התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התלבטות למכור או לתקן פורסטר 2015



rispov
11-01-25, 10:48
ניצב בפני דילמה. פורסטר 2015, נסועה גדולה יחסית 235 אלף. הוחלף רדיאטור לא מזמן אך יש איזו נזילה של המים - הם נעלמים כל הזמן ולא הצליחו לראות לאיפה, בדקו תקינות של המנוע כדי לוודא שהמים לא ״נעלמים״ לשם. בנוסף לזה, יש בעיה שהאוטו מקרטע בהילוכים נמוכים, כמו משתנק קצת, לא עקבי אך מציק - אמרו שאולי זה בגלל פלאגים - הייתכן? וצריך להחליף צירייה שמתקתקת..

לאור האמור, שקלתי כבר למכור את הרכב מתחת למחירון, משמעותית, אך כל אופציה אחרת שאבדוק לא תהיה ״נכונה כלכלית״ וגם לא באמת ״בטוחה״. האם להתעקש ולנסות לתקן את הבעיות הללו באוטו או למכור. לצורך העניין המחירון המשוקלל לק״מ הוא 49,990, אולי אוכל למכור ב 35,000, טרייד אין בטח יתנו בין 25 ל 30…

אנחנו כבר לא נהנים מהאוטו לטיולים וכד׳ ומרגישים שסתם מחזיקים רכב יקר לתחזוקה ולכן רוצים למכור, אך לא בטוחים שמכירה תוביל לאיזושהי אופציה שהיא טובה יותר.

כותב כאן, אולי יש כאן כאלו שעברו דרך דומה לזו ויכולים לשתף מניסיונם ושיקוליהם, נקודות מבט נוספות.

asafk
11-01-25, 11:10
יש שתי דרכים להחזיק רכב.
האחת - לתקן כל תקלה ולו הקטנה ביותר, מייד, וכמו שצריך. ככה יש לך תמיד רכב שהוא בעיקר תקין כל הזמן. וכשמוכרים אותו מוכרים רכב תקין גם אם המחירון שלו 10000 שח וגם אם 100000 שח.
הדרך השניה היא לצבור תקלות מסוג שלא משבית את הרכב ככה שהוא ממשיך לנוע בכבישים גם אם הוא לא תקין מאה אחוז. למשוך זמן בין טיפולים ובאופן כללי לחסוך על אחזקה. זה מבטיח אכן עלויות אחזקה מינימליות אבל התוצאה היא לרוב גרוטאה, כשמוכרים רכב כזה ההפרש בין המחירון למחיר המכירה בדרך כלל גדול יותר מהחיסכון.

אתה איפושהו באמצע. רוצה לתקן אבל לא הולך עד הסוף. ניכר שהפורסטר הזה בשלב הנוכחי הוא עול עבורך. תשאל את עצמך - נגיד שתתקן הכל כמו שצריך, אחרי זה תחזור להנות ממנו? אם התשובה היא לא - אז עצתי היא למכור ולהוציא מזה את המקסימום בלי להסתכל אחורה.
אני חייב לומר עם זה שעל פניו אף אחת מהתקלות שתיארת לא יקרה או מורכבות מדי לתיקון (פלאגים? ציריה?) אז לפחות מה שפשוט כן שווה לתקן כדי לא להיות בסיטואציה של מכירת גרוטאה.

אסף.

Asaf-a
11-01-25, 17:31
חסרה אינפורמציה, נניח מכרת וקיבלת מה שקיבלת, מה ובכמה אתה מתכנן לרכוש?

GodsFather
11-01-25, 20:08
תתקן, במקום אמין ומקצועי שגם יאבחן יישור קו במידת הצורך.
אחרי זה תמכור ואז גם תמכור בבטחון שיש לך רכב שאין סיבה להוריד עליו במחיר.
אגב נסועה של 235 אלף לרכב בן 10 היא לא גבוהה. נכון שיש לך מתחרים בלוחות המכירה, אבל אם הרכב תקין ונראה נורמלי, זה מנצח את הקמ.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

rispov
11-01-25, 23:26
חסרה אינפורמציה, נניח מכרת וקיבלת מה שקיבלת, מה ובכמה אתה מתכנן לרכוש?

לרכוש רכב בכסף שיישאר מהמכירה, או נטילת הלוואה ורכישת משפחתית בסגנון אנו גרנד קופה דיזל בתקציב של כ 55K (כולל כסף מהמכירה).

אפשרות נוספת שחשבנו עליה היא באמת לטפל בהכל כפי שהצעתם ולהגיע למצב של יישור קו, תיפתח לנו קה״ש בעוד כשנה ואז נמכור ונרכוש משפחתית בסגנון איוניק או קורולה.

Asaf-a
12-01-25, 05:22
לעומת האלטרנטיבה שציינת, אני הייתי מתקן ומיישר קו בפורסטר.

אמוץ נ.
12-01-25, 07:41
לדעתי שווה לברר מה המשמעות של אובדן המים והגמגום ואז לקחת החלטה.
הציריה ההיא בלאי טבעי.
מעבר לזה, הרכב שלך הגיע לנסועה שבה הוא תוקע ברז לפעמים, כמו הגראנד צ׳רוקי בשרשור אחר פה.
אני כבר לא מחזיק רכב בן עשר עם 230,000 ק״מ כרכב הראשי של המשפחה כי הדבר הראשון שאני מחפש בו זאת אמינות.
מה לעשות, זה כלי עבודה מרכזי בשגרת החיים העמוסה שלנו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
12-01-25, 19:58
לעומת האלטרנטיבה שציינת, אני הייתי מתקן ומיישר קו בפורסטר.

+1. לאסף.

200k לרכב יפני בן 10 זה לארוחת בוקר. אם הוא מטופל כראוי הוא יעשה עוד 200.
מכיר כאלה, גם שנסעו על מערכת גז כמעט כל התקופה.
מכיר גם מותגים אחרים, יש שיגידו אמינות מפוקפקת ולא משנה מה ואיך תטפל, ויש שיעידו על אמינות מופלגת.
אתה בעל הרכב, אתה מכיר את הרכב, ולדעתי אם הוא עדיין סוחב ומשרת אותך במצבו... כנראה שווה לטפל בו.
דבר ראשון רצוי לטפל בהיעלמות של הנוזל קירור. אחר כך בכל השאר.

rispov
12-01-25, 20:42
עריכה: כל ההודעה יצאה ג'יבריש.

ביום חמישי אני הולך למוסך, מקווה שהגמגום אינו נובע מבעיה שמצריכה החלפת גיר, ואם כן (מה אתם הייתם עושים?), אז אנסה להתנחם בזה של- 100,000 ק"מ הבאים, אוכל לישון בשקט, לא?

על כל פנים, נטילת הלוואה או ליסינג ירדו מהפרק, ופתיחת קרן השתלמות בעוד שנה אינה החלטה נכונה כלכלית על אף שכמו ישראלים רבים קשה מאוד לעמוד בכך, אז נראה מה נחליט. אופציה אחרת שלא נראית לי אטרקטיבית היא למכור את הפורסטר ולחפש יהלום שמור בין גרוטאות ישנות שעולות בין 10-18K.

אם כלל התיקונים יסתכמו בכמה אלפי ולא בעשר+, אולי נצליח לשים את התסכולים שלנו בצד ולהמשיך לנסוע בשקט בפורסטר על אף הדלק והאגרה הגבוהים...

raanan
12-01-25, 21:06
תתחיל מהסוף, אתה בכלל רוצה עוד רכב עם יכולת שטח מסוימת ?
אם לא, חבל להשקיע בנבלה.
וכן אני מכיר סימפטומים כאלו של קירטוע ואי סחיבה ולפעמים הרכב "רץ כמו שד".
אני אחרי שחפרתי המון, מצאתי שזה החיישן חמצן קדמי (למדה).
לגבי בריחת נוזל הקירור, צריך לבדוק טוב באזור המשאבה, אם יש בריחה קלה הנוזל מתאדה מיד
ורק לאחר הרבה זמן אפשר לזהות על הבלוק. אבל צריך לפרק מכסה טיימינג.

בהצלחה
רענן

rispov
12-01-25, 21:44
למען האמת, ויתרתי על השטח.

לגבי הנוזל.. במוסך קודם שהייתי האוטו בילם יום שלם במוסך, ניסו לאמץ את האוטו ולא הצליחו לאתר את הנזילה. מקווה שבמוסך סובארו ידעו לאתר ולזהות את מקור הבעיה.

היות וויתרתי על השטח, מה היית ממליץ לחפש?
האם לדעתך יש טעם לחפש את אוטו בתקציב שיישאר ממכירת הפורסטר?
החשש הוא ליפול מנבלה שאני מכיר לנבלה שאין לי מושג עד כמה היא נבלה, בכל זאת רכבים ישנים יחסית...

14-01-25, 07:50
[QUOTE=rispov;1060037]עריכה: כל ההודעה יצאה ג'יבריש.

ביום חמישי אני הולך למוסך, מקווה שהגמגום אינו נובע מבעיה שמצריכה החלפת גיר, ואם כן (מה אתם הייתם עושים?), אז אנסה להתנחם בזה של- 100,000 ק"מ הבאים, אוכל לישון בשקט, לא?

על כל פנים, נטילת הלוואה או ליסינג ירדו מהפרק, ופתיחת קרן השתלמות בעוד שנה אינה החלטה נכונה כלכלית על אף שכמו ישראלים רבים קשה מאוד לעמוד בכך, אז נראה מה נחליט. אופציה אחרת שלא נראית לי אטרקטיבית היא למכור את הפורסטר ולחפש יהלום שמור בין גרוטאות ישנות שעולות בין 10-18K.

אם כלל התיקונים יסתכמו בכמה אלפי ולא בעשר+, אולי נצליח לשים את התסכולים שלנו בצד ולהמשיך לנסוע בשקט בפורסטר על אף הדלק והאגרה ה

הייתה לי בעיה בגיר של פורסטר 2009 עם 150000 ק"מ שיפצתי את הגיר לפני כמה שנים ומאז הכול מצויין
צריות זה מחלה של הרכב הזה החלפה של 2 עולה כ 1600 ש"ח פעם בכמה עשרות אלפי ק"מ לא סיפור גדול
חוץ מזה הפורסטר רכב ששווה לשמור עליו גם כפריווט

GodsFather
16-01-25, 00:39
א. מה זה מוסך סובארו? אני מקווה שאתה לא בונה על מורשה/מרכזי. שם זה רק להשכיב כסף ובערימות.

ב. אם אין לך מקרה חירום בחיים או הזדמנות לבוננזה שמחייבת אותך לסכום כסף משמעותי, אל תיגע בקרן השתלמות. זו המתנה היחידה שהמדינה עדיין לא לקחה מאיתנו. לכל היותר, קח הלוואה על חשבון קרן השתלמות. תקבל ריבית טובה בהרבה ולא תאבד את הזכויות של הקרן ותוכל להמשיך להפקיד ולהנות מההשקעה ומהטבות המס.

ג. לסובארו אין מחלות ידועות שלא טופלו בריקול אבל כן יש 2 דברים. 1. היעדר תמיכה וידע טכני במוסכים מסויימים שמשליך על טיפולים דפוקים ומשם נוצר נזק. 2.חוסר הכרות עם הרכב והתנהלות שגויה שמובילה לנזקים.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

Asaf-a
16-01-25, 05:27
ג. לסובארו אין מחלות ידועות שלא טופלו בריקול אבל כן יש 2 דברים. 1. היעדר תמיכה וידע טכני במוסכים מסויימים שמשליך על טיפולים דפוקים ומשם נוצר נזק. 2.חוסר הכרות עם הרכב והתנהלות שגויה שמובילה לנזקים.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk
אחת המחלות של הפורסטר היא מערכת המזגן, בקילומטרז הזה אני מניח שכבר טופל, אבל אם טרם, אז מתי שהוא הולכים: מדחס, מעבה, נזילות משסתומי מערכת, ונדרש למלא גז (יקר), זה סיפור של כמה אלפים טובים., וגם המערכת שמע המקורית בדרכ כבר לא שורדת (מסך).

rispov
17-01-25, 14:27
דווקא המדחס לא הלך (עדיין?) אבל הייתה בעיה במאייד ועוד חלק שעלה לא מעט.

הייתי באולימפיה אשקלון, לא הבינו לאן נוזלים המים, שאלו שאלות, כל כמה זמן ממלא, מתי ממלא וכו וכו, אחרי חצי שעה חזרתי למוסך ו״בישרו״ לי שצריך להחליף מנוע. שאלתי אם בדקו או שזו הנחה כי לא מצאו מקור לנזילה - האדון טען בוודאי שבדקו והבינו שנפרץ ראש אטם (או משהו כזה) ואין מה לשפץ כי זה יקר יותר ממנוע ולא בטוח עוזר.. נשמע לי לא מספיק אמין כל הסיפור, לא הייתה לי אפשרות להיות נוכח כל זמן הבדיקה (עבודה)..

שוקל לקבל חוות דעת נוספת, אבל לא יודע לאן לפנות,
בקבוצות ממליצים על אולימפיה אשדוד אבל זה אותה ״רשת״, לכן נראה לי שלא אקבל שם דעה נוספת..

מכון בדיקות כמו קומפיוטסט יכול לאבחן את הבעיה?

shmil
18-01-25, 12:25
הייתי באולימפיה אשקלון, לא הבינו לאן נוזלים המים, שאלו שאלות, כל כמה זמן ממלא, מתי ממלא וכו וכו, אחרי חצי שעה חזרתי למוסך ו״בישרו״ לי שצריך להחליף מנוע. שאלתי אם בדקו או שזו הנחה כי לא מצאו מקור לנזילה - האדון טען בוודאי שבדקו והבינו שנפרץ ראש אטם (או משהו כזה) ואין מה לשפץ כי זה יקר יותר ממנוע ולא בטוח עוזר.. נשמע לי לא מספיק אמין כל הסיפור, לא הייתה לי אפשרות להיות נוכח כל זמן הבדיקה (עבודה)..

שוקל לקבל חוות דעת נוספת, אבל לא יודע לאן לפנות,
בקבוצות ממליצים על אולימפיה אשדוד אבל זה אותה ״רשת״, לכן נראה לי שלא אקבל שם דעה נוספת..

1. לא כל המוסכים עם אותה רמת ידע ואותה רמת אמינות.
2. כדי להחזיק רכב בעלות מופחתת של אחזקה, יש צורך בהבנה בתחום המכניקה, שלא לומר מכונאות, ומוכנות ללכלך ידיים וללכת ללמוד (וגם להסתכן בלטעות) עצמונית.
3. having said that, מסתמן מכתיבתך בשרשור שסעיף 2 לא מיועד בשבילך, ואתה מחפש רכב אמין שאינו בהכרח רכב שטח. גם רכב אמין מתקלקל לעיתים, והתחזוקה במוסך עולה כסף, בפרט כאשר אין לך מוסכניק שאתה סומך עליו, על דעותיו ועל קביעותיו.

ומכאן, לניתוח הודעתך האחרונה.
אובדן מים יכוללהיות אכן כתוצאה מפריצת אטם ראש, ויכול להיות כפי שרענן כתב - כתוצאה מפריצה במשאבה. יש דרכים לדעת מה מן השניים אירע, לא אפרט אותן כאן.
החלפת אטם ראש, ככל שיתר המנוע תקין, אינה יקרה יותר מהחלפת מנוע. להיפך. ככל שיתר המנוע אינו תקין, או שערכיו נמוכים - אכן אין טעם בהחלפת אטם ראש, ועדיפה החלפת מנוע.
הפורום הזה מלא באנשים שעשו אטם ראש באופן עצמוני.
אף אחד מהם לא יעשה לך אטם ראש, אבל אם תחליט לעבור לאחזקה ואיתור תקלות עצמי, פורום זה מלא באנשים שיעזרו לך, לאחר שתלמד באופן עצמי את התיאוריה מאחורי הדברים.

סליחה על הישירות.

סתם לצורך הדוגמא וההבנה: לפני חודש חבר עם מנוע זהה לשלי, תיקן במוסך תיקון, שרק החלק עלה לו 2600 ש"ח ועוד מע"מ והעבודה עוד סכום דומה. החלק הזה הגיע אלי השבוע במשלוח מחו"ל, ועלה 403 שקלים, כולל משלוח ומע"מ, מתוך ידיעה שגם אצלי מתישהוא יתקלקל. אחזקה עצמית מחייבת גם מוכנות והערכות לקלקולים ותקלות מראש, כולל הזמנה מראש והחזקת חלפים. קנייה מחניות החלפים בארץ, או מהיבואן, יקרה עשרות מונים מהבאת מרבית החלקים מחו"ל. אבל יש לזה "מחיר", וצריך להיות מוכנים לשלם אותו.



מכון בדיקות כמו קומפיוטסט יכול לאבחן את הבעיה?

אולי. ואם כן, מה תבוא למוסך שיגיד לך "אני חושב אחרת", ואז מה? קומפיוטסט לא מתקנים. ולכן לא באמת נותנים אחריות על הבדיקות שלהם, ובטח לא מאתרים תקלות. הם מאתרים סטטיסטיקה של תקינות לרכישת רכב.
השאלה שלך רק מחזקת את אותו סעיף 3 שכתבתי למעלה.


בהצלחה.

RBRB
23-01-25, 00:08
הגזמת.

התקלות שלך הן שטויות.
מה גם שבחרת ללכת לאחד המוסכים הפחות מוצלחים (לדעתי). מאיפה אתה?

מהיכרותי עם המנוע הזה סביר מאוד שאיבוד המים שלך הוא מאחד הצינורות הקטנים שרצים ברחבי המנוע. קל לאתר ע"י בדיקה בלחץ.
תקתוקי צירייה - נכון שצירייה מקורית יקרה מאוד ברכב הזה, 2500 שקל וצירייה חליפית שמוכרים בארץ לא שווה כלום אבל מזמינים רק פעמון מחו"ל במחיר מצחיק ומחליפים אותו בלבד.
את הקרטועים צריך להרגיש כדי לכוון אותך יותר מדוייק. הקילומטראז' לרכב הזה ולמודל הזה לא גבוהים כלל.

-->