צפייה בגרסה מלאה : שנורקל - ראש מוטה הצידה. דעתכם?
היי,
אז קראתי לגבי יתרונות של התקנת שנורקל (בעיקר מבחינת יניקת האוויר, קר (יחסית), ופחות אבק (יחסית).
העניין הוא שצריך שתהיה ספיקת אוויר טובה מספיק.
נתקלתי בשנורקל כמו בתמונה.
הייתרון שלו שהוא יפה (לפחות מבחינתי), אך האם זה שהראש שלו מוטה הצידה (ונראה גם שהצינור עצמו לא מאוד רחב) מספיק או שבהתקנה של דבר כזה למעשה פגעתי בצורה מסויימת בספיקת האוויר של הרכב?
מדובר על טויוטה היילקס 2.8.
148542
נראה לי שפתח הצידה ייאלץ להתמודד עם סביבה של תת לחץ במהירות גבוהה (הרוח תנסה לשאוב את האויר החוצה מהשנורקל), קשה לי להאמין שזה משמעותי.
האם ליתרונות שציינת (אויר קר יחסית ופחות אבק יחסית) יש תוקף כלשהו?
לגבי הטמפרטורה, היניקה ממילא לא ממש מתוך תא המנוע כך שבשני המקרים אני מעריך שההבדל יהיה של עשר עד עשרים מעלות. ואחרי זה גם בא הטורבו לחמם והאינטקולר לקרר.
לגבי האבק, לא יודע בכלל איך מודדים את זה. הרכב שלי נוסע כבר יותר מעשרים שנה בלי אינטרקולר ועדיין עובד...
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
רבות נכתב גם כאן לגבי היתרון באבק, ויש מספרים.
זה עובד.
(התפלגות פיזור אבק בגובה)
גם בלי פריפילטר/מסחרר ציקלוני.
לגבי השפעת הטמפ, מכמה מאות אלפי ק״מ ברכב הפרטי, לא היה שינוי בדלק.
לא לשלילה ולא לחיוב.
מה שכן חייבים לשים לב הוא התאמת השנורקל למנוע ספציפי אחרת אתה חונק את המנוע.
הפתח בשנורקל המצולם נראה קטן.
היי,
אז קראתי לגבי יתרונות של התקנת שנורקל (בעיקר מבחינת יניקת האוויר, קר (יחסית), ופחות אבק (יחסית).
העניין הוא שצריך שתהיה ספיקת אוויר טובה מספיק.
נתקלתי בשנורקל כמו בתמונה.
הייתרון שלו שהוא יפה (לפחות מבחינתי), אך האם זה שהראש שלו מוטה הצידה (ונראה גם שהצינור עצמו לא מאוד רחב) מספיק או שבהתקנה של דבר כזה למעשה פגעתי בצורה מסויימת בספיקת האוויר של הרכב?
מדובר על טויוטה היילקס 2.8.
148542
נראה יפה ואלגנטי גם בעיני - יש קישור/מקור לקנייה?
עצם היניקה מהצד או מכל כיוון אחר לא משמעותי. לא במהירויות של היילקס.
רבות נכתב גם כאן לגבי היתרון באבק, ויש מספרים.
זה עובד.
(התפלגות פיזור אבק בגובה)
גם בלי פריפילטר/מסחרר ציקלוני.
לגבי השפעת הטמפ, מכמה מאות אלפי ק״מ ברכב הפרטי, לא היה שינוי בדלק.
לא לשלילה ולא לחיוב.
מה שכן חייבים לשים לב הוא התאמת השנורקל למנוע ספציפי אחרת אתה חונק את המנוע.
הפתח בשנורקל המצולם נראה קטן.
אכן, גם לי זה נראה קטן. מדובר על היילקס עם מנוע 2.8. העניין הוא שאין איך למדוד את העניין הזה, או להיות עם וודאות לנושא.
נראה יפה ואלגנטי גם בעיני - יש קישור/מקור לקנייה?
עצם היניקה מהצד או מכל כיוון אחר לא משמעותי. לא במהירויות של היילקס.
מי שמתקין את זה אלו פאר הרכב החולון, היבואנים של ריבל (השנורקל הוא לא של ריבל אלא יבוא שלהם).
ועל האסטטיקה הזאת משלמים - כי החלק הזה יקר סביבות ה3500 ש"ח (כולל צביעה).
בכל מקרה, לבינתיים ויתרתי. גם בגלל העלות, אבל בעיקר על עניין חניקת המנוע.
רכב חדש, לא בא לי לעשות משהו שיש סיכוי שאני אצטער עליו, ואני מדבר לא על עצם השנורקל אלא על זה שהספציפי הזה נראה צר מידי.
אכן, גם לי זה נראה קטן. מדובר על היילקס עם מנוע 2.8. העניין הוא שאין איך למדוד את העניין הזה, או להיות עם וודאות לנושא.
בכל מקרה, לבינתיים ויתרתי. גם בגלל העלות, אבל בעיקר על עניין חניקת המנוע.
תשווה לשטח הפנים של שנורקל רגיל ממותג מוכר (לא סיני עלום, ראיתי כאלו עם צינור קשית).
גם לחתך הפתח יש משמעות, אבל אם בתור התחלה שטח הפתח קטן, זה כבר מוריד.
אכן, גם לי זה נראה קטן. מדובר על היילקס עם מנוע 2.8. העניין הוא שאין איך למדוד את העניין הזה, או להיות עם וודאות לנושא.
מערכת היניקה בהיילקס (גם לי יש כזה) בנויה על קוטר של 3.5 אינץ', בערך 9 ס"מ שזה שטח חתך של כ-570 סמ"ר. אז שטח החתך בשנורקל הזה צריך להיות לפחות זה לכל האורך. תמדוד, בערך, מה שטח הן בפתח והן בחלק שהולך לאורך קורת החלון שהוא כנראה הצר ביותר. בעיקרון יצרני שנורקלים די נצמדים לקוטר של הכניסה לבית פילטר האויר, שהוא כאמור, 3.5 אינץ'.
מי שמתקין את זה אלו פאר הרכב החולון, היבואנים של ריבל (השנורקל הוא לא של ריבל אלא יבוא שלהם).
ועל האסטטיקה הזאת משלמים - כי החלק הזה יקר סביבות ה3500 ש"ח (כולל צביעה).
באמת יקר מאד.
שנורקל סיני רגיל עלה לי 500 שקל מאיביי לפני כמה שנים, לא טרחתי להתקין אותו עד היום, בסוף זה קישוט יותר מאשר נחוץ. אולי אני אגיע לזה מתישהו...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.