צפייה בגרסה מלאה : VSR טכנולוגיה עם פג תוקף?
חנן-ג'יפולוג
25-11-24, 18:38
לפני שאתחיל, בקשה מבעלי הVSRים המתכווננים או שמכוונים מראש למתח נמוך מ12.8וולט, כלומר למצוץ אנרגיה ממצבר ההתנעה: אל תשתתפו בדיון. אתם מוזמנים בשמחה לפתוח שרשור נפרד ורלוונטי, או לתרום כאן לגבי VSR שמכוון למתח ניתוק של 12.8V.
תמונה לרפרנס, להבין על מה מדובר:
https://imageshack.com/i/pmbKsZPDj
התמונה צולמה בזמן שמצבר האביזרים ברכב נמצא בטעינה. טעינה שלא ניזונה מVSR אלא מממסר שחי כשהרכב מונע.
רמת מתח הטעינה ברוב ככל הרכבים היום היא ע"פ דרישה. גם ברכבים הכי זולים בני יותר מעשר שנים. המצבר נטען כשיש צורך לטעון אותו.
זה אומר שמי שבונה מערכת לטעינת מצבר אביזרים בהתבססות על VSR ממצבר ההתנעה, יש מצב שיקבל טעינה אפקטיבית רק בחלק מהנסיעה.
מוזמנים לחלוק עליי.
גם אצלי זה מצב דומה עם מזגן, אורות וטעינה.
חשבתי להגדיל מתישהוא אלטרנטור
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
25-11-24, 19:20
זה מסיבה אחרת לחלוטין מזו שהעליתי, אבל כן, גם במצב של חוסר כיסוי מספק של טעינה ביחס לצריכה המתח ירד מתחת לסף של הVSR, אבל דווקא כאן ניתוק הVSR הוא רצוי. הדבר האחרון שאתה רוצה בסיטואציה כזו זה לתרום למצבר האביזרים חשמל ע"ח חשבון מצבר ההתנעה.
אני כתבתי על מערכות טעינה חכמות שמגיעות לפחות מ12.8 וולט, לא כי הן הגיעו לקצה היכולת שלהן, אלא כי ברגעים מסוימים לא נדרשת טעינה. במצב כזה אין לי שום סיבה לא להמשיך לטעון את מצבר האביזרים.
boaz avrahami
05-12-24, 06:48
מה הטריגר של האלטרנטור החכם להתחיל ולהפסיק טעינה?
לא מתח מתחת נניח ל 13 וולט על המצבר הראשי?
כל זמן שהאלטרנטור טוען מעל המתח הנומינלי הרצוי של המצבר במנוחה (12.8v) אז למה שתהיה בעיה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-12-24, 10:02
אתמול חיברתי את טעינת מצבר האביזרים באיוניק5 למתח קבוע דרך vsr (למרות שידעתי מראש שתהיה בעייה).
ואכן, במהלך הנסיעה הvsr נכנס ויוצא לעבודה, יותר לא עובד מאשר כן. מתח המצבר חלק גדול מהזמן הוא 12.75וולט, וזה פחות מסף המינימום של הvsr שהוא 12.8 וולט.
אם :
אני בנסיעה ומדליק אורות ראשיים.
או עומד במקום עם בלם חנייה ופרקינג.
או מטעין את הרכב בעמדת הטעינה הביתית.
מתח הטעינה של המצבר עולה למתח גבוה וקבוע והvsr פועל קבוע. למה? לאלוהי הקוריאנים פתרונות. אני לא מבין את האלגוריתם ולדעתי זה גם הורס את המצבר, כי המתח עולה ל14.6 וולט, וזה הרבה זמן. כל זמן שהרכב בטעינה מעמדת הטעינה.
לא משנה. זה מה יש. ידעתי שזה מה שיקרה, ולכן תכננתי להרכיב שתי דיודות אידאליות כך שממיר הdc2dc יקבל מתח משקע המצית של הרכב (שעובד כל זמן שהאוטו מונע) או מהvsr (שעובד כל זמן שהרכב נטען, ולפעמים כשהרכב מונע) .
חנן-ג'יפולוג
05-12-24, 10:09
מה הטריגר של האלטרנטור החכם להתחיל ולהפסיק טעינה?
לא מתח מתחת נניח ל 13 וולט על המצבר הראשי?
כל זמן שהאלטרנטור טוען מעל המתח הנומינלי הרצוי של המצבר במנוחה (12.8v) אז למה שתהיה בעיה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמו שהראיתי בתמונה למעלה, מתח הטעינה יורד לעתים אל מתחת לסף התחתון של הvsr. זה טוב למצבר, שלא מקבל סתם טעינה, אבל זה מנתק את הvsr. אם זה היה 13 וולט או יותר, הדיון הזה לא היה בא לעולם.
boaz avrahami
05-12-24, 10:24
את העניין הזה הבנתי.
מה הטריגר שגורם להורדת המתח?
(איזה נתון המחשב מוצא בשביל לחדול את הטעינה)
לכאורה כל אימת שיש צרכנים שיונקים זרם מהמצבר האלטרנטור אמור להיות שם ולזהות את הצורך ולמלא אותו.
חסרה לי חוליה כנראה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-12-24, 10:47
הצורך להזין צרכנים מתמלא גם ב 12.75וולט. זה לא סותר. המוצא מהאלטרנטור (או ממיר המתח במקרה של רכב חשמלי) יכול להיות 12.75 וולט ועדיין להזין צרכנים.
כמובן שאין לי את האלגוריתם מאחורי הדברים. אני יכול רק לנחש. אני מניח שאם המחשב מזהה שמתח המצבר מעיד על זה שהוא מלא, אז הוא לא מנסה לטעון אותו. לכן יש ברכבים האלה חיישן מצבר, על המצבר. לטעון זה אומר מתח גבוה כדי שיהיה זרם מיצרן המתח לכיוון המצבר..
boaz avrahami
05-12-24, 20:14
הצורך להזין צרכנים מתמלא גם ב 12.75וולט. זה לא סותר. המוצא מהאלטרנטור (או ממיר המתח במקרה של רכב חשמלי) יכול להיות 12.75 וולט ועדיין להזין צרכנים.
כמובן שאין לי את האלגוריתם מאחורי הדברים. אני יכול רק לנחש. אני מניח שאם המחשב מזהה שמתח המצבר מעיד על זה שהוא מלא, אז הוא לא מנסה לטעון אותו. לכן יש ברכבים האלה חיישן מצבר, על המצבר. לטעון זה אומר מתח גבוה כדי שיהיה זרם מיצרן המתח לכיוון המצבר..
הפתרון לזה יכול להיות פשוט מאוד.
לרכב על נורית הטעינה של האלטרנטור. כאשר היא כבויה נסגר מעגל של ממסר למצבר צרכנים.
לא מורכב מדי לביצוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-12-24, 20:25
זה נכון. אפשר גם לקחת חשמל (או פיקוד) אחרי סוויץ' :)
אבל הדיון היה על מתח קבוע וvsr.
חנן-ג'יפולוג
10-12-24, 18:02
אתמול חיברתי את טעינת מצבר האביזרים באיוניק5 למתח קבוע דרך vsr (למרות שידעתי מראש שתהיה בעייה).
ואכן, במהלך הנסיעה הvsr נכנס ויוצא לעבודה, יותר לא עובד מאשר כן. מתח המצבר חלק גדול מהזמן הוא 12.75וולט, וזה פחות מסף המינימום של הvsr שהוא 12.8 וולט.
אם :
אני בנסיעה ומדליק אורות ראשיים.
או עומד במקום עם בלם חנייה ופרקינג.
או מטעין את הרכב בעמדת הטעינה הביתית.
מתח הטעינה של המצבר עולה למתח גבוה וקבוע והvsr פועל קבוע. למה? לאלוהי הקוריאנים פתרונות. אני לא מבין את האלגוריתם ולדעתי זה גם הורס את המצבר, כי המתח עולה ל14.6 וולט, וזה הרבה זמן. כל זמן שהרכב בטעינה מעמדת הטעינה.
לא משנה. זה מה יש. ידעתי שזה מה שיקרה, ולכן תכננתי להרכיב שתי דיודות אידאליות כך שממיר הdc2dc יקבל מתח משקע המצית של הרכב (שעובד כל זמן שהאוטו מונע) או מהvsr (שעובד כל זמן שהרכב נטען, ולפעמים כשהרכב מונע) .
הלכתי על פתרון שונה משתי דיודות:
הוספתי ממסר שהnc שלו מחובר ליציאה מהvsr. הno שלו מחובר למתח משקע המצית, הcom הולך הלאה, לממיר הdc2dc ולמצבר האביזרים, אחרי סוויץ' והפיקוד שלו מחובר גם כן לשקע מצית.
אז כשהרכב מונע ממיר הdc2dc מקבל מתח כל הזמן משקע המצית, בלי קשר למתח המצבר.
וכשהרכב בטעינה מהעמדה הביתית, ממיר הdc2dc מקבל מתח מהvsr, שבזמן הזה עובד קבוע.
מעולה.
ואז גיליתי משהו מעניין, שנשאל כאן בעבר ולא ממש נענה או לא נענה נכון, וכדאי לשים אליו לב. האם ממיר הdc2dc מכיל בתוכו דיודה שתמנע מעבר זרם חוזר ממצבר הצרכנים? במקרה של הממיר שלי התשובה היא לא. הוא מחזיר 7.73וולט. זה הספיק כדי להחזיק את הממסר פתוח גם לאחר שהרכב כבה.
באותו רגע גם הבנתי שהחשד שהיה לי בשבועיים האחרונים היה מוצדק. נורת הלד של פלאג הטעינה של הטלפון בשקע המצית הקדמי דלקה גם כשהרכב כבוי. זה היה נראה לי מוזר וניסיתי לחבר את הטלפון לטעינה כשהרכב כבוי, והוא התחבר והתנתק לסירוגין. מצבר האביזרים גם ירד במתח בקצב גבוה משציפיתי במהלך סופ"ש שהרכב עמד.
הוספתי לכניסה לממיר דיודה והכול הסתדר.
אז זהו. שימו לב ובדקו אם זה רלוונטי לתצורה שלכם ולממיר שלכם.
לאחר שהממיר מחובר למצבר האביזרים ומטעין אותו, נתקו את הכניסה ובדקו מתח. אמורים לראות שם אפס.
חנן-ג'יפולוג
18-02-25, 08:03
מסתבר שיש פערים משמעותיים במשטר הטעינה גם ברכבים שהם מודרניים כביכול.
https://imageshack.com/i/poan9rGsj
זה מתח המצבר בדונגפנג בוקס. בשעות הלילה רואים את המתח בזמן טעינה, ובשעות הבוקר בזמן נסיעה.
בשני המקרים זה 14.28וולט. בלי התחכמויות של טעינה חכמה.
אז פה אני אטען את מצבר האביזרים מvsr שיוזן ממתח קבוע (כמובן עם ממיר dcdc). הכי פשוט שיש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.