צפייה בגרסה מלאה : רגל עץ בחרבות ברזל
נכון, יש כמה טעויות שגורמות לי לתלוש שיערות כשאני קורא את הכתבה. אבל אני יכול להעיד שרוח הדברים מעבירה מסר נכון.
אפילו אני, אנגלופיל וחובב כרכרות נכנסתי למלחמה הזאת בספקנות רבה לגבי הכלים הישנים הללו, והמשימות השונות לחלוטין מהמשימות המקוריות אליהן תוכננו, יכול להעיד בפה מלא, שאחרי מעל 300 ימים, עשרות אלפי ק"מ ואלוהים יודע כמה טונות של משקל, שהרכבים האלו הפתיעו בענק, אפילו אותי. אלופים בצבא שבהתחלה הסתלבטו ואמרו שצריך להשאיר אותם בצד הציר ולהביא איזה נמ"ר שידרוס אותם, חזרו בהם ואכלו את כומתותיהם. זוהי כנראה שירת הברבור שלהם, אבל תנו כבוד אחרון לרגלי העץ. באמת נצר אחרון לרכבים שהצריכו נהגים:
https://cars.walla.co.il/item/3721568
כבעלים (לשעבר) של אחד כזה, ש״התפלק״ בטעות לשוק האזרחי, מדובר ברכב עם אמינות מפתיעה.
אין תקלות משביתות, הכל פתיר, ותמיד אפשר לחזור על הגלגלים, מה שקשה מאוד להגיד על הגיפים המודרניים.
געגועים ״לרגל עץ״….
Sent from my iPhone using Tapatalk
תכלס גם אני מאד מתגעגע לכירכרה שלי ששופצה באהבה ועדיין סחבה יפה בטיטור דיזל עד שאיזה בן יונה גנב אותו...
יש בנסיעה שלהם משהו מאוד מיוחד. מין תחושת שיוט שקטה שהיא תוצאה של השקט והחושך... וזה כאילו דיסוננס לקצב המהיר וריכוז על של הנסיעה החשוכה בשיירה. באמת כלים מיוחדים.
וקחו בחשבון שכנראה יש בישראל יותר לנדרובר 3.5 קרבורטור מבכל שאר העולם....
אסף.
זה ה v8 , יש משהו בפעימות המומנט אל רכבת הכח של מנועי v8 , משהו חלק שכזה, שאין לי הסבר טוב לתחושה והזרימה הזו.
במלחמה הזו יצא שצברתי היכרות די אינטימית עם מושב הנהג של הכלי המיוחד הזה.
כג'יפאי שאמנם הכיר לא רע דיפנדרים (ולנדרובר בכלל) עוד לפני זה, אבל ניזון לא מעט מהלך הרוח שנושב בינינו כלפיהם,
אני מודה שלמדתי מהר מאוד להעריך את המכונה הזו ברמות שלא דמיינתי.
מכל בחינה שהיא.
זה באמת כלי מיוחד.
ובנוסף למה שאסף וטל רשמו,
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה.
במיוחד הסוג הכבד...
ואני רק שואל את עצמי,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
אז זה כל הסוד הגדול? מנוע בנזין שקט?
חשבתי שכבר שתלו להם חשמלי או משהו מגניב אחר
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה.
במיוחד הסוג הכבד...
בשטח מגהץ בצורה פנומנלית, יותר טוב מרוביקון משופר בכבדות, כהשוואה.
,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
יגרטו, כמו כל רכב חום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
האופן שבה הדבר הזה מגהץ את השטח לא דומה לשום דבר אחר שנסעתי עליו לפני זה
מערכת המתלים לא מקורית.. ומותאמת למשקל הקרבי.
בלי משקל הוא זוועה.
ואני רק שואל את עצמי,
מה יעלה בגורלם ביום שבו צהל יחליט שהם הגיעו לקצה דרכם המבצעית...
צהל החליט את זה כבר כמה פעמים בעבר. כולל הפסקת אחזקת מלאי חלפים. החליף שלו נבחן כבר לפחות שני עשורים, וגם נבחר והתחיל לטפטף לשירות. כתבו על זה כאן לא מעט.
וכמו שאמרו, הוא ייגרט. וחבל כי יש כמה צ' ספציפים שהייתי שמח לשים עליהם יד. הם במצב פיקס, ולא עבדו קשה מדי. גם לשלם יפה עבורם אם זה היה אפשרי.
עכשיו המחיר שלהם(האזרחי כמובן) רק יעלה עוד, הוא כבר גם ככה גבוה מידי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אין להם מחיר באזרחי, כי אין כאלה באזרחי.
ברור. אבל לאח תיאום שלהם יש, והמחיר שלו גבוה בפראות
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אין להם מחיר באזרחי, כי אין כאלה באזרחי.
כמו שכבר כתבתי, היו 5-10 כאלו שהסתננו לשוק האזרחי. החזקתי כזה 12 שנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמו שכבר כתבתי, היו 5-10 כאלו שהסתננו לשוק האזרחי. החזקתי כזה 12 שנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
פתוח? עם קשתות והכל? או סתם דיפנדר בנזין? וגם בדיפנדר בנזין (האזרחיים) היו כל מיני וריאציות ושעטנזים. מנועי 3.5 אבל לא קרבורטורים כפולים, מנועי 3.9 ועוד...
קשתות? חץ וקשת?
מרכבות האלים סטייל?
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
פתוח? עם קשתות והכל? או סתם דיפנדר בנזין? וגם בדיפנדר בנזין (האזרחיים) היו כל מיני וריאציות ושעטנזים. מנועי 3.5 אבל לא קרבורטורים כפולים, מנועי 3.9 ועוד...
מכיר היטב את הרגל עץ
שנפלה לידי הזדמנות לרכוש כזה אזרחי קפצתי על זה ב 2 ידיים.
האקזמפלר היה עם 3.5, 2 קרבורטורים, 2 משאבות דלק ועוד ועוד. אפילו קשתות היו לו.
נכון, הוא היה סגור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מכיר היטב את הרגל עץ
שנפלה לידי הזדמנות לרכוש כזה אזרחי קפצתי על זה ב 2 ידיים.
האקזמפלר היה עם 3.5, 2 קרבורטורים, 2 משאבות דלק ועוד ועוד. אפילו קשתות היו לו.
נכון, הוא היה סגור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז נפלת על הרכבי לימוד נהיגה.
כמי שהיה בין אלו שהורידו את הניילונים, לא במירכאות, מרגלי העץ המקוריות שהגיעו לכאן בראשית שנות התשעים - אין מצב שמשהו מהם הסתנן לשוק האזרחי... מלבד חלקי חילוף שהבידואים גנבו לנו.
הכלים המקוריים הגיעו לכאן מתחת לראדאר ולכן גם היו מסווגים ברמת "סודי לשותפי סוד" . כעבור מספר שנים החל ייבוא רשמי מהיצרן - תחילה של מספר כלים לשוק האזרחי (שנת 94) אח"כ גם למוסדי ולכוחות הבטחון. המקוריים היו גרסה אזרחית, כלים לא מחוזקים ופריכים שחוזקו ושופרו במשך הזמן. לא צריכה להיות בעיה גדולה להבדיל בין רגל עץ מקורי לבין לנד-רובר בעל מפרט דומה.
אגב,
במלחמה שמעתי מאיזה זקן את ההסבר הראשון שעלול להתחיל להשמע הגיוני למקור השם (אחרי כל מיני סיפורי בדיות שהופרכו עם השנים).
אבל זה סודי לשותפי סוד. ;)
מכיר 2 סיפורים שונים, שניהם שטויות…
Sent from my iPhone using Tapatalk
אגב,
במלחמה שמעתי מאיזה זקן את ההסבר הראשון שעלול להתחיל להשמע הגיוני למקור השם (אחרי כל מיני סיפורי בדיות שהופרכו עם השנים).
היה ליין שלם של שמות.
יש המון סיפורים היסטוריים ואגדות עם. עוד ייכתבו סיפורים על המקור העלום של הלנדרוברים שהפכו לרגלי עץ ושאר משקאות קלים ולא רק... על המיפרשית ולארה קרופט... על הסבות מקומיות של לנדרוברים לדיסקים והאבולוציה של לנדרובר 110 לדיפנדר, על חיזוקי שילדה תוצרת חיפה ודיפנדר 3.5 טון... על 'ציריות רפאל' וציריות אשקרופט... על ר"ע לוגיסטי ודיפנדר 6x6... ובאופן כללי על יחסי קירבה- ריחוק בתקופת החרם הערבי ואחריו בין לנדרובר (אנגליה ואחרים) לצה"ל...
ובשורה התחתונה - אלו כלים שלימדו רבים מאיתנו כל כך הרבה על מה זה רכב שטח ואיך עושים זאת נכון ולא נכון - אנחנו גם על זה חייבים להם תודה.
אסף.
148489
רגל עץ היה הקוד שניתן לרכב עצמו, כל דיגום שלו קיבל כינוי נפרד.
רגל עץ היה הקוד שניתן לרכב עצמו, כל דיגום שלו קיבל כינוי נפרד.
אוהה..
אם כבר פתחת,
אף אחד מהמצולמים בכתבה אינו ״רגל-עץ״..
ומי זוכר איך קראו ליאגי בדיגום הזה ?
ומי זוכר איך קראו ליאגי בדיגום הזה ?שאסי שבור?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
שאסי שבור?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
מתהפך בעמידה.
חשבתי שזה היה רק לדיגום 0.5 ומרגמה
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
כמי שהיה בין אלו שהורידו את הניילונים, לא במירכאות, מרגלי העץ המקוריות שהגיעו לכאן בראשית שנות התשעים - אין מצב שמשהו מהם הסתנן לשוק האזרחי... מלבד חלקי חילוף שהבידואים גנבו לנו.
הכלים המקוריים הגיעו לכאן מתחת לראדאר ולכן גם היו מסווגים ברמת "סודי לשותפי סוד" . כעבור מספר שנים החל ייבוא רשמי מהיצרן - תחילה של מספר כלים לשוק האזרחי (שנת 94) אח"כ גם למוסדי ולכוחות הבטחון. המקוריים היו גרסה אזרחית, כלים לא מחוזקים ופריכים שחוזקו ושופרו במשך הזמן. לא צריכה להיות בעיה גדולה להבדיל בין רגל עץ מקורי לבין לנד-רובר בעל מפרט דומה.
בתור ילדים, הלכנו לטייל במזבל'ה של היחידה הסמוכה לקיבוץ, היינו מוצאים אריזות חלקי חילוף וחלקים עם הסמל האגדי שרואים רק בטלוויזיה.
כשניסינו לעמת את אחד מבוגרי היחידה עם המידע, התימני החוויר והכחיש.
אני עד היום מת לדעת אם החזיתות של הסיקס היו אמיתיות, או משהו שרק נראה כמו המקור אבל מתאים לחיבור עם חוטי ברזל לפרונט של "הרכב הסודי".
בתקופתי, למעט סוגי דיגום ספציפיים, כבר לא השתמשנו בהן, ולחיילים התמימים בהם נתקלנו בשטח היינו משקרים שזה "אביר 2000" - הדגם שיחליף את האביר.
המסיכות היו מייציקת גומי/ספוג שהודבקו עליה פנסים וחוברו באזיקונים. הפנסים המקוריים כוסו בקורדורה עם סקוצ׳ים. די בדיחה... הכלים הגיעו אזרחיים לגמרי, עם ניילונים והוכנסו לאח"י, על אלו ששימשו לסדרות נהיגה או שהיינו מוציאים מהימ"ח להרצה אחת לתקופה היינו מדביקים מספרים אזרחיים שנופקו עבורנו, לא קשורים לכלום ( כמו שניתן לראות בתמונה), באותן שנים שתי הספרות האחרונות היו שנתון הרכב וזה לא ממש תאם דיפנדר מודרני...
נראה שבשרשור הזה יש מספיק מוקדי ידע ובוודאי הרבה עניין כך שיש כאן פוטנציאל לקיום דיון סביב מדורה מרכזית במפגש ג'יפולוג, בהתאם להצעות שהועלו לאחר המפגש האחרון (למצוא תירוץ ראוי לזימון משתתפי חניון הלילה, מי שמעונין בכך, להתכנס למפגש לא פורמלי במקום מרכזי לשיחה / שתייה / כיבוד במפגש הבא)..
סתם רעיון
סורי… לא מצליח להבין על מה הרעש ולמה היתה בזמנו סודיות סביב הכלי
בתור שריונר לשעבר מסוגל להבין שמירה על סיווג על נושא של טווח ירי למשל , או יכולות ירב התנועה , נתוני מיגון וכו
מה העניין פה ? מנוע שעושה קצת פחות רעש ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
למיטב הבנתי העיניין היה סביב זה שהיה חרם ערבי אז לא היו אמורים להיות לנו כלים צבאיים תוצרת אנגליה או משהו כזה.
אני רוצה להאמין שאם הסוד היה כדי שלא יזהו אותם כשהם חולפים ברחובות בגדד ההסוואה היית קצת יותר רצינית.
אגן, רוב עניין הסודיות היה סביב החרם אם כי לא רק. זה כלל גם מחיקת כל הסמלים של לנדרובר במקומות גלוים.
סיפור מצחיק היה כשפעם אחת, עת עצרנו לקנות גלידה בנאות סמדר, הגיעו שתי שוטרות צבאיות שדרשו לראות כרטיסי עבודה של הרכבים שכוסו ברשתות הסוואה מאחורי הפונדק. היה באמת תרגיל יפה(הרבה מחיאות כפיים) בו אני מעסיק את השוטרת בשלל אגדות ושקרים בזמן שהחבר'ה בורחים עם הרכבים לשטח. הסתיים בכך שאני עולה לסופה שלי תוך שאני משקר לה שאני מילואימניק וזאת בכלל סופה אזרחית שלי מהבית (פתוחה, ברזנט, צביעה אזרחית ומספר צהוב), ונעלם.
הסקוצ'ים על הפנסים (והכיסויים על המראות, ברכבים בהם הן לא הורדו לגמרי) נועדו למשהו אחר.
נתחיל בזה שהכלים לא היו מתוצרת אנגליה, הם יוצרו במדינה דרום אפריקאית שאיננה קיימת מזה עשורים ויחד איתה ירד גם הסיווג.
הדיגומים של רכבי הפיקוד / העורב/ הנמרוד וכו' היו מסווגים ללא קשר לכלי הרכב עליו הותקנו, היו לפניהם גם ג'יפי ששת עם מתקונים דומים שסווגו בהתאם - כאן נבע הסיווג מהצורך להסתיר את הייעוד של הכלים במסגרת כשירות שנקראה "וילון ורוד" . לפני שמישהו מהעתיקים קופץ - המידע הזה איננו מסווג ושום דבר ממנו כבר לא רלבנטי מזה עשורים, הכל גלוי ברשת ומי שרוצה להעמיק מוזמן לצפות בסקירה של אלוף במיל' יוסי בכר ביוטיוב.
אני מציע לעצור כאן….
כל המרבה לשאול מעמיק לו שאול
Sent from my iPhone using Tapatalk
המידע הזה איננו מסווג ושום דבר ממנו כבר לא רלבנטי מזה עשורים, הכל גלוי ברשת ומי שרוצה להעמיק מוזמן לצפות בסקירה של אלוף במיל' יוסי בכר ביוטיוב.
גוגל לא מכיר תוצאות כאלו.. ואם בכר ברבר עצמו לדעת בלי סמכות ואחריות אז זה נכון להעמיק את הברבור?
גוגל לא מכיר תוצאות כאלו.. ואם בכר ברבר עצמו לדעת בלי סמכות ואחריות אז זה נכון להעמיק את הברבור?https://youtube.com/playlist?list=PL-UmdQXXAmpmEHfmf7_silJUX13_jxktd&si=hGPK83apVyRX5RhI
כששלחו לי את הקישור של בכר בזמנו, נחרדתי.
גם אם הוא קיבל אישור זאת טיפשות לשמה בעיני לדבר על מתארים כאלו ואחרים. גם אם באופן זמני החליטו שהם לא רלוונטים.
כל בר דעת צריך להבין שמה שהוחלט לפני עשור, או חצי עשור, או אפילו חצי שנה שווה כמו העיתון של אתמול. בטח ובטח בתקופת הזמן הנוכחית.
https://youtube.com/playlist?list=PL-UmdQXXAmpmEHfmf7_silJUX13_jxktd&si=hGPK83apVyRX5RhI
ציינתי שהוא ברבר עצמו למוות.
התייחסתי לזה שגוגל לא אינדקס את מילות המפתח שניר פרט כאן.
מיותר לגמרי לדעתי.
ע״ע מה שאיל ציין.
לא חושב שהוא ברבר את עצמו למוות וכל מני כינויים כאלה, אני מבין שלפעמים היינו רוצים לחשוב שאנחנו עוד חלק מהמועדון האקסקלוסיבי שיודע משהו שאחרים לא. בשנים המדוברות , לפחות באלו שאני שירתי בסדיר כל גאוות היחידה הייתה מבוססת על הנשק או היכולות הסודיות, ביחידה עצמה ( שנלחמה כדי לקבל את הכינוי יחידה ולא גדוד) נחשפו רק בוגרי מסלול שיועדו לפלוגה/ פלגה "המיוחדת", בזמן שחטיבת המילואים כבר הייתה חשופה באופן מלא ויחד איתה 3/4 מצה"ל ומרבית הבדואים ברחבי הנגב...
התיעוד ההיסטורי של אורי מילשטיין מאד חשוב לדעתי, הוא עושה עבודת קודש, מקווה שלא תאבד. לגבי הסיווג - אמנם הייתי רק פיון במערכת, אבל בשטח הייתי לעיתים הנציג היחיד של מערך בטחון המידע - מהר מאד נוכחתי שהמאמצים להסתיר את המידע הזה הם אפילו לא אצבע בסכר וחבל על כל הכסף שנשפך, הקושי הלוגיסטי והפגיעה ביכולת האימון. התפללנו שלא נקבל חשיפה תקשורתית , גם מחשש לתקרית דיפלומטית ובעיקר מחשש לקטיעת שרשרת האספקה, שנה אח"כ גם המקור כבר לא היה רלבנטי וגם הייבוא הפך להיות רשמי.שנים אח"כ רץ איזה סיפור שבזמן שמשלחת בריטית הגיעה לביקור במחנה החטיבה טרום התחלת הייבוא הרשמי, היא נדהמה לחזות בשיירת רגלי עץ מזוודות של פלוגת מילואים יוצאת לשטח , לא יכול לאשר ממקור ראשון, אבל זה היה המצב בפועל.
לגבי כל השאר - יכולת הטסת והנחתת כוחות בעומק לא הייתה סוד, הסד"כ ויכולות האש כן, לכן ננקטו מאמצים להסתיר את יכולת הנשיאה של הכלים ואת סוג החימוש (שהוצע במקביל למכירה באופן פומבי ע"י תע"א). החימוש כבר לא קיים, סד"כ זה משהו שנכון לאותו זמן , יכולות הפעולה העדכניות שלנו בעורף האוייב הודגמו לאחרונה יפה הייתי אומר. למדנו גם (אני מקווה) לא לזלזל ביכולת האיסוף של האוייב ... בואו נאמר שהוא לא צריך את גוגל כאשר הוא מחזיק במפקד האגד הארטילרי של האוגדה בשבי כבר בשנת 2000...
החימוש הוא כמו עוף החול.
כבר קברו אותו וגמרו עליו את ההלל בשתי מלחמות ועוד לא מעט מלחמות שבין המלחמות. תמיד המשפט הקבוע "הפסיקו לייצר ומה שנשאר זה מה שיש, נשארו כמה עשרות בודדות" והפלא ופלא פתאום מוצאים עוד איזה קו יצור פעיל או מלאי שנשכח, והענטיקה משנות ה-70 חוזרת למשחק. וממש כמו הרכבים שנושאים אותה מספקת את הסחורה.
אגב, לגבי המשלחת הבריטית, כעבור מספר שנים זכיתי לקבל לידיי את הפירות של הביקור שלהם בדמות הגרסה שמגיעה מוכנה היישר מבריטניה מהמפעל.
נכון הם שיפרו הרבה דברים בהתאם למה שדרשו מהם, אבל עדיין הכלים של הגוים, על אף שהיו חדשים (אני קיבלתי רכב עם פחות מ-50 קילומטר על השעון) היו יותר עדינים וחשוב מכך, עם פחות תאים סודיים שרק הנהג מכיר, מאשר אלו שדוגמו בארץ.
יש מלא פרסומים זרים...
אסף.
https://armorama.com/news/jeeps-tank-hunters---m151-landrovers-in-idf-service---part-1148548
לא חושב שהוא ברבר את עצמו למוות וכל מני כינויים כאלה, אני מבין שלפעמים היינו רוצים לחשוב שאנחנו עוד חלק מהמועדון האקסקלוסיבי שיודע משהו שאחרים לא.
מילשטיין חוטא בהיבריס כסות המתעד כי גם תעוד לא חייב להיות נחלת הכלל, ובכר נסחף אחריו.
וגם פרט זה או אחר שבדואי אולי ראה בשטח לא מסביר תמונה כוללת עד כשמישהו בא ומחבר את הנקודות יחד.
וזו הבעיה.
לא חשיפת הפרטים הבדידים, ולא הרכב הבודד הספציפי.
שים לב לאן נסחף השיח מהרכב לשיטות היקפים ואמלח.
אלא סגירת המרווחים בין הפרטים שמייצר תמונה וחושף הרבה מעבר לפרט הבודד.
שוב ושוב עודף ברברת חוזר בהפוכה.
וראו איך עודף התיעוד החשוף חוזר בפנים בידי אויבינו ממש בימים אלו.
אז זאת הבעיה איתנו לדעתך? הלוואי...
באמאשכ'ם - הצפת פרטים טכניים גלויים לחלוטין מתוך תכנית שהייתה אמורה להיות מענה לחוסר האונים שלנו במלחמת המפרץ הראשונה לכמה עשרות טילים ששוגרו אלינו מעיראק מספר חודשים לפני כן... בימים אלו מוקמת אוגדת חטייארים כמענה לטבח ישובי העוטף, בערך אותו סיפור... גם אז הוציאו מהבוידעם כל מיני לוחמי עבר ונידבו אזרחים שיודעים לנהוג בשטח בשביל להקים את האוגדה הסודית,.אם מישהו נמצא עדיין בקשר עם מי מהתותחים הנ"ל - בשביל זה שווה להרים מפגש העלאת זכרונות מלווה במצגת תמונות דהויות שאותה לא נעלה לרשת.
RoyiBaum12
04-02-25, 06:36
מעניין מתי יוחלפו רשמית בסדרה 70
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז זאת הבעיה איתנו לדעתך? הלוואי...
.
גם.
הפרטים הטכניים כאן ספציפית פחות משנים, לדעתי.
ה״מה״ ו״איך״ ו״מי״ וכינויים מוגזם לדעתי.
כמה שנחשף יותר ויותר כמה חלקי מידע הם אספו מהרשת והשתמשו בו נגדנו רק מחזק כמה צריך להמעיט בזה.
ערב מורשת וציזבטים ליד מדורה זה מבורך.
בחייאת רבאק, מה סודי בלנדרובר מחורבן? יש התיישנות. זה באמת מעניין, שפכו הכל ובתמורה אני אשבור את מעטה הסודיות סביב המג"ח, אולי אגיע אפילו עד דגם 7ג' הנחשק.
7ג כוכב בבקשה!
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
פאק מוטי אתה כתבת "7ג' כוכב" בפורום ציבורי!
בכל מקרה הם כבר בסינגפור מזמן חחחח
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
https://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=578947
תמונות יפות בפוסט הנ"ל כולל של ה 6X6 המיתולוגי של רותם שני ז"ל
יאללה, אם כבר תמונות, אז כמה עדכניות. (יש יפות מהן, שצולמו ע"י צלם מקצועי אבל אני לא יכול לפרסם בגלל זכויות יוצרים), יש כמה כמה מהשנים היפות של פעם, אולי אמצא אותן בהמשך.
148565148562148566148563148564
148572148573148574148575148576
- - - Updated - - -
148577148578148579
מודה שקטונתי ואני לא מיודעי דבר אבל...
כמות הברברת והפירסומים בשנים האחרונות לא תורמת דבר
גם במה שנראה כידוע ושולי ימצא תמיד מי שמחפש את החלק או החלקים שחסרים לו להשלמת הפאזל
חלאס עם בטחון שדה, מה שלא מסווג - לא מסווג ומי שהרקע שלו בבטחון מידע מסתכם בפתגמים שנכתבו על לוחות מודעות בבסיסי צה"ל לפני 30 שנה, יכול להרגיע. הרבה דברים השתנו מאז, לא הכל מנסים להסתיר ולא כל המידע שמופץ הוא אמיתי. יחידות צבאיות מיחצנות את עצמן בכדי למשוך מועמדים איכותיים לשורותיהן, מידע זורם החוצה חפשי דרך אתר צה"ל הרשמי - ממש כמו חברות הייטק אחרי גיוס גדול שמחזרות אחרי מתכנתים... גם אני לא בעד, ראינו גם נזקים ישירים שזה גורם - ע"ע פגיעת הכתב"מ בבא"ח גולני וכל זה מתגמד מול רמטכ"לים לשעבר ואפילו הפצר"ית שמרשים לעצמם להוציא את דיבת צה"ל ולסכן כל מי שלובש או לבש מדים בפגיעה או מעצר בחו"ל. בואו נתקדם ....
נ.ב. למען תנוח דעתכם, הסרתי את מילות המפתח, חוץ מדבר אחד - פאק דרום אפריקה - אם הבריטים יתבעו אותם על הפרת הסכמי הפצה בזכות הפוסט, זאת תהיה נקמה קטנה על האג.
אפרופו סיווג, כאשר האמצעים והתכניות הנ"ל היו מסווגות, היינו אוספים שברי טילים בשטח, נכנסים תחת רשתות בזמן שעובר לווין עויין, מורשים להתאמן רק באיזורים בלתי נצפים, מובילים כלים במכולת סגורות בלבד, מעמיסים ופורקים אותם רק אחרי ליווי הנהג לחדר או אוהל סגור... לכלים לא היה צ' , לא כרטיס עבודה , נופקו לנו תעודות חסינות ממשטרה אזרחית / צבאית. הרבה קש אכלנו מהסיווג הזה אבל הרגשנו מאד חשובים.
ehudzeelim
06-02-25, 08:59
אפרופו סיווג, נכנסים תחת רשתות בזמן שעובר לווין עויין
כמו שעשינו ב-48, אין יותר טוב
https://www.facebook.com/Hakufsah/videos/%D7%92%D7%91%D7%A2%D7%AA-%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%9F-%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D/478682077986318/
עוד כמה,
התמונה במרכז המסחרי של מצפה רמון צולמה ביוני 96, במהלך תרח"ט. אסור היה לנוע על כבישים ציבוריים, אבל הח'ברה היו רעבים...
נמצאת אצלי בארכיון ומן הסתם העליתי אותה כאן לפני 20 שנה וטרחתי לטשטש כל מני סממנים מעידים על ייעוד הכלי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.