PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיצד ניתן לאמת קילומטראז?



פיני ד
04-02-25, 21:23
ראיתי פאגרו, הרכב נראה סבבה ורציתי לקחת לבדיקה, אך משהוא מרגיש לא כשר,
לא יודע לשים את האצבע על מה...

האם יש פה מישהוא עם קשרים במורשה מיצובישי? שיכול לאמת מה הקילומטראז האחרון שמתועד?

או במשרד הרישוי?

אין רשיון מודפס קודם

guyo
04-02-25, 21:55
אפשר להוציא כפל רשיון בעלות זעומה יחסית. אבל אם משהו לא מרגיש כשר, למה להתעקש?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
04-02-25, 23:52
הרבה פעמים באתר "משומשת" ניתן לראות קריאת ק"מ בטסט קודם.

erezgur
05-02-25, 07:44
הרבה פעמים באתר "משומשת" ניתן לראות קריאת ק"מ בטסט קודם.

בדיוק.
(יש עוד אתרים, דומים, אבל גם אני בד"כ בודק נושאים כאלו ואחרים באתר "משומשת") אתה צריך כמובן את מספר הרכב ותוכל למצוא שם את כל הפרטים על הרכב הנחשפים על ידי משרד התחבורה ולפעמים גם מידע שהציבור תורם - כמו תמונות של הרכב לאחר תאונה..., היסטוריית החלפת ידיים של הרכב (היה רכב בבעלות פרטית, מונית, ליסינג, חברה, עבר אצל סוחרי רכב ועוד מידע מעניין, לפעמים).

פיני ד
05-02-25, 08:56
אפשר להוציא כפל רשיון בעלות זעומה יחסית. אבל אם משהו לא מרגיש כשר, למה להתעקש?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

כי החשד שלי לא מתבסס על מידע קונקרטי... ועל פניו העסקה היא טובה.

- - - Updated - - -


הרבה פעמים באתר "משומשת" ניתן לראות קריאת ק"מ בטסט קודם.

בדקתי הרכב לא מופיע שם

- - - Updated - - -


בדיוק.
(יש עוד אתרים, דומים, אבל גם אני בד"כ בודק נושאים כאלו ואחרים באתר "משומשת") אתה צריך כמובן את מספר הרכב ותוכל למצוא שם את כל הפרטים על הרכב הנחשפים על ידי משרד התחבורה ולפעמים גם מידע שהציבור תורם - כמו תמונות של הרכב לאחר תאונה..., היסטוריית החלפת ידיים של הרכב (היה רכב בבעלות פרטית, מונית, ליסינג, חברה, עבר אצל סוחרי רכב ועוד מידע מעניין, לפעמים).

מכיר, אבל אין נתוני קמ על הרכב הזה...

ד ו ר ו ן
05-02-25, 09:05
תבקש לראות היסטוריית טיפולים, וקבלות, במוסך מסודר רשום ק״מ בכניסה לטיפול.

תוכל גם לזהות את שם המוסך ובעלים קודם אם יש.
טלפון למוסך לשאול לגבי האם באמת טופל, ומה מופיע בק״מ הרשום בעת הטיפול.

תשאל כמה שאלות לפני שמגיע לעניין הק״מ.. והייתי שואל שנה אחורה ולא לאחרונה (אם אכן שינו לפני מכירה).

עשיתי משהו דומה ברכב האחרון, סגר פינה שאכן הק״מ הנמוך תואם להיסטוריה של הרכב.

פיני ד
05-02-25, 09:14
תבקש לראות היסטוריית טיפולים, וקבלות, במוסך מסודר רשום ק״מ בכניסה לטיפול.

תוכל גם לזהות את שם המוסך ובעלים קודם אם יש.
טלפון למוסך לשאול לגבי האם באמת טופל, ומה מופיע בק״מ הרשום בעת הטיפול.

תשאל כמה שאלות לפני שמגיע לעניין הק״מ.. והייתי שואל שנה אחורה ולא לאחרונה (אם אכן שינו לפני מכירה).

עשיתי משהו דומה ברכב האחרון, סגר פינה שאכן הק״מ הנמוך תואם להיסטוריה של הרכב.

זה מה שאני בדכ עושה...
אבל זה מסוחר והוא טוען שהרכב הגיע אליו מקונס נכסים ולכן אין לו הסטוריית טיפולים או רשיונות עבר, רק הקיים...

בגלל זה זה קצת פישי....

אבי ביטר
05-02-25, 09:18
אין היסטוריה מסודרת?

לא קונה.

מוני אורבך
05-02-25, 10:04
אם זה מסוחר, הכל אבל הכול יכול להיות.
אתה צריך להסתכל על מצב הרכב ולא על המד מרחק (בכללי עצה טובה)
אם זה רכב דיזל 15 אלף לשנה זה מאוד צנוע, מתחת לזה זה כבר מאוד חשוד.
בנזין 10 אלף.
זה כלל האצבע והוא מאוד מאוד קונסרבטיבי, כל דבר מתחת לזה חשוד מאוד כזיוף.

רוצה לדעת קלומטרז, תסתכל על מצב הכיסאות (נהג במיוחד)
מצב הכפתורים סך השמש.
הכל כמובן יהיה מצוחצח (סוחר אחרי הכל) אבל סימני שחיקה קשה להסתיר.

פיני ד
05-02-25, 11:05
אם זה מסוחר, הכל אבל הכול יכול להיות.
אתה צריך להסתכל על מצב הרכב ולא על המד מרחק (בכללי עצה טובה)
אם זה רכב דיזל 15 אלף לשנה זה מאוד צנוע, מתחת לזה זה כבר מאוד חשוד.
בנזין 10 אלף.
זה כלל האצבע והוא מאוד מאוד קונסרבטיבי, כל דבר מתחת לזה חשוד מאוד כזיוף.

רוצה לדעת קלומטרז, תסתכל על מצב הכיסאות (נהג במיוחד)
מצב הכפתורים סך השמש.
הכל כמובן יהיה מצוחצח (סוחר אחרי הכל) אבל סימני שחיקה קשה להסתיר.

נכון, זה מה שאני מסתכל, כסא הנהג שחוק בצד של הדלת רק..
לכן חשדתי בקמ... כי מפורסם עם 250 ושחיקה רצינית בכסא... שאר הרכב סבבה....

.
חבר עם פאגרו אמר שהוא ראה את זה בהרבה רכבים...
נהגים נמוכים נמרחים עליו עד שיורדים ואז הדופן שקרובה לדלת מעוכה..... ככה הוא סיפר,

נמרוד
05-02-25, 11:28
אין היסטוריה מסודרת?

לא קונה.

+ סלסולים.

guyo
05-02-25, 12:57
נכון, זה מה שאני מסתכל, כסא הנהג שחוק בצד של הדלת רק..
לכן חשדתי בקמ... כי מפורסם עם 250 ושחיקה רצינית בכסא... שאר הרכב סבבה....

.
חבר עם פאגרו אמר שהוא ראה את זה בהרבה רכבים...
נהגים נמוכים נמרחים עליו עד שיורדים ואז הדופן שקרובה לדלת מעוכה..... ככה הוא סיפר,קניתי בעבר פאג'רו עם 160 אלף ק''מ (נקנה ב 2021, הרכב היה משנת 2012).
השחיקה בכסא בצד הנהג הייתה משמעותית

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-02-25, 20:41
אם זה רכב דיזל 15 אלף לשנה זה מאוד צנוע, מתחת לזה זה כבר מאוד חשוד.
בנזין 10 אלף.
.
הממוצע בארץ לבנזין כ-20K ק״מ.
דיזל כפול ומעלה.

תל זכור שקמ נמוך לא בהכרח טוב אם הרכב חי כל חייו בעיר.
שעות עבודת המנוע שקולות לכפול ק״מ ותנאי העבודה גרועים.

asafk
05-02-25, 22:06
במקרה של פג'רו במיוחד מסוחר תחשוש פעמיים. בוא נאמר שלא בכל ג'יפ מח"ט יש חורים של אנטנות ומכשירי קשר.

אסף.

פיני ד
06-02-25, 09:08
מסתבר שהחשש היה נכון...
הרכב נרכש אתמול על ידי מישהוא אחר.

148582

- - - Updated - - -

הזייה כמה שהתופעה הזאת נפוצה, בדקתי עוד רכב מסוחר (רק בשביל הספורט)
וגם שם הורידו148583

sgill
06-02-25, 11:42
איך/איפה בדקת את זה?

פיני ד
06-02-25, 17:36
בעזרת האתרים לבדיקת רכבים
כמו בלקר וכו..

אמוץ נ.
06-02-25, 18:19
אני תוהה באיזה תרחיש רכב טוב יגיע לסוחר מהסוג הזה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

פיני ד
09-02-25, 11:55
לדוגמא הבוס שלי עסוק , אין לו זמן להתעסק במכירה...
קנה רכב חדש...
ואת שלו מכר לסוחר ... הפסיד סכום כלשהוא אבל חסך זמן..

או חבר שלי שקנה מסוחר ועשה טרייד אין , לרכב שלו לא הייתה בעיה.

.יש סנריו שיכול להיות רכב טוב אצל סוחר... הסבירות שתמצא כזה? נמוכה מאוד חחחחח

אבי ביטר
10-02-25, 11:14
אני תוהה באיזה תרחיש רכב טוב יגיע לסוחר מהסוג הזה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

בול.

אבל אנשים מחפשים לקנות בזול...

נמרוד
10-02-25, 12:42
לדוגמא הבוס שלי עסוק , אין לו זמן להתעסק במכירה...
קנה רכב חדש...
ואת שלו מכר לסוחר ... הפסיד סכום כלשהוא אבל חסך זמן..

או חבר שלי שקנה מסוחר ועשה טרייד אין , לרכב שלו לא הייתה בעיה.

.יש סנריו שיכול להיות רכב טוב אצל סוחר... הסבירות שתמצא כזה? נמוכה מאוד חחחחחהרכב המצויין של הבוס העסוק שלך אולי הגיע לסוחר אבל לא למגרש. הוא נמכר מיד למישהו מקורב.

מוני אורבך
10-02-25, 13:15
העבודה של סוחר רכב היא קניה ומכירה של רכבים. מזה הוא מתפרנס.
הוא מכיר הרבה יותר טוב מכל אדם פרטי את כל השטיקים בשוק.
וזה כולל מה הולך בשוק ומה לא. מה אנשים יודעים ומה לא, ואיך להרוויח בכל מקרה.
אם אתה מחפש מציאות, אל תגיע למגרש רכבים !!!
עם זאת יש סוחרים שהם הוגנים, ולא מחזקים ממש גרוטאות..
ככל שהמגרש יותר גדול כך יש לך סיכוי לעסקה יותר הוגנת לך.
זאת כי לא חשוב כל כך למגרש כמה הוא מרוויח מכל עסקה מסוימת, והוא מוכן מעט להתגמש.
במקום אחד מרוויח יותר ובמקום אחר פחות. אבל ברור שהוא לא יפסיד בעסקה.
מנסיוני, במגרש רכבים, אם המחיר הוא ממש טוב, על גבול מציאה, משהו ממש ממש מסריח.
תמיד צריך להביא בחשבון לפחות רווח של מספר אחוזים למגרש.
אם אין כזה לעומת המחירון, תמשיך הלאה.

קניה במגרש יכולה לחסוך הרבה זמן ועצבים, וזה שווה כסף.
וגם מול אנשים פרטיים אפשר ליפול על נוכלים.
לפחות במגרש יש לך סוג של אחריות (אם אלו מגרשים גדולים)
אבל צריך לדעת לאן אתה הולך, ולהבין שמגרש זה שרות שאתה משלם עליו.

ד ו ר ו ן
10-02-25, 14:22
לדוגמא הבוס שלי עסוק , אין לו זמן להתעסק במכירה...
קנה רכב חדש...

ועוד..
איש מבוגר שאין לו כוח לטלפונים/בדיקות/ברברת של ״צעירים״.

צריך להשקיע קצת בבדיקות מסביב לאמת את הפרטים.

אמוץ נ.
10-02-25, 15:15
צריך להפריד בין החברות הגדולות (אוטו-דיל, טרייד-מוביל) לבין מגרשי “מדרכה״.

זה נכון שפה ושם יש איזה סבא פראייר שמוכר את הסובארו המצויינת שלו למגרש קטן כי אין לו זמן, אבל אלה לא המאסות הגדולות של הסחורה.

המאסות הגדולות במגרשים הקטנים מגיעות מחברות ליסינג\יבואנים שנתקעים עם רכבי יד 2 שלא עומדים בסטנדרטים של מכירה ישירה על ידם או על ידי הצינורות הרגילים שלהם (החברות הגדולות).

נניח החזרת רכב ליסינג עם תאונת שלדה, הוא לא ימכר במגרש הישיר של חברת הליסינג וכנראה לא ע״י ידי טרייד-מוביל, אלא יועבר אחר כבוד למגרש קטן.
כנ״ל אם היה תיקון מכני גדול או סתם רכב לימון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אמוץ נ.
10-02-25, 15:26
*יש כמובן יוצאים מן הכלל.
אחד הרגנלרים הכי יפים שראיתי היה במגרש פרטי בראשון לציון.
אם הייתי רוצה קצר הייתי שוקל אותו ברצינות.
הוא הגיע מחבר של בעל המגרש, יד 1, הכל היה מתועד והמחיר בהתאם.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-02-25, 22:02
בזמנו קנינו מאוטוסנטר קורולה 2008 בת שנתיים, ק״מ סביר לשנתון.
מחיר טוב.
בדיקה מצויינת.
בלי שום מלכוד.

איל מ
11-02-25, 09:12
בזמנו קנינו מאוטוסנטר קורולה 2008 בת שנתיים, ק״מ סביר לשנתון.
מחיר טוב.
בדיקה מצויינת.
בלי שום מלכוד.

אנחנו את אותו סוג קורולה קנינו מטרייד מוביל (2008, גיר רובוטי), היו לה ריג'קטים (שאני ידעתי בסודי סודות שיש עליהם ריקול שקט, כך שגם אם לא היו מסדרים זה היה יוצא טוב) שהם סידרו בלי חוכמות והיו ממש בסדר.

sgill
11-02-25, 11:48
לקנות רכב שקשה למכור בשוק הפרטי מסוחר זה סיכון כי הוא חייב לייפות אותו ולהחליק דברים על מנת למכור.
לקנות רכב מאוד סחיר מסוחר זאת גם בעיה כי האדם הפרטי יקבל יותר ממכירת הרכב לבד ואם הגיע לסוחר אז כנראה יש סיבה.

לדעתי, הרכבים היחידים שפחות מסוכן לקנות מסוחר, אבל כמובן שרק אחרי בדיקה, הם רכבי יוקרה בני שנים בודדות.
למה? כי בעלי הרכבים האלה לא רוצים להתעסק עם השוק הפרטי, לא רוצים שיטרידו אותם בטלפונים, בוא לבדיקה, מה זה השריטה הזאת תוריד לי כסף... לא רוצים שאנשים יבואו אליהם הביתה וכו'. תמורת זה הם מוכנים לשלם עמלה לסוחר וגם יכולים להרשות לעצמם. שוב, גם אז מצריך בדיקה טובה ולא רק של מכון בדיקות שכל דו"ח שלו זה אותו כסת"ח. (רעש פה, נקישה שם ונזילה שם).

והכי מתאים לדעתי, זה רכב יוקרה שעדיין באחריות היצרן (נניח בן 2-3 שנים). כל שאר הרכבים, הייתי נזהר יותר ובודק בארבע עיניים.

ניר ל
11-02-25, 14:56
מכיר הרבה שלא מעוניינים להתעסק עם מכירת רכב, גם במחיר הפסד של אלפי ש"ח. בד"כ הם ימכרו את הרכב למגרש טרייד אין של היבואן כאשר הם מחליפים לרכב חדש.

אבי ביטר
11-02-25, 15:31
על כל רכב ״נורמלי״ כזה מסתתרים עוד 9 רכבים עם היסטוריה של פרדי קרוגר במינימום, ובמקסימום רכב שבני דודים חטפו ורצחו בו מישהו בשדות.
זה שווה את ההתעסקות?
לדעתי לא.
אבל, זאת עדיין מדינה חופשית.

אני לא מאמין לאף אחד, אז לסוחר רכב?
אני מכיר סוחר רהיטים אחד שנהיה ראש ממשלה, זאת אותה הסחורה.

sgill
12-02-25, 10:08
ביטר - בדיוק בגלל הגישה הזאת יצאת זמר של שירי בכי ודיכאון.. ;)

אבי ביטר
13-02-25, 17:39
בגלל הגישה הזאת, אני בדכ קונה יקר, אבל גם מוכר יקר, אז זה בסדר.
מעדיף.

אגב דיכאון,
אחד השירים היפים ביותר של אריק קלפטון נקרא “tears in heaven”,
והוא מאוד פופולארי למרות שנכתב בעקבות מות בנו (נפילה מרב קומות) והמילים שם קורעות לב על באמת.
מסתבר שאנשים נמשכים לעצב, מה שנקרא ״עצב מדומה״.
זה אוניברסלי.

-->