צפייה בגרסה מלאה : מחפש את הג'פ הבא - דיי נעול אבל האירו את עיני
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 70-80 אלף ש"ח .
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? התקציב הוא לקניה בלבד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? רצוי 7 מקומות.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? עד 10 אלף ק"מ בשנה , 7 בכביש 3 בטיולים .
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יומיומי
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? הרוב במוסך , טיפולים שוטפים ותחזוקה קלה בעצמי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? היום גר באזור מרכז/שפלה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הכל .
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? מטייל בעיקר לבד , היו לי קצת סמוראי, (קצת דיסקו 1 ודיפנדר במסגרת עבודה ) הרבה (14 שנה) ויטרה ארוכה דור ראשון.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). הרבה והמון מדבר (הרבמון לפי הגשש) , קצת ברמת הגולן ועוד..
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? ג'יפ אמיתי.
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין אממ..??
ג. תצורה : ארוך בלבד .
ד. גיל הרכב - משומש בן שנים ספורות
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? כן , דיסקו 2 בשנים 2002-2004 שיסע איתי לאספנות..
תודהה
אני באותו מצב, עם פחות ק"מ כדרישת סף, ותכלס למעט דיסקו 2 לא רואה אפשרות ריאלית. אם הדרישה פחות טכנית ויותר סתם טיולים אני רואה את הראם כאופציה אבל אז הגברת לא יכולה לנהוג (פתיר טכנית, לא בא לה להתעסק עם זה)
או פורסטר דור 1 (עודף מ 20 אשח) עמוס שיפורים ועדיין נשאר לך כסף ביד מהתקציב לשיפורים וחיזוקים
סליחה אם הפרעתי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
האוטו נהדר אבל חיצונית הוא לא מזדקן יפה. שאל אנשים שחיפשו כאן לפניך. היה אצלי בחור שראה לא מעט דוגמאות והתייאש וקנה פאג'רו.
אם לא אכפת לך שהפלסטיקה שבורה, שהגחון נוזל, ושאיזה מערכת עושה קונצים (לא דברים שמפריעים לנסיעה),
זה סה"כ אוטו אמין (אנשים ירימו גבה אבל כן), פשוט גם לטיפול עצמי, ועם חלפים זולים.
מצד שני, הסכום שאתה מקציב מאפשר לקנות רכב אחרי יישור קו רציני, או משופר (בעיני עדיף מיושר מאשר משופר. האוטו די כשרוני גם סטוק).
אם תחליט סופית שאתה קונה דיסקו2 יש שרשורים בנושא. כלל אצבע: הכי פשוט והכי טיפש. זה אומר בלי קפיצי אוויר בלי ace ובלי סנרוף.
מבחינת חלקי חילוף לרכב ישן, שום מה לדגמי יורו שלוש (2003-2004), יותר קשה להשיג פלסטיקה וספציפית: פנסים.
אני באותו מצב, עם פחות ק"מ כדרישת סף, ותכלס למעט דיסקו 2 לא רואה אפשרות ריאלית. אם הדרישה פחות טכנית ויותר סתם טיולים אני רואה את הראם כאופציה אבל אז הגברת לא יכולה לנהוג (פתיר טכנית, לא בא לה להתעסק עם זה)
או פורסטר דור 1 (עודף מ 20 אשח) עמוס שיפורים ועדיין נשאר לך כסף ביד מהתקציב לשיפורים וחיזוקים
סליחה אם הפרעתי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
הפרעת (-; פורסטר זה לא ג'יפ אמיתי.
אבל תודה.
האוטו נהדר אבל חיצונית הוא לא מזדקן יפה. שאל אנשים שחיפשו כאן לפניך. היה אצלי בחור שראה לא מעט דוגמאות והתייאש וקנה פאג'רו.
אם לא אכפת לך שהפלסטיקה שבורה, שהגחון נוזל, ושאיזה מערכת עושה קונצים (לא דברים שמפריעים לנסיעה),
זה סה"כ אוטו אמין (אנשים ירימו גבה אבל כן), פשוט גם לטיפול עצמי, ועם חלפים זולים.
מצד שני, הסכום שאתה מקציב מאפשר לקנות רכב אחרי יישור קו רציני, או משופר (בעיני עדיף מיושר מאשר משופר. האוטו די כשרוני גם סטוק).
אם תחליט סופית שאתה קונה דיסקו2 יש שרשורים בנושא. כלל אצבע: הכי פשוט והכי טיפש. זה אומר בלי קפיצי אוויר בלי ace ובלי סנרוף.
מבחינת חלקי חילוף לרכב ישן, שום מה לדגמי יורו שלוש (2003-2004), יותר קשה להשיג פלסטיקה וספציפית: פנסים.
תודה אייל ,
מכיר את כל השרשורים כאן על הדיסקברי 2 , חרשתי עליהם ואפילו סיכמתי לי אותם בקובץ וורד ,
אני כנראה מחפש ץפיחה על השכם ומישהו שמבין יותר ממני שיבוא איתי.
פספסתי אחד לפני כמה חודשים שנת 2004 עם 280K ק"מ שהיה שמור מאוד מאוד מאוד כי חשבתי ש70 אלף זה הרבה מידי בשבילו .
ועכשיו מפורסם (https://www.yad2.co.il/vehicles/item/70tax7uv?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=standard&location=1&pagination=1)עוד אחד במצב דומה -
האם אתה יודע איזה דגם זה עם 7 מקומות ובלי חלונות בגג ?
הדרישות שלך והתקציב מביאות כמעט לקבוצה ריקה. אם תוותר על 7 מקומות, או תוותר על שטח בינוני++ יהיה יותר קל.
אבל בהינתן הדרישות שלך אני הייתי מסתכל על:
פאג'רו
טראקאן שהוא סוג של פאג'רו אבל תוכל למצוא שנתון יחסית מתקדם בתקציב שלך ועודך.
אם באת מסמוראי ודיפנדר בעבר, כמה מושבים יש בסופה עם מושבים אחוריים לאורך? יש בכלל כאלה עדיין עם רשיונות?
האם הדרישה לשבעה מקומות אמיתית או סתם כי אתה מעדיף רכב גדול יותר? בדיקות 7 מקומית זה פחות תא מטען, והכסאות הנוספים ללא ניתוק מהיר.
מכיר את ההמלצה לחפש ד2 בלי אייס ובלי כריות אויר, אבל אלה שני פיצ׳רים ממש מגניבים של הרכב הזה, לא חבל? גם ככה זה כבר לא בדיוק רכב פשוט ונטול מחשבים...
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
אייס וכרית אוויר אלו דברים שאפשר לבטל. מתקינים קפיצי ברזל והולכים למישהו עם מחשב.
("פעם" כשהייתי בעניינים, זה היה אחד גרשון, בחור עם שפם במוסך של יענקל'ה).
אסף.
האם הדרישה לשבעה מקומות אמיתית או סתם כי אתה מעדיף רכב גדול יותר? בדיקות 7 מקומית זה פחות תא מטען, והכסאות הנוספים ללא ניתוק מהיר.
מכיר את ההמלצה לחפש ד2 בלי אייס ובלי כריות אויר, אבל אלה שני פיצ׳רים ממש מגניבים של הרכב הזה, לא חבל? גם ככה זה כבר לא בדיוק רכב פשוט ונטול מחשבים...
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
אם כבר קונים רכב עם כריות אוויר עדיף לטפס בשנתונים ולקנות דיסקו 3-4.
הדרישות שלך והתקציב מביאות כמעט לקבוצה ריקה. אם תוותר על 7 מקומות, או תוותר על שטח בינוני++ יהיה יותר קל.
אבל בהינתן הדרישות שלך אני הייתי מסתכל על:
פאג'רו טראקאן שהוא סוג של פאג'רו אבל תוכל למצוא שנתון יחסית מתקדם בתקציב שלך ועודך.
אם באת מסמוראי ודיפנדר בעבר, כמה מושבים יש בסופה עם מושבים אחוריים לאורך? יש בכלל כאלה עדיין עם רשיונות?
עם הסמוראי הייתי רווק, הדיפנדר היה בעבודה, רוצה רכב סגור עם 7 מקומות כי יש צורך לזה .
האם הדרישה לשבעה מקומות אמיתית או סתם כי אתה מעדיף רכב גדול יותר? בדיקות 7 מקומית זה פחות תא מטען, והכסאות הנוספים ללא ניתוק מהיר.
מכיר את ההמלצה לחפש ד2 בלי אייס ובלי כריות אויר, אבל אלה שני פיצ׳רים ממש מגניבים של הרכב הזה, לא חבל? גם ככה זה כבר לא בדיוק רכב פשוט ונטול מחשבים...
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
לא רוצה כריות אויר , מעדיף בלי אייס,
- - - Updated - - -
אשמח לכמה תובנות והשוואה בין פאג'רו לדיסקו 2 , את הראשון אני לא מכיר
אתה ג'יפאי ותיק עם נסיון וקילומטראז', העצה שלי לך היא מה שאני מייעץ ומיישם בעצמי - תקנה מה שמתחשמק לך. העצות פה זה לכאלו שלא באמת יודעים מה הם רוצים.
(ככה מצאתי את עצמי עם XJ ואחר כך עם CJ7).
לא רוצה כריות אויר , מעדיף בלי אייס,
אשמח לכמה תובנות והשוואה בין פאג'רו לדיסקו 2 , את הראשון אני לא מכיר
היי רונן, כתבתי לך גם בפרטי.
אתחיל מגילוי נאות: מחזיק של דיסקברי 2, כבר שלוש שנים. משתמש בו כרכב יומיומי (נסיעות תל אביב רחובות) - 7 מקומות מהדגם הפשוט -
בלי סאנרוף, בלי ACE, בלי מזגן מפוצל מאחור, בלי כריות אוויר.
לדעתי היום - הדיסקברי 2 TD5, בהנחה ומטופל ושמור - הוא הBEST VALUE FOR MONEY לרכב ALL AROUND.
יש רכבים חזקים יותר, יש רכבים אמינים יותר, יש רכבים זולים יותר, אבל אף אחד מהם לא יודע לתת כחבילה את מה שהוא נותן (בשכלול של הכל) בסביבת מחירים שלו.
הדיסקו 2 שלי משופר (הכי לקיצון ברמה החוקית - נעילות, יחסים, הגבהה ברישיון, מיגונים וכו') - זה הרכב שבלי לברוח רחוק מהמקוריות שלו יודע להגיע מאוד רחוק בשטח. זה אחת הסיבות שקניתי אותו, יכולת לעבור טסט בלי קומבינות עם יכולת שטח גבוהה.
דברים שחשוב לבדוק:
1. נזילות מהגג - להרגיש את הריפוד שמעל הנהג נוסע וצמוד לשמשה - שלא יהיו סימנים של מים או רטיבות
2. תיבת הגה - שתהיה יבשה. ולא נוזלת. החלפה כ-7000 שקל, שיפוץ כ-2000 ומחזיק שנה/שנתיים.
3. נורות אזהרה - כולם יגידו שזה מצב נתון וחבל להתעסק - אני לא מקבל את זה. אצלי אין כלום. לא SRS (שקשור לחגורות בטיחות) ולא ABS. אם צריך להחליף חיישן אז מחליפים ולא סוחבים את התקלה.
4. רכבים עם מזגן אחורי - לבדוק עם עובד, גם בחימום. לרוב מבטלים בגלל נזילות וסיבוכיות של המערכת.
אלו רק דוגמא...
אני אגב ראיתי בערך 10-15 רכבים עד שקניתי את שלי, כולל כאלו עם ק"מ נמוך יותר. מציעלך להתמקד במצב המכני הטוב ביותר ולא בנתונים היבשים.
חבר קנה רכב עם 260 אלף קמ שאני בדקתי ולא הלכתי עליו...מאז החליף חצי רכב. אבל הוא מבסוט לפחות :)
- - - Updated - - -
אשמח לכמה תובנות והשוואה בין פאג'רו לדיסקו 2 , את הראשון אני לא מכיר[/QUOTE]
איזה פאג'רו?
Q זה אוטו מעולה, עבירות טובה, צמיגי 31, נעים סה"כ לנסיעה אבל....
המנועים עייפים וקטנים על המשקל.
במנוע ה-2.8 יש חיישן TPS ושהוא הולך ואין להשיג אותו ובלעדיו האוטו לא נוסע. משולשים יש בעיקר חליפי מחורבן. ראשי מנוע שהולכים די הרבה יש רק סיני עם אמינות מפוקפקת.
מנוע ה-2.5 ידוע לשמצה כבעל נטיה להתחממות אבלא ני חושב (דעה אישית בלבד) שעם גיר רגיל ותחזוקה סופר קפדנית הוא עדיין בחירה עדיפה על ה-2.8.
יש גם בנזין שאותו אני לא מכיר בכלל.
בגדול זה אחלה אוטו אבל לדעתי הוא כבר שין מדי ויעניש אותך בתחזוקה נוראית ויקרה.
את הקינג וה-BK אני לא מכיר אבל יש לי הרגשה שהעלויות תחזוקה יהו זהות או יקרות יותר.
אם אתה צריך באמת 7 מקומות אז כל היפנים האלו זה 7 מקומות בלי תא מטען אם זה חשוב לך.
אולי כדאי לשקול סברבן, זה אמריקה, חלפים זמינים און ליין נהדר, כוח והילוך כוח יש והמגבלת עבירות היא כמו בשבי שלי, גודל ומשקל.
מנוע 5.7 TBI מקבל גז בשמחה, שים מיכל של מינ' 100 ליטר ויש לך מכונת טיולים נהדרת.
קל לטפל עצמאית ואם לא יש מספיק מוסכים שמכירים את הבהמות האלו מצויין.
בהצלחה.
איזה פאג'רו?
Q זה אוטו מעולה, עבירות טובה, צמיגי 31, נעים סה"כ לנסיעה אבל....
המנועים עייפים וקטנים על המשקל.
במנוע ה-2.8 יש חיישן TPS ושהוא הולך ואין להשיג אותו ובלעדיו האוטו לא נוסע. משולשים יש בעיקר חליפי מחורבן. ראשי מנוע שהולכים די הרבה יש רק סיני עם אמינות מפוקפקת.
מנוע ה-2.5 ידוע לשמצה כבעל נטיה להתחממות אבלא ני חושב (דעה אישית בלבד) שעם גיר רגיל ותחזוקה סופר קפדנית הוא עדיין בחירה עדיפה על ה-2.8.
יש גם בנזין שאותו אני לא מכיר בכלל.
בגדול זה אחלה אוטו אבל לדעתי הוא כבר שין מדי ויעניש אותך בתחזוקה נוראית ויקרה.
את הקינג וה-BK אני לא מכיר אבל יש לי הרגשה שהעלויות תחזוקה יהו זהות או יקרות יותר.
אם אתה צריך באמת 7 מקומות אז כל היפנים האלו זה 7 מקומות בלי תא מטען אם זה חשוב לך.
אולי כדאי לשקול סברבן, זה אמריקה, חלפים זמינים און ליין נהדר, כוח והילוך כוח יש והמגבלת עבירות היא כמו בשבי שלי, גודל ומשקל.
מנוע 5.7 TBI מקבל גז בשמחה, שים מיכל של מינ' 100 ליטר ויש לך מכונת טיולים נהדרת.
קל לטפל עצמאית ואם לא יש מספיק מוסכים שמכירים את הבהמות האלו מצויין.
בהצלחה.
תודה ,
זה יהיה גם רכב יומיומי , גדול מידי..
אני עם דיסקו 1, רכב דיילי. כמו בדיסקו 2 שאתה רוצה גם לי אין כריות אויר ואין לי מערכת אייס. אז בעצם היתרון שנשאר לדיסקו 2 על דיסקו 1 הוא תא מטען קצת גדול יותר ומנוע פחות חלש (אבל עדיין לא חזק). יש שיאמרו שגם איכות הבנייה והבודי קצת יותר טובים. איכות הנסיעה בסוף מאוד דומה (היה לי גם דיסקו 2 לתקופה קצרה).
מה שאני רוצה לומר זה שאם הדברים הטכנולוגיים לא מעניינים אותך, ואם בכל מקרה אתה הולך על רכב שצריך שני טסטים בשנה וכו' אז למה לא ללכת עוד קצת אחורה לוותר על רעות חולות אחרות כמו צמת אינג׳קטורים, חיישן קראנק, מסנן שמן צנורפוגלי?
Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.