע כי הוא קטן וקל להסחב איתו.
אם הוא יחזיק כ 5-6 שעות זה מספיק לי.
הפס לד שיש לי הוא לא זה שביקישור, יש לו בקצה 2 תנינים לחבר למצבר. אבל הנורות כן דומות. הן נקודות כאלה ולא ממש נורות. נראה לי שהצריכה שלהן מאוד נמוכה.
יש פה יותר מידי "בערך"
זו דעתי:
תחבר הכל בבית ותראה כמה זמן זה מחזיק, ואז תטען את המצבר למשך היום, ותבדוק בערב שוב כי אולי הרגת את המצבר.
זה בערך ייתן לך אינדיקציה לפני שאתה יוצא לשטח ונתקע בלי אור.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
למה 15%?
עד 50% אין בעיה במצבר חומצה עופרת.
148063
אני לא יודע מה בדיוק הכוונה כאן ב capacity.
מנסיון שלי, במצבר רכב רגיל, 90a/h. אם אני צורך יותר מ 15a/h הרכב יניע ועל פניו הכול תקין..אבל אורך החיים יתקצר משמעותית! שניים שלושה מחזורים כאלו ונדרש החלפת מצבר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
למה 15%?
עד 50% אין בעיה במצבר חומצה עופרת.
148063
פריקות של 50% מקצרות את החיים של מצבר חומצה עופרת בצורה קיצונית ( לעומת ליתיום למשל).
https://www.pveducation.org/pvcdrom/lead-acid-batteries/characteristics-of-lead-acid-batteries
ehudzeelim
22-11-24, 22:35
אני לא יודע מה בדיוק הכוונה כאן ב capacity.
מנסיון שלי, במצבר רכב רגיל, 90a/h. אם אני צורך יותר מ 15a/h הרכב יניע ועל פניו הכול תקין..אבל אורך החיים יתקצר משמעותית! שניים שלושה מחזורים כאלו ונדרש החלפת מצבר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ה-Capacity זה הקיבולת, ב-ah.
אני לא מתווכח עם הניסיון שלך, אבל באופן כללי
15ah ממצבר 90ah זה בקושי מדגדג למצבר. יש מספיק אנשים שעושים את זה, וגם הרבה יותר, באופן קבוע.
(מקרר ללילה, גם על מצבר ראשי, גם אם הוא הרבה יותר קטן מ-90ah ).
- - - Updated - - -
פריקות של 50% מקצרות את החיים של מצבר חומצה עופרת בצורה קיצונית ( לעומת ליתיום למשל).
https://www.pveducation.org/pvcdrom/lead-acid-batteries/characteristics-of-lead-acid-batteries
תגדיר קיצוני.. אני חושב שבתנאי מעבדה כשכל שאר הגורמים לכשל במצבר מנוטרלים, זה יכול להיות הגורם המכריע.
במציאות, שבה המצבר חווה טראומות נוספות (טמפרטורות למשל) אז הוא מסיים את חייו לא בגלל הפריקות האלה, שקורות בתדירות נמוכה יחסית. אפשר גם להוכיח את זה מספרית בקלות.
הרבה יותר פשוט ונוח לחבר פס לדים כזה לסוללה נטענת של טלפונים וכו.
תחבר לאחת שיש לך בבית תראה כמה זמן זה מחזיק.... בהנחה שאתה יודע את הקיבול של הסוללה שלך יהיה מאוד מהיר לדעת אם מה שיש לך מספיק או שצריך אחת גדולה יותר.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
יונימוג אדום
23-11-24, 08:06
אצלי בסיקס אשר מטייל בערך פעם בחודש טיול עם לינת שטח מותקן מצבר ראשי 90A של וורטה כחול .
אין לי מצבר צרכנים .
בחניית לילה מופעלת תאורה חזקה - 40W בערך , מקרר 50 ליטר , משאבת מים וטעינת סלולרים כל זאת לאורך כ-שש שעות לערך .
המקרר עובד כל הלילה כמובן . לרוב אינני מניע כלל את הג'יפ בערב לשם טעינה .
בבוקר אין לי כלל בעייה להניע .
הסיקס עומד בחניה לעיתים גם חודש רצוף ללא הנעה כלל וללא טעינה חיצונית ועדיין - אורך חיים של מצבר כזה אצלי נע בין שלוש לחמש שנים ללא בעיות כלל .
בכוונה מדגיש את שם היצרן מכיוון שניסיונות שלי עם מצברים מיצרנים אחרים פשוט לא צלחו ולעיתים המצבר הוחלף במסגרת האחריות ( שנה ) .
אציין עוד - בבעלותי צי רכב המונה חמישה כלי צמ''ה , שלושה רכבי אספנות , קטנוע , שתי משאיות ( 24V ) והרכב הפרטי .
כלומר - 14 מצברים פעילים במצטבר ורובם על רכבי דיזל שעובדים הרבה יותר מרכב פרטי .
מאז שקיבלתי החלטה שאני משתמש אך ורק במוצר הזה ( ורטה כחול - לא השחור ) לפני כ15 שנה לא חוויתי אפילו פעם אחת הפעלת אחריות למצבר ( שנתיים אחריות ) .
נכון - עולה יותר מרוב המוצרים המקבילים אולם בפועל מחזיק הרבה יותר - יחס תמורה למחיר יותר נכון .
אילן
אצלי בסיקס אשר מטייל בערך פעם בחודש טיול עם לינת שטח מותקן מצבר ראשי 90A של וורטה כחול .
אין לי מצבר צרכנים .
בחניית לילה מופעלת תאורה חזקה - 40W בערך , מקרר 50 ליטר , משאבת מים וטעינת סלולרים כל זאת לאורך כ-שש שעות לערך .
המקרר עובד כל הלילה כמובן . לרוב אינני מניע כלל את הג'יפ בערב לשם טעינה .
בבוקר אין לי כלל בעייה להניע .
הסיקס עומד בחניה לעיתים גם חודש רצוף ללא הנעה כלל וללא טעינה חיצונית ועדיין - אורך חיים של מצבר כזה אצלי נע בין שלוש לחמש שנים ללא בעיות כלל .
בכוונה מדגיש את שם היצרן מכיוון שניסיונות שלי עם מצברים מיצרנים אחרים פשוט לא צלחו ולעיתים המצבר הוחלף במסגרת האחריות ( שנה ) .
אציין עוד - בבעלותי צי רכב המונה חמישה כלי צמ''ה , שלושה רכבי אספנות , קטנוע , שתי משאיות ( 24V ) והרכב הפרטי .
כלומר - 14 מצברים פעילים במצטבר ורובם על רכבי דיזל שעובדים הרבה יותר מרכב פרטי .
מאז שקיבלתי החלטה שאני משתמש אך ורק במוצר הזה ( ורטה כחול - לא השחור ) לפני כ15 שנה לא חוויתי אפילו פעם אחת הפעלת אחריות למצבר ( שנתיים אחריות ) .
נכון - עולה יותר מרוב המוצרים המקבילים אולם בפועל מחזיק הרבה יותר - יחס תמורה למחיר יותר נכון .
אילן
כנ״ל אצלי, מצטבר ורטא כחול 90a/h ללא מצבר צרכנים. דיסקו 2, תאורה, מקרר כל הלילה , משאבת המיים, על פניו עובד ללא בעיה ותמיד מניע (מתח בוקר 12v )
אבל שמתי לב שכל טיול מקצר את חיי המצבר;
שלושת המצברים האחרונים החזיקו אצלי בדיוק שנתיים , אולי חודשיים יותר..
החלטתי להתקין מצבר צרכנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נניח מצבר כזה:
https://www.motocenter.co.il/product/%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-fulbut-ftz7s-gel-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%94/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA9IC6BhA3EiwAsbltOATag8jJzF UsU8oNfNZ9gfVemuBJcl6rkURh2xt3QNv-ZQyMQULjKBoCDVUQAvD_BwE
ופס לדים כזה:
https://www.aliexpress.com/item/1005005921425195.html?spm=a2g0o.productl ist.main.3.68cd754dIPgXKj&algo_pvid=d4db2734-9d6d-4678-92d1-8ca2037e888d&algo_exp_id=d4db2734-9d6d-4678-92d1-8ca2037e888d-1&pdp_npi=4%40dis%21USD%218.60%212.49%21%2 1%2162.06%2118.00%21%402101062a173227744 23208300eac14%2112000034861031604%21sea% 21IL%21165442662%21X&curPageLogUid=IkQVRpaelmKl&utparam-url=scene%3Asearch%7Cquery_from%3A
הדרך הנכונה היא למדוד צריכת זרם ולחשב.
בכל רב מודד פשוט יש מצב למדידת זרם ישיר.
אחרי שתדע את צריכת הזרם בפועל,
(כאשר פס הלדים מחובר למקור מתח של 12V דרך מטען USB ודרך הרב מודד)
תוכל לחשב מה תהיה הצריכה השעתית ב - AH ולהתאים את קיבולת המצבר וסוגו לצורך השימוש.
אחרי שתמדוד, תבוא פה, נעזור לך עם המספרים.
- - Updated - - -
תגדיר קיצוני.. אני חושב שבתנאי מעבדה כשכל שאר הגורמים לכשל במצבר מנוטרלים, זה יכול להיות הגורם המכריע.
במציאות, שבה המצבר חווה טראומות נוספות (טמפרטורות למשל) אז הוא מסיים את חייו לא בגלל הפריקות האלה, שקורות בתדירות נמוכה יחסית. אפשר גם להוכיח את זה מספרית בקלות.
תסתכל בקישור ששלחתי.
פריקות ל 50% לעומת פריקות ל 30% מקצר את כמות המחזורים מ 1200 ל 500.
אני מסכים עם ההערות על תנאים "אמיתיים" כמו טמפ' , בעיות התנעה, או מצבר שנשאר פרוק הרבה זמן וכו'.
אבל עדיין, הפרקטיקה של לפרוק מצבר עופרת "רגיל" יותר מ 15-20% בעייתית לאורך החיים של המצבר.
ehudzeelim
23-11-24, 16:29
כן ראיתי את הקישור ואני מכיר את המספרים האלה, רק שכדי להגיע ל-500 פריקות של 50% צריך 500 לילות, ונניח שאנחנו מטיילים הרבה ובלילה מחנה המצבר נפרק ב-50%, אז לילה אחד מחנה בשבוע? כל שבוע במשך כל השנה זה 52 פריקות, אז המצבר יילך עקב פריקות תוך כמעט 10 שנים?. במקום אחרי 24 שנים אם היינו פורקים רק 20%... אז נכון שהנזק מצטבר אבל לא בטוח שזה מה שיגמור את המצבר שאורך חייו הממוצע בלי הפריקות הללו הוא 3-5 שנים, לא בטוח שהפריקות הללו רלוונטיות לתוחלת החיים של המצבר בשימוש רגיל.
אני משתמש במצבר חומצה עופרת (ג'ל) שמגיע מעולם המלגזות החשמליות, שם הוא נפרק כמעט כל יום יותר מ-50%, למעשה כמעט מתרוקן, ובלילה טוענים אותו. ובשימוש יומיומי כזה הוא מחזיק שנתיים. בשימוש למטרות פנאי כמו שאנחנו משתמשים, ייקח הרבה יותר זמן לחסל מצבר כזה רק עקב פריקות, הוא ימות לפני זה מסיבות אחרות. אני משתדל לא לפרוק אותו מתחת 12v כלומר קרוב ל-70%.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.