PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיימינג או משאבת שמן ? סורנטו 2005 BL



קוקו
24-01-25, 08:47
באמצע טיול (מהירות איטית מאד) התחיל רעש חזק מכיוון המנוע ומנורת הלחץ שמן התחילה להבהב ואז נדלקה קבוע. כיביתי. חזרנו הביתה על גרר.

החשוד המיידי הוא הטיימינג, גם במוסך רצו את מחיר האוטו ;) עבור החלפת טיימינג (כשהמונאי הניע במוסך לא נדלקה המנורת לחץ שמן אבל הטיימינג המשיך לדפוק)

אבל, המותחן הוא הידראולי, אולי הבעיה בכלל במשאבת שמן או בוצה שסתמה את המערכת והבעיה בטיימינג היא רק הסימפטום ?

מתלבט אם להחליף מותחן או להוריד אגן שמן ולראות מה קורה שם

148476

ehudzeelim
24-01-25, 10:43
תראה החל מדקה 2:40 בסרטון המצורף,
הוא מראה סדק במותחן שגורם לבריחת לחץ שמן.
מכיוון שכבר פתחת קל לבדוק אם זו הבעיה אצלך.

https://youtu.be/t0CqMdOAmmQ?si=ekfgJa3_mmtuzX7h

shmil
24-01-25, 10:47
לפי התמונה, נראה שבמנוע שלך יד הרבה בוצה.

כשלעצמי, הייתי שוקל בכלל פלאשינג לפני הכל.

asafk
26-01-25, 08:55
תתחיל בהחדרת בורוסקופ דרך הפקק ריקון שמן כדי להסתכל מה קורה ברשת של יניקת השמן. זה יותר קל מלהוריד קרטר (למרות שלהוריד קרטר ייתן לך תמונת מצב טובה יותר)
נראה שהמנוע שלך מטונף, מלא בוצה ופיח, אני חושש שהרשת סתומה ומכאן מערכת השימון מורעבת.
אם הנורה כבתה ועדיין יש רעש זה בהחלט סביר שהבעיה במותחן אבל עם כמות הטינופת במנוע גם יכול להיות נזק במשאבה עצמה.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
26-01-25, 09:15
השיניים של גלגל השיניים במצב סופני. ניתן להסיק שגם השרשרת ארוכה מעל המידה המקסימלית.

ehudzeelim
26-01-25, 15:59
השיניים של גלגל השיניים במצב סופני. ניתן להסיק שגם השרשרת ארוכה מעל המידה המקסימלית.

רק בשביל הידע הכללי
יש דרך לבדוק את זה, מסובבים את המנוע מהפולי קראנק כך שהגלגל שיניים של טיימינג יהיה במקום שהוא צריך להיות בנקודה מתה עליונה בצילינדר 1. קוראים כמה מעלות סטייה ביחס לנקודה מתה עליונה מראה הקראנק. עושים עוד סיבוב (שניים של הקראנק) ומחזירים את הגלגל של הטיימינג לאותה נקודה, בודקים כמה מעלות הבדל יש בין לפני ואחרי הסיבוב.
אפשר לעשות את זה כמה פעמים. אם ההבדל בין הקריאות במעלות גדול מ-5 מעלות, השרשרת נחשבת גמורה. 3-4 מעלות - מצב גבולי. פחות מ-3 מעלות, שרשרת תקינה.

Gershon
27-01-25, 16:55
באמצע טיול (מהירות איטית מאד) התחיל רעש חזק מכיוון המנוע ומנורת הלחץ שמן התחילה להבהב ואז נדלקה קבוע. כיביתי. חזרנו הביתה על גרר.

החשוד המיידי הוא הטיימינג, גם במוסך רצו את מחיר האוטו ;) עבור החלפת טיימינג (כשהמונאי הניע במוסך לא נדלקה המנורת לחץ שמן אבל הטיימינג המשיך לדפוק)

אבל, המותחן הוא הידראולי, אולי הבעיה בכלל במשאבת שמן או בוצה שסתמה את המערכת והבעיה בטיימינג היא רק הסימפטום ?

מתלבט אם להחליף מותחן או להוריד אגן שמן ולראות מה קורה שם

148476

א.גלגלי שיניים(פגועים לפי תמונה)\שרשרת טיימינג+מותחן-להחליף
ב.ניקוי מנוע שלם קולל פירוק קארתר\מכסה שסתומים
ג.אם ללא הצלחה-החלפת מנוע

ehudzeelim
27-01-25, 20:06
נכתב פה פעמיים על מצבם הרע של הגלגלי השיניים, לא יודע מה אתם רואים..
לעניות דעתי הם לא שחוקים מדי, אפילו רחוקים מזה.
לא ניתן לזהות על השיניים לאיזה צד מסתובב המנוע, וגם הצורה המקורית שלהן כמעט ולא נפגעה.
שני אלה מעידים שהן במצב טוב יחסית.

-->