התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חולץ בולג'וינטים



BeAsT
26-02-25, 21:10
היי לכולם,
אני מחליף את הבולג'וינטים ותפוחי ההגה אצלי בגראנד ויטארה 99, אשמח להשאיל חולץ לטובת העניין.
כמובן טיפים של אלופים יתקבלו בברכה.
תודה!
יואב.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ishc
26-02-25, 23:00
בכפס, יש לי סט. אתה מוזמן לבוא להשאיל.
אגב, זה יחסית זול.
ממליץ לרכוש, למשל: https://a.co/d/6xP7OzZ


Sent from my CPH2465 using Tapatalk

BeAsT
26-02-25, 23:05
יש מצב שאני טועה, אבל זה לא אמור להיות משהו כזה?
https://a.co/d/aXeVT8J

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

שמעון.פ
26-02-25, 23:08
יש לי גרנד ויטרה 99 דיזל.
ממה שאני יודע, לא מחליפים את הבולג'וינט לבד. מחליפים את כל המשולש.

יש שיטה לחלוץ תפוחי הגה ללא חולץ ייעודי.
משחררים את האום קצת מעל סוף ההברגה ומכים עליו עם פטיש כבד.

או מפעילים לחץ על זרוע התפוח כלפי מטה ובמקביל מכים בפטיש כבד
148668
בצד היד סרן בכיון החץ שבתמונה.

ishc
26-02-25, 23:15
אלא אם יש לו משולשים של קלמיני למשל

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

BeAsT
26-02-25, 23:21
יש לי משולשים של קלמיני.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

BeAsT
26-02-25, 23:23
זה הבולג'וינט:
https://amzn.eu/d/0cZQggc

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

BeAsT
26-02-25, 23:24
בלי קשר, אני מחליף גם את תפוחי ההגה, שוב, במקרה הזה, אלה תפוחים של ויטארה (ולא של גראנד) אז בכל מקרה אשמח לקיט שהוצע למעלה.


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

איל מ
27-02-25, 01:11
יש לי גרנד ויטרה 99 דיזל.
ממה שאני יודע, לא מחליפים את הבולג'וינט לבד. מחליפים את כל המשולש.

יש שיטה לחלוץ תפוחי הגה ללא חולץ ייעודי.
משחררים את האום קצת מעל סוף ההברגה ומכים עליו עם פטיש כבד.

או מפעילים לחץ על זרוע התפוח כלפי מטה ובמקביל מכים בפטיש כבד
148668
בצד היד סרן בכיון החץ שבתמונה.

בד"כ זה עובד.
לפעמים זה מעוות את היד סרן.

נמרוד
27-02-25, 13:03
יש מצב שאני טועה, אבל זה לא אמור להיות משהו כזה?
https://a.co/d/aXeVT8J

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

זה קיט לבולג'וינטים
148670
וזה קיט אופייני לתפוחי הגה
148669
תפוחי הגה בדרך כלל אפשר לשלוף בלי כלי מיוחד, מכת פטיש מוגנת על ההברגה או מכת פטיש מהצד או מכה מתוזמנת של שתי פטישים.

בולג'יונטים זה סיפור מורכב יותר וצריך את הקיט שבתמונה הראשונה, ולפעמים זה מסתבך ולא הכי קל על הרכב. יש כלי רכב ויש בעלי מקצוע שמעדיפים לפרק את המשולש ולקחת אותו לפרס הידראולי, ואז בעצם יותר משתלם להם להחליף למשולש חדש, לחסוך זמן ולהרוויח יותר על החלק.

נמרוד
27-02-25, 13:06
זה הבולג'וינט:
https://amzn.eu/d/0cZQggc

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

אם זה מגיע ככה אז בשביל מה אתה צריך חולץ?

ועוד שאלה, למה אתה מחליף הכל? בדרך כלל מחליפים כל בולג'וינט/תפוח כשצריך, חבל על הכסף.

בכל מקרה, יש לי קיטים של חולצים כאלו וכאלו, בצפון הארץ. אם רלוונטי צור קשר בה"פ.

BeAsT
27-02-25, 13:09
היי תודה!
הם בני כמעט 30, הגומיות קרועות, ויש קצת רעש של מכות, העדפתי פשוט ליישר קו.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

Udim
27-02-25, 15:43
יש מצב שאני טועה, אבל זה לא אמור להיות משהו כזה?
https://a.co/d/aXeVT8J

Sent from my SM-S901E using Tapatalkיש לי סט כזה, מסתובב באיזור ברקן, שוהם, ומידי פעם ביקנעם
אם עוזר לך

Sent from my SM-S711B using Tapatalk

ehudzeelim
27-02-25, 20:52
יש לי גרנד ויטרה 99 דיזל.
ממה שאני יודע, לא מחליפים את הבולג'וינט לבד. מחליפים את כל המשולש.

יש שיטה לחלוץ תפוחי הגה ללא חולץ ייעודי.
משחררים את האום קצת מעל סוף ההברגה ומכים עליו עם פטיש כבד.

או מפעילים לחץ על זרוע התפוח כלפי מטה ובמקביל מכים בפטיש כבד
148668
בצד היד סרן בכיון החץ שבתמונה.

לא צריך להפעיל לחץ, מכה עם פטיש בכיוון החץ והתפוח קופץ החוצה לבד.

BeAsT
28-02-25, 19:30
אני מניח שבכללי לחלץ זה פחות בעיה, בעיקר כי אתה זורק את החלק לאחר מכן, מה קורה בהכנסה?
לפי מה שראיתי גם תפוחי הגה וגם בולג'וינטים כדאי להכניס למקום עם פרס / החולץ הנ"ל.
אני טועה?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ehudzeelim
28-02-25, 21:18
אני מניח שבכללי לחלץ זה פחות בעיה, בעיקר כי אתה זורק את החלק לאחר מכן, מה קורה בהכנסה?
לפי מה שראיתי גם תפוחי הגה וגם בולג'וינטים כדאי להכניס למקום עם פרס / החולץ הנ"ל.
אני טועה?

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

תפוח הגה מתברג על זרוע ההגה, אז אין שום בעיה לפרק וגם להחזיר אותו. צריך לספור סיבובים בפירוק ולהחזיר את אותו מספר סיבובים בהרכבה של החדש. אחרי שאתה מבריג אותו למוט הגה (ונועל את האום נעילה), החלק הקוני של התפוח (זה שדפקת עם פטיש כדי שישתחרר) נכנס למקומו ומהודק עם אום, ללא קושי.
לגבי תפוחי פרונט זה כבר תלוי ברכב, יש כאלה שזה לא בעיה כי הם מחוברים למשולש עם ברגים (כמו בתמונה שהעלית בתגובה 7) ויש כאלה שנדרש פרס או שיטות אחרות כדי להתקינם.
בכל מקרה יש לחזק את הברגים לפי מומנט נכון, בהרכבת תפוחי פרונט רצוי להתקין ברגים חדשים במידה ובחוזק המתאימים (מכיוון שמדובר בבטיחות).
ובסוף אחרי החלפת תפוחי פרונט (או החלפת משולשים/בושינגים במשולשים) נדרש כיוון פרונט.
אם הוחלפו רק תפוחי הגה, נדרש רק כיוון הגה.

נמרוד
02-03-25, 10:43
אני מניח שבכללי לחלץ זה פחות בעיה, בעיקר כי אתה זורק את החלק לאחר מכן, מה קורה בהכנסה?
לפי מה שראיתי גם תפוחי הגה וגם בולג'וינטים כדאי להכניס למקום עם פרס / החולץ הנ"ל.
אני טועה?


כן, אפשר להגיד שאתה טועה.

תפוחי הגה זה סיפור קל. השטח שמחבר בין התפוח לחור שהוא נכנס אליו זה קונוס. לכן ברגע ששוברים במכה את ההדבקות/חלודה שמתרחשת עם הזמן, התפוח יוצא מיד. ולהכניס אותו אין בעייה כי מה שמושך אותו זה ההברגה. כל מה שצריך זה ידית כוח או מברגת אימפקט טובה. הקונוס שם כדי לתת את הכיווניות והתפוח נמשך למקום באופן טבעי.

בולג'וינטים זה סיפור אחר לגמרי. שטח המגע גדול הרבה יותר והוא גלילי לגמרי, אפס קוניות. גליל לגליל, בהתאמה מאד גבוהה. גם בחליצה וגם בהכנסה צריך להפעיל לחץ גדול מאד ומדויק. גם כשיש לך את הכלים הנכונים, החליצה לרוב יותר קשה במיוחד אם עברו הרבה שנים כי יש שטח הדבקה גדול והרבה חלודה. ההכנסה יותר קלה כי הבולג'וינט חדש ואת השטח של החור במשולש אתה מנקה ומשייף היטב. עדיין זה לא קל וצריך להיות מדויק בעבודה עם הכלים שאתה בדיוק בכיוון. אתה יכול להרוס בולג'וינט חדש בקלות אם אתה לא ממורכז.

-->