התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה באמת גורם לבלאי במנוע



de fox
17-02-25, 09:01
רוב הסרטון בכלל מדבר על ההבדל בין התקנת פילטר שמן יבש או מלא בשמן (ספוילר - אין הבדל)
ב 10 דקות האחרונות הוא נכנס לסיבה ה"אמיתית" לבלאי במנועי בנזין, רמז - הבלאי לרינגים ודופן הצילנדר (ללא שום קשר לשמן המנוע).

אמל"ק - הזמן בו המנוע עובד מתחת לטמפ' עבודה הוא הזמן בו הוא צובר בלאי בצורה הכי משמעותית.
בנוסף עבודה תחת עומס אל מול עבודה בסל"ד גבוה.

אמריקאי מאוד, לא מעט הומור, קצת טרחני, מדעי בצורה מפוקפקת אבל ה-10 דקות האחרונות מענינות למרות הכל:



https://www.youtube.com/watch?v=AQ_Gt0yPlO0&ab_channel=FreedomWorx

ד ו ר ו ן
17-02-25, 18:33
בלי להפחית מעבודת מנוע שלא בטמפ עבודה, מציע לך לחפש את הסרטונים בערוץ בקישור.

מהנדס שמנים שעובד גם בתחום המרוצים.
מציג עם בדיקות מעבדה חד-משמעיות על הבלאי במנוע בדגש עם גל-הארכובה כאשר מניעים מנועים על יבש כלל, וההבדל מול הנעה עם פילטר מלא.

יש לו לא מעט תוכן מעניין לגבי שמנים, בשפה פשוטה, מתקני ניסוי אמיתיים (לא מוסך מדרכה בבית) ומספרים ברורים לגבות את האמירות.

https://youtu.be/939WTeorBnQ?si=ttibsSOrfv4KwDE0

zivo
17-02-25, 22:47
מעניין עם השירשור ה³זה יגרום לאנשי הג'יפים (אלו שאוהבים להוציא את הטרמוסטט....) לחשוב האם זה באמת נכון ?

בדאלק
17-02-25, 23:40
מעניין עם השירשור ה³זה יגרום לאנשי הג'יפים (אלו שאוהבים להוציא את הטרמוסטט....) לחשוב האם זה באמת נכון ?
הימים האלה עברו מהעולם, גם באספנות

ehudzeelim
18-02-25, 08:08
מעניין עם השירשור ה³זה יגרום לאנשי הג'יפים (אלו שאוהבים להוציא את הטרמוסטט....) לחשוב האם זה באמת נכון ?

עם ההכרה בנזק כתוצאה מעבודה בטמפ' נמוכות (ידוע שנים רבות, התנעה קרה היא שלב עם בלאי גבוה מאד למנוע), עדיין נשארה הסיבה העיקרית להרס מנועים (התחממות), אז לא בטוח..
(גילוי נאות, אני מקפיד על תרמוסטטים עם שאיפה למקוריים ברכבים שלי.

אמוץ נ.
18-02-25, 12:33
הימים האלה עברו מהעולם, גם באספנות

תתפלא… יש גאונים שמבטלים טרמוסטט גם ברנגלר 3.6.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אמוץ נ.
18-02-25, 12:38
אפרופו שמנים ובלאי, פרק מומלץ להאזנה אצל יואב קווה ואייל גרוספלד:

https://youtu.be/it30jE2Hr5Y?si=73mX7KsbM13wOG9X


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->