צפייה בגרסה מלאה : עוד קצת על פרשוסטט וצנרת
GodsFather
13-12-24, 15:53
לא מצאתי את הדיון הקודם, רק מפוצלים, עמכם הסליחה. אם אמצא, אאחד.
סיכומו של דבר, יש פרשוסטט על המתג של הקומפרסור.
יש צינור מסולסל צר קוטר.
יש ידית מילוי אויר בשקל תשעים שעד לא מזמן הראתה לחץ.
1. מחיבור הפרשוסטט, אין יותר מתג on/off. כנראה טעות חיווט שלי. ראו תמונה, אשמח להבין איך נכון לחבר את שניהם.
2. סיבות להפסקת ההצגה של הלחץ, בהנחה והידית תקינה ולא לגמרי אבודה? יש מצב שלא נוצר מספיק לחץ
3. האם בשל אורך וסלסול הצינור, כפי שנכתב בעבר, לוקח לקומפרסור יותר זמן לבנות לחץ ומתקשה להגיע ל90-110? הפעלתי ל2-3 דקות ברצף.
בדקתי בריחת אויר ( עם היד) - אין בריחה בשום מחבר לכל אורך הצנרת, כולל בידית. אמנם לא אטמתי הברגות עם חומר, אבל ניכר שאין שום בריחה.
148198148199
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
איזה לחץ הפרשסטט מודד? לאן הברגת אותו?
לגבי שעון הלחץ - כשאתה מחובר לצמיג מה הוא מראה?
GodsFather
13-12-24, 16:57
מהקומפרסור עם T, צד אחד פרושס, צד שני הצנרת לצמיג148200
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
ehudzeelim
13-12-24, 17:08
אם אני מבין נכון את התמונה, חיברת את המפסק חיבור במקביל לפרשוסטט במקום בטור.
GodsFather
13-12-24, 17:09
אם אני מבין נכון את התמונה, חיברת את המפסק חיבור במקביל לפרשוסטט במקום בטור.כנראה בטעות, איך תמליץ לחבר?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
ehudzeelim
13-12-24, 17:13
מהקלמרה על החוט האדום שיוצא מהקומפרסור לכניסה למפסק, מהיציאה של המפסק החוט ממשיך לפרשוסטט, והחוט החוזר מהפרשוסטט ישירות לקלמרה על החוט השחור שנכנס לקומפרסור.
הכל ברצף בלי אף צומת
GodsFather
14-12-24, 13:56
אם אני מבין נכון, הלחץ שאמור להיבנות בתוך הצינור מושפע מאורכו ולכן יקח זמן, ודי הרבה כי הקומפרסור קטן, עד שאני אראה תוצאות סבירות.
צודק?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
לא. הוא מתמלא די מהר. אין שם נפח גדול.
אבל בשעון אתה בכל מקרה לא תראה לחץ כי הוא אחרי ההדק.
GodsFather
14-12-24, 15:14
אני אמור לראות את הלחץ ברגע שחיברתי לצמיג, לא?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
כן.
אבל של הצמיג בלבד.
הלחץ בעת ניפוח לא אינדיקטיבי. והשעונים הללו (לרוב) לא שווים יותר מדי. הדיגיטלים קצת יותר טובים.
GodsFather
14-12-24, 17:50
אתה אומר שבעצם כל ה"שידרוג" הזה לא אפקטיבי?
שעון דיגיטלי יספק תוצאה שונה? (מעבר להצגת נתון psi)
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
בעת ניפוח האוויר זורם.
כשאוויר זורם הלחץ שהוא מפעיל פחות. כדי לקבל לחץ אמיתי עוצרים את הניפוח. השעון שנמצא בקטע הצינור שבין ההדק (ברז) לבין הצמיג מראה לחץ סטטי ואז אתה ממשיך.
איך עובד קומפרסור שמפסיק בהגעה ללחץ מסוים? לא יודע. אולי שם החיישן נמצא במקום שלא מושפע מהזרימה, או שיודע להתחשב בה. בתחנות דלק, לדעתי, הוא מודד בין הפולסים. אולי המהנדסים פה יודעים.
המעבר שעשיתי לשעון דיגיטלי הוא פשוט בגלל שהנסיון האישי שלי מראה ששעוני מחוג זולים מאבדים את הדיוק די מהר (אם בכלל היו מדויקים אי פעם) לעומת הדיגיטליים. לאלו יש חסרונות משלהם, בעיקר סוללות שנגמרות פתאום.
איך עובד קומפרסור שמפסיק בהגעה ללחץ מסוים? לא יודע. אולי שם החיישן נמצא במקום שלא מושפע מהזרימה, או שיודע להתחשב בה. בתחנות דלק, לדעתי, הוא מודד בין הפולסים. אולי המהנדסים פה יודעים.
כל עוד הלחץ שרואה הפרזוסטאט הוא הלחץ בגלגל וזה יקרה כאשר לוחצים על הידית כל משך המילוי הקומפרסור יפסיק לעבוד בלחץ שכויל וזה יהיה הלחץ בגלגל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
לא מצאתי את הדיון הקודם, רק מפוצלים, עמכם הסליחה. אם אמצא, אאחד.
מתכון לזה?
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128051
נשלח מהנייד
כל עוד הלחץ שרואה הפרזוסטאט הוא הלחץ בגלגל וזה יקרה כאשר לוחצים על הידית כל משך המילוי הקומפרסור יפסיק לעבוד בלחץ שכויל וזה יהיה הלחץ בגלגל
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
תעשה ניסוי עם אקדח בעל שעון.
תראה שכשאתה מנפח הלחץ שונה לחלוטין מזה שבמדידה סטאטית.
יש כאן יותר מדי משתנים.
מהירות זרימת האוויר, הלחץ שמייצר הקומפרסור (גבוה מזה של הצמיג) ועוד...
הצמיג הוא כמו מיכל של קומפרסור.
בפתרון הנ"ל: כשהידית לחוצה הקומפרסור, הפרזוסטאט, הצינור והמיכל (צמיג) רואים בדיוק את אותו הלחץ. ככה זה לחץ בכל מקום זהה.
כשאתה ממלא מקומפרסור עם מיכל שיש בו 6 באר, ואתה ממלא צמיג עם 30 psi שזה בערך 2 באר אז השעון קופץ כי הוא רואה לחצים שונים ומפל לחץ שעובר בין המיכל עם ה 6 באר והמיכל עם ה2 באר (צמיג), איפה נופל הלחץ בדיוק אני לא יכול להגיד, אבל זה מה שרואה השעון.
לי יש ידית מילוי עם ווסת לחץ ל35 psi בכניסה ואצלי השעון לא קופץ כי יש פחות מפל לחץ וזה מבטיח לי שגם אם אני חולם במילוי הלחץ לא יעלה על הלחץ בווסת.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
GodsFather
14-12-24, 20:57
ספר לנו על הידית הקסומה הזו.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
GodsFather
14-12-24, 20:58
מתכון לזה?
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128051
נשלח מהניידאותו אכן ראיתי אבל הוא מדבר רק על הצינור. אני שילבתי עוד כמה "צרות".
אפשר לחשוב על איחוד במפגש [emoji41]
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
כמו שלך אבל הרכבתי לה ווסת בכניסה, בין החיבור מיגן 911 לידית. החלפתי את השעון שיראה 8 psi בתקופת הריינגר (מקסימום 40 psi )
וכדי לא להרוס את השעון שמתי ווסת בכניסה.
אני מתכוון לידית מילוי ממיכל קומפרסור קבוע רגיל, לא נייד רכב ושות
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
14-12-24, 21:32
הצמיג הוא כמו מיכל של קומפרסור.
בפתרון הנ"ל: כשהידית לחוצה הקומפרסור, הפרזוסטאט, הצינור והמיכל (צמיג) רואים בדיוק את אותו הלחץ. ככה זה לחץ בכל מקום זהה.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אם מה שציטטתי היה נכון, לא היתה זרימה...
האוויר זורם בהתאם למפל לחצים לכן כל אחד מהאביזרים רואה לחץ אחר בהכרח.
עריכה: אני רואה שכתבת את זה בהמשך, אז לא הבנתי למה התכוונת שכתבת ידית לחוצה..
יש הפרש לחצים, בין חלל הצילינדר בקומפרסור לצנרת לכיוון הידית והצמיג.
כבר ביציאה מבוכנת הקומפרסור הלחץ זהה למה שיש בצמיג.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
14-12-24, 21:41
יש הפרש לחצים, בין חלל הצילינדר בקומפרסור לצנרת לכיוון הידית והצמיג.
כבר ביציאה מבוכנת הקומפרסור הלחץ זהה למה שיש בצמיג.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אם אתה מתכוון בזמן שהקומפרסור עובד, זה לא נכון.
אם זה היה המצב, לא היתה זרימה בצינור. גרדיאנט הלחץ קיים לאורך כל המערכת, מהגבוה בקומפרסור ועד הנמוך בגלגל.
אין אף קטע שבו הלחץ קבוע לאורך נתיב הזרימה.
וגם אם זה היה זהה, אוויר בזרימה הוא בלחץ נמוך לעומת אוויר סטאטי שאותו מודדים. אתה יודע, ברנולי וחבורתו.
ehudzeelim
14-12-24, 22:59
ברנולי וחבריו פחות קשורים פה, כי ברנולי זה חוק שימור אנרגיה,
וזה לא רלוונטי במקרה הזה.
כשהקומפרסור עובד הלחץ בצינור דווקא עולה למרות שמהירות הזרימה גדלה, זה כמובן הפוך ממה שמשוואת ברנולי מתארת. אין שימור אנרגיה כי יש תוספת אנרגיה כתוצאה מעבודת הקומפרסור.
משוואת ברנולי תקפה רק תחת הנחות שאינן מתקיימות כאן.
מכל הסיפור לא הבנתי למה צריך פרשוסטט על קומפרסור שמחובר ישירות לצמיג.
אם אתה לא מתכוון לחבר מיכל אגירה, למה אתה צריך להיות תלוי בפרשוסטט פשוט שיכול להידפק ובסוף עוד להשבית את המדחס? גם ככה לקומפרסור הזה לוקח כמה דקות טובות לנפח גלגל, גם אם תפספס בדקה כי בדיוק שתית קפה אז לא קרה שום דבר, מקסימום נפחת עוד 2 PSI.
לגבי המפסק הפעלה - השאלה האם אתה רוצה שהוא יעקוף את הפרשוסטט ויאפשר עבודה בכל לחץ או שאתה רוצה אותו בתור מפסק ראשי.
אם ראשי אז הוא צריך להיות בטור לפני הפרשוסטט
אם "עוקף פרשוסטט" אז הוא צריך להיות במקביל.
בהצלחה
פרשוסטט על הקומפרסורים הקטנים ללא מיכל, מאפשר לפי התיאוריה (אני טוען שלא) לעבוד עם אמצעי ניפוח בעל שסתום (אקדח) בלי להרוס את הקומפרסור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.