PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם המתלה הקדמי של ההיילקס שלי שקע? תעזרו לי במדידות.



asafk
22-02-25, 10:05
עמדתי ליד היילקס דומה לשלי, הוא עם צמיגים קטנים יותר.... אבל יותר גבוה.
רואים בעין שהמתלה הקדמי שלו פתוח יותר בעמידה. אצלו קפיצי איירון מן.
האולדמן מראש לא עם קפיצים הכי גבוהים בשוק ובזכות זה הטנדר מאוד נוח, אבל כשאני מסתכל מקדימה על המתלה נראה שהזרועות די אופקיות כמו בטנדר ויגו סטנדרטי לא מוגבה.

כאן אני צריך את העזרה שלכם.
מה המידה שאפשר למדוד בקלות ולהשוות בין מתלים קדמיים כדי לדעת אם הגיע הזמן לקפיצים חדשים? המרחק טבור- כנף נראה לי לא נכון כי חלק עם וחלק בלי כנפונים.
אם נמדוד ומעלה כאן מספרים ואיזה הגבהה מותקנת נוכל לייצר בסיס נתונים להשוואה לכל מי שעומד לפני או אחרי רכישת והתקנת קפיצי הגבהה.

אסף.

PW
22-02-25, 10:19
מה המידה שאפשר למדוד בקלות ולהשוות בין מתלים קדמיים כדי לדעת אם הגיע הזמן לקפיצים חדשים? המרחק טבור- כנף נראה לי לא נכון כי חלק עם וחלק בלי כנפונים.
האופיין הפשוט והמדויק ביותר הוא זווית הציריות וסטייתה ממצב 'אופקי' (כאשר האוטו על משטח מפולס מדויק).
זה מנטרל גודל צמיגים וג'נטים, כנפיים ושאר ירקות.
תעבור למצב כריעה במרחק 10 מ' בחזית הרכב ותתבונן לכיוון הציריות והמתלה הקדמי. ברכב 'סטוק' - הציריות מקבילות לקרקע.
ברכב מוגבה הציריות בזווית לאופק, כתלות בסוג ההגבהה, המשקל הקדמי וכ"ו.
אם אתה רוצה מדידה 'מדעית' שים מד שיפוע על הציריה.
בהצלחה!
PW

נמרוד
22-02-25, 12:02
רכב דומה לשלך עם צמיגי 32. מדידה מהרצפה לכנף. 87 ס"מ לפני הגבהה, 93.5 ס"מ מיד אחרי הגבהה (לפני נסיעה).

איפה אתה בטווח הזה היום?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250222/c8d9c10712e998b5643d80867e19ee2e.jpg

איל מ
22-02-25, 12:19
אם אסף טוען שממרכז גלגל לכנף זה לא מספיק טוב לו, הרי שהמדידה מהרצפה בכלל חסרת משמעות.
אתה מוסיף כל כך הרבה גורמי סטיה....
נ.ב.
אני די בטוח שניתן לייצר מדידה שפחות מושפעת מכנפונים.

ד ו ר ו ן
22-02-25, 13:19
מרווח באמפסטופ.

tooshey
22-02-25, 19:18
מרווח באמפסטופ.

לא במתלה קדמי נפרד

בברכה, טושי

ד ו ר ו ן
22-02-25, 20:03
לא במתלה קדמי נפרד

בברכה, טושי

המרווח במוגבה לא יהיה שונה מהמקורי?

נמרוד
27-02-25, 15:45
רכב דומה לשלך עם צמיגי 32. מדידה מהרצפה לכנף. 87 ס"מ לפני הגבהה, 93.5 ס"מ מיד אחרי הגבהה (לפני נסיעה).

איפה אתה בטווח הזה היום?

נראה לי הוא צריך עזרה.יש מישהו בתל אביב עם מטר?

boaz avrahami
27-02-25, 18:08
בסיס נתונים כזה עלול לפגוע בחלק מבעלי הרכבים . לא ממליץ לכם.

לא חושב שיש מדידה מדוייקת יותר ממרכז טבור לכנף.
אפשר גם למדוד מהרצפה לקו אמצע גובה הפנס הראשי. מדידה מקובלת לצורך בדיקת טולרנס מותר לכלי רכב.
כל מדידה שאינה מהטבור מושפעת מגודל הגלגל

Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
27-02-25, 19:59
נראה שיש שקיעה בצד הנהג (אפילו בלי הנהג בטנדר, הוא יצא למדוד) ושקיעה קטנה יותר בצד נוסע
צד נהג
89 מהריצפה לכנף, 52 וקצת מהטבור לכנף..
בצד נוסע
91 מהריצפה לכנף, 54 מהטבור לכנף.
מאידך - הכנף לא בדיוק ישרה. אבל לא ברמה של יותר מ5 מ''מ הבדל.
מאז התקנת הקפיצים נוספה לטנדר כננת בהתקנה פנימית ונוסף מצבר אופטימה (החרא הכבד הזה שוקל משמעותית יותר ממצבר רגיל). סהכ סדר גודל של 50-60 קילו על האף.
יצויין שהנתון של ויגו חדש יותר על טופס התקנה שראיתי הוא 57 מהטבור לכנף.

בקיצור... לא יודע מה לומר.

אסף.

PW
28-02-25, 09:16
נראה שיש שקיעה בצד הנהג (אפילו בלי הנהג בטנדר, הוא יצא למדוד) ושקיעה קטנה יותר בצד נוסע
צד נהג
89 מהריצפה לכנף, 52 וקצת מהטבור לכנף..
בצד נוסע
91 מהריצפה לכנף, 54 מהטבור לכנף.
מאידך - הכנף לא בדיוק ישרה. אבל לא ברמה של יותר מ5 מ''מ הבדל.
מאז התקנת הקפיצים נוספה לטנדר כננת בהתקנה פנימית ונוסף מצבר אופטימה (החרא הכבד הזה שוקל משמעותית יותר ממצבר רגיל). סהכ סדר גודל של 50-60 קילו על האף.
יצויין שהנתון של ויגו חדש יותר על טופס התקנה שראיתי הוא 57 מהטבור לכנף.

בקיצור... לא יודע מה לומר.

אסף.
למה אתה לא עושה מה שאומרים לך?

asafk
28-02-25, 10:01
כי זה דורש מאמץ רב יותר. לשכב מתחת לאוטו. מד שיפוע. קרקע מפולסת.
בעין הציריות די אופקיות ולכן התחלתי לחשוד.

אסף.

נמרוד
28-02-25, 11:54
הכיוון הנכון עבור קצין בכיר כמוך דורש הכי פחות מאמץ פיזי אבל כן יש בו התלבטות: ריינג'ר רפטור או שבי קולורדו ZR2.

היילקס מת. יש מלכים חדשים.

ד ו ר ו ן
01-03-25, 08:54
כי זה דורש מאמץ רב יותר. לשכב מתחת לאוטו. מד שיפוע. קרקע מפולסת.
בעין הציריות די אופקיות ולכן התחלתי לחשוד.

אסף.

נשארו לך עדיין ילדים בגיל של הוראות/תראה איזה מעניין מתחת לאוטו, לא?

נמרוד
03-03-25, 15:52
נראה שיש שקיעה בצד הנהג (אפילו בלי הנהג בטנדר, הוא יצא למדוד) ושקיעה קטנה יותר בצד נוסע
צד נהג
89 מהריצפה לכנף, 52 וקצת מהטבור לכנף..
בצד נוסע
91 מהריצפה לכנף, 54 מהטבור לכנף.
מאידך - הכנף לא בדיוק ישרה. אבל לא ברמה של יותר מ5 מ''מ הבדל.
מאז התקנת הקפיצים נוספה לטנדר כננת בהתקנה פנימית ונוסף מצבר אופטימה (החרא הכבד הזה שוקל משמעותית יותר ממצבר רגיל). סהכ סדר גודל של 50-60 קילו על האף.
יצויין שהנתון של ויגו חדש יותר על טופס התקנה שראיתי הוא 57 מהטבור לכנף.

בקיצור... לא יודע מה לומר.

אסף.

מה יש להגיד? שקע בכמה ס"מ. קצת בכלל הכננת וקצת בגלל הגיל.

-->