צפייה בגרסה מלאה : מה קורה עם מחירי הגלדיאטורים המשומשים?
מחיר של גלדיאטורוביקון משומש בישראל... ובכן... סביר יחסית.
זול יותר בממוצע מרנגלר רוביקון באותו שנתון, דומה להיילקס אוטומטי או להבדיל לקולורדו zr2 באותו שנתון.
יכול להיות שהביקוש מאוד נמוך? ולמה בעצם?
אסף.
ehudzeelim
26-02-25, 22:37
כי רוב הקונים הפוטנציאלים של ג'יפ מעדיפים ג'יפ (קלאסי, סגור, לא ארוך מדי) ולא טנדר (מה נעשה עם האמבטיה הזאת? איך חונים עם זה? החבר'ה במשרד יצחקו שמהייטקיסט הפכתי לקבלן??)?..
אסף, תתחדש
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
לדעתי יש כמה סיבות מצטברות למחיר גלדיאטור רוביקון נמוך יחסית לרוביקון "רגיל" -
העיקרית - תדמית - גלדיאטור לא משדר לעולם את אותה התדמית שרוביקון רגיל משדר. המיוחד כאן בישראל שלהבדיל מהדוד סם הרוכש הממוצע של רכב שטח פחות אוהב תצורת טנדר שאצלנו מתחברת לרכב עבודה פשוט.
גם למביני עניין שלא מעניינת אותם התדמית יש חסרונות לגלדיאטור ביחס לרוביקון הרגיל - לגלדיאטור עבירות ויכולת שטח פחות בגלל זווית בטן ממש ממש גרועה וסרח עודף בזנב (זווית נטישה). הגבהה חוקית ממש לא מספיקה לו ובכלל נראית מצחיק עם מידת הצמיג איתה מגיע הגלדיאטור כסטוק. בגלדיאטור להבדיל מהרוביקון לא ניתן חוקית ורשמית לשנות מידת צמיג.
האורך הכללי של הגלדיאטור הוא סיוט מבחינת חניה בסביבה עירונית. גם בחניה רגילה או חניונים אורך כזה הוא לא תענוג. למשל אצלי בחניה הביתית הגלדיאטור לא נכנס בגלל האורך.
מחירי הביטוח של גלדיאטור גבוהים באותה הרמה של הרוביקון למרות שבפועל הגלדיאור שווה פחות.
יש לגלדיאטור גם יתרונות - נוחות נסיעה עדיפה הן בכביש והן בשטח. התנהגות כביש ויציבות כיוונית עדיפה. אפשרויות דיגום ואיחסון אין סופיות כרכב טיולים/ מסע.
וכפי שכבר צויין מחיר רכישה מאד אטרקטיבי ביחס לרוביקון מקביל.
אישית אם הגלדיאטור היה נכנס אצלי בחניה ואם ניתן היה לשנות מידת צמיג ל- 35 מינמום על אף שלא מת על תצורת טנדר בכללי בהחלט הייתי מעדיף ורוכש גלדיאטור ולא רוביקון רגיל שרכשתי - פשוט רכב משתלם ועדיף כרכב טיולים
כי זה אוטו שלא מתאים לכלום.
יכול להיות שכשאנשים יכולים ממש לבחור בין ג'יפ לטנדר - הם מעדיפים ג'יפ?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
יכול להיות שכשאנשים יכולים ממש לבחור בין ג'יפ לטנדר - הם מעדיפים ג'יפ?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
זה משפט של מי שמראש לא מתחבר לטנדר.
ומי שלא צריך/מתחבר אז לא יבין.
מבחינתי גלדיאטור בהחלט חלופה ראויה להיילקס וביחס לג׳פ, מבחינתי הגלדיאטור לוקח בגדול.
גם אני מעדיף גלדיאטור.
אסף העלה שאלה, הצעתי היפותזה.
היפותזה משנית - חברי הפורום האקטיביים הם לא מדגם מייצג של בעלי הג'יפים והטנדרים בארץ.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
זה משפט של מי שמראש לא מתחבר לטנדר.
ומי שלא צריך/מתחבר אז לא יבין.
מבחינתי גלדיאטור בהחלט חלופה ראויה להיילקס וביחס לג׳פ, מבחינתי הגלדיאטור לוקח בגדול.
אני* באמת חושב שהיילקס רכב שטח יותר טוב מגלדיאטור. בטח ובטח היילקס מדגם "עז".
אם כבר הייתי הולך על טנדר כזה ארוך, כבר הייתי קונה דודג' ראם.
*כאמור, דעה אישית ופרטית שנכתבת דרך הפריזמה הצרה של הצרכים והרצונות שלי בלבד. ואני כזכור, בכלל לא מחובבי הטנדרים.
תשאל את סוכן הביטוח שלך.
בלתי ניתנים לביטוח, לפחות כרגע.
לדוגמא הצעה עם פרמיה של 30,000 שקל - לא כולל גניבה...
אני* באמת חושב שהיילקס רכב שטח יותר טוב מגלדיאטור. בטח ובטח היילקס מדגם "עז".
אם כבר הייתי הולך על טנדר כזה ארוך, כבר הייתי קונה דודג' ראם.
*כאמור, דעה אישית ופרטית שנכתבת דרך הפריזמה הצרה של הצרכים והרצונות שלי בלבד. ואני כזכור, בכלל לא מחובבי הטנדרים.
אשמח אם תפרט למה לדעתך האישית היילקס רכב שטח טוב יותר מגלדיאטור. אני מדבר על רכב סטוק מול סטוק.
כי הגלדיאטור מתנהג בשטח כמו פולסייז.
כל מעבר או מדרגה הופכים לסיפור.
ואם כבר לפתוח את כל הג'ורה, אז גם זווית הבטן של הרנגלר אנלימיטד הסטנדרטי היא קצת מביכה.
מחיר של גלדיאטורוביקון משומש בישראל... ובכן... סביר יחסית.
...
יכול להיות שהביקוש מאוד נמוך? ולמה בעצם?
אסף.
כי מכרו יותר מדי בצבע שחור, הם מוכרים לפני שנהיה קיץ וחם
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אם שואלים את CHATGPT, הוא די מסכים עם שלמה...
הנה התשובה:
יש כמה סיבות עיקריות לכך שאנשים מעדיפים את הרנגלר רוביקון הרגיל על פני הגלדיאטור רוביקון:
1. גודל ונוחות בשטח
הרנגלר רוביקון קצר יותר מהגלדיאטור, מה שהופך אותו ליותר זריז וגמיש בשטח, במיוחד במסלולים טכניים וצרים.
לגלדיאטור יש בסיס גלגלים ארוך יותר, מה שמקשה עליו בתמרונים חדים ומקטין את זוויות הגישה והשבירה, מה שגורם לו להיות רכב פחות אידיאלי למכשולים קשים.
2. משקל ויכולת עבירות
הגלדיאטור כבד יותר מהרנגלר, מה שמשפיע על יכולת הזחילה בשטח וגם על צריכת הדלק.
המשקל והאורך הנוסף מקשים עליו להתמודד עם טיפוסי סלעים ואתגרים טכניים קשים, שם הרנגלר מצטיין.
3. שימושיות יומיומית
הרנגלר קומפקטי יותר ונוח יותר לנהיגה בעיר ובחנייה, לעומת הגלדיאטור הארוך יותר.
מי שלא באמת צריך ארגז מטען גדול (כמו בטנדר) יעדיף את הרנגלר, שהוא יותר פרקטי לשימוש יום-יומי.
4. מחיר ותחזוקה
הגלדיאטור יקר יותר מהרנגלר ברוב המקרים, מה שגורם לאנשים לחשוב פעמיים אם הם באמת צריכים את תצורת הטנדר.
בנוסף, חלקי חילוף מסוימים עלולים להיות יקרים יותר בגלל מבנה הרכב הייחודי.
5. עיצוב והעדפה אישית
יש אנשים שמעדיפים את העיצוב הקלאסי של הרנגלר על פני המראה של הגלדיאטור.
הרנגלר נראה יותר "איקוני" ומתאים יותר לאופי של ג'יפ שטח אמיתי, בעוד שלגלדיאטור יש שילוב של ג'יפ וטנדר, שלא כולם מתחברים אליו.
למי כן מתאים הגלדיאטור?
מי שצריך גם רכב שטח וגם טנדר שימושי להעמסת ציוד.
מי שלא עושה שטח אקסטרים טכני, אלא יותר טיולי שבילים, חולות ודברים פחות קיצוניים.
מי שאוהב את העיצוב הייחודי ורוצה רכב גדול ומרשים עם נוכחות על הכביש.
אז בסופו של דבר, הרנגלר רוביקון מתאים יותר לאנשים שמחפשים יכולות שטח טהורות, בזמן שהגלדיאטור משלב שטח עם פונקציונליות של טנדר. 🚙💨
שמח שהצ'אט גיפיטי עדיין טיפש. נותן לי קצת נחמה.
אשמח אם תפרט למה לדעתך האישית היילקס רכב שטח טוב יותר מגלדיאטור. אני מדבר על רכב סטוק מול סטוק.
בהתייחסות ל״עז״
אני מניח שהוא התכוון לגמל עם 2 סרנים חיים.
הדבר היחיד שמבחינתי יש לגלדיאטור כיתרון זה המנוע.
והייתי מתפשר על חצי הספק של הגלדיאטור.
למעט הנקודות בהן צריך הספק גבוה, הגמל עולה עליו בשטח.
ועם זאת, כאלטרנטיבה, הגלדיאטור זה רכב שבהחלט מדבר אליי.
הנתון הבודד של בסיס הגלגלים והנגזרת שלו שהיא זווית גחון - לא משאיר יותר מרמה בסיסית בלבד של עבירות. תוסיף לזה שמרווח הקרקע גם ברנגלר רגיל די קטן והנה בעיה.
תוסיף לזה את הרדיוס סיבוב המזעזע - ולי זה נראה כמו נסיעה בשטח עם אוטובוס.
אסף.
זאת ועוד (כולכם צודקים),
הגלדיאטור מגיע עם מנוע 3.6 בלבד.
חלקינו רואים את זה כחסרון, חלקינו לא, אבל הרנגלר ה״רגיל״ מגיע גם עם 2.0T.
יש לי פנטזיה קטנה על גלדיאטור מזווד היטב, בסגנון overland , מאחר ויש יתרון אחסון רציני לתצורה הזאת (טנדר) ופשרה קטנה בשטח.
גם כך אני לא נמשך לשטח ממש טכני, אז לי זה לא משנה, אבל הוא ממש מפתיע הגלדיאטור רוביקון (רק רוביקון) בשטח עם התוספות הנכונות.
עוד לא הגשמתי, מפאת חוסר זמן בעיקר,
אבל זה יגיע.
- - - Updated - - -
שמח שהצ'אט גיפיטי עדיין טיפש. נותן לי קצת נחמה.
חוץ מסעיף 4, התשובה מדוייקת לדעתי.
"הגלדיאטור כבד יותר בשטח מה שמשפיע על יכולת זחילה בשטח"....
"בסיס גלגלים ארוך... מקטין זווית גישה"...
המסר נכון מאוד.
התשובה נכונה.
מי שעובד קצת עם הכלים האלה כבר מכיר את הקטנות.
ואם זה מה שמנחם אותך, לצערי זה זמני.
דרך אגב, יש גם לפעמים ״אילוזיות״, לא בתשובה הזאת, אבל כשזה קורה זה בכלל מצחיק, והכלי בטוח בנכונות הדברים.
מגרסא לגרסא הם משפרים את הדברים האלה.
זה עדיין לא ״אינטלגנציה מלאכותית״ לדעתי, כי אין פה חשיבה עצמאית, אלא איסוף רחב מאוד וניתוח מהיר מאוד.
אולי אני טועה.
ehudzeelim
28-02-25, 10:31
דרך אגב, יש גם לפעמים ״אילוזיות״, לא בתשובה הזאת, אבל כשזה קורה זה בכלל מצחיק, והכלי בטוח בנכונות הדברים.
מגרסא לגרסא הם משפרים את הדברים האלה.
זה עדיין לא ״אינטלגנציה מלאכותית״ לדעתי, כי אין פה חשיבה עצמאית, אלא איסוף רחב מאוד וניתוח מהיר מאוד.
אולי אני טועה.
שני סוגי אינטיליגנציה:
אינטיליגנציה גבישית -כמו AI
אינטיליגנציה נוזלית - כמו שהגדרת
<header class="mw-body-header vector-page-titlebar" style="box-shadow: none; position: relative; display: flex; flex-wrap: nowrap; justify-content: flex-end; align-items: center; grid-area: titlebar; color: rgb(32, 33, 34); font-family: sans-serif; font-size: 16px;"><input type="checkbox" id="p-lang-btn-checkbox" role="button" aria-haspopup="true" data-event-name="ui.dropdown-p-lang-btn" class="vector-dropdown-checkbox mw-interlanguage-selector" aria-label="מעבר לערך בשפה אחרת. זמין ב־22 שפות" style="margin: 0px; display: inline-flex; align-items: center; cursor: pointer; position: absolute; top: 0px; right: 0px; z-index: 1; opacity: 0; width: 127.537px; height: 32px; padding: 0px;"><label id="p-lang-btn-label" for="p-lang-btn-checkbox" class="vector-dropdown-label cdx-button cdx-button--fake-button cdx-button--fake-button--enabled cdx-button--weight-quiet cdx-button--action-progressive mw-portlet-lang-heading-22" aria-hidden="true" style="justify-content: center; display: inline-flex; align-items: center; gap: 4px; box-sizing: border-box; min-height: 32px; max-width: 28rem; margin: 0px; border-width: 1px; border-style: solid; border-radius: 2px; padding-left: 11px; padding-right: 11px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-weight: 700; overflow: hidden; text-overflow: ellipsis; text-wrap-mode: nowrap; transition-property: background-color, color, border-color, box-shadow; transition-duration: 0.1s; background-color: var(--background-color-transparent,transparent); color: var(--color-progressive,#36c); border-color: var(--border-color-transparent,transparent); user-select: none; opacity: 1;">22 שפות</label>
</header><nav aria-label="מרחבי שם">
</nav>
תוכל להרחיב ?
מעניין.
ואם אנחנו כבר גולשים, מה הסיפור עם טסלה ?
יש איזה הסבר על ה AI וה Deep Learning שלהם בנהיגה אוטונומית, שמדובר בפתרון שונה מכל השאר, מודל רשתי משהו כזה.
מישהו יכול להסביר על ה FSD שלהם ?
הם תפסו כיוון שונה מכל השאר. מצלמות במקום רדארים.
מחיר של גלדיאטורוביקון משומש בישראל... ובכן... סביר יחסית.
זול יותר בממוצע מרנגלר רוביקון באותו שנתון, דומה להיילקס אוטומטי או להבדיל לקולורדו zr2 באותו שנתון.
יכול להיות שהביקוש מאוד נמוך? ולמה בעצם?
אסף.כתבתי בהקשר אחר.
אבל לגלדיאטור יש בעיית מיצוב. מי שמחפש ג'יפ לא יקנה טנדר. ומי שמחפש טנדר, בשבילו יש היום גם בארץ שתי אופציות היי-אנד שנותנות את הפינוק האמריקאי וביצועי שטח מעולים ומפרט מקורי שלא דורש שיפורים וגודל נורמלי וכנראה אמינות יותר וגם פחות בעיית התדמית/ביטוח של ג'יפ וגם פחות בעיית האינסטלטור של היילקס. פורד ריינג'ר רפטור ושבי קולורדו ZR2.
שווה לקרוא ולהבין עד כמה "המיצובי" גומר לו את המחיר בארץ
https://www.slashgear.com/1798845/cheaper-alternatives-jeep-gladiator/
הנתון הבודד של בסיס הגלגלים והנגזרת שלו שהיא זווית גחון - לא משאיר יותר מרמה בסיסית בלבד של עבירות. תוסיף לזה שמרווח הקרקע גם ברנגלר רגיל די קטן והנה בעיה.
תוסיף לזה את הרדיוס סיבוב המזעזע - ולי זה נראה כמו נסיעה בשטח עם אוטובוס.
אסף.
יש פתרון חוקי וכשר למהדרין גם בארץ גלדיאטור "סטוק" שנולד משיתוף פעולה בין היצרן ג'יפ ובין סדנת השיפורים הכי איכותית בארה"ב AEV :
https://www.aev-conversions.com/vehicles/jt-gladiator/
יריב מסופר ג'יפ ייבא אחד כזה כולה כ- 700,000 זוזים והוא שלך
- - - Updated - - -
הגלדיאטור הייחודי הזה נחטף ונמכר דיי מהר על אף מחירו
יש פתרון חוקי וכשר למהדרין גם בארץ גלדיאטור "סטוק" שנולד משיתוף פעולה בין היצרן ג'יפ ובין סדנת השיפורים הכי איכותית בארה"ב AEV :
https://www.aev-conversions.com/vehicles/jt-gladiator/
יריב מסופר ג'יפ ייבא אחד כזה כולה כ- 700,000 זוזים והוא שלך
- - - Updated - - -
הגלדיאטור הייחודי הזה נחטף ונמכר דיי מהר על אף מחירואם יש כזה בארץ, אולי דווקא כן אפשר לרשום מידה יפה ברישיון, בדומה םמה שעושים עם הרנגלר
למי שזה חשוב לו...
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
כבר כתבתי. יש כזה עם צמיג 37 נמכר לפני כחודש וחצי חודשיים.
אני בספק רב שהיבואן הרשמי יאשר משהו לצורכי רישום במשרד התחבורע.
בעניין ה- JL- רק לגבי JL עם מנוע 3.6 צמיגי 35 רשומה כמידה אפשרית באוטודטה- ברנגלר JL 3.6 שלי מייד לאחר הרכישה תמורת 50 ש"ח ששולמה למכון הרישוי שונתה מידת הצמיג ל- 35 כדת וכדין בצורה חוקית וכשרה למהדרין.
בגלדיאטור זה לא המצב וגם להערכתי לא ישתנה בגלל יבוא של גלדיאטור AEV אחד שישנו בארץ
ההוא ב700 אלף, אם כן - לא רלוונטי לדיון הזה על משומשים במחיר "סביר".
אסף.
יש גרסת AEV לגלדיאטור וגרסת AEV גם ל 392, שניהם באים מהמפעל עם 37 ועוד כל מיני תוספות.
בשני המקרים לא ניתן להכיל את מידת הצמיג על הדגמים שלא מופיע להם ברשיון AEV. ה 392 (לא AEV) עם חבילת אקסטרים ריקון מקבל 35 חוקי והגלדיאטור מקבל "רק" 33 חוקי.
- - - Updated - - -
הברונקו ראפטור מקבל גם 37 חוקי...
[QUOTE=ehudzeelim;1061895]שני סוגי אינטיליגנציה:
אינטיליגנציה גבישית -כמו AI
אינטיליגנציה נוזלית - כמו שהגדרת
<header class="mw-body-header vector-page-titlebar" style="box-shadow: none; position: relative; display: flex; flex-wrap: nowrap; justify-content: flex-end; align-items: center; grid-area: titlebar; color: rgb(32, 33, 34); font-family: sans-serif; font-size: 16px;"><label id="p-lang-btn-label" for="p-lang-btn-checkbox" class="vector-dropdown-label cdx-button cdx-button--fake-button cdx-button--fake-button--enabled cdx-button--weight-quiet cdx-button--action-progressive mw-portlet-lang-heading-22" aria-hidden="true" style="justify-content: center; display: inline-flex; align-items: center; gap: 4px; box-sizing: border-box; min-height: 32px; max-width: 28rem; margin: 0px; border-width: 1px; border-style: solid; border-radius: 2px; padding-left: 11px; padding-right: 11px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-weight: 700; overflow: hidden; text-overflow: ellipsis; text-wrap-mode: nowrap; transition-property: background-color, color, border-color, box-shadow; transition-duration: 0.1s; background-color: var(--background-color-transparent,transparent); color: var(--color-progressive,#36c); border-color: var(--border-color-transparent,transparent); user-select: none; opacity: 1;">22 שפות</label>
</header><nav aria-label="מרחבי שם">ביקשתי הסברים מהמכונה.
אלה מושגים מעולם הפסיכולוגיה במקור.
עושה אחלה סדר בדברים.
מה שחשבתי, ה AI היום חזק בעיקר בגבישית, היכולת להשתמש בידע קיים
ולא בנוזלית - היכולת לפתור בעיות בחשיבה עצמאית, חשיבה מופשטת.</nav>
יש עוד למה לצפות….we are doomed
ההוא ב700 אלף, אם כן - לא רלוונטי לדיון הזה על משומשים במחיר "סביר".
אסף.
בעתיד הלא רחוק גם ההוא יהיה במחיר סביר - בהתחשב במחירים בהם "נשחטו" כלל הרנגלרים מהשנתונים החרונים והגלדיאטור בפרט!!
לא חסיד גדול של טנדרים ובטח לא של גלדיאטור עם זוויות בטן ונטישה נוראיות.
אז נכון שאוברלנדינג הוא עושה טוב יותר מרנגלר, אבל מחיר הפגיעה בעבירות גבוה מידי, לטעמי.
המידה הנכונה בשבילו היא לא פחות מ 35״ ורצוי מאוד 37״
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש פתרון חוקי וכשר למהדרין גם בארץ גלדיאטור "סטוק" שנולד משיתוף פעולה בין היצרן ג'יפ ובין סדנת השיפורים הכי איכותית בארה"ב AEV
אז כל הגלדיאטורים שרואים בכביש על 35- בגובה נורמלי זה לא הצלחות יבוא אישי עם רישוי מארהב?
לא מצאו בארץ דרך לאשר צמיגים נורמלים לפיצוי גובה?
אז כל הגלדיאטורים שרואים בכביש על 35- בגובה נורמלי זה לא הצלחות יבוא אישי עם רישוי מארהב?
לא מצאו בארץ דרך לאשר צמיגים נורמלים לפיצוי גובה?
דורון, שב לפני שאתה קורא את הדברים הקשים האלו.
יתכן, תיאורטית, שאתה חזית בג'יפ שמידת הצמיגים המותקנים בו אינה תואמת את הרשיון.
התופעה הזו תועדה בעבר, ויש סימנים שהיא נפוצה יותר ממה שקובע הקונצנזוס המדעי בפורום ג'יפולוג.
תוספת קטנה למה שנמרוד כתב...יש לא מעט רכבי שטח שמידת הצמיגים תואמת את הרישיון ששונה בדרך נסתרת כך שיתאים למידת הצמיג שבעל הרכב חפץ בה
- - - Updated - - -
דרך אגב אחד השיקולים העיקריים שלי ברכישת JL מנוע 3.6 ולא JL מנוע 2 ל' היא האפשרות הכשרה למהדרין לשנות ב-3.6 מידת צמיג ל- 35
דורון, שב לפני שאתה קורא את הדברים הקשים האלו.
יתכן, תיאורטית, שאתה חזית בג'יפ שמידת הצמיגים המותקנים בו אינה תואמת את הרשיון.
התופעה הזו תועדה בעבר, ויש סימנים שהיא נפוצה יותר ממה שקובע הקונצנזוס המדעי בפורום ג'יפולוג.
ממש נפלתי מרצפה לכיסא..
משום מה התקבל הרושם שרנגלרים מצאו פתרון חלקי לחלק מהמידות בזכות הייבוא האישי הרב יחסית.
לא שגלידאטור רלוונטי בשבילי, (הרשתי לעצמי רפטור לגו חיקוי) אבל מעניין לרדת לתכלס כשאומרים שיש בעיות זווית בטן.
באיזה מקומות מוכרים יחסית ראיתם גלדיטור מקורי מגרד בטן בעוד שכל ג'יפ או SUV ממוצע עם או בלי הגבהה חוקית עבר בסבבה?
זה ברמת תלוליות חדות בדרך?
במדרגות מעניינות אך ללא שם הוא כבר יתקע בעוד SUV עם הגבהה חוקית יעבור?
לגבי רדיוס הסיבוב, בתחילת המלחמה היה אחד שראיתי חונה כל ערב, באמת היה נראה כמו מיניבוס.
אומי אני מאחל לך שתסבול מ"בעיית זווית הבטן של גלדיאטור".
הלוואי על כולנו צרות כאלו.
מבטיח להתמודד גם עם רדיוס הסיבוב.
בטיול האחרון, מעקף מעלה ורדית, היילקסים עברו בלי לגעת. רנגלר מוגבה התיישב. אז גלדיאטור?
אסף.
ehudzeelim
02-03-25, 14:45
[QUOTE=asafk;1062002]׳
הכי קל להאשים את הרכב..:rolleyes:
להיפך. מפרגן לרכבים שעברו בלי לגעת.
אסף.
בטיול האחרון, מעקף מעלה ורדית, היילקסים עברו בלי לגעת. רנגלר מוגבה התיישב. אז גלדיאטור?
אסף.
מה ? רנגלר מוגבה התיישב במעקף של ורדית ....מה היה עסוק בטלפון ולקח נתיב לא טוב? ...איך התיישב
רנגלר אוטו נמוך יחסית. מה לעשות.
אסף.
רנגלר (ארוך) הוא לא רכב נמוך, הוא כן סובל מזווית בטן גרועה שמתוקנת בהגבהה ו/או במידת צמיגים נכונה (רצוי כמובן לשלב את שניהם).
Sent from my iPhone using Tapatalk
זוית בטן גרועה זה מילה אחרת לנמוך.
"אני לא שמן, אני בתת גובה למשקלי"....
אסף.
רק אומר, שרנגלר קצר לא סובל מזווית בטן גרועה, (והוא באותו הגובה של רנגלר ארוך…)
זווית בטן גרועה זה לא רק פועל יוצא של הגובה, אלא תלוי גם במרחק בין הסרנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
03-03-25, 21:19
ולכן נמוך או גבוה אלה מושגים יחסיים שלא אומרים כלום, אז עדיף לדבר בזוויות..
בבעלותי רוביקון שהחליף לנד קרוזר מוגבה.
כאשר קניתי את הרוביקון הוא היה במצב סטוק. העמדתי אותו להשוואה לצד הלנד קרוזר המוגבה ושניהם היו באותו גובה אך כפי שניר ציין, הסרנים ממוקמים בקצות הרכב לטובת זוויות גישה ונטישה מעולות אך זה פוגע בהכרח בזוית הבטן. הדבר הזה תוקן בעזרת הגבהה חוקית וגם הגדלת צמיגים למידה החוקית המותרת.
אגב לערך האבסולוטי של גובה יש משמעות בשטח במעבר מכשולים גם מעבר לעניין הזוויות.
קורא שיגיע לפורום ויקרא את הדיונים המלומדים כאן יגיע למסקנה שרנגלר זה איזשהו ג'יפון שלא מתאים כלל לנסיעה בשטח...
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
זוית בטן גרועה זה מילה אחרת לנמוך.
"אני לא שמן, אני בתת גובה למשקלי"....
אסף.
אבסולוטית הרנגלר רוביקון אינו רכב נמוך רק לשם השוואה מרווח גחון רנגלר רוביקון סטוק הוא כ- 26 ס"מ לעומת מרווח גחון של לנדקרוזר סטוק שמרווח הגחון שלו הוא 20 ס"מ בלבד.
כבר כתבו קודמיי הבעיה של הרנגלר ועוד יותר של הגלדיאטור היא שילוב מרווח הגחון ביחד עם בסיס הגלגלים הארוך מדיי שיוצר זוויתבטן ממש גרועה.
בכל זאת, על אף זוויתהבטן הגרועה, צריך להיות ממש "מוכשר" כדי להתיישב עם רוביקון סטוק בעוקף ורדית
מרווח הגחון תות סרנים איננו רלוונטי לדיון.
רנגלר סטנדרטי. מה המרווח מתחת חגשר גיר (או הנקודה הכי נמוכה אם יש נמוכה יותר) לא תחת הביצה?
אסף.
אסף, מסכים שמעשית הנתון החשוב הוא מרווח הגחון שנמדד בנקודה הנמוכה ביותר בתחתית הרכב.
אבל לצרכן הממוצע שמתלבט בין מספר רכבים המידע שעומד בפניו הוא נתון מרווח הגחון, אורך בסיס הגלגלים וזווית הבטן שמפרסם היצרן .
לא מכיר רוכשי רכב שבטרם רכישתם נשכבים באולם התצוגה ומודדים מרווח הגחון בנקודה הנמוכה ביותר במספר רכבים של יצרנים שונים בטרם יחליטו איזה רכב הם רוכשים.
בסדר ..... אבל הדיון פה הוא על גלדיאטור. ומעשית זה מה שמגביל אותו בשטח. ..
אסף.
מרווח גחון זה אולי חשוב ברכבים עם מתלים נפרדים. ברכב עם 2 סרנים חיים דוגמת גלדיאטור זה פחות חשוב.
מה שיותר חשוב אלו זוויות גישה, נטישה וכמובן בטן בה דנו כאן ארוכות.
מקווה שכולנו מסכימים שזווית בטן מושפעת הן מגובה והן מהמרחק בין הסרנים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבעיה/ות בגלדיאטור כמו שכבר נכתב פה בשרשור היא שילוב של:
מרווח גחון - מרחק סרנים - גודל צמיגים (חוקי)
ולכן גם אחרי הגבהה חוקית של 2 (5ס"מ) ולא 2.5 כמו שרבים נוטים לחשוב/לכתוב, הוא עדיין "מתיישב" במקומות שרנגלר רוביקון או רגיל לא יתיישב בהם.
ואגב, וגם את זה כולכם יודעים, חוץ מצמיגים יותר גדולים, שום הגבהה לא משפיעה על גובה הביצה (כמובן שסרנים פורטלים אבל זה לא חלק מהדיון פה).
מרווח גחון זה אולי חשוב ברכבים עם מתלים נפרדים. ברכב עם 2 סרנים חיים דוגמת גלדיאטור זה פחות חשוב.
בעבירות מכשול במהירות נמוכה אין לזה משמעות כמעט כי אין תנודות גדולות של המתלה.
זוית הבטן וסידור הגחון משמעותיים יותר.
אבסולוטית הרנגלר רוביקון אינו רכב נמוך רק לשם השוואה מרווח גחון רנגלר רוביקון סטוק הוא כ- 26 ס"מ לעומת מרווח גחון של לנדקרוזר סטוק שמרווח הגחון שלו הוא 20 ס"מ בלבד.
מתחת לביצה.. במרכז גבוה יותר והגחון מסודר טוב בפני עצמו.
בלי להעליב,
סידור הגחון, גם ברנגלר וגם בלנקרוזר אינם משהו, בלשון המעטה.
בלנקרוזר עוד אפשר להשתמש בתירוץ של "גלגל ספייר מתחת לרכב תופס מקום" שזה כשלעצמו נושא לדיון.
אז נכון,
רחוקה הדרך מאוד מלהגיד על רנגלר שהוא לא רכב לשטח, אבל יש כמה דברים שאתה פשוט תופס את הראש ואומר: אבל יכולתם לעשות זאת כל כך אחרת... בטח ובטח ברכב בו שיקולי הנדסת כביש ו/או צריכת דלק צריכים להיות משניים.
בלי להעליב,
סידור הגחון, גם ברנגלר וגם בלנקרוזר אינם משהו, בלשון המעטה.
.
אתה משווה לדיסקו 1/2?
לא כוחות.. דור אחר.
אבל הגלדיאטור נמוך ומסודר מעאפן בגחון באופן מביך לרכב שאמור להיות החוד השמרני של רכבי שטח.
למה לא כוחות,
דיסקו, עם כל הכבוד הוא suv, רנגלר הוא רכב שטח. הכי שטח שיש. אגב, אפילו איסוזו דימקס, טנדר אפרורי בלי יומרות מסודר יותר טוב. גם הסופה זצ"ל על אף שלא סבלתי את גשר הגיר הנמוך שלה, השכילה להחביא את מיכל הדלק יחסית עמוק וגבוה כך שזה לא משהו שמהנדסי ג'יפ לא יודעים לעשות. את גשר הגיר היו רבים שידעו להגביה עם או בלי סיבוב קטן של הטרנספר..
*לפני שקופצים עלי,
אני לא טוען אפילו לשניה שדיסקו או דימקס הם רכבי שטח טובים יותר מרנגלר. בטח שלא סטוק מול סטוק. סתם מרגיז שביהלום של רכבי השטח, בטח אחרי עשורים של אבולוציה, לא יכלו להגיע לתצורה מושלמת.
בעבירות מכשול במהירות נמוכה אין לזה משמעות כמעט כי אין תנודות גדולות של המתלה.
זוית הבטן וסידור הגחון משמעותיים יותר.
בואו נעשה סדר בהגדרות:
מרווח (או גובה) גחון הוא המרחק בין החלק הנמוך ביותר ברכב ובין האדמה.
במקרה של רכב עם סרן חי, זה תמיד הביצה בסרן.
לגימיני יש מרווח גחון צנוע בהרבה מפורסטר.
מה זה אומר על העבירות? כלום ושום דבר.
מה כן חשוב, זוויות גישה ונטישה (the more the merrier) ובטן (קטנה ככל שמתאפשר).
וכמובן, רצוי ששום דבר לא יבלוט מתחת לקורות השלדה (מה שלא תמיד קורה, ומן הסתם פוגע בזוויות)
Sent from my iPhone using Tapatalk
בואו נעשה סדר בהגדרות:
מרווח (או גובה) גחון הוא המרחק בין החלק הנמוך ביותר ברכב ובין האדמה.
k
ביבש זה נכון.
בפרקטיקה של שטח זה רחוק מהמציאות.
בנתונים היבשים להיילקס 97 שלי יש מרווח גחון זהה~ לרנגלר, ומעט מעל הקרוזר.
בפרקטיקה במרכז משולש הבטן יש פי-2.
למה לא כוחות,
דיסקו, עם כל הכבוד הוא suv,.
נו באמת..
זה מרכב SUV על מערכת מתלים והינע שטח מובהק.
זה סוג של דיפנדר שלובש שמלה.
אם עושים סדר בהגדרות אז יש מרווח גחון (מתחת לביצה) ויש מרווח קרקע (בין הסרנים).
ומה לעשות.... זה של רנגלר / רוביקון -קטן יחסית- במספרים מוחלטים - לשל כלי רכב אחרים חלקם הגדול רכבי שטח פחות ממנו.
ואם מוסיפים לזה את בסיס הגלגלים הגדול של הגלדיאטור נשוא דיון זה אזי מתקבלת זווית הבטן עליה מדובר כאן.
אסף.
אם עושים סדר בהגדרות אז יש מרווח גחון (מתחת לביצה) ויש מרווח קרקע (בין הסרנים).
ומה לעשות.... זה של רנגלר / רוביקון -קטן יחסית- במספרים מוחלטים - לשל כלי רכב אחרים חלקם הגדול רכבי שטח פחות ממנו.
ואם מוסיפים לזה את בסיס הגלגלים הגדול של הגלדיאטור נשוא דיון זה אזי מתקבלת זווית הבטן עליה מדובר כאן.
אסף.
וואלה, הצלחת לבלבל אותי.
ברנגלר מה יותר קטן? מרווח הגחון? (כי של הגימיני יותר קטן, רק אומר).
לא מכיר מונח של מרווח קרקע. האם התכוונת לגובה של הנקודה הכי נמוכה בין הסרנים?
כי גם שם יש רכבי שטח נמוכים מהרנגלר.
איך שלא תסובב את ההגדרות, אנחנו חוזרים לזווית הבטן הבעייתית של הרנגלר ואחת כמה וכמה של הגלדיאטור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן לזה התכוונתי וכן פועל יוצא מכך זה זווית בטן בעייתית לפני הגבהה וצמיגים גדולים.
אסף.
בהערת אגב המושג מרווח גחון מגיע מרכב זחלי שבו הזחל הוא לכל האורך ולכן הנקודה הנמוכה ביותר כשמביטים בו מלפנים או מאחור היא המגבילה.
ברכב גלגלי יש טעם לדבר על הנקודה הנמוכה ביותר כשמסתכלים עליו מהצד כי זה גובה הסוללה המגביל אותו.
אסף.
כשמדברים על שטח, להשוות רכבים סטוק לסטוק לא רלוונטיי. כי מי שעושה שטח לא נשאר סטוק (למעט זיבאר אולי).
ואם מדברים על רכבים ששודרגו לשטח אז ניתן לדבר על:
1. רכבים ששודרגו חוקית, הגבהה וצמיגים. ואז אפשר למדוד למי יש יותר/פחות ומי יותר עביר בשטח.
2. רכבים ששודרגו בצורה לא חוקית (בארץ) - במקרה הזה כל רכב נמדד לגופו. אי אפשר להשוות בין רכב עם הגבהה 6' וצמיגים 40 לרכב עם הגבהה 4.5 וצמיגים 35. בסוף, לא חוקית ועם הרבה כסף גם ג'ימני יכול לקבל צמיגים של 40. גם במוו X5 וקאיין כמו שכבר שותף פה בפורום.
לדעתי, בארץ, כל רכב שטח שנמכר עם הילוך כח, כולל טנדרים כמובן, עם שדרוגים חוקיים של הגבהה וצמיגים יכול לעבור 95% מהמסלולים המוכרים והמסומנים בארץ.
מי שרוצה לעשות את ה 4-5 מסלולי אקסטרים יצטרך לשדרג יותר מחוקית (שוב, למעט זיבאר כמובן) ואם אתם חושבים שרוביקון או 392 עם הגבהה חוקית של 2 (לא 2.5 שאינה חוקית) וצמיגי 35 (של חבילת ה XR) עובר בכמריר בלי עזרה או בלי להתיישב, אתם טועים. ובלי אני ואני וחבר שלי וראיתי והסובארו של הבדואי... :rolleyes:
כל השאר זה דיבורים בעלמא :rolleyes:
הנה דוגמא לרכב שטח ללא "בטן"...
https://www.facebook.com/reel/785115716423359
שי קצת אבהיר את מה שכתבת
חבילת האקסטרים ריקון כוללת כסטוק הגבהה של 1.5 אינצ' ואם מוסיפים לו הגבהה חוקית של 2 אינצ' הרי לנו הגבהה של 3.5 אינצ' עם צמיגי 35 כשרה למהדרין שלדעתי יכולה להתמודד עם כמריר.
ההספק והמומנט האדירים של ה- 392 לא בהכרח מהווים יתרון בזחילת סלעים איטית ונשלטת
ואם נחזור לנושא השרשור יודע שכמה וכמה גלדיאטורים צלחו את כמריר (מהנתונים ורמת שיפור המתלים והצמיגים שלהם לא יודע)
כשמדברים על שטח, להשוות רכבים סטוק לסטוק לא רלוונטיי. כי מי שעושה שטח לא נשאר סטוק (למעט זיבאר אולי).
. :rolleyes:
אולי תסביר מה זה "לעשות שטח", כי 100% מהטיולים שעשיתי ניתן לעשות עם לא מעט רכבי שטח סטוק, ואפילו לא להגיע איתם לקצה המעטפת, או לגרום להם לבלאי מוגבר.
הדיון הזה נפתח בתהיה למה מחירי הגלדיאטורים לא גבוהים. עלתה טענה שזה בגלל שבשטח גלדיאטור בלי 35 לפחות לא ממש מתאים ובארץ אין אפשרות חוקית לעשות את זה.
ולכן להעלב בשמו של אקסטרים ריקון זה לא רלוונטי לדיון. אמרנו שהאח שלו. הטנדרוביקון. נמוך.
בגלל זה מחירי רנגלר לא נמוכים וגלדיאטור כן.
אסף.
boaz avrahami
07-03-25, 00:16
אם זה לא חוקי להגביה אז למה לא לקצר?
פעם היה מאוד מקובל…
Sent from my iPhone using Tapatalk
בועז למה להרוס את האוטו?
הנה פיתרון נקי ובולט-און:
148698
הדיון הזה נפתח בתהיה למה מחירי הגלדיאטורים לא גבוהים. עלתה טענה שזה בגלל שבשטח גלדיאטור בלי 35 לפחות לא ממש מתאים ובארץ אין אפשרות חוקית לעשות את זה.
ולכן להעלב בשמו של אקסטרים ריקון זה לא רלוונטי לדיון. אמרנו שהאח שלו. הטנדרוביקון. נמוך.
בגלל זה מחירי רנגלר לא נמוכים וגלדיאטור כן.
אסף.
אתה צודק רק חלקית כי שי סיבות נוספות וזה כבר נכתב למעלה.
בפועל יש לא מעט גלדיאטורים משופרים, צמיגי 35 ואף 37 שנעים על כבישי ארצנו. מידת חוקיות השיפורים של הגלדיאטורים (כמו גם של הרבה רכבי שטח אחרים) אינה ידועה לי אבל תכלס יש.
בשורה התחתונה מבחינת תמורה לכסף גלדיאטור יש שנייה זה אחלה דבר למי שמתחבר לתצורה ומודע לחסרונות וליתרונות של הגלדיאטור
לדעתי גלדיאטור משופר ומזווד היטב (צמיגי 35 לפחות) זה הרכב האולטימטיבי לחובבי ה"רוקלנדינג" (שילוב של עבירות זחילת סלעים ומסע ) וניתן להיות בעלים של כזה גלדיאטור יד שנייה בעלות ששווה לרנגלר רוביקון סטוק יד שנייה.
או ברבע מהמחיר לקנות דודג' ראם יד שניה מוגבה על צמיגי 37.
יהיה גרוע בזחילת סלעים כמעט באותה מידה.
אייל חולק עלייך. דודג' ראם הרבה הרבה הרבה יותר גרוע בזחילת סלעים מגלדיאטוור סטוק אפילו
גלדיאטור משופר לא רואה ממטר דודג' ראם בזחילת סלעים.
מכיר ויודע על גלדיאטורים שצלחו בהצלחה את כמריר, לא מכיר ולא שמעתי על אף דודג' ראם שצלח את כמריר
יש באמת קטגוריה כזאת של אנשים שמזוודים את האוטו מכל טוב לשהיה בשטח, ואז שוברים אותו (ואת הזיווד) בכמריר?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
כמה תגובות לדברים שנאמרו פה, בלי סדר מסויים ובלי להתאמץ עם ציטוטים:
1. 392 מפצה על "עודף הכח" שלו בשטח ובזחילה ע"י יחס של 4.56 לעומת 4.10 ברוביקון "רגיל". על פניו זה נשמע כאליו זה עוד כח אבל זה בפועל בולם אותו.
2. נכון שחבילת אקסטרים ריקון מוסיפה 1.5 אינטש לכווולם 392, 3.6 ו - 2.0, אבל החלפת הקפיצים והבולמים לא מוסיפות עוד על ה 1.5 הקיימים אלא מבטלות חלק מהם. האמריקאים טוענים שנשאר 0.5 שמגיע מזרועות ארוכות יותר ולא מהקפיצים המקוריים.
3. אחת הבעיות של גלדיאטור לא מזווד ועמוס היא שאין לו משקל על הסרן האחורי. זה מפריע בזחילות סלעים ובהצלבות. הנעילה עוזרת כמובן, אבל פחות מאשר ברוביקון. יש כאלו ששמים 2 שקי חול צמודים לפתח האחורי.
ובקשר למחיר, גם המחיר של הרוביקונים נחתך הרבה בשנים האחרונות. לא בדקתי באחוזים מי נחתך יותר, אבל לעומת שנים קודמות שהרוביקונים "החזיקו" מחיר, עכשיו המצב שונה.
עוד סיבה לדעתי שגלדיאטורים נחתכים במחיר היא שהרבה אנשים קונים את הטנדר על חשבון העסק. לכן במכירה זה נחשב רכב מחברה. נכון שהוא לא מוכר מלא במס, אבל אפשר לנכות חלקים מהשימוש, הדלק, הטיפולים ועוד.
יש באמת קטגוריה כזאת של אנשים שמזוודים את האוטו מכל טוב לשהיה בשטח, ואז שוברים אותו (ואת הזיווד) בכמריר?
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
בארץ לא יודע לומר מה הייתה רמת הזיווד של הגלדיאטורים שצלחו את כמריר.
בחו"ל יעני ארה"ב בהחלט כן- יש אין סוף דוגמאות לגלדיאטורים מזוודים היטב לשהייה ממושכת בשטח ומשופרים היטב לעבירות קשה שבפועל אכן עושים עבירות קשה כולל מסלול הרוביקון- משם אימצתי את המונח רוקלנדינג שאם אני לא טועה בראד מערוץ היוטיוב טריילריקון הגה אותו.
זה בדיוק סוג הטיולים שהחבורה שלנו עושה שילוב של שהייה בת יומיים שלושה בשטח עם כל הפינוקים האפשריים ועבירות קשה ככל שמזדמן לנו. הרכבים גם מזוודים ובנויים (לרוב) בהתאם.
ולא הכוונה או המטרה היא לא לשבור את הרכבים אלא להנות משני העולמות טיול, נוף וחברותה + אתגרי עבירות, שילוב מושלם בעיני
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.