PDA

צפייה בגרסה מלאה : זיהוי רעש, כנראה מהטרנספר, דיפנדר TD5



eyalski
16-02-25, 16:25
רעש של שריקה, שעולה עם המהירות, מעל 80 ממש מעצבן, בלי קשר להילוך שבו נוסעים. בבדיקה במצב עמידה, גם אם מעלים טורים, והטרנספר בניוטרל, שקט. חשבתי לפרק את הפלאנג'ים של הציריות בסרנים, קדימה ואחורה, ולתת למנוע, לגיר ולטרנספר ולדיפרנציאלים לעבוד בטורים גבוהים, שהרכב עומד במקום ואפשר לבדוק את מקור הרעשים. נשמע הגיוני? צריך להיכנס מתחת לרכב. זה מסוכן למרות שאין סיכוי שהרכב יזוז שהפלאנג'ים לא מחוברים? יש דרך יותר טובה? לפרק דרייבשאפטים עדיף? תודה

מוטי ג.
16-02-25, 16:52
נראה שעדיף ליפט עם 4 גלגלים באוויר ואז אפשר לשים אוזן/מברג/סטטוסקופ ולחפש את הרעש בצורה יעילה יותר.

אבל צבע השמן במכלולים יכול גם לספר על מצבם

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
16-02-25, 17:05
בהנחה וזה הטרנספר,
בד"כ השריקה היא בlow.
בדיפנדרים שעובדים קשה גם בhigh מתחיל מתישהו. התיאוריה מספרת שגלגלשים ששורקים זה בגלל שחיקה, ובד"כ נלווה לזה כוח שמנסה להפרידם (להוציא מהילוך).
במציאות אני מכיר לא מעט דיפנדרים (פומה) עם שריקה כזאת, שנוסעים ככה הרבה זמן (לא סתם צמח הביטוי הצבאי "לשרוק על השחור".
בדיפנדר פרטי הייתי מתחיל לחפש פתרונות שיפוץ/החלפה אבל לא בלחץ זמן.
לגבי פירוק, מקדימה יותר בעייתי, ובאופן כללי יותר קל לפרק שני דרייבשאפטים (רק בחיבור לטרנספר).
רק שזה כולל סימוני יוקים והשפרצות שמן, וסיכוי גבוה עד גבוה מאוד שללא עומס לא תהיה שריקה.

- - - Updated - - -


נראה שעדיף ליפט עם 4 גלגלים באוויר ואז אפשר לשים אוזן/מברג/סטטוסקופ ולחפש את הרעש בצורה יעילה יותר.

אבל צבע השמן במכלולים יכול גם לספר על מצבם

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

שמן טרנספר יכול לצאת נקי ויפה גם בטרנספר שורק.

מוטי ג.
16-02-25, 17:11
ולא יהיו לו זהבים נוצצים בתחתית?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
16-02-25, 18:31
ולא יהיו לו זהבים נוצצים בתחתית?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

לא תמיד.
גלגלשים שחוקים שחיקה טבעית כי עברו מאות אלפי ק"מ לא בהכרח יראו שבבים, במיוחד אם הוחלף שמן לאחרונה (בטרנספר כל 40 אלף) אבל הזווית בין השיניים כבר לא טובה ומייצרת גם שריקה, וגם (בסוגי גלגלשים מסוימים) לחץ השואף להוציא משילוב.

אמיר מ
17-02-25, 20:21
האם במהירות קבועה, מעל המהירות שציינת, השריקה קבועה או משתנה בשינוי עדין בעומס? אם היא משתנה בשינוי בעומס זה יכול להיות מכיוון אחד הדפרנציאלים.
אם קבוע, ניסית לשלול רעש מצמיגים?
כשהיה לי דיפנדר, כ 5000 קמ לאחר שהחלפתי צמיגים (GoodYear MTR) התחילה שריקה דומה למה שאתה מתאר. החלפתי מיסבים ביציאות מהטרנספר ולא היה שינוי. בסוף הרעש היה מהצמיגים, שמאחר והיו חדשים, לא חשדתי בהם. (היו שקטים מאוד בהתחלה).

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

eyalski
17-02-25, 20:45
האם במהירות קבועה, מעל המהירות שציינת, השריקה קבועה או משתנה בשינוי עדין בעומס? אם היא משתנה בשינוי בעומס זה יכול להיות מכיוון אחד הדפרנציאלים.
אם קבוע, ניסית לשלול רעש מצמיגים?
כשהיה לי דיפנדר, כ 5000 קמ לאחר שהחלפתי צמיגים (GoodYear MTR) התחילה שריקה דומה למה שאתה מתאר. החלפתי מיסבים ביציאות מהטרנספר ולא היה שינוי. בסוף הרעש היה מהצמיגים, שמאחר והיו חדשים, לא חשדתי בהם. (היו שקטים מאוד בהתחלה).

Sent from my SM-S916B using Tapatalk

הרעש מגיע מאזור הגיר/טרנספר, אבל אם אני משלב את הטרנספר לניוטרל וכאילו נוסע במקום נותן גז, מעביר הילוכים, שקט. יש שינוי ברעש בנסיעה, שעוזבים גז, אין עומס, לא מרעיש, נוסעים בירידה ארוכה בניוטרל או עם קלאץ', אין רעש. הנחה שלי מתוך מה שראיתי ברשת, שזה מיסב, או שצריך כיוון שימסים במיסבים של הדיפרנציאל שבתוך הטרנספר. אדע יותר שיהיה לי זמן לבדוק יותר לעומק. תודה.

ehudzeelim
17-02-25, 21:12
הרעש מגיע מאזור הגיר/טרנספר, כשעוזבים גז, אין עומס, לא מרעיש, נוסעים בירידה ארוכה בניוטרל או עם קלאץ', אין רעש.

אופייני לבקאקס (שריקה רק תחת עומס).

ד ו ר ו ן
18-02-25, 10:00
אופייני לבקאקס (שריקה רק תחת עומס).

++
התהודה, במיוחד בקופסאות כמו דיפנדר, יכולה להטעות מאד מהיכן הרעש מגיע.

nirs
18-02-25, 15:33
חופש בטרנספר יכול בהחלט לגרום לרעש שאתה מציין


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
18-02-25, 16:30
יש נזילה קלה מהציר המרכזי?

אסף.

מוטי ג.
18-02-25, 21:01
[emoji23][emoji23][emoji23]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
18-02-25, 21:06
נראה לי שאסף כבר מזמן לא שכב מתחת ללנדרובר

asafk
18-02-25, 21:16
קודם כל... מי שיישכב מתחת לטויוטה ישנה ימצא עצמו משומן לא פחות... אז אל תתפסו כאן תחת.
וחוץ מזה... הציר המרכזי בטרנספר הספציפי הזה שוחק את הבית שלו ואז מתחילה נזילה שבניגוד לשאר הנזילות של הנבלה הזו היא קלה כי היא מעל גובה השמן.
ואז אפשר להמשיך ככה עוד שנים אבל נוצר חופש בציר המרכזי שמתחיל מצידו לייצר עוד חופשים בטרנספר ואיתם בא רעש אופייני של גלגלי שיניים.

אסף.

eyalski
20-02-25, 15:43
בינתיים מזג האוויר לא משהו. בזחילה מתחת לרכב, אין נזילות מהטרנספר ולא מהציר, לא מורגש חופש בדרייבשאפטים והכל מרגיש הדוק. שהמנוע עובד בסלד בינוני, הגיר משולב להילוך 5 והטרנספר בניוטרל, שקט שם בפנים, אז המסקנה שלי, למרות שאני לא הוסמכתי היא שעד לציר היציאה של הטרנספר, הכל בסדר וכנראה שהרעש הוא או מהמיסב על ציר היציאה של הטרנספר, או מהדיפרנציאל שנמצא בתוך הטרנספר, אולי כיוון שימסים. בהמשך ננסה לפרק דרייבשאפט, להריץ את הרכב בעמידה במקום, ולראות אם יש דרך לזהות את הבעיה יותר מדויק. אולי זה בלתי נמנע לפרק את הטרנספר לגמרי. צריך זמן לזה. מצאתי ביוטיוב הרבה סרטוני הדרכה, למי שמתעניין, מייק ממש משקיע בכך תודה בינתיים.

https://www.youtube.com/watch?v=4ziWbBubqng

-->