צפייה בגרסה מלאה : הנעה בכבלים מרכב היברידי.
באיוניק שלי כתוב שאסור להניע רכב אחר עם כבלים, אא"כ הוא רכב היברידי של יונדאי.
שמעתי זאת מעוד מקומות , והשאלה: למה אסור להניע רכב אחר עם כבלים מרכב היברידי?
ולמה מותר להניע יונדאי היברידית אחרת?
חנן-ג'יפולוג
05-12-24, 20:32
ראשית, אל תבנה על זה שבמדבקה הזו רשום משהו נכון, טכנית.
לעניין עצמו: בדגם 2018 וצפונה יש מצבר 12וולט לא נגיש, שבינו ובין לשונית פלוס בתא הנתיכים בתא המנוע יש נתיך של 125 אמפר.
אם תתחבר ללשונית הזו ותנסה להניע רכב ice אחר, הזרם הגבוה של הסטרטר ישרוף את הנתיך, ומשם אתה על גרר למוסך. גם הנתיך לא נגיש.
בהנעה של איוניק היברידית אחרת זרם ההתנעה הוא נמוך. אתה לא מזין סטרטר, אז אין בעייה. יותר נכון לך, לתורם, אין בעיה. כמה זה נכון להתניע בכבלים איוניק 2018 וצפונה? זה לא, אבל זה כבר לדיון נפרד.
תודה.
מה לגבי רכבים היברידיים אחרים , או איוניק ישנה יותר?
לפחות ממה שראיתי , אין גישה פשוטה למצבר 12V, ויש נקודת חיבור בקופסת הפיוזים.
האם גם ברכבים אלה יכול להיגרם נזק?
חנן-ג'יפולוג
06-12-24, 00:06
בדגמים הישנים יותר מדובר במצבר חומצה עופרת סטנדרטי שיושב בתא המטען בצד ימין. הגישה לא מאוד קלה אבל אפשרית, ואם תתחבר למצבר ישירות לא תהיה בעיה. לגבי התחברות לתא הנתיכים בתא המנוע זו יכולה להיות בעייה. לא יודע לענות בוודאות.
לגבי היברידיות אחרות אני מניח שהתשובה היא לכל מקרה לגופו. כמו שאתה רואה אפילו בתוך אותו דגם יש ניואנסים אקוטיים.
- - - Updated - - -
בכל מקרה, אין בעיה להתחבר לרכב אחר ללא התנעה כשהכבלים מחוברים. אתה יכול להטעין לרכב נתרם את המצבר שלו, לנתק כבלים ולהתניע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.